[HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
xVera94

Berichten: 129
Geregistreerd: 08-08-09
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 15:51

Het is inmiddels gelukt! Het aanvragen ging niet; mijn paard was blijkbaar voor de KNHS al geregistreerd als hengst.. en ik mag niet met een hengst starten. Ik moest even zijn naam en chipnummer doorgeven en toen was het geregeld. Dus inmiddels heb ik en een ruin en een startpas :D :+


Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 16:27

Fijn dat het gelukt is! Wanneer start je?

Mijn vorderingen:
Proef 3, 3 maanden geleden


Proef 3 gisteren


Nog genoeg te verbeteren natuurlijk, maar ik ben zelf al erg blij met de vooruitgang.

KirstenHorse

Berichten: 1291
Geregistreerd: 16-02-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 16:35

Annetje, je mag zeker trots zijn met die punten! :D

Hananass, gefeliciteerd met je eerste winstpunt! *\o/* Is toch altijd een grote mijlpaal vind ik zelf.

xVera, gelukkig is je 'hengst' inmiddels weer ruin :')

DaisyHope, ook jij gefeliciteerd met je eerste winstpunt! *\o/*

Annetje, je knappe paard is duidelijk veel meer relaxed in het tweede filmpje, jullie gaan goed! :D


Ik mag aanstaande zondag weer starten en ik rij hem nog 3x deze week :))

Nelis M2+1

xVera94

Berichten: 129
Geregistreerd: 08-08-09
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 21:16

@ KH; succes zondag! Je hebt in ieder geval een goede voorbereiding dan :)
@ Annetje; inderdaad al veel meer ontspanning, tof om de vooruitgang zo te zien! Het is de bedoeling dat hij vanaf half juli meegaat.

Op dit moment ben ik vooral een beetje aan het hobbelen :+
Afbeelding
Mag ook wel, afgelopen weken hebben we hard gewerkt en nu is het allemaal zo warm en ik heb het verder best druk, dus is het fijn om lekker plezier te maken samen.

DaisyHope

Berichten: 189
Geregistreerd: 29-03-12
Woonplaats: Almere

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 22:06

@Annetje ziet er goed uit!!!

Ik probeer Fame ook lekker vaak mee te nemen naar vreemd terrein en moet zeggen als ze van de trailer af is en even rond kan lopen en kijken wordt ze wel wat rustiger maar zodra ik erop ga voelt ze ook mijn (wedstrijd)spanning en dan gaat ze als een raketje haha. Is het gewoon een clinic of iets dan is ze even druk maar daarna goed te handelen. Toen ik even moest wachten tussen de twee proeven draafde ik nog een beetje en toen vlogen de beentjes zowat achter de oren, showpowny XD

Thuis gaat het gelukkig al stukken beter met de ontspanning en woensdag komt de osteopaat weer dus dan heeft ze weer even rust en is ze lekker los tegen de tijd dat ik er weer op kan.

Lieve Sara.. Veel te vroeg afscheid genomen maar voor altijd in mijn hart.
Welkom lieve Fame!

lindamusters

Berichten: 715
Geregistreerd: 02-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 22:06

Ik zal ook weer eens mee komen praten! Ik zie mooie punten, vooruitgang in de proeven en een hengst die terug ruin is :')

Wij hebben helaas een kleine wedstrijd stop. Twee paarden bleek toch meer werk te zijn dan verwacht, naast wat persoonlijke omstandigheden en heel veel school. En met het warme weer vond ik het sowieso niet echt te doen om fanatiek te trainen.

Maar als we dan lekker bezig zijn dan gaat hij toch lopen <3
Hoe doen jullie het met afwisselen in de training? Ik heb afgelopen tijd ook een aantal keer zonder zadel gereden!

Irocco Bleu <3 B+12

DaisyHope

Berichten: 189
Geregistreerd: 29-03-12
Woonplaats: Almere

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 09:35

Voor de afwisseling heb ik 1x in de 2 weken springles en ik probeer 1x in de maand een cross les mee pakken. Verder maak ik graag een buitenrit, vindt altijd alleen maar bakwerk niet leuk voor het paard en Fame heeft er daar ook geen plezier in. Verder af en toe longeren, beetje grondwerk of buiten wandelen. :)

Lieve Sara.. Veel te vroeg afscheid genomen maar voor altijd in mijn hart.
Welkom lieve Fame!

