Wat is mijn pony waard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 15:27

amado7 schreef:
Paspoort ligt bij de eigenaar in de verhuisdozen.


Dus het is helemaal niet jouw pony?

Waar hebben we het dan over?

Amado7

Berichten: 10727
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-17 15:30

Even voor wat meer duidelijkheid :

Pony staat bij mij, ik mag haar pakken en alles met haar doen. Ze moet nu dringend weg maar is even niet in staat esprit zelf te verkopen. Ik wist exacte gegevens niet , maar ken de pony wel zo goed dat ik de meeste dingen weet. Ik doe mijn best voor hun en ga het ze niet zelf laten uitzoeken. Ik heb al aangegeven dat het handiger was om eerst alle exacte gegevens op papier tehebben. Die fout kan ik nu niet meer terugdraaien. Inmiddels heb ik dus de hoogte, de sportuitslagen en de exacte leeftijd.
(Ja helaas is niet alles duidelijk te maken op bokt ivm meelezers. Als ik heel het verhaal kon vertellen werd het allemaal wat duidelijker in plaats van vaag)

Vandaar even de titel zo. Om die nou zo lang te maken: wat is de pony van mijn kennissen waarbij de verkoop en alles onder mijn veranwoordelijkheid staat nu waard?

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 15:33

Dus de eigenaar heeft een probleem en wil versneld die pony verkopen?

Ik snap dit topic werkelijk niet: zo'n pony moet voor netjes geld echt zó te verkopen zijn. Waarom lukt het jullie niet? Prijs te hoog? Pony ziek/zwak/misselijk of kreupel?

Alle waar is naar zijn geld. Als deze pony voor jullie prijs niet te verkopen is, moet je in prijs zakken.
En verkopen zonder andere mensen te laten weten dat ze te koop is, of zonder de prijs te willen vertellen, lukt ook niet. Dus hop: op FB ermee met foto's, verhaal en makkelijke prijs.

Maar zodra er een koper komt: zorg dan wel dat zowel verkoper als alle papieren op dat moment aanwezig zijn!

Amado7

Berichten: 10727
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-17 15:37

Prijs is al heel ver gezakt, misschien nog maar een keer zakken inderdaad. Alleen heb ik helaas niet alles over de prijs te zeggen.

Esprit staat op internet (sporthorses), mp nog niet om bepaalde reden. Facebook heeft ze al gestaan, daar kreeg ik nog wel reacties maar tot nu toe niet wat mensen zochten. (Luchtzuiger ) pas weer op facebook geprobeerd maar werd verwijderd door facebook omdat je geen dieren te koop aan mocht bieden? Zag wel op paard zoekt thuis paarden aangeboden worden, dus daar dan maar eens proberen na een nieuwgemaakte advertentie.

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 15:40

FB - Horses for sale / paarden te koop is dé pagina voor verkoop van paarden en pony's.

Ik zou adverteren als leerpony voor kinderen.
Maar wees eerlijk in de advertentie, niet om luchtzuigen heen draaien en ook erbij zetten dat ze nu niet in sportconditie verkeerd. Dan kun je er ook bij zetten dat de prijs hierop is aangepast.

Wat vragen jullie ervoor?
Als dat een te hoge prijs is, zul je niet verkopen, zo simpel is het. En als je er snel snel snel vanaf wilt, dan moet je het een aantrekkelijke deal maken, een koopje dus.

(nb: de advertentie op mp heeft het over 2.500-5.000 euro. Voor dat geld verwachten mensen een gezonde pony waarmee je volgende week alweer op concours zou kunnen, bij wijze van spreken. Gezien je nu over de pony vertelt, is dat een te hoge prijs)
Laatst bijgewerkt door Dees op 17-12-17 15:43, in het totaal 1 keer bewerkt

anjali
Berichten: 15045
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 15:41

Ik ben momenteel op zoek naar een pony(ruin!) Anders was dit wel mijn type maar als de papieren niet in orde zijn zou ik twijfelen aan het juridische recht van de verkoopster om deze pony te verkopen-want behalve met mogelijke problemen met de pony zelf,die je al gauw hebt met een nieuwe aanschaf,zou ik ook nog vrezen voor gedoe met de vorige eigenaar!Dat heb ik al eens meegemaakt,en toen heb ik het paardje waar ik al aan gehecht was geraakt noodgedwongen teruggegeven aan de vorige eigenaren.

Amado7

Berichten: 10727
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-17 15:43

Afbeelding
Misschien dat deze foto nog iets toedoet.

Mensen, ik snap dat het allemaal vaag en raar klinkt. Ik had ook niet verwacht dat het topic zo zou gaan en dat iedereen alle advertenties alles zou gaan opzoeken. Dat is prima, maar ik doe mijn best om de advertentie zo goed mogelijk te maken na jullie tips. En ik kan het helaas vage verhaal ook niet veel mooier maken dan het is hier op het openbare bokt.

