Wat is mijn pony waard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Amado7

Berichten: 10727
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Wat is mijn pony waard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-17 22:11

Hoi!

De taxatietopics voor nf nergens te vinden? Ik hoop dat het daarom zo mag.

Pony staat te koop. Paar kijkers geweest maar helaas. Ik snap werkelijk niet hoe het komt, en er zit nu toch aardig wat haast achter. Ze moet gewoon weg, hoe jammer het ook is.

Daarom ben ik wel benieuwd wat jullie haar waard vinden, zodat ik kan zien of het aan mijn prijs ligt of ergens anders aan? Want volgens mij zijn deze pony s redelijk gewild.

Staat niet op marktplaats, misschien s dat de reden? Of het luchtzuigen? Of de leeftijd?

New Forest, kantjes afstamming
15 of 16 jaar (weet ik zo even niet uit mijn hoofd)
1.43
Z2 dressuur geweest in verleden, vorig jaar z1 hier.
Luchtzuiger helaas, maar weinig tot niet als ze in training staat maar ze is nu even uit training.
L springen in verleden
Crosslessen gelopen vorig jaar
Ontzettend lief in omgang, ook iedereen kan op haar rijden maar geen dooie in de z.
Goed aan het been, erg makkelijk nageeflijk
Neemt altijd winstpunten mee naar huis
Braaf bij de hoefsmid, tandarts
Verkeersmak, gaat mee naar bos en hei
Kan goed met andere pony s
Geen merriestreken

Momenteel wat uit conditie (lees: wat stijf omdat ze niet gepakt wordt. We zijn bezig met weer oppakken zodat ze weer in conditie komt)
Helemaal gezond verder.

Iemand een idee? Wat zouden jullie voor haar betalen?

annemerel

Berichten: 590
Geregistreerd: 11-05-11
Woonplaats: apeldoorn

Re: Wat is mijn pony waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 22:16

Ik zou zelf denken aan 2500 euro, gezien leeftijd en luchtzuiger.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 22:16


Knollboll
Berichten: 531
Geregistreerd: 04-01-06
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 22:16

2500€. Luchtzuigen vind ik een nadeel. Ook is ze niet de jongste meer. Ze is ook niet zo groot voor een D pony.

Amado7

Berichten: 10727
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Wat is mijn pony waard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-17 22:18

1.43 staat op paspoort, ik gok zelf dat ze wel tegen de 145/ 1.46 aan zit maar dan zou ik haar even moeten opmeten morgen.

Onali

Berichten: 18460
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 22:19

Je weet niet:
hoe oud het dier is
of het een hij of een zij is.

Je moet een paspoort erbij pakken voor informatie. Ook kwa stokmaat lees ik verschillende maten.

En zo kan ik nog wel meer dingen uit je verkoopadvertentie halen. Het is te verwarrend en enorm slordig en rommelig.

Zorg er eerst voor dat die op orde is.
Laatst bijgewerkt door Onali op 16-12-17 22:27, in het totaal 1 keer bewerkt

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 22:20

Aangezien ze toch al aardig op leeftijd is, en ze aan luchtzuigen doet toch al heel wat minder.
Het feit dat ze wel goed dressuur kan lopen, en een parcourstje kan springen, en braaf is is een pluspunt. Ik denk dat je het gewoon goed moet treffen met de juiste koper, een jong meisje, die helemaal weg is van de pony bijvoorbeeld. Ik gok nu zo een 1750- aangezien hij uit conditie is
Maar mits je ze terug tot niveau traint zo een 2300-
Maar vind dat allemaal redelijk relatief! Het is maar wat de gek ervoor geeft. Zo heb ik mijn eerste paard cadeau gekregen, maar heeft mijn papa, die geen verstand heeft van paarden, veeeel te veel neergeteld... :(

Majolen

Berichten: 1061
Geregistreerd: 16-07-11
Woonplaats: In het Stro!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 22:21

2500 euro vind ik veel voor een 15 jarige die lucht zuigt... Denk toch dat het probleem zit in het luchtzuigen.

siskeh
Berichten: 8677
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Wat is mijn pony waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 22:31

Wil je meer kijkers? of meer geïnteresseerde kijkers, dat is me niet helemaal duidelijk.

Als ik kijk naar je foto's er is er niet 1 waar ze voordelig opstaat, volgens mij is het een mooie pony om te zien, maar dáár staat geen goede foto van op.
Ook niet een goede bewegingsfoto of standfoto.
Nu weet ik niet hoe ze loopt, maar als ze niet "bijzonder" loopt dan denk ik dat je met deze vraagprijs erg hoog zit.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 22:51

Ook niet het ideaalste seizoen om te verkopen.
Maar vind het gek overkomen dag je de leeftijd en hoogte niet exact weet. Het is je eigen pony toch? Dan hoor je dat te weten. Dat roept bij mij dan vragen op.