PeerAppel

Berichten: 3942
Geregistreerd: 06-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 10:15

Ik rijd gemiddeld maar 1-2 keer per week :') De rest van de tijd staat ze lekker dr hoofd te legen op de wei. Ik ben net begonnen met stage, dus vaak moe of geen zin en voor bakgebruik moet ik betalen (hebben geen eigen) dus dan moet ik op de wei rijden en dat vind ik niet zo fijn.

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 12:17

Hananass: Gefeliciteerd met je winstpunt tijdens jullie debuut!

Annetje, wow gefeliciteerd! Filmpje laat ook echt een vooruit gang zien! En zo haal je stiekem de laatste tijd je winspuntjes wel!

xVera94: Gelukkig is je hengst weer ruin geworden en kun je van start :P

Daisyhope: Je ziet heel veel spanning terug maar denk dat dat toch alleen maar minder wordt door veel te oefenen en het gewoon maar te doen! Ik denk dat als die spanning minder wordt je echt flink met je punten omhoog kan.

Lindamusters: Ik heb een beetje als planning dat ik Vera 5 keer in de week beweging geef waarvan 3 keer dressuur in de bak (met of zonder zadel) en dan de andere 2 keer is dan longeren/buitenrijden/springen/beetje aantutten.

Sully Mijn eerste eigen 2 jarige haflinger sinds 24 juli 2021 <3
Vera Alweer 6 jaar mijn liefste verzorgpony <3 M1+3 <3
[ITP] Ons laatste wedstrijdweekendje weg! Nu M1 :)

Hananass

Berichten: 91
Geregistreerd: 02-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 21:37

Bedankt voor jullie reacties xVera94, KirstenHorse en Fleury. De volgende wedstrijd staat gepland!

@xVera94: Mijn enkel is helemaal goed genezen. Wel soms nog wat last van mijn pezen en vocht rondom de plek, maar mijn wedstrijdlaarzen gaan nog aan dus :D Nog wel gefeliciteerd met het aanvragen van je startkaart!

Goed gedaan DaisyHope! Ik herken het verhaal van Annetje ook. Mijn fries heeft heel veel moeite met zich ontspannen, alleen sloeg bij hem de spanning naar binnen. Veel op wedstrijd gaan is de enige tip die ik je kan geven :P

@lindamusters, die wedstrijden komen vanzelf wel weer. Plezier is toch altijd nog het belangrijkste :) Ik plan veel afwisselingen in de training mbt de oefeningen, daarbij heb ik ook springles en rij ik daarbij ook veel in het bos. Ik rijd normaal gesproken om de dag (bij zwaardere arbeid soms twee dagen rust).

Gerret <3 (Feitse x Oeds) ... M2+3 Eindstand
Mazzeltov Carl ♥♥ (Trafalgar x Concorde) ... zadelmak
Gipsy ♥♥ (Porthos x Tuskerbister Jarl Haakon) ... M1+6

spottedponie
Berichten: 2961
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Berkel Enschot

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 22:44

Zo ben even druk geweest, ga nog even bijlezen, maar ben jullie niet vergeten

Ik mag donderdag weer weg met 1 van de dames, verder doen we door de warmte het even iets rustiger aan, ben zelf ook nogal druk dus komt even goed uit...
Heb vorige week wel een sprongetje gemaakt voor de afwisseling, had een erg blij paard onder me haha hopelijk blijft ze het zo oppakken met trainen en kunnen we eind van het seizoen weer crossen

"There's something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good, perhaps it's the risk, the gamble, in any event it's a thing I need"

DaisyHope

Berichten: 189
Geregistreerd: 29-03-12
Woonplaats: Almere

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 11:32

Bedankt voor alle tips! Heb met mijn instructrice ook overlegd dat we wat vaker op vreemd terrein gaan lessen voor de ervaring.

Doen er nog mensen mee met de outdoorkampioenschappen Utrecht op 30 juni in Amersfoort?