Papieren van de pony zijn gewoon in orde. Ik ga geen pony verkopen die officieel niet eens verkocht mag worden.

danzzz
Berichten: 1452
Geregistreerd: 18-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 15:44

Ik denk dat je juist je prijs omhoog moet gooien. Een verder gezonde pony zonder gebreken die Z geschoold is, braaf is en met kinderen overweg kan is GOUD waard. En dat luchtzuigen is NUL probleem. Een goede, lieve, betrouwbare, niet kapotte leerpony is heel, heel veel geld waard. OOK op leeftijd.

Ik zou de advertentie verder professionaliseren, een paar goede foto's erbij en eventueel een filmpje met een jonger kind erop, en gewoon zeggen dat ze mogen bieden vanaf 10.000.

Je maakt het dier te goedkoop, en dan willen mensen het niet.

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Re: Wat is mijn pony waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 15:46

Dat is ook een manier om er naar te kijken :D

Denk niet dat je bij verkoop op die manier haast moet hebben. Maar wie weet... Succes ermee!

Amado7

Berichten: 10727
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-17 15:47

Dees schreef:
FB - Horses for sale / paarden te koop is dé pagina voor verkoop van paarden en pony's.

Ik zou adverteren als leerpony voor kinderen.
Maar wees eerlijk in de advertentie, niet om luchtzuigen heen draaien en ook erbij zetten dat ze nu niet in sportconditie verkeerd. Dan kun je er ook bij zetten dat de prijs hierop is aangepast.

Wat vragen jullie ervoor?
Als dat een te hoge prijs is, zul je niet verkopen, zo simpel is het. En als je er snel snel snel vanaf wilt, dan moet je het een aantrekkelijke deal maken, een koopje dus.

(nb: de advertentie op mp heeft het over 2.500-5.000 euro. Voor dat geld verwachten mensen een gezonde pony waarmee je volgende week alweer op concours zou kunnen, bij wijze van spreken. Gezien je nu over de pony vertelt, is dat een te hoge prijs)

Ze stond vorig jaar te koop, toen was ze nog beter in conditie en zijn ze begonnen met 4. Gezakt en nog eens gezakt en momenteel staat ze op 2500. Waarschijnlijk dan nog teveel maar ik heb niet veel over de prijs te zeggen en doe mijn best het voor hun prijs te verkopen. Lukt dit niet moeten ze inderdaad nog meer zakken.

En die laatste opmerking. Dan krijg ik straks misschien wel hogere biedingen dan nu, maar dan komen ze met hoge verwachtingen en dan is het een pony die anders is dan op de foto s. Want er zit een hele leuke perfecte pony onder maar dat zie je niet direct als je haar nu in de wei ziet staan.
Laatst bijgewerkt door Amado7 op 17-12-17 15:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Alja

Berichten: 25583
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Wat is mijn pony waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 15:48

Whaha leuk vermaak zo op de zondagmiddag :+
Bieden vanaf 10000 euro, succes :)

danzzz
Berichten: 1452
Geregistreerd: 18-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 15:50

Dees schreef:
Dat is ook een manier om er naar te kijken :D

Denk niet dat je bij verkoop op die manier haast moet hebben. Maar wie weet... Succes ermee!

geloof me, laat een van je kennissen bieden, de andere eroverheen en voordat je het weet heb je 12000 in de knip. Maak het dier duur en gewild, en binnen no time kan je er een strik omheen doen. Maaarrrr dan moet hij wel heel zijn! Dat is echt de grootste voorwaarde

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: Wat is mijn pony waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 16:12

Ik vind het allemaal maar een raar en vaag verhaal

anjali
Berichten: 15045
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 16:13

danzzz schreef:
Dees schreef:
Dat is ook een manier om er naar te kijken :D

Denk niet dat je bij verkoop op die manier haast moet hebben. Maar wie weet... Succes ermee!

geloof me, laat een van je kennissen bieden, de andere eroverheen en voordat je het weet heb je 12000 in de knip. Maak het dier duur en gewild, en binnen no time kan je er een strik omheen doen. Maaarrrr dan moet hij wel heel zijn! Dat is echt de grootste voorwaarde

Ja,maar dan krijg je zware medische keuringen,waarmee bij een oudere pony altijd wat te vinden is.En als ze eenmaal afgekeurd is,dan is dat zeer negatieve reclame. En een luchtzuiger wordt nooit voor een topprijs verkocht. Op sommige pensionstallingen willen ze die niet eens,of je mag alleen in een buitenbox.Nee, de kracht van deze pony is naar miins inziens dat het een lieve leerpony is. En die zijn zeker wat waard ja,maar geen fantasieprijzen.Je kunt het proberen natuurlijk!

danzzz
Berichten: 1452
Geregistreerd: 18-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 16:21

anjali schreef:
Ja,maar dan krijg je zware medische keuringen,waarmee bij een oudere pony altijd wat te vinden is.En als ze eenmaal afgekeurd is,dan is dat zeer negatieve reclame. En een luchtzuiger wordt nooit voor een topprijs verkocht. Op sommige pensionstallingen willen ze die niet eens,of je mag alleen in een buitenbox.Nee, de kracht van deze pony is naar miins inziens dat het een lieve leerpony is. En die zijn zeker wat waard ja,maar geen fantasieprijzen.Je kunt het proberen natuurlijk!

