Hoe begin ik

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
gertjan1234
Berichten: 188
Geregistreerd: 18-02-17

Hoe begin ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-18 23:39

Ik heb al ff gekeken maar kan hier geen topic over vinden...

Ik en mijn paard zijn wedstrijdklaar, we kunnen samen een mooie B proef lopen en hebben dit ook heel hard geoefend met mijn instructrice! Maar nu is de vraag waar begin ik? En vooral hoe want ik ben hier compleet groen in. Heb wel al onderlinge wedstrijden gereden en dat ging top dus ik sta te popelen om te starten! Mijn paard is door vorige eigenaren tot de M2 gereden. Hoe meld ik me aan en kan ik startennnnnn *\o/*

Kusjes


Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Hoe begin ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 23:41

Begin met een startplaats aanvragen bij de knhs. Daarna kan je je inschrijven bij www.startlijsten.nl voor wedstrijden in de omgeving.

Fotografie:portfolio
Lau en de creatievelingen: podcast

Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 23:59

Lau schreef:
Begin met een startplaats aanvragen bij de knhs. Daarna kan je je inschrijven bij http://www.startlijsten.nl voor wedstrijden in de omgeving.


Maar eerst lid worden van een rijvereniging of manege, anders kunje geen startkaart aanvragen.

Als je alles in orde hebt kun je wedstrijden uit gaan zoeken op www.wedstrijdplatform.nl. Daar lees je hoe je in ku t schrijven. Of kijk op de kalender in mijnknhs. Daar moet je alvast een account in aanmaken, heb je nodig.

gertjan1234
Berichten: 188
Geregistreerd: 18-02-17

Re: Hoe begin ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-18 00:02

Rijvereniging of manege?

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 00:06

Sim schreef:
Lau schreef:
Begin met een startplaats aanvragen bij de knhs. Daarna kan je je inschrijven bij http://www.startlijsten.nl voor wedstrijden in de omgeving.


Maar eerst lid worden van een rijvereniging of manege, anders kunje geen startkaart aanvragen.

Als je alles in orde hebt kun je wedstrijden uit gaan zoeken op http://www.wedstrijdplatform.nl. Daar lees je hoe je in ku t schrijven. Of kijk op de kalender in mijnknhs. Daar moet je alvast een account in aanmaken, heb je nodig.


Ohja :+

Een rijvereniging is een club waar mensen met paarden in jouw buurt aangesloten zitten.
Dit kan je vaak wel op internet vinden.

Bijv: http://lrpcleeuwarden.nl

Fotografie:portfolio
Lau en de creatievelingen: podcast

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 00:09

Je begint bij een rijvereniging, maar tegenwoordig kan je ook via de manege een startkaart aanvragen. Dat heb ik gedaan. Ik reed op een manege en naderhand een bijrijdpaard waar ik mee mocht starten. Aangezien je via de fnrs ook lid bent bij de knhs sta je daar al in het systeem, want daar betaal je ook jaarlijks geld voor aan je manege.
Maar aangezien je een eigen paard hebt, is het interessanter om via een vereniging te gaan, want die hebben soms ook speciale contributies voor mensen die enkel lid worden mbt wedstrijden. Even rondvragen bij verenigingen en die kunnen al je vragen ook prima beantwoorden! :)

Zodra dat geregeld is kan je via “mijn knhs” inloggen met je gegevens en daar een startkaart aanvragen. Je hebt verschillende mogelijkheden van een losse dag pas tot een jaarkaart.
Als die actief is kan je je via startlijsten.nl en/of mijn knhs inschrijven voor een wedstrijd in je buurt! :D

Als je het eenmaal een keer gedaan hebt en geregeld is valt het allemaal wel mee :)F

Every accomplishment starts with the decision to try.

gertjan1234
Berichten: 188
Geregistreerd: 18-02-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-18 00:15

Melewel94 schreef:
Je begint bij een rijvereniging, maar tegenwoordig kan je ook via de manege een startkaart aanvragen. Dat heb ik gedaan. Ik reed op een manege en naderhand een bijrijdpaard waar ik mee mocht starten. Aangezien je via de fnrs ook lid bent bij de knhs sta je daar al in het systeem, want daar betaal je ook jaarlijks geld voor aan je manege.
Maar aangezien je een eigen paard hebt, is het interessanter om via een vereniging te gaan, want die hebben soms ook speciale contributies voor mensen die enkel lid worden mbt wedstrijden. Even rondvragen bij verenigingen en die kunnen al je vragen ook prima beantwoorden! :)

Zodra dat geregeld is kan je via “mijn knhs” inloggen met je gegevens en daar een startkaart aanvragen. Je hebt verschillende mogelijkheden van een losse dag pas tot een jaarkaart.
Als die actief is kan je je via startlijsten.nl en/of mijn knhs inschrijven voor een wedstrijd in je buurt! :D

Als je het eenmaal een keer gedaan hebt en geregeld is valt het allemaal wel mee :)F




Aha, je hoeft dus niet per se op die stal van de vereniging te staan? Je sluit je dan dus als het ware aan bij een groepje die ook wedstrijden rijdt? :=

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 00:17

Nee,
De meeste verenigingen hebben niet eens stallen. Je kan gewoon aansluiten bij die vereniging zonder daar te staan. Ze rijden niet perse wedstrijden, sommige lessen er alleen bijv of doen alleen de clubkampioenschappen mee.

