[HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
__Leonie

Berichten: 1979
Geregistreerd: 15-01-08
Woonplaats: Wijchen

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 13:28

Hier net ons b debuut gehad met 180 en 187 :). Ik had veel slechtere punten verwacht, want er zaten toch wel heel veel slordigheidjes in. Ik zat zelfs een stuk op het verkeerde been, haha. 7 mei de volgende wedstrijd.

Gefeliciteerd little_birdy en eldora1!

MyWishMax

Berichten: 25299
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 14:15

Gefeliciteerd!!!

Ik ga jullie weer verlaten! Hier vandaag L1 debuut gehad. Kon wel beter maar was wel tevreden met haar. 2e proef was harder werken omdat ze wat trager en moe werd. Ben ik gewoon 1e in 1e proef met 201.5 en in de we proef 194! Daarmee wonnen we ook de overal prijs! Morgen nog keer 2 proeven maar ben zo blij :+:

Sharonaa_

Berichten: 2686
Geregistreerd: 25-08-05

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 16:03

Leonie, mooi debuut en punten. Gefeliciteerd!

Mwm, heel gaaf, gefeliciteerd met je punten en prijzen en succes morgen met de proeven.

Ghostattack

Berichten: 11239
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 16:06

Wat een punten komen er voorbij zeg! Supergoed allemaal :D

Ik ga jullie voor een maandje verlaten, ik zit namelijk de hele maand mei in Amerika voor mijn werk :o Mijn wedstrijden worden dus verplaatst naar juni/juli :+

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 18:13

Mwm wat goed zeg! Gefeliciteerd. Heel erg knap!

Leonie ook erg knap. Gefeliciteerd met je eerste punten.

Ik had vandaag ook weer wedstrijd en ik heb vandaag voor het eest echt fijn kunnen rijden. Helaas was ik dat fijne meteen kwijt in de ring, maar het is een begin!
Eerste proef presteerde ik het om 179.5 punten te scoren.... tweede proef 186.5 We oefenen weer rustig verder!

liiza

Berichten: 1574
Geregistreerd: 22-12-04
Woonplaats: Zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 19:13

Mag ik met jullie meekletsen?
Mooie punten komen voorbij! Ik ben van plan over een aantal weken voor het eerst officieel te starten. In oktober hebben we twee oefenwedstrijden gereden en daar twee keer eerste geworden met 182 en 179 punten. Ik denk dat ik het nu wel aandurf om het officieel te gaan proberen. Ik vind het wel best spannend, maar we gaan het zien. Ik vind het voor nu al leuk om al jullie ervaringen te lezen. :)

little_birdy
Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 20:02

Ja hoor welkom !
Ik kan voorlopig niet rijden .
Ze heeft sinds afgelopen maandag een wond op haar rug precies onder het zadel :( komt doordat ik sudocreme op haar rug had gesmeerd op wat oude drukplekken en dat is gaan broeien onder haar deken met die warme dagen, echt zo stom van me !!
Dus dinsdag mijn wedstrijd nog wel gereden maar nu al een week aan het longeren . Geneest gelukkig goed

liiza

Berichten: 1574
Geregistreerd: 22-12-04
Woonplaats: Zwijndrecht

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 22:52

Balen zeg! Ze geven vanaf dinsdag weer beter weer op, hopelijk geneest het dan snel.

immanuela29

Berichten: 654
Geregistreerd: 16-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 17:03

Nou, mooi slecht nieuws hierzo :(
Door die Rhino uitbraak op een andere stal in Lelystad mag ik met mijn paard het terrein absoluut niet verlaten. Daardoor moet ik nu al twee grote en leuke wedstrijden laten schieten. Ik vind het echt zo jammer he. Ik snap dat het allemaal echt erg is, maar het is gewoon pijnlijk als je gewoon een gezond paardje hebt waarvoor ik nu een hele wedstrijdplanning voor had staan. En dan moet ik het opeens allemaal zo laten gaan. Het is echt pijnlijk want ik had al alles ervoor opgezegd zoals werk en al het startgeld steeds betaalt. Naja :( Is maar niet anders. Ze zeggen ook minimaal 6 weken dus das ***.

