'Groom' meenemen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

'Groom' meenemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 17:46

Hoi,

Binnenkort wil ik wedstrijden starten. Ik wil eigenlijk op zoek naar iemand die mijn proeven voor wil lezen, eventueel een keer paard vasthouden etc.
Zijn hier bokkers die dit doen? Tips? En wat geef je diegene?


crow
Berichten: 2425
Geregistreerd: 12-05-07

Re: 'Groom' meenemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 17:51

Is echt super fijn om een vaste groom te hebben. Bij eendaagse wedstrijden gaf ik gewoon eten en drinken. Bij grote, meerdaagse wedstrijden betaalde ik het onderdak en gaf een vergoeding omdat ze haar honden in pension moest doen ervoor.

SayaJones

Berichten: 11920
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 08:44


Jax ♡
You can always tell about somebody by the way they put their hands on an animal

_Zoe

Berichten: 1542
Geregistreerd: 12-03-14
Woonplaats: Rotterdam

Re: 'Groom' meenemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 09:06

Geen gezellige stalgenoten die mee willen?

https://www.instagram.com/zomora.horses/
They don't judge, gossip or lie. Horses, our true friends. He might only be here for a part of your life, but for him you are his whole life :+:

YellowGray
Berichten: 1049
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Utrecht

Re: 'Groom' meenemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 09:13

Mijn instructrice gaat meestal met mij mee. In ruil daarvoor groom ik ook voor haar. Is er niet een stalgenoot of vriend(in) die ook wedstrijden rijdt, zodat je elkaar kunt helpen?

Paris_
Berichten: 2121
Geregistreerd: 12-03-12

Re: 'Groom' meenemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 09:18

Ik ben wel eens meegeweest als groom, 'in ruil voor..' wat eten en drinken op die dag. Dat ging gewoon vanzelfsprekend, ik vond het zelf altijd erg leuk om mee te gaan.

Geld zou ik niet snel aanpakken. Wat geef je dan, een tientje? := Een gezellige dag waar je wat kan leren is imo ook heel leuk, tenzij het natuurlijk wekelijks voorkomt.. Dan is het meer een 'baantje' dan voor de lol eens meegaan.

Autumnn

Berichten: 8011
Geregistreerd: 26-03-10

Re: 'Groom' meenemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 09:19

Misschien handig om de regio neer te zetten? Wie weet vindt je dan wel iemand via Bokt :)

Anoniem

Re: 'Groom' meenemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 09:40

Ik ging ook wel eens mee naar wedstrijden om te helpen. Hoefde ik niks voor maar werd altijd meegerekend in de lunch of het drankje achteraf. En paard uitstappen, dat was de grootste beloning.

Tink89
Berichten: 2868
Geregistreerd: 16-02-14

Re: 'Groom' meenemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 09:49

Ik ga met liefde en plezier met mensen mee. Paard even vasthouden, poetsen als dat nog nodig is, voorlezen, helpen trailerladen, enzovoorts... en dan doe ik voor een eendaags evenement voor niks, maar dan moet het wel vrijblijvend zijn. Dus niet: ik ga elk weekend op wedstrijd en jij moet elk weekend mee, maar wel: ik heb dan en dan en dan wedstrijd, kom je me helpen? En dat het dan ook prima is als ik een keer niet kan (niet op het laatste moment afzeggen natuurlijk).

Sinds 29 april 2017 zijn wij gelukkig getrouwd :)

zorro

Berichten: 8757
Geregistreerd: 19-02-05

Re: 'Groom' meenemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 09:58

Ik heb het een paar keer gedaan, maar vind er niks aan. Hele dag weg, om even een paard vast te houden en voor te lezen. Ik vond het echt zonde van mijn tijd.

Nou hielp het ook niet echt mee dat die ruiters allemaal heel veel tijd overal voor rekenen. Afladen: 10 minuten. Aanmelden: 20 minuten. Opzadelen: 30 minuten. Inrijden: 45 minuten. Dan ben je bijna 2 uur verder! En in de praktijk gaat het natuurlijk veel sneller, dus daar sta je dan.

Dat is dus een tip: hou het kort en reëel.

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 10:05

Mijn vriendin en ik groomen altijd voor elkaar :j voorlezen en achterop de wagen. Spullen opruimen, paard vasthouden/uitstappen. Ik vind het altijd heel gezellig.

En ik ben altijd een uur voordat ik moet starten op de wedstrijd. Even betalen/aanmelden, optuigen, omkleden, 20 minuutjes inrijden en starten. Dan ook eigenlijk altijd meteen weer inladen en naar huis. De prijsuitreiking rij ik zelf later voor terug.

Niet te lang dus want mijn vader rijdt altijd met de trailer dus wil hem niet de hele dag ophouden ook :D En ik heb zelf een hekel aan veel te vroeg zijn en maar wachten. En paard lang laten wachten vind ik ook sneu.