Fotografie:portfolio
Lau en de creatievelingen: podcast

Punz

Berichten: 8562
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 00:18

Precies!
En dan heb je vereningen die heel actief zijn, verenigingslessen hebben en soms ook een eigen accomodatie waar je kunt rijden, of zelf wedstrijden organiseren en je hebt verenigingen die eigenlijk alleen maar op papier bestaan, en waar je dan lid van bent om te kunnen starten..

En alle opties daartussen zijn mogelijk..

Je kunt via het KNHS een lijst van verenigingen bij jou in de buurt opvragen, en daar kijken of er iets tussen zit wat jij het best passend vind ( ook financieel, want ook daar zijn grote verschillen in..)


Iedereen een Connemara!!


.

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 00:23

Sxnnelenix schreef:
Melewel94 schreef:
Je begint bij een rijvereniging, maar tegenwoordig kan je ook via de manege een startkaart aanvragen. Dat heb ik gedaan. Ik reed op een manege en naderhand een bijrijdpaard waar ik mee mocht starten. Aangezien je via de fnrs ook lid bent bij de knhs sta je daar al in het systeem, want daar betaal je ook jaarlijks geld voor aan je manege.
Maar aangezien je een eigen paard hebt, is het interessanter om via een vereniging te gaan, want die hebben soms ook speciale contributies voor mensen die enkel lid worden mbt wedstrijden. Even rondvragen bij verenigingen en die kunnen al je vragen ook prima beantwoorden! :)

Zodra dat geregeld is kan je via “mijn knhs” inloggen met je gegevens en daar een startkaart aanvragen. Je hebt verschillende mogelijkheden van een losse dag pas tot een jaarkaart.
Als die actief is kan je je via startlijsten.nl en/of mijn knhs inschrijven voor een wedstrijd in je buurt! :D

Als je het eenmaal een keer gedaan hebt en geregeld is valt het allemaal wel mee :)F




Aha, je hoeft dus niet per se op die stal van de vereniging te staan? Je sluit je dan dus als het ware aan bij een groepje die ook wedstrijden rijdt? :=


Zoiets :+ sommige zijn ingeschreven voor wedstrijden, sommige doen het voor de les en ander doen het puur voor gebruik mogen maken van de faciliteiten.

De eigenaresse van het paard wat ik rij zit bij een vereniging van menners :+
Ze komt daar nooit maar staat daar wel op papier ingeschreven om dus lid te zijn. Een vereniging is niet persee een “stal”. Soms zijn verenigingen ook in een manege oid gestationeerd waar ze wekelijks hun groepsles hebben, maar de mensen verder niet staan met hun paard. De vereniging huurt de bak als het ware voor hun leden :)

Als je even op Google zoekt met “rijvereniging” en je dorp kom je vast wel wat tegen!
Altijd wel goed lezen/vragen naar de voorwaardes, vaak is het wel zo dat je 1x per jaar actief deelneemt aan een bepaalde actie, zo had ik eens dat ze 1x per jaar groot onderhoud deden aan de rijbakken, alles een keer schilderen, grote schoonmaak oid waar ze je wel verwachten. Maar dat is even een kwestie van navragen en de site doorlezen :)

Every accomplishment starts with the decision to try.

gertjan1234
Berichten: 188
Geregistreerd: 18-02-17

Re: Hoe begin ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-18 00:39

Bedankt allemaal! Zal er naar kijken, hoop snel de B door te kunnen!

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 00:44

Komt vast goed! :D als de eerste keer eenmaal voorbij is valt het allemaal wel mee :=

Ik ben in juli voor het allereerst gestart, heb nu 4 wedstrijden achter de rug en ben L startgerechtigd :)F

Every accomplishment starts with the decision to try.

gertjan1234
Berichten: 188
Geregistreerd: 18-02-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-18 11:13

Melewel94 schreef:
Komt vast goed! :D als de eerste keer eenmaal voorbij is valt het allemaal wel mee :=

Ik ben in juli voor het allereerst gestart, heb nu 4 wedstrijden achter de rug en ben L startgerechtigd :)F



Wat goed! Ik heb wel een schrikkerig paard dus ben benieuwd....

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 11:32

Sxnnelenix schreef:
Melewel94 schreef:
Komt vast goed! :D als de eerste keer eenmaal voorbij is valt het allemaal wel mee :=

Ik ben in juli voor het allereerst gestart, heb nu 4 wedstrijden achter de rug en ben L startgerechtigd :)F



Wat goed! Ik heb wel een schrikkerig paard dus ben benieuwd....


Niet te veel bij nadenken... die van mij (én ikzelf) is dat soms ook :')

Ik heb iedere keer als “motto” in mijn hoofd om de proef door te komen zonder te vallen en meer verwacht ik niet van haar en mezelf :) dat maakt de druk wat minder groot. Heeft mij goed geholpen :D ik verwachtte juist helemaal niks en ik heb de allereerste keer de meeste winstpunten gereden :j

Every accomplishment starts with the decision to try.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 bezoekers