[HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Loeky01
Berichten: 7315
Geregistreerd: 25-09-10

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 22:17

Ik kom even binnenvallen, lees al eventjes mee. Binnenkort mijn eerste BB wedstrijd starten, alleen lukt het me niet om me in te schrijven wat moet via de KNHS. Iemand die me kan helpen?


CharazJarig

Berichten: 24280
Geregistreerd: 12-04-02

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 08:37

Heb je wel een lidmaatschap en inlogcodes voor mijnknhs?

Ik ga volgend weekend zelf een onderlinge wedstrijd rijden met de Tinker van een vriendin, mocht het nou goed gaan misschien zelfs wel weer officieel starten.

Mijn eigen paard blijf ik lekker aanmoedigen vanaf de zijlijn :D

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

lara1510

Berichten: 107
Geregistreerd: 23-08-13
Woonplaats: Spijkenisse

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 10:21

Zondag mijn ‘buiten-debuut’ gehad. Met inrijden was Prince super fijn maar helaas in de ring wat minder. De witte hekjes vond hij wat spannend en weer in het algemeen te weinig aanleuning (maar meer als de vorige wedstrijd!). De tweede proef was erg slordig maar hij zakte wel wat meer uiteindelijk. Voor proef 3 heb ik 179 (auw) punten en voor proef 4 178, dus dat is al een vooruitgang. Lekker doortrainen en dan in augustus weer starten. We zitten echt op het randje van een fijne aanleuning nu.

Ik heb gisteren in dezelfde bak gereden en hij liep toen zo ongelofelijk fijn. Echt, ik wist niet wat ik zag. Nu is het alleen de truc om dat fijne in de inrijdbak en training ook voor elkaar te krijgen in de figuren van de proef :+

Prince Charming: B+13, L+0 <3

"No learning curve could ever bend us too far out of shape"

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 11:04

MaGil: Zij moet dan inderdaad in de B starten.

Kirstenhorse: Gefeliciteerd met je prijzen en punten! Jammer dat het niet zo fijn voelde, hopelijk volgende keer een fijner gevoel en dan misschien wel 195?

DaisyHope: Balen van de wond! Gelukkig geen pezen geraakt! Hopelijk geneest het snel en mag ze ook weer vlug naar buiten.

_Gerdien_ : Succes met je L1 debuut! Gewoon hetzelfde rijden als in de B ;) niet meer druk erop leggen en gewoon genieten :)

Jikkeee: Als je BB start dan moet je vaak opgeven via het mailadres van de vereniging. Zonder startkaart kun je niet via mijn knhs inschrijven.

Charaz: Succes met de wedstrijd en zou leuk zijn als je vaker kan starten als het goed gaat!

Lara1510: Fijn dat het beter gaat met de aanleuning en dat je dus vooruitgang voelt. De punten zijn jammer maar als je zo door gaat dan gaat dat in augustus zeker goed komen!

Ik heb gisteravond ook weer een wedstrijdje gehad! Dinsdag ging het rijden echt niet goed, ze wilde alleen maar rennen rennen rennen. Gisteren weer onder de man naar de wedstrijd gegaan, was wel zeker 9 km weer dus even flink gedraafd en gegaloppeerd. Ze was echt heel energiek maar wel relaxed. Ik hoefde niet aan de rem te hangen zeg maar maar ze liep gewoon flink door. We waren wat verkeerd gereden op t eind dus ik kwam echt pas 30 min voordat ik moest starten daar aan. Even alles in orde gemaakt en toen gaan losrijden maar ze voelde echt gelijk fijn aan :D (Zo'n verschil met dinsdag!) Ik was dus ook heel erg tevreden over de proefjes. Eigenlijk ging het wel vergelijkbaar met de proefjes van 1,5 maand terug van toen ik boven de 195 scoorde 2 keer maar goed dat vond ik ook wel ruim gepunt maar voor mijn gevoel ging het wel vergelijkbaar. Ik was hoe dan ook tevreden en de concurrentie zag er ook heel erg goed uit!
Toen kwam de uitslag en toen bleek dat maar 2 van de 7 een winstpunt hadden in de eerste proef :P En wat was ik trots dat wij daar 1 van waren! 2e prijs met 180 punten. De andere proef had ik 183 en op een half puntje na net geen prijs (4e van de 11). Dus phoe heel wat lagere punten terwijl mn gevoel wel hetzelfde aangaf maar qua plaatsing juist weer wel heel goed! Ik ben maar gewoon super trots op die 180 punten haha, Ik kreeg ze iig niet cadeau.
Op het terrein was Vera gewoon heel rustig aan het grazen en slapen en toen op de terugweg weer heerlijk wakker en flink draven en galopperen ze was zo blij! Oren erop en ze bleef maar gaan! Echt een endurancepony. Heb echt heerlijk genoten deze avond van die lieve pony!

