fanatiek springen met een haflinger

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
wesjewhister
Berichten: 17
Geregistreerd: 17-01-18

fanatiek springen met een haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-18 16:59

hallo,
ik rij een haflinger en wil graag meer springwedstrijden gaan rijden maar toen was ik aan het kijken naar wedstrijden en dan vind ik allemaal wedstrijden waar dan als je naar afbeeldingen kijkt geen warmbloeden ( zoals mijn haflinger ) komen. nou vroeg ik mij af is het raar of ongeschikt om met een haflinger aan springwedstrijden mee te doen?

ps. op mijn manege vind ik het niet erg om te starten met mijn haflinger maar als ik uitwedstrijden wil gaan starten weet ik het niet zo zeker of het dus wel geschikt is.

WillemijnW

Berichten: 43
Geregistreerd: 27-01-18

Re: fanatiek springen met een haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 17:06

Zolang jij en je pony het niveau aankunnen en er plezier in hebben waarom niet?
Is iets anders als alle typische ''sportpaardjes''

Gewoon doen als je het leuk vind en niets aantrekken van wat andere zeggen.

JudithGigi

Berichten: 4201
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Limburg

Re: fanatiek springen met een haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 17:07

Niks raars aan hoor! Als jullie lekker een parcours rond kunnen komen, waarom niet :D

Ianrowan2009

Berichten: 1488
Geregistreerd: 26-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 17:08

Harlingers zijn koudbloeden ;)
Maar springen met een hadlinger is niet raar of ongewoon hoor. Het geldt denk ik voor ieder paard/pony dat, het werk wat je met jou pony/paard zou willen doen bij het paard en zijn karakter moet passen. Bijna ieder paard kan springen, alleen is de vraag of het als sport, of als hobby bij het paard past. Dat merk je zelf het beste denk ik :)

heidy_wilco

Berichten: 4477
Geregistreerd: 24-10-09
Woonplaats: Grunn/Overijssel

Re: fanatiek springen met een haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 17:18

Zolang je paard en jij het leuk vinden moet je het gewoon doen. Over het algemeen staan Haflingers wel bekend als goede en enthousiaste springers, en doen ze in de lagere klassen niet onder aan een Warmbloed. Het karakter is voor mij het allerbelangrijkste in geschiktheid voor het springen.

Ik heb zelf ook een ouderwetse Haf van 1.40m die het geweldig vindt om te springen. Ik doe geen officiƫle wedstrijden met hem omdat ik bij de paarden moet en 1m parcour iets te veel van het goede vind gelijk, maar ik doe wel mee met springwedstrijden op de manege. Hij is nou al een paar keer de winnaar van de hoogtesprong en van het spiegelparcours, en dat tussen allerlei paarden die een stuk groter zijn, en die springgefokt zijn. Dus grootte en sportief zijn maakt echt niets uit, zolang det gewillige er maar in zit.

Afbeelding

wesjewhister
Berichten: 17
Geregistreerd: 17-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-18 17:29

heidy_wilco schreef:
Zolang je paard en jij het leuk vinden moet je het gewoon doen. Over het algemeen staan Haflingers wel bekend als goede en enthousiaste springers, en doen ze in de lagere klassen niet onder aan een Warmbloed. Het karakter is voor mij het allerbelangrijkste in geschiktheid voor het springen.

Ik heb zelf ook een ouderwetse Haf van 1.40m die het geweldig vindt om te springen. Ik doe geen officiƫle wedstrijden met hem omdat ik bij de paarden moet en 1m parcour iets te veel van het goede vind gelijk, maar ik doe wel mee met springwedstrijden op de manege. Hij is nou al een paar keer de winnaar van de hoogtesprong en van het spiegelparcours, en dat tussen allerlei paarden die een stuk groter zijn, en die springgefokt zijn. Dus grootte en sportief zijn maakt echt niets uit, zolang det gewillige er maar in zit.

[ [url=m/tvvbVU.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat super leuk ik wordt van deze en alle andere reacties heel blij en ja mijn haflinger vind het super leuk om te springen volgens mij want hij is helemaal op zijn gemak als we een wedstrijdje of parcourse springen

melissa57
Berichten: 65
Geregistreerd: 29-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 18:22

Waarom zou je het niet? Ikzelf vind het persoonlijk leuk als ik op wedstrijd eens een ander type paard tegenkom dan al de 'gewone' sportpaarden!
Gewoon doen zou ik zeggen! :)

immanuela29

Berichten: 654
Geregistreerd: 16-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 18:29

Juist leuk! Gewoon doen! En onthoud; ookal worden de haflingers soms raar aangekeken, je krijgt niet meer een jury net zoals bij dressuur die je kan beoordelen. 8-) Springen is daarin veel eerlijker! :j

ellen05
Berichten: 15
Geregistreerd: 05-05-13

Re: fanatiek springen met een haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 18:55

Gewoon doen! Zolang je bij de pony's rijdt kom je denk ik best mee met je haflinger.