[HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Moderators: C_arola, Dyonne, SayaJones, Apple, Coby, petraaken, Nicole288, A_nouk

Hananass

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 20:43

Bedankt Yentaah en Jikkeee.

@Jikkeee; Ik wil inderdaad Gipsy beter voor elkaar hebben. Ik merk dat we nu punten laten liggen omdat de basis soms niet voor elkaar is. Ik heb ook geen haast, hij wordt pas sinds een paar maanden echt doorgereden. Doel van wedstrijden is om een braaf paard te hebben

@Murphypower; Ik rijd Gipsy niet met sporen. In principe is hij vlot genoeg en ook aan het been.

@_Sharonnn; Mooi paard heb je! Spannend hoor! Is nog wel lang wachten :D

Gerret <3 (Feitse x Oeds) ... M2+3 Eindstand
Mazzeltov Carl ♥♥ (Trafalgar x Concorde)
Gipsy ♥♥ (Porthos x Tuskerbister Jarl Haakon) ... B+12

_sharonnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 20:49

Jikkeee schreef:
Gefeliciteerd Hannanas, wat is de reden dat je graag langer in de B blijft? Meer bevestiging?

Ik rij ook gewoon met spoortje. Heb er een veel fijnere pony door. Niet te veel nadenken over wat een ander doet, als jouw paard fijn loopt op een spoortje is dat goed toch :j.

Wow wat een ruig dier Sharon <3! Dat debuut moet wel goed gaan komen!!

Dankjewel, lief van je! :) ook van jou Hannanas!

Ik rijd met een knopspoortje, was dat ook gewoon van plan op wedstrijd :D

Cadans B+1

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 19:45

Sharon, gaaf paard! Succes met de eerste keer!
Murphypower, ik rij zonder sporen omdat mijn paard nog lang niet toe is aan verfijnen van de hulpen. De gewone beenhulpen zijn nog lastig, eenzijdige beenhulpen voor zijwaarts zitten er nog niet eens op haha.
Hananass, ik vind de B proeven ook wat saai, maar ze zijn op dit moment met dit paard nog flink uitdagend. Gefeliciteerd met de winstpunten!
Sterre, nette punten hoor!

Ik ben heel benieuwd hoe de oefendressuur vrijdag gaat. Ik ga er nog helemaal niet heen voor het proefje rijden, maar gewoon eens voor de ervaring. Dan kan die een keer witte hekjes zien. Vandaag op de locatie ook wezen trainen en even geoefend van de ene naar de andere bak, maar dan vindt hij opeens de bakwand weer eng omdat die anders is. Na 3 rondjes is die er wel van overtuigd dat de bakwand hem niet opeet, dus ik hoop dat hij hetzelfde denkt over witte hekjes en een juryhokje.
Vandaag ook nog naar de zadelmaker geweest. Ik heb tijdens het zadelmak maken namelijk gewoon het springzadel van mijn andere paard gebruikt, die lag redelijk oké maar niet geweldig. Nu heeft hij inmiddels best wat bespiering erbij dus werd het tijd voor een eigen zadel. Er bleek er uiteindelijk maar 1 te passen, die iets duurder was dan gepland en de verkeerde kleur. Maar hij lag perfect, heeft een verwisselbare boom zodat hij als het goed is nog lang mee kan en zat echt heerlijk <3

murphypower

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 20:45

Fijn van je nieuwe zadel, jammer van de kleur!

Ik hbe vandaag les gehad, het ging best goed! We zijn nu bezig met het wijken verbeteren om dadelijk ook verder te kunnen gaan met schouderbinnewaarts. B proeven zijn inderdaad geestdodend zeker als je al ooit hoger gestart hebt!

bestel hier je touwproducten:
https://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/tou ... enpaarden/
kerstmuts:)

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 20:52

Ik vind de B proeven voor nu ook nog een hele uitdaging. Vooral omdat Zorro overal aandacht voor heeft behalve voor mij. Hij vindt alles prachtig waardoor ik vorige keer al blij was dat we tussen de hekjes bleven en alsnog 176 en 178 punten hadden. Zaterdag hebben we crossles, dat is meer ons ding maar ik vind wel dat de basis dressuur is dus vandaar dat wij ons nog maar een keer aan een wedstrijd gaan wagen.