Heb je advertentie bekeken, vader van.moeder weet je niet want paspoort niet bij de hand.
Wat simpel googlen op de naam van de moeder levert onmiddellijk resultaat. Zo moeilijk kan dat toch niet zijn?
http://www.allbreedpedigree.com/emmickh ... prit+heidi

Amado7

Berichten: 10727
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-17 22:55

Onali schreef:
Je weet niet:
hoe oud het dier is
of het een hij of een zij is.

Je moet een paspoort erbij pakken voor informatie. Ook kwa stokmaat lees ik verschillende maten.

En zo kan ik nog wel meer dingen uit je verkoopadvertentie halen. Het is te verwarrend en enorm slordig en rommelig.

Zorg er eerst voor dat die op orde is.

In de recente advertenties op internet staat gewoon dat het een merrie is en hoe oud hoor. Heb dit topic net even in elkaar geflanst. Boktadvertentie lukt niet om te verwijderen, die is inmiddels ook al weer wat ouder. En verder staat in mijn adv gewoon dat ze 1.43 is, dat staat immers op het paspoort.

Helaas kan ik niet 123 het paspoort hebben. Misschien ligt hier inderdaad de fout, maar dat vraag ik dus juist. Welke dingen vind je nog.meer vaag dan? Zonder mijn bokt advertentie er bij te halen.

Art_ificious
Dit is even kort in elkaar geflanst, in mijn andere advertentie staat de hoogte gewoon. In paspoort staat 1.43. De pony is niet officieel van mij, vandaar dat ik niet even snel het paspoort erbij kan halen, dit is even niet de ideale situatie, vandaar! Dus het enige wat ik nu niet 100% weet dat ze 15 of 16 wordt in mei. Bij geinteresseerde kijkers ga ik hier direct achteraan. Misschien verstandig om dit eerst te doen inderdaad.

Amado7

Berichten: 10727
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-17 22:57

Art_Ificious schreef:
Ook niet het ideaalste seizoen om te verkopen.
Maar vind het gek overkomen dag je de leeftijd en hoogte niet exact weet. Het is je eigen pony toch? Dan hoor je dat te weten. Dat roept bij mij dan vragen op.

Heb je advertentie bekeken, vader van.moeder weet je niet want paspoort niet bij de hand.
Wat simpel googlen op de naam van de moeder levert onmiddellijk resultaat. Zo moeilijk kan dat toch niet zijn?
http://www.allbreedpedigree.com/emmickh ... prit+heidi

Dankjewel! Wist niet dat dit ook op internet te vinden was.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Wat is mijn pony waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 23:01

Je hebt 6000+ berichten op bokt en nooit een link naar een of ander stamboom geopend/gezien?
Beetje vreemd maar dat is mijn idee erover.

Amado7

Berichten: 10727
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-17 23:02

Nee. Nog nooit gezien.

Edit: maar goed, dat doet er niet toe. Ik heb het over mensen die gewoon deze informatie weet.

Onali

Berichten: 18460
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 23:09

amado7 schreef:
Onali schreef:
Je weet niet:
hoe oud het dier is
of het een hij of een zij is.

Je moet een paspoort erbij pakken voor informatie. Ook kwa stokmaat lees ik verschillende maten.

En zo kan ik nog wel meer dingen uit je verkoopadvertentie halen. Het is te verwarrend en enorm slordig en rommelig.

Zorg er eerst voor dat die op orde is.

In de recente advertenties op internet staat gewoon dat het een merrie is en hoe oud hoor. Heb dit topic net even in elkaar geflanst. Boktadvertentie lukt niet om te verwijderen, die is inmiddels ook al weer wat ouder. En verder staat in mijn adv gewoon dat ze 1.43 is, dat staat immers op het paspoort.



Wat toevallig dat je nu wel ineens je advertenties verwijderd krijg :? Ik wilde de foutjes gaan quoten, maar ze bestaan niet meer.
In die laatste had je het steeds over haar en dan ineens over hem. Dat zijn gewoon slordige fouten. In de eerste advertentie staat wie de vader van de moeder is, de advertentie daarna (wat 1 week later was) weet je het ineens niet meer en moet je het paspoort erbij hebben.

Dan hier in het topic weet je de leeftijd niet, lees ik verschillende stokmaten in vergelijking met je ads. En wederom moet je het paspoort hebben voor sommige antwoorden.

Ook al flans je even snel iets in elkaar je pony is niet ineens 2 jaar ouder geworden.