Saar88

Berichten: 2448
Geregistreerd: 02-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 19:52

Hoi allemaal! Ik heb even niet meegelezen vanwege persoonlijke omstandigheden; hierdoor ook een tijdje niets met Vinnie gedaan. Hij werd goed verzorgd en af en toe gereden, dus hij heeft gelukkig niets te klagen gehad. We moeten wel weer even aan elkaar wennen merk ik. Hij is weer wat mieperig om hele kleine dingetjes en ik moet weer even voelen dat we het wel kunnen.

Vandaag er weer af gemieterd :o
In de bak gereden en buiten uit gaan stappen. En 'opeens' hing daar een plastic zak aan een hek: PANIEK SAVE YOURSELF REN VOOR JE LEVEN!
En waar hij zo nu en dan behoorlijk langzaam door de bak kachelt was hij nu vliegensvlug de andere kant op gedraaid :').
Gelukkig niet zeer gedaan, behalve mijn ego. Wel even uit mijn slof geschoten want het was zulk aanstellerig gedrag.

Afbeelding

Morgen weer een nieuwe poging!

Overigens lag hij er 's ochtends zo bij :')

Afbeelding

Merk wel dat we nog lang niet klaar zijn voor de B en dat we nodig weer eens les moeten nemen. Heb een aantal mensen gemaild maar krijg maar niks terug. Dus als iemand nog iemand weet in Zuid Holland..?

Ik lees even rustig bij vanavond :)

KirstenHorse

Berichten: 1291
Geregistreerd: 16-02-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 20:07

Wat een mooie punten komen er voorbij inderdaad! We gaan de goede kant op meiden *\o/*

Welkom liiza!

little_birdy hoe is het nu met de wond? Rij je alweer of hou je het nog even bij longeren?

immanuela29 wat ontzettend balen voor je -O- Al helemaal dat het niet op jouw stal is natuurlijk. Veiligheid boven alles, maar het gooit voor jou veel roet in het eten. Kan je nog startgeld oid terugkrijgen?

Saar88 De PANIEK modus heb ik ook eens meegemaakt in de vorm van een jas die aan de bak hing. Ik lag er ook naast, hopelijk voel je je nu ietsjes beter :')

Ik rij vrijdag een uurtje voor mezelf in de bak, dan wil ik focussen op reactie, een nette (ontspannen) overgang draf-galop, hals strekken in alle gangen en een paar passen wijken.

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 21:07

Annetje: Jouw 2e filmpje ziet er inderdaad wel beter uit! Ik zou er aan werken dat hij de goede lengtebuiging neemt, veel bochtjes rijden, nu valt hij regelmatig door je binnenbeen heen en dat is ook vaak het moment dat hij hard wil en wat onrustig in de aanleuning. Maar de afgelopen keer al echt een stuk hogere punten, super! En weer een winstpuntje erbij, dat gaat goed!

Gea_thora: Wow wat een cijfer voor je middendraf! Veel succes in de L1, dat komt wel goed als je zulke punten in de B weet te rijden!

Eldora: Gefeliciteerd met je prijzen en punten tijdens je eerste wedstrijd! En extra leuk zo met je pony tussen de paarden.

__Leonie: Gefeliciteerd met je punten mooi debuut ook voor jou!

MyWishMax: Gefeliciteerd en veel succes verder in de L1!

Little_birdy balen van de wond op de rug! Hopelijk geneest het snel!

Immanuela29: balen dat jullie de stal niet af mogen! Wij hebben vorig jaar ook zo'n periode gehad toen was er droes. Echt balen want ik had net de dag nadat het bekend werd een derby en dat ging dus ook mooi niet door.