Zorro ❤️

ChelseyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 13:46

Wij zijn afgelopen week voor het eerst samen gestart in een oefendressuur bij ons op stal.
Vanavond gaan we weer en dan op ander terrein!
Spannend..

Afbeelding

Afbeelding

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 15:16

Succes Chelsey, wat een prachtig paard heb je! :j

Dressuur B+10, L1+0 | F11+2
The winner is the one who refuses to give up.

ChelseyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 15:25

KirstenHorse schreef:
Succes Chelsey, wat een prachtig paard heb je! :j

Hartstikke bedankt!

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 16:37

Succes!

Wij gaan morgen! Kan ik morgenochtend mezelf weer opvreten := Nu gaat het vast wel door :P

B proeven zijn voor ons denk ik ook nog wel een uitdaging. Gewoon vooral de afwerking.

Doressa! Mijn knappe bonte merrie! <3 (Lotti x Elcaro)
B+6; 201,5 - 200,5 - 191,5 - 188
Te koop: Rossner Amerika dressuurzadel 18 inch mw boom

_sharonnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 17:16

ChelseyL leuk paard en erg mooi jasje :)

Lindor92 heel veel succes!

Cadans B+1

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 18:24

Ik meld me af. Ons endurancedebuut is dusdanig goed in de smaak gevallen dat ik rustig aan mijn dressuurdroom aan het uitstellen/laten varen ben. Ik heb nog wel elke week dressuurles en dat houd ik ook zeker zo, maar echt een startkaart gaat er dit jaar niet meer komen. Bij goede gezondheid wel een voor de endurance, maar dan pas in 2019.

Heel veel succes iedereen hier! En bedankt voor de gezelligheid het afgelopen jaar. :D

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 19:02

Peerappel wat leuk! Ik heb ook altijd endurance een leuke tak van de sport gevonden. Wie weet, ooit... :D

_sharonnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 20:11

Veel succes peerappel!

Cadans B+1

Yentaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 09:06

Wauw ChelseyL, wat een mooi dier! Hoe ging je wedstrijd?
Succes vandaag Lindor92 :)
PeerAppel wat leuk dat endurance je zo goed bevalt! Wil ik ook nog eens gaan proberen, maar dat staat voorlopig nog niet op de planning. Veel succes :)

Hier staat de volgende wedstrijd op de planning voor over 2 weken dus wij moeten ook weer aan de bak. Veel mensen in de categorie die ik niet ken, ten opzichte van vorige keer. Ik start met een manegepony en alleen op de manege zelf, dan weet je wel ongeveer wie je tegenstanders zijn. Word er wel zenuwachtig van, kan nu niet goed inschatten waar ik tegen rijd. Maar we gaan het gewoon weer proberen :j

Dakota F10+1 / B+4

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 13:40

Wauw ons debuut is achter de rug! Paard vind het erg spannend, maar was super braaf! Voor mijn gevoel kon ik niet heel goed afwerken, niet door de hoeken enzo. Maar we hadden 201,5 en 200,5 punten en een 2e prijs! :D dit hadden we echt nooit durven dromen!

_sharonnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 17:04

Wauw super goed! Gefeliciteerd :D

Cadans B+1

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 07:44

Wat een punten! Gefeliciteerd!

