Paard stopt voortdurend

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
Heleen_8
Berichten: 11
Geregistreerd: 26-12-17

Paard stopt voortdurend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-12-17 21:16

Dag bokkers

Ik zit met de handen in het haar en hopelijk kunnen jullie me helpen.
Ik rij sinds 5 jaar een springpaard (10jaar) van een eigenaar met oorspronkelijk de bedoeling om het paard te verkopen. In het begin dat ik met haar reed panikeerde ze voor een simpele balk en ging ze steevast omhoog voor elke sprong (paard had toen enkele maanden op springstal gestaan waar ze ze zeiden dat ze voor de slacht was). Na veel geduld ging het uiteindelijk beter, alhoewel eens uitgesloten worden op wedstrijd geen uitzondering was. Eigenaar kreeg toch enkele mooie biedingen voor de verkoop.
Het noodlot sloeg echter toe (na testen van potentiele kopers?) en ze kreeg een zware peesblessure. Dus 1 jaar op de weide gestaan en 1 jaar revalideren. Nu is ze weer volop in het werk en volledig genezen verklaard. Thuis doet ze alles wat je vraagt en stopt ze nooit op de sprong. Ook in de inrijpiste springt ze super. Echter op wedstrijd zelf stopt ze altijd op de eerste of tweede hindernis. Dit gaat gepaard met bokken en steigeren. Hierop volgt dan meestal de uitsluiting. Als ik ze op oefenjumping na enkele pogingen toch over de start krijg, kan ik ze totaal niet meer houden en crosst ze voor dood.
Probleem is dus dat het paard niet verkocht kan worden zolang ze stopt en ik voel mij hier slecht bij.

Ik heb eigenlijk alles geprobeerd:
Oefenjumpings (stopt ze ook), heel lage parcourstjes (stopt ze ook), lessen van verschillende lesgevers, zweep, sporen, ander bit, lesgever mee op wedstrijd geweest (stopt ze ook maar hij krijgt ze erdoor). Raad van eigenaar is nogal voor de harde aanpak vooral meer sporen en zweep gebruiken. Ik spring meestal 90 cm met haar.