Lieve Sara.. Veel te vroeg afscheid genomen maar voor altijd in mijn hart.
Welkom lieve Fame!

kirsten4

Berichten: 2902
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Overijssel

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 21:15

Ik kom even binnenvallen, ik heb geeen idee of ik mijn vraag hier mag stellen, so correct me if I’m wrong !

Ik ben eind april voor het eerst met mijn shetlander gestart met mennen, in de B dressuur. Nu had ik voor die dag een dag startpas gedaan, omdat ik eerst wilde kijken of het wel wat voor ons was. Zelf altijd wedstrijden gereden, maar dan óp een pony haha :P Mennen is voor mij nog vrij nieuw, voor m’n shet ook, en we vinden het super leuk maar wilde gewoon even kijken hoe ze zo’n wedstrijd zou vinden, of ze er plezier in had etc.

Het ging top (193punten) en ook plezier gehad, maar ik vraag me dus nu af of je winstpunten wel geregistreerd worden (en dus opgeteld worden na elke wedstrijd met nieuwe winstpunten) met een dag startpas. Weet iemand hier dat toevallig? Ik wil in juli weer starten, maar twijfel nu dus over een dag startpas of een gewone jaar startpas.

Waarom een dag startpas? Omdat hier in de buurt ontzettend weinig wedstrijden zijn, als ik 4/5x per jaar kan starten is dat al veel. Dus met de paar keer dat ik start, ben ik met steeds een dagstartpas goedkoper uit. Het gaat me verder niet om de winstpunten, maar het zou toch leuk zijn als ze toch bij elkaar opgeteld zouden worden, mochten we vaker winstpunten rijden :') :)

Iemand hier er ervaring mee? Anders mail ik knhs even, maar zag zo nergens het antwoord staan.

xPareltje

Berichten: 940
Geregistreerd: 14-02-18

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 00:12

Ik ga binnenkort starten i n de klasse B dressuur. Mijn paardje en ik zijn er nh wel klaar voor om het te gaan proberen ben benieuwd!

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 07:36

Kirsten, ik heb er geen ervaring mee, maar dat blijft echt wel staan. Ik heb bij mijn eigen paard 3 jaar geen wedstrijden gestart en toen weer wel, die winstpunten bleven gewoon staan hoor. Bij een dag pas zal dat dus niet aandeed zijn.
Je kunt het controleren op mijn knhs.nl

Saaams

Berichten: 13262
Geregistreerd: 20-01-10

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 08:53

Kirsten ik start altijd met dag of weekpas. Blijft gewoon staan/word geregistreerd.

Laerkens Beauty

kirsten4

Berichten: 2902
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Overijssel

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 10:26

Thanks Annetje & Saams! Leek me ook wel dat dat zo zou zijn, maar ik kan dus nergens m’n winstpunt ofzo terug vinden. Die wedstrijd was 27-04 en ik weet dat het er niet direct in staat altijd, maar had het nu wel een keer verwacht eigenlijk O:) Maar zie ook niks over dat ik 0 punten heb, kan er echt niks over vinden in mijnknhs ...

spottedponie
Berichten: 2961
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Berkel Enschot

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 10:56

Winstpunten worden gewoon geregistreerd met een dagpas inderdaad.

Ik ben gister even weggeweest met m’n crosser, ze was niet superfijn te rijden, hengstig en wat drammerig, en in de proef toch weer beetje spanning.
Toch nog 192,5 en 183,5 en een tweede prijs mee naar huis genomen.
Over twee weken nog een keer B en dan hoop ik dat ik weer een keer L1 kan gaan starten...
Andere twee mogen de week daarop weer mee verwacht ik

"There's something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good, perhaps it's the risk, the gamble, in any event it's a thing I need"

kirsten4

Berichten: 2902
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Overijssel

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 11:15

Nette punten!