YellowGray
Berichten: 1049
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 10:08

Zeker gewoon kort houden inderdaad! Je groom kan je ook aanmelden terwijl je alvast losrijdt. Ik ga ook nooit nog een uur wachten op een prijsuitreiking. Als het dichtbij is, dan rijd ik vaak zelf nog even heen en weer daarvoor. Anders haal ik gewoon mijn protocollen op en dan mogen ze die prijzen wel aan iemand anders weggeven, mocht ik iets gewonnen hebben. Exclusief reistijd zijn we er vaak maar 1 tot 1,5 uur mee bezig.

Kasty

Berichten: 642
Geregistreerd: 15-04-06
Woonplaats: Drogeham

Re: 'Groom' meenemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 11:33

ik heb een vriendin die vrijwel altijd mee gaat.. Super handig en gezellig, we hebben aan een half woord genoeg. Ideaal want ik hoef me nergens druk om te maken, zij houdt in de gaten wanneer ik aan de beurt ben, hoeveel er nog voor me zitten.. Natuurlijk eet en drinkt ze op mijn kosten.. Zo nu en dan neem ik haar mee uit eten op mijn kosten om haar te bedanken.. Want ze heeft wel vaak haar benzine kosten om bij mij te komen of op de locatie zelf..

Als ze niet kan, heb ik nog 3 vriendinnen op stal die dan ook wel mee willen als ze kunnen.. zo helpen we elkaar en heb ik en hun ook nog nooit een wedstrijd af hoeven zeggen omdat we geen groom hadden.. Samen komen we een heel eind!

~ Tetsje v. Tilhouten Sport ~ B + 13, L1 + 13, L2 + 10, M1 + 11, M2 + 13, Z1 + 20, Z2 + 0~

chantalboes

Berichten: 1570
Geregistreerd: 06-06-12

Re: 'Groom' meenemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 11:44

Ik groomde altijd voor mijn instructrice en vond het altijd super gezellig! Vooraf het paard er op zijn best eruit laten zien, spullen pakken, als ik niet voor hoefde te lezen nam ik mijn camera mee voor wat plaatjes. Meestal kreeg ik dan eten en drinken, maar daar doe je het natuurlijk niet voor. Het gaat om de gezellige dag en de dankbaarheid die je ervoor terug krijgt!

“It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart.”
― Suzanne Collins, Mockingjay

Sevillana
Berichten: 21
Geregistreerd: 24-07-17
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 16:33

Inderdaad, misschien een stalgenootje? Ik vind het zelf altijd helemaal leuk om mee te gaan en helpen op wedstrijd! Het is altijd super gezellig, en voor de gene die rijd ook wat stress verlichterend :j .

wemkelover

Berichten: 4696
Geregistreerd: 30-09-04
Woonplaats: bolsward, friesland

Re: 'Groom' meenemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 16:47

Mijn zusje en ik gaan altijd samen op wedstrijd. Dan proberen we altijd bij aanmelding te regelen dat er genoeg tijd tussen ons in zit. Zodat we elkaar kunnen helpen met voorlezen ect.
Ja het duurt wel altijd een halve dag op deze manier maar het is altijd wel beregezellig. En we trakteren elkaar een beetje om ste beurten wat (zijn niet zo precies daarin).

Grote broer geboren op 7-7-14
Kleine broer geboren 7-11-18

furyke

Berichten: 3549
Geregistreerd: 28-03-07
Woonplaats: elsloo

Re: 'Groom' meenemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 07:58

Ik heb een lieve vriendin/stalgenootje die altijd mee gaat om te helpen. En soms nog wat vriendinnen.
Maar heb tot nu toe altijd een vast groom gehad, erg fijn.
In ruil voor haar hulp op concours, rij ik haar paard 1x per week bij, naast wat drankjes e.d. Daar is zij enorm mee geholpen. Maar moet natuurlijk ook wel kunnen.

Energy B+15 — L1+21 — L2+12 - M1+8
Fury still miss you. best pownie ever

ponyparadijs

Berichten: 15646
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Noord-Holland

Re: 'Groom' meenemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 08:04

Ik heb regelmatig gegroomd voor stalgenoten en vriendinnen
Meestal is dat dan tegen een hapje en een drankje tijdens de wedstrijden
Bij 1 van de stalgenoten kreeg ik 20 euro naast het hapje en drankje
Maar dan deed ik ook haar paard vlechten voor de wedstrijd

Zjie's the One dressuur = Z2 + 2, springen = M +2 , SGW B +0
Fokker van het Bronzen Hengst veulen 2016 ! [o]


SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 08:07

Mijn man en ik hebben het voordeel dat we allebei rijden, en ook allebei wedstrijd rijden. Wij groomen voor elkaar. We geven elkaar feedback (gewenst en minder gewenst :+ ), en nemen ook standaard iets te drinken :j . Als we langer van huis zijn (mijn man start eventing) dan gaat er een hele koeltas met eten en drinken mee. Als er eens een ander mee gaat om te helpen dan zorgen wij voor al het eten en drinken die dag. Ik zou er geen geld voor geven.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 bezoekers