B-brevet vs B-brevet dressuur

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Madebo
Berichten: 28
Geregistreerd: 16-07-17

B-brevet vs B-brevet dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-17 13:32

Afbeelding
Hallo iedereen,

Eerst voor de duidelijkheid ik ben van Belgïe daarom ook dat ik over de VLP een vraag heb. :)

Ik wil het een beetje kort houden maar vooral duidelijk! 4 jaar geleden heb ik mijn B-brevet proberen te behalen maar was er juist voor springen niet door. In 2018 is het de bedoeling dat ik ALLEEN dressuurwedstrijden ga rijden. (ZIE FOTO) hier staat duidelijk in dat een dressuurruiter geen springproef moet doen wanneer ie alleen deze als dicipline kiest. Nu is mijn vraag kan ik dat b-brevet laten ‘omzetten’ in een b brevet dressuur? Of moet ik het helemaal opnieuw gaan doen ookal zou ik mijn b-brevet dressuur kunnen hebben door het om te zetten?


Alvast bedankt!!!

Gini
Berichten: 17906
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: B-brevet vs B-brevet dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 12:03

Uit de richtlijnen van de VLP:
Citaat:
Zoals eerder vermeld hoef je enkel de onderdelen te herkansen waarvoor je bij een eerdere poging niet geslaagd was. Het attest dat je gekregen hebt na afloop van de eerste poging dien je te bewaren en voor te leggen als je gaat herkansen. Indien je dit niet hebt kan de examinator je deelname weigeren of alle onderdelen laten opnieuw doen.

Een vrijstelling na herexamen is max. 5 jaar geldig!


Ik denk dus wel dat dat mogelijk moet zijn, maar zou voor de zekerheid gewoon een mailtje naar de VLP doen.