Sully Mijn eerste eigen 2 jarige haflinger sinds 24 juli 2021 <3
Vera Alweer 6 jaar mijn liefste verzorgpony <3 M1+3 <3
[ITP] Ons laatste wedstrijdweekendje weg! Nu M1 :)

Siepi

Berichten: 516
Geregistreerd: 08-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 12:47

Gisteren voor eerst weer op
canto gereden wat een super gevoel na bijna vier maanden niet op haar gereden te hebben Zo fijn Afbeelding

Iedereen gefeliciteerd met de punten fijn gevoel zegd mij altijd meer als cijfers

Gillmore (Sorento / Graham) paard van mij dochter Anouk (M2)en nu Z1 startrechtig
Cantodea (Calvino Z) sinds 13 mei mama van Nielson (van Dallas VDL)en nu drachtig van Nia domo"s Bolero
Na jaren weer wedstrijden rijden weer B+10 en ja hoor L startrechtig
Kayliegh onze nieuwe ster (Ampere/Sorento)
Lilly onze eigenwijze shetlander 100% van Anouk!
Zorba, Yfke, Gio uit het oog maar niet uit het hart <3
Figo en Cain vriendjes samen in de hemel rip

little_birdy
Berichten: 12225
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 22:44

Nou wij melden ons ook weer .
Na de nodige ellende (allemaal rare wondes ineens overal )
Gaan we woensdag weer starten

Juttertje88
Berichten: 762
Geregistreerd: 07-08-12

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 10:06

Mijn B-debuut gaat helaas niet door. Ik ga helemaal geen KNHS meer starten, de manege waar ik rijd en zou gaan leasen, organiseert (voorlopig) geen knhs wedstrijden meer. Dus ik hou het gewoon bij FNRS en vaardigheidsproeven en springproefjes :P :D
iedereen die binnenkort zijn debuut gaat maken, of gewoon wedstrijd heeft: heel veel succes!

F13+1

DexCense
Berichten: 31
Geregistreerd: 24-02-18

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 10:48

Zo ik kom ook weer onder mijn steen vandaan.
Een hoop nieuwe mensen, leuke punten en ervaringen!

Ik ben inmiddels 2x gestart en 5 winstpunten verder.

spottedponie
Berichten: 2961
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Berkel Enschot

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 12:47

Ik mag komende donderdag weer met Ace en zondag met Belle-Vue.
Ace heeft alleen gister haar voorijzer krom getrapt dus hopelijk kan de smid vanavond nog langs komen, anders morgen pas... Morgenavond ook viertaltraining dus hopelijk kan Ace dan gewoon mee, anders neem ik wel een ander paard mee maar wilde graag met Ace... (voordeel van meerdere paarden hebben staan, altijd wel wat te rijden haha)

"There's something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good, perhaps it's the risk, the gamble, in any event it's a thing I need"