Balen van je val Saar88, hopelijk niet te veel last er van!


Ik ga zondag weer op pad, eerst weer 8 km buitenrijden en dan proefjes rijden! Als ze loopt zoals vandaag dan gaat het helemaal goed komen, ik heb zo heerlijk gereden :D Maar dat zal natuurlijk wel niet ;)

lara1510

Berichten: 107
Geregistreerd: 23-08-13
Woonplaats: Spijkenisse

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 21:11

Heel veel succes, Fleury!

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 21:35

Fleury klopt helemaal! Maar dat is nu net het moeilijke... thuis rijd ik voltes en voltes, maar die zitten zo weinig in de proef en in zo'n proef merk ik meteen dat ik ze toch echt nog nodig heb om de buiging te behouden.
Vandaag clubles gehad en het gaat al steeds beter. Als ik haar maar echt op twee teugels heb en mijn been eraan durf te houden, dan blijft ze ook netjes gebogen. Helaas lukt me dat nu nog niet in de proef, maar we oefenen vrolijk door!

Saar balen dat je gevallen bent. Niets aan overgehouden?

Fleury veel succes zondag. Wij gaan pas weer over een maandje.

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 22:12

Dat is herkenbaar Anne! Bij ons is de stap een erg moeilijk punt en om die goed te krijgen rij ik van volte naar volte maar zodra ik rechtuit ga vind ik het ook lastig om dat te behouden. Dus dat is soms wat behelpen in de proef :D Maar goed, het kan ook niet allemaal in 1 keer goed gaan.

Ik vroeg me wel af, wat vinden jullie nog acceptabel om fout te doen in de B of in de L1? Ik zou graag alles perfect doen maar dat kan niet, ik heb het idee dat we nog helemaal aan het begin staan van hoe je een paard zou moeten rijden. Hoe bepaal je of je voldoende niveau hebt om een niveau hoger te gaan en vinden jullie dat alles dan goed moet gaan of accepteer je ook dat er dingen nog fout gaan?

Ik weet zelf dat we echt vooruit gaan maar er is nog zoveel dat niet goed gaat, de stap is een ramp (taktfouten, slechte aanleuning), in overgangen drukt ze zich er regelmatig iets uit, overgang van galop naar draf veel te veel op de voorhand waardoor ze niet gelijk mooi tempo doorloopt, halsstrekken net de neus te veel achter de loodlijn, teugels op maat nemen vaak tegen de hand en zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan. Soms vraag ik me af wat me bezielde om wedstrijden te gaan rijden maar we halen toch wel onze puntjes blijkt. Maar dan kijk ik naar de andere paarden en die zien er vaak zoveel beter uit!
Hoe bepalen jullie of je de B of de L1 aan kan? Wat gaat er bij jullie fout en accepteer je dat je niet perfect kan rijden? Zijn dat kleine dingen of ook nog grote dingen? Wat vinden jullie dat er zeker goed moet gaan voor je L1 zou gaan starten?
Ik hoop dat jullie snappen wat ik probeer te vragen. Voor mijn gevoel moet je perfect rijden als je officieel start maar bij ons schort er nog zoveel aan. Hebben jullie dat ook?

KirstenHorse

Berichten: 1291
Geregistreerd: 16-02-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 22:36

Fleury ik zit nog maar op 4 winstpunten dus aan het L1 denk ik nog even niet (serieus) na. Maar even kort door de bocht; ik zou overgaan naar het L1 als ik op alle onderdelen in het B in elk geval voldoende scoor en dan het liefst met een boel zevens en enkele achten. Dan ben ik zeker van mijn zaak en zou ik een stapje hoger gaan naar het L1 :) Dan bedoel ik wel over enkele proeven bij verschillende jury's. Ik weet niet of je hier veel aan hebt, maar dit is hoe ik het zou aanpakken met een dosis goed gevoel tijdens het rijden :Y)

Ik snap je heel goed en ik neig in alles naar perfectionisme. Gelukkig heb ik met paardrijden dat deels los kunnen laten en ben ik tevreden als ik voor mijn gevoel goed heb gereden en fijn afstap.