Zorro ❤️

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 07:51

Lindor wat een fantastisch resultaat! Nu niet te snel gaan met die punten hé, anders moeten we alweer afscheid van je nemen :D

Dressuur B+10, L1+0 | F11+2
The winner is the one who refuses to give up.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 11:13

Bedankt! Ben nog steeds aan het nagenieten :D aankomende vrijdag hebben ze daar weer concours, dus heb me weer aangemeld }>

Yentaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 15:05

Wauw wat een prachtig debuut! Gefeliciteerd en succes vrijdag :)

Dakota F10+1 / B+4

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 20:42

Wauw wat een punten!
Supergoed allemaal hoor!!

Wij hadden vandaag de eerste selectie, mochten 1 proef rijden. Bij het inrijden was hij zó fijn, zo heb ik m thuis nog niet vaak rond kunnen rijden dus dat was echt geweldig! In de proef waren we het een beetje kwijt, hij zakte wat in in tempo, en sprong 1 keer overkruist aan in galop. Echt heel vervelend want thuis hebben we daar nooit problemen mee en op wedstrijd in de ring gebeurt het nog wel eens. Alsnog fijn kunnen rijden en uiteindelijk 4e van de 16 geworden met 194,5!!

Irocco Bleu <3 B+12

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 21:10

Netjes zeg!

We zijn voor vrijdag helaas op de wachtlijst geplaatst. Het was al vol.

xVera94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 21:11

lindamusters schreef:
Wauw wat een punten!

Wij hadden vandaag de eerste selectie, mochten 1 proef rijden. Bij het inrijden was hij zó fijn, zo heb ik m thuis nog niet vaak rond kunnen rijden dus dat was echt geweldig! In de proef waren we het een beetje kwijt, hij zakte wat in in tempo, en sprong 1 keer overkruist aan in galop. Echt heel vervelend want thuis hebben we daar nooit problemen mee en op wedstrijd in de ring gebeurt het nog wel eens. Alsnog fijn kunnen rijden en uiteindelijk 4e van de 16 geworden met 194,5!!

Hahaha ik dacht al, die naam komt me heel bekend voor! Ik was 5e met 194 :D
Hij liep totaal niet zoals hij kan, heel veel spanning, maar het was ook zijn eerste indoor en zijn 3e wedstrijd totaal. Ik was blij dat hij me zo vertrouwde dat hij wel bleef lopen. Appte nog naar mijn instructrice "tevreden, maar verwacht geen winst" :')

Gefeliciteerd met je resultaat! Jammer dat hij in de proef nog wel eens overkruist aan wil springen. Heb je ook een idee waar het door komt?

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 21:33

xVera94 schreef:
lindamusters schreef:
Wauw wat een punten!

Hahaha ik dacht al, die naam komt me heel bekend voor! Ik was 5e met 194 :D
Hij liep totaal niet zoals hij kan, heel veel spanning, maar het was ook zijn eerste indoor en zijn 3e wedstrijd totaal. Ik was blij dat hij me zo vertrouwde dat hij wel bleef lopen. Appte nog naar mijn instructrice "tevreden, maar verwacht geen winst" :')

Gefeliciteerd met je resultaat! Jammer dat hij in de proef nog wel eens overkruist aan wil springen. Heb je ook een idee waar het door komt?

Even gespiekt maar wij hebben geloof ik samen losgereden! Leuk!! Ik heb die mega schimmel ;)
Ik heb geen idee hoe dat komt, ik denk dat ik hem niet goed genoeg voorbereid op de hulp en dat het misschien teveel uit het niets komt en ook een stukje balans, hij is nig jong. 27 oktober weer dus dan maar wat meer daar op focussen!

Irocco Bleu <3 B+12

xVera94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 22:15

Ja ik dacht het al, die zichzelf heel knap vond in de spiegel :D
Ik merk dat bij mij het aanspringen rommelig gaat als hij net wat aan mijn binnenbeen plakt, vandaar dat ik het vraag.
27 oktober start ik helaas niet, ik werk op zaterdag. Baal er best wel van dat het er nu naar uit ziet dat heel veel selecties op zaterdagen worden verreden (voor de B) :Y) Heel veel succes dan in ieder geval!!