DexCense
Berichten: 31
Geregistreerd: 24-02-18

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 10:09

hier ook een drama met het ijzers en te kort bekapt.
Vrijdag naar de kliniek voor speciaal beslag, we staan al drie weken stil :(
Hopelijk kan je smid gauw komen.

spottedponie
Berichten: 2961
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Berkel Enschot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 10:59

Smid is gister geweest dus ijzer is weer recht, helaas geen tijd om zo gauw helemaal opnieuw te beslaan maar afspraak stond al voor volgende week, gaan dan even kijken of we takken in kunnen korten of iets dergelijks

Vervelend dat het bij jou ook niet goed gaat qua beslag! Ace moet echt voor op ijzers, anders loopt ze constant op eieren...

"There's something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good, perhaps it's the risk, the gamble, in any event it's a thing I need"

immanuela29

Berichten: 654
Geregistreerd: 16-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 18:59

Zoveel berichten gemist en niet op kunnen reageren, sorry. :=
Afgelopen vrijdag had ik een wedstrijd, maar het ging enorm slecht. Daarnaast was de jury erg streng maar had ik toch wel twee keer bijna een winstpunt. :')
Maar ja, niet te lang treuren want volgende week zondag heb ik alweer een wedstrijd, EN ik heb hele leuke foto's gekregen van de afgelopen wedstrijd door Equineshot!

Afbeelding

Afbeelding

[o]

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 23:30

Wat jammer dat het net geen puntjes waren.

Ik ga 30 juni naar outdoor Eibergen. Eerste keer outdoor voor mij. Dus ben benieuwd :D

julhan99
Berichten: 94
Geregistreerd: 16-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 10:07

Heel veel succes en vooral heel veel plezier!!

lara1510

Berichten: 107
Geregistreerd: 23-08-13
Woonplaats: Spijkenisse

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 12:02

Onverwachts 8 juli een onderlinge (onofficiële) wedstrijd. Hoef maar een proef te rijden maar het is op een dag dat mijn manege een groot evenement organiseert. Met een beetje geluk rijd ik dan in de bak met publiek, strobalen en witte hekjes want als we dat dan overleven kunnen we vast ook wel buitenaf starten :D

Prince Charming: B+13, L+0 <3

"No learning curve could ever bend us too far out of shape"

L_iek
Berichten: 9707
Geregistreerd: 11-01-07

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 19:33

Hoi allemaal,

Ik kom hier ook even binnen vallen. Sinds afgelopen november heb ik een nieuwe fjord. In eerste instantie om lekker recreatief te rijden. In het begin wat problemen gehad met de galop maar na een hele doorlichting van fjordlief en een nieuw zadel gaat het al stukken beter. Zo goed dat ik van de week besloot om het wedstrijd rijden na 15 jaar weer op te pakken. Heb mezelf dus aangemeld bij de rijvereniging en ga een startkaart aanvragen. Doel is om in september ons eerste wedstrijdje in de B te rijden. Zou het leuk vinden om hier mee te kletsen!

immanuela29

Berichten: 654
Geregistreerd: 16-07-12

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 22:17

Super leuk L_iek! Welkom bij de groep! :)
Ik had eigenlijk over precies een week een wedstrijd. Maar door te weinig deelnemers is hij nu geannuleerd. Erg jammer. :( Maar ik had toch eigenlijk al besloten dat ik ging stoppen met dressuur voor een tijdje en de springring weer in wil verschijnen! :D Dus hopelijk kun je voor dit forum ook praten voor je spring debuut! :P Ik hoop ergens eind dit jaar te kunnen starten! :j

[o]

spottedponie
Berichten: 2961
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Berkel Enschot

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 10:47

Ik heb mijn wedstrijd van afgelopen donderdag af moeten melden omdat ik niet fit was, maar gister wel weg geweest met de Sandreo, weer 2 winstpuntjes en een eerste prijs rijker, ondanks dat we te weinig getraind hadden. Dat was ook wel te merken in de proef dus moet weer even flink aan de slag want dan kunnen we alvast wat L proefjes thuis gaan oefenen

"There's something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good, perhaps it's the risk, the gamble, in any event it's a thing I need"

Siepi

Berichten: 516
Geregistreerd: 08-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 08:19

sterreke98 schreef:
Wat jammer dat het net geen puntjes waren.