PeerAppel

Berichten: 3943
Geregistreerd: 06-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 23:07

Primadonna_, jij gaat mooi snel! Knap paard heb je <3

Little_birdy, fijn dat Zefyra is goedgekeurd! Dus nu is ze van jou?

Vera, leuk dat je toch wel de 2e helft van dit jaar wil starten! En niks mis met puntjes op de i zetten toch?

Loes, L debuut al weer! Zo zo! Mooie foto!

KirstenHorse, gefeliciteerd met je eerste plaatsen en mooie punten! Leuke pony heb je!

Lootje, wat heb jij een leuke bodyprotector :+ Screens zien er netjes uit.

Lara, nette punten. Ach, nog ff werken aan de aanleuning en dan zal je waarschijnlijk wel hoger rijden.

Fleury, mooie punten! En mooi nieuw jasje!

Gea_thora, goed bezig! Succes bij je L debuut op 12 mei

Eldora, gefeliciteerd met je prijzen en mooie punten! Gaaf zo tussen de paarden!

Lindamusters, gaaf naar het Brabants Kampioenschap. Moet je daar ook selecties voor rijden of werken ze daar met kringkampioenschappen?

MWM, wat een goede punten! Wat mij betreft is dit topic niet alleen voor B-ruiters, maar gewoon voor de mensen die in 2018 zijn begonnen met hun debuut (of vlak voor 2018). Dus blijf gezellig meekletsen hoor!

GA, succes in Amerika!

Annetje, mooi 1 wp!

Saar88, fijn zo'n paniekreactie :Y) Gelukkig geen pijn gedaan!

---

Ik ben ff afwezig geweest. Ik zou 21 april een manegewedstrijd hebben (lekker laagdrempelig, maar toch ff wennen aan de dingen van een wedstrijd). Helaas ging die ivm te weinig inschrijvingen niet door en daar baalde ik flink van. Had met veel moeite vrij geregeld etc. Maar goed. Komt wel weer.

Vandaag voor het eerst ff in een bak gereden hier in het dorp. Hebben wel een eigen kleine bak, maar deze is dichterbij nu pony 24/7 op het land staat. Vriendin was mee dus ik heb voor de verandering fatsoenlijke rijfoto's! *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

immanuela29

Berichten: 654
Geregistreerd: 16-07-12

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 23:28

Kirstenhorse ik hoop het nog wel! De wedstrijd is pas over twee weken dus volgensmij ruim optijd.

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 07:53

Pa mooie foto's! Fijn beeld.

Fleury, ik ben wat dat betreft heel makkelijk en start heel snel. Ik ga er vanuit dat het grootste deel van de ruiters nog niet op wedstrijd zou gaan als het eruit zag zoals bij mij nu. Ik neem mijn wedstrijden mee als training en hopelijk is het straks dan echt een wedstrijd voor mij.
Ik ga over zodra ik de 10 eindpunten heb en twee winstpunten in een proef heb gereden.
Bij mijn vorige paard heb ik altijd rond de 180 punten gereden en ben ik zo snel mogelijk over gegaan. Dat was gewoon erg jammer, want ik zat vaker onder de streep dan erboven. Dat wil ik bij dit paard voorkomen. Nu is het even prutsen en van de zomer hoop ik dat ze echt gaat lopen en dat de punten komen.
Ik zal straks de laatste proef eens laten zien, het beeld is nu echt al zoveel anders.

XRuby_SymmyX

Berichten: 1078
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 17:04

eldora1 schreef:
Oh ik meld me ook! Ik wil volgend jaar ook gaan starten.
We zijn weer lekker aan het trainen en hebben af en toe les. Ik heb nog nooit wedstrijden gereden dus leuk en spannend!
Ik ben 19 en ga starten tussen de paarden op mijn new forest merrie


Ik ben 30 en heb een new forest ruin van 1.37 waar ik ook mee ga starten.