Voor mij zou de afknapper dus zijn een zeer rommelige advertentie met foutieve informatie.

scrabbel

Berichten: 945
Geregistreerd: 25-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 23:10

Het zou mij bang maken dat de pony nu niet in training staat en stijf is. Voor hetzelfde geld is ze vorig jaar wegens blijvende problemen uit de sport gehaald. Maak je kind blij en zodra de training intensiever wordt komen de problemen.

Amado7

Berichten: 10727
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-17 23:11

Alleen nu ga je dit topic vergelijken met mijn boktadvertentie. Dat klopt niet helemaal.

Ja, hem en haar dat zijn slordige fouten inderdaad. Daarom ben ik nu met jullie tips mijn advertentie even aan het veranderen. En ik wist niet dat de boktadvertenties er nog op stonden, die zijn nl niet meer zo recent. Omdat ik hier reacties op kreeg , heb ik deze direct verwijderd.

Amado7

Berichten: 10727
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-17 23:13

quickie schreef:
Het zou mij bang maken dat de pony nu niet in training staat en stijf is. Voor hetzelfde geld is ze vorig jaar wegens blijvende problemen uit de sport gehaald. Maak je kind blij en zodra de training intensiever wordt komen de problemen.

Oke, begrijpelijk! De reden kan ik vertellen, alleen die ga ik niet in de advertentie zetten. Ja, en dat moet je geloven. Dat kan ik je niet zwart op wit geven. Dat is altijd een gok natuurlijk, ze is momenteel uit training en als verkoper kan je van allerlei dingen noemen, je kan er nooit op aan of dit de ware reden is. Maar die reden is in ieder geval te verklaren.

smurffie

Berichten: 11126
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 23:16

Ik denk dat je op 1500 a 2000 moet inzetten. Heeft ze eerder veulens gehad?
Je verkoopt een pony met gebreken, niet in goede conditie en stijf (?). Hooguit door prestaties in het verleden interessant, maar eigenlijk zet ik nog hoog in zegmaar.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 23:18

Misschien ligt de markt gewoon niet meer?
Mijn vorige pony staat inmiddels al.bijna een jaar in de verkoop.
Ook NF van 1m42 loopt M niveau dressuur 4 jaar EN pas ook Röntgen gekeurd. Maar raakt niet verkocht.
Ik weet de reden ervan.

Maar een gebrek als luchtzuigen schrikt namelijk ook af.

Spoiler:
omdat 1 van de geïnteresseerde potentiële kopers mij gecontacteerd had want mijn naam stond in het paspoort vermeld. Ze wilden onderhandelen over de prijs maar worden dan uitgescholden. Ze kregen leugens te horen die ik kon.bevestigen over training etc, Dus ja dan raak je natuurlijk in een slecht daglicht als verkoper en dat zal de ronde doen ook.

StalNollie

Berichten: 9113
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 23:19

1750 en dan moet je blij zijn uit conditie leeftijd en luchtzuigen. Volgens mijn heb ik hem op Facebook voorbij zien komen slordige adv was dit en trok niet mijn aandacht... en december is niet de maand om ponys zeker niet uit conditie te kopen

Indi_Vito

Berichten: 2742
Geregistreerd: 06-10-09

Re: Wat is mijn pony waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 23:22

Vraagje heb je een foto? Of kun je haar kleur en aftekening bedrijven?

Amado7

Berichten: 10727
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Wat is mijn pony waard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-17 23:26

Ik zal zo even een foto neerzetten.

Ik kreeg op facebook juist wel reacties, alleen dan zeggen ze toch weer af omdat ze een ander gevonden hebben. Of ze hebben juist een lease aangeboden gekregen, of ze zoeken toch een e. Dat mijn advertentie slordig is, zou kunnen. Ik ben ook geen ster in alles concreet op een rijtje krijgen, misschien moet ik mijn advertentie nog eens onder de loep nemen dan.

Amado7

Berichten: 10727
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Wat is mijn pony waard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-17 23:29

Helaas ook niet de beste foto's.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Uit conditie houdt in dat ze een poos niet gelopen heeft, en nu ze weer gepakt wordt dus niet zo soepeltjes is als anders. Niet onregelmatig, maar je ziet wel dat ze achter wat spiertekort heeft. Vorige keer was ze ruim snel bijgetrokken, vandaar dat we haar nu sinds vorige week weer oppakken.

immanuela29

Berichten: 654
Geregistreerd: 16-07-12

Re: Wat is mijn pony waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 23:35

Ik ga mee met de bovenste reacties en zou voor €2500-€3000 gaan.
Komt voornamelijk voor mij door luchtzuiger en uit conditie. Want zo oud vind ik de pony ook weer niet.