En bedankt iedereen, heb dan nu gewoon weer een dagstartpas aangevraagd :) En m'n vorige winstpunt zal nog wel verwerkt moeten worden ofzo haha

Siepi

Berichten: 516
Geregistreerd: 08-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 11:24

zo ik meld met ook maar weer eens Canto heeft haar zwangerschapverlof erop zitten en we gaan langzaam weer trainen de eerste wedstijd staat weer gepland op 28 juli in winterswijk en van weekend ga ik er weer voor het eerst erop. Dan is Nielson vier weken oud dus dat moet kunnen om haar langzaam weer op te pakken heb zo"n zin om weer te rijden.
Heb wel meegelezen en ga ook weer reageren maar nu effe nog niet moet me nog even inleven injullie verhalen.
Hierbij wel even een foto van Nielson Afbeelding

Afbeelding

Het is een schatje

Gillmore (Sorento / Graham) paard van mij dochter Anouk (M2)en nu Z1 startrechtig
Cantodea (Calvino Z) sinds 13 mei mama van Nielson (van Dallas VDL)en nu drachtig van Nia domo"s Bolero
Na jaren weer wedstrijden rijden weer B+10 en ja hoor L startrechtig
Kayliegh onze nieuwe ster (Ampere/Sorento)
Lilly onze eigenwijze shetlander 100% van Anouk!
Zorba, Yfke, Gio uit het oog maar niet uit het hart <3
Figo en Cain vriendjes samen in de hemel rip

KirstenHorse

Berichten: 1291
Geregistreerd: 16-02-13
Woonplaats: Amsterdam

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 11:27

Wat een mega knap veulen yfkelover :wow:

Nelis M2+1

MaGiL

Berichten: 31
Geregistreerd: 20-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 11:48

Wij hebben sinds kort een eigen pony waarmee onze dochter wedstrijden wilt gaan rijden. Zij heeft nog helemaal geen ervaring met KNHS wedstrijden, wel met de FNRS proeven (F7). Pony heeft veel meer ervaring. Ze moet dan toch gewoon in de B starten (ervaring geldt voor de combinatie?)?

KirstenHorse

Berichten: 1291
Geregistreerd: 16-02-13
Woonplaats: Amsterdam

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 12:52

@MaGirl volgensmij zal ze gewoon in de B moeten beginne ja :)

Ik heb vandaag mijn proeven gereden en helaas gingen ze niet super lekker. We reden de proeven in de achterste buitenbak en plots was pony sloom, niet meer aan het been en gewoon heerlijk afgeleid :+ Ik heb er de tweede proef nog flink aan getrokken om actief te eindigen, maar ik werd er desondanks niet heel vrolijk van. Daarna het zadel er even af gehaald en nog lekker met een lange teugel gedraafd en gegaloppeerd, want hij heeft toch weer zijn best voor me gedan :j

Onverwachts met een 3e en 1e plaats naar huis gegaan met 191 en 192,5 punten *\%/* Dat maakt ons alweer B+6 en de punten gaan steeds meer richting de 195. De volgende wedstrijd is in september dus wie weet!

Nelis M2+1

DaisyHope

Berichten: 189
Geregistreerd: 29-03-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 12:35

Wij zijn heel even uit de running, zaterdag Fame op de wei aangetroffen met een diepe snee op de kogel. Ruzie gehad met een andere merrie, DA gebeld en die heeft alles weer netjes aan elkaar gehecht, nu iig tm donderdag boxrust en als de wond droog is mag ze in een klein stukje paddock. Gelukkig geen gewrichten of pezen beschadigd maar alleen een diepe vleeswond. Hopelijk heelt het snel en kan ze weer de wei op, ze vindt het 3x niks alleen op stal terwijl de rest wel allemaal buiten staan. Arm ding.. :(


Afbeelding

Lieve Sara.. Veel te vroeg afscheid genomen maar voor altijd in mijn hart.
Welkom lieve Fame!

_Gerdien_
Berichten: 668
Geregistreerd: 03-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 17:24

Dat is balen zeg! Ik wens je veel beterschap voor je paard. Mijne is er ook door zo’n ellende vleeswond twee weken uit geweest. 17 agraves maar t is heel mooi genezen.
Mocht je zelf de verbandwissel doen.. het zelfklevende rekverband is ook te koop bij big bazar en action.

Komend weekend heb ik m’n debuut in de L1. Ik schijt nu al in m’n broek haha
Heeft iemand nog tips?

Two feet move your body. Four feet move your soul
B+11 (PR 197,5) / L1+11 (PR 188) L2+10 (PR 204)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 58 bezoekers