XRuby_SymmyX

Berichten: 1078
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 17:08

Ik meld me ook. Ik heb mijn pony symfonie vanaf 23 april en ga tussen de paarden starten op 11 mei rij ik de proef B3 onderling. Ik zie het allemaal als trainingsronde mijn pony zou naar de M gaan met vorige eigenaren. Ik ga 2 juli met hem op trainingsweek bij paard&ruiter en ik neem dan alle protecollen mee.

Afbeelding

Afbeelding

lara1510

Berichten: 107
Geregistreerd: 23-08-13
Woonplaats: Spijkenisse

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 18:23

Wat een mooi beestje! Heel veel plezier met je wedstrijd, dat komt vast wel goed.

KirstenHorse

Berichten: 1291
Geregistreerd: 16-02-13
Woonplaats: Amsterdam

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 19:28

Wat een gave pony XRuby_SymmyX!

lindamusters

Berichten: 715
Geregistreerd: 02-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 21:23

Ik kan t allemaal niet bijhouden :') ik zie debuten, in t L en de B met mooie punten!

Ook las ik van de Rihno uitbraak, wat vervelend zeg..

Ghostattack veel plezier in amerika!

Op de vraag wanneer overgaan, ik wil graag minimaal 1 keer overal voldoende hebben, maar verder in overleg met mijn instructrice.

PeerAppel, we hebben binnen onze kring selecties. Er zijn 6 selectie wedstrijden waar je er 4 van moet rijden en de laatste telt het zwaarst! Ziet er goed uit!

Welkom voor alle nieuwe mensen! Wat leuk dat jullie ook mee komen kletsen :D


Wij zijn hard aan het trainen voor de selecties! Het gaat echt súper thuis. Ik merk dat ik zelf ook netter zit als hij eenmaal gaat lopen. Samen met mijn instructrice begonnen met het aanspreken van zijn achterbenen om zo aan schouderbinnenwaarts te beginnen, wat is t toch een lekker leergierig beest <3 Hij weet het echt wel!

Binnenkort gaat een vriendinnetje van mij een aantal weken op stage en dan ga ik haar paard rijden terwijl zij weg is. Daar heb ik ontzettend veel zin in omdat het paard al M / Z opgeleid is en ik er dus van kan leren. Vind het soms wel moeilijk om mijn paard alles te leren omdat ik het zelf ook nog nooit fatsoenlijk heb geleerd. Als ik dan straks het juiste gevoel bij schouderbinnenwaarts, wijken, appuyeren en travers heb is het natuurlijk ook makkelijker aanleren!

liiza

Berichten: 1574
Geregistreerd: 22-12-04
Woonplaats: Zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 22:15

Mooie pony, XRuby_SymmyX!

Ziet er goed uit je rijfoto's PeerAppel. Heb je nog een nieuwe oefenwedstrijd in de planning of niet meer?

Fleury, ik weet ook niet of ik er goed aan doe om al te starten. Ik ga het gewoon proberen, de eerste keren zullen vol van spanning zitten omdat het voor mij en Fariq nieuw is. We zien het wel.

Annetje, mijn juf zegt nu dat ik steeds een soort mini slangenvolte moet rijden over de AC lijn, daar wordt Fariq altijd heel fijn en buigzaam van.

Saar88, balen dat je gevallen bent. Ik hoop dat je 'goed' gevallen bent en er niets aan over hebt gehouden.

Immanuela29, balen dat je nu niet op wedstrijd kan, al snap ik wel dat de stal geen risico's wil nemen. Het is natuurlijk wel heel *** als je er zoveel voor hebt geregeld.

Ik heb me net ingeschreven voor ons debuut, 13 mei gaat het gebeuren. We gaan twee proeven rijden *\o/*