Daarom zeg ik, heel is een absolute voorwaarden. Waarbij ik wel de kanttekening maak dat iedereen die naar dit soort ponys op zoek is ook zeker wel begrijpt dat een pony op die leeftijd met dat verleden niet overal nulletjes op heeft. Dier moet rad zijn en geen actieve gebreken aan lijf en leden. Mensen die naar dit soort ponys op zoek zijn geven geen sjit om luchtzuigen.

Nu gaat het dier ook voor een bodemprijs weg, dat wordt niks anders met een afkeuring. Daarnaast laten mensen die voor dit soort bedragen kopen ook keuren en kan die ook afgekeurd worden, heb je hetzelfde probleem.

Ik heb ooit iemand aangeraden een paard toch te kopen ondanks dat die afgekeurd werd, was 6 jaar geleden, geloof ik, meiske heeft er een GOUDEN paard aan.

Geloof me, laat het dier desnoods nu op de foto zetten en gooi die prijs de lucht in, echt :) zo verkoop je het ook niet, probeer het gewoon

StalNollie

Berichten: 9106
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 17:53

danzzz schreef:
Dees schreef:
Dat is ook een manier om er naar te kijken :D

Denk niet dat je bij verkoop op die manier haast moet hebben. Maar wie weet... Succes ermee!

geloof me, laat een van je kennissen bieden, de andere eroverheen en voordat je het weet heb je 12000 in de knip. Maak het dier duur en gewild, en binnen no time kan je er een strik omheen doen. Maaarrrr dan moet hij wel heel zijn! Dat is echt de grootste voorwaarde


Haha werkte het maar zo helaas anders verdiende ik ook wel meer op ponys. Ts ik zou me niet eens hiermee willen bemoeien ( of krijg je ook een deel 10procent is vaak normaal)

Zekr niet hoger inzetten maar gewoon in bericht zetten met spoed vanwege omstandigheden die je nader kunt toe lichten bij bezichtigen. 1750 zeker niet meer. Voor hoger heb ik zeler een jongere pony in conditie zonder luchtzuigen. Springen zou ik niet eens echt in adv zetten dat is ruim 10 jaar geleden.

frankiej
Berichten: 4145
Geregistreerd: 02-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 18:02

ik vermoed dat het vage in dit verhaal te maken heeft met een echtscheiding of faillissement o.i.d. Dan snap ik het vage heel goed. Pony ziet er op de foto's echt niet verkeerd uit, je kunt door de kwaliteit van foto's nemen heen kijken. Waar ik wel van op kijk is dat er zo makkelijk over het luchtzuigen gedacht wordt. In mijn ogen is dat echt funest voor de prijs. Vrijwel niemand is gecharmeerd van een luchtzuiger op stal, persoonlijk vind ik de slachtprijs dan hoog genoeg. Het is nogal een stevig stalgebrek.

Amado7

Berichten: 10727
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Wat is mijn pony waard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-17 20:26

Je slaat de spijker op zijn kop. Alleen dan nog 5x zo erg helaas. Ik heb iemand die met mij naar de advertentie gaat kijken en misschien dat jullie daarna nog wat tips oid hebben.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Wat is mijn pony waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 20:42

Dan moet je er niet zo geheimzinnig over doen en piepen over meelezers maar gewoon "wegens persoonlijke omstandigheden" punt.
Dan krijg je ook geen gespeculeer

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Wat is mijn pony waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 21:49

Ik zou een luchtzuiger altijd laten staan.
En niet omdat ik bang ben dat de andere het overnemen maar meer uit overweging van DA kosten die uit het luchtzuigen voortvloeien.

Seventeen
Berichten: 1203
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Wat is mijn pony waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 22:36

Ik zou een luchtzuiger absoluut niet laten staan, vraag me dus ook af welke DA-kosten?
Wel zie ik het luchtzuigen als een 'nadeel', ondanks dat ik het geen echt nadeel vind, en is het dus een ideaal punt om er geld van af te halen.

prugelpiet

Berichten: 12555
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Wat is mijn pony waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 22:57

Daar zou ik niet meer dan 1500/2000 voor neerleggen.
Het is een leuke leerpony, maar niet in conditie. En dat haalt je prijs nu fors naar beneden.
Het mag dan wel een sportpony zijn geweest, niemand die nu nog actief de sport in wil gaat een 16 jarige kopen.

Maak een korte, duidelijke advertentie. Eerste zin iets in de trant "vanwege persoonlijke omstandigheden met spoed aangeboden:"
En dan daaronder heel simpel houden. Naam pony, leeftijd, geslacht, ras, afstamming kan evt tussen haakjes achter de naam, korte uitleg over de pony en klaar. Mensen die geïnteresseerd zijn vragen dan wel verder.

Duidelijke foto's zijn ontzettend belangrijk. Ik scroll zo langs alle advertenties met slechte foto's.

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30609
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Re: Wat is mijn pony waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 09:42