Ik ga 30 juni naar outdoor Eibergen. Eerste keer outdoor voor mij. Dus ben benieuwd :D

Leuk wij moeten zondag met paard naar eibergen dochter heeft haar M debuut

Ik mag volgende week weer met Canto bem zeer benieuwd en heb er zin in naeen half jaar niet hebben gestart

Gillmore (Sorento / Graham) paard van mij dochter Anouk (M2)en nu Z1 startrechtig
Cantodea (Calvino Z) sinds 13 mei mama van Nielson (van Dallas VDL)en nu drachtig van Nia domo"s Bolero
Na jaren weer wedstrijden rijden weer B+10 en ja hoor L startrechtig
Kayliegh onze nieuwe ster (Ampere/Sorento)
Lilly onze eigenwijze shetlander 100% van Anouk!
Zorba, Yfke, Gio uit het oog maar niet uit het hart <3
Figo en Cain vriendjes samen in de hemel rip

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 13:42

yfkelover schreef:
sterreke98 schreef:
Wat jammer dat het net geen puntjes waren.

Ik ga 30 juni naar outdoor Eibergen. Eerste keer outdoor voor mij. Dus ben benieuwd :D

Leuk wij moeten zondag met paard naar eibergen dochter heeft haar M debuut

Ik mag volgende week weer met Canto bem zeer benieuwd en heb er zin in naeen half jaar niet hebben gestart



Oh wat grappig! Veel succes nog!
En plezier natuurlijk ook!

Ik ga me ook inschrijven voor de zilveren ster in Haaksbergen in september. Mijn instructrice doet ook mee in de B met d'r jonge paard en ze wil me meenemen in de trailer. Dus als het een beetje lekker gaat, kan ik indoor mijn L debuut plannen *\o/*

little_birdy
Berichten: 12225
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 13:57

little_birdy schreef:
Nou wij melden ons ook weer .
Na de nodige ellende (allemaal rare wondes ineens overal )
Gaan we woensdag weer starten


En 1e geworden met 196 punten *\o/*

Eerste proef ging niet best .
Was tegen een hekje aangereden en daarna bleef ze heel hectisch
Wat resulteerde in een protocol vol met opmerkingen over tactfouten .
Ze bleef maar hectisch .
Heb ze gecorrigeerd een paar keer en op het einde ging het weer fijn .
174 punten :')

2e proef was ze helemaal bij me en liep de sterren van de hemel
Wat resulteerde in 196 punten :D

Afgelopen week ook zonder ijzers gegaan moet ze ook nog even aan wennen
Afbeelding

Afbeelding

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 14:28

Gaaf zeg! Jammer van t eerste proefje. Zou mij ook zo kunnen overkomen. Xandor is wel zo'n debiel dat hij er misschien zelfs spontaan overheen springt. Maar aangezien ik het toch iets liever bij dressuur houd momenteel :')

L_iek
Berichten: 9707
Geregistreerd: 11-01-07

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 15:04

Hoe lang duurt het ongeveer voor je startkaart aangevraagd is? Heb vandaag mijnknhs aangemaakt en een startkaart aangevraagd. Doel is om in september de eerste wedstrijden te rijden.

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 15:50

Je kan gewoon morgen nog starten als je m vandaag aanvraagt :) ik heb tot nu toe alleen nog maar dagkaarten besteld. Kan ik mezelf dezelfde dag inschrijven. De kaart is digitaal :)

little_birdy
Berichten: 12225
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 17:48

Waarschijnlijk heb je hem morgen in mijn knhs staan
Zit een beveiliging op die ze op moeten heffen als je betaald hebt en dan kun je overal op komen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 bezoekers