[HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 18:13

Gefeliciteerd mywishmax! Het is al ongelooflijk knap dat je daar aan de start mag verschijnen! Weer een hele ervaring rijker. Veel succes in de L1!

Saraviavia balen dat je eraf viel! Geen blessures opgelopen?

Ik ben weer trots op Vera :) we hebben 2 winstpuntjes gehaald! 183,5 en 184. Mooi in de middenmoot. Eigenlijk is dat al hoger dan ik ooit had durven hopen ;).

Sully Mijn eerste eigen 2 jarige haflinger sinds 24 juli 2021 <3
Vera Alweer 6 jaar mijn liefste verzorgpony <3 M1+3 <3
[ITP] Ons laatste wedstrijdweekendje weg! Nu M1 :)


KirstenHorse

Berichten: 1291
Geregistreerd: 16-02-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 18:38

@GhostAttack, ben je al een beetje bekomen van je auto? :(:)

@MyWishMax, Wat een mooie punten!! *\o/* Heel vervelend als je niet lekker kunt lostrijden vanwege (imo) asociale ruiters. Fijn zo'n compliment toch, van de jury!

@SaraViavia, niks aan de val overgehouden dus begrijp ik? Het weer zit ook niet erg mee.. Vandaag op de manege fnrs dag gehad en een klein groepje jonge kindjes heeft de grond van dichtbij mogen inspecteren |o

@Fleury, Dat zijn ook nette punten! *\o/* Lekker rustig doortrainen denk ik?

Ik rij morgen weer op de manege pony en 8 april gaan we weer starten! Ons grootste punt is een nette, gecontroleerde galop in de nageeflijkheid. Twee weken terug was hij heerlijk ontspannen en liep hij ook in de galop fantastisch. Morgen eens zien of hij het weer fijn kan laten zien. Als ik die galopknop goedwerkend krijg dan mogen we toch wel stiekem naar de 195 punten of hoger gaan kijken :):)

Nelis M2+1

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 20:49

MyWishMax schreef:
Wij zijn weer thuis! Ik ben uiteindelijk 17e geworden, 198,5 / 12e bij de hoofdjury, 198 / 10e en 192 / 20e bij de anderen. Aan de ene kant heel erg tevreden, aan de andere kant niet helemaal. Flow heeft zich enorm netjes gedragen en we hebben wel eruit gehaald wat er vandaag inzat. Maar normaal zat er wel veel meer in en heb ik zelf vandaag wat stomme dingen gedaan. Net te kort losgereden, te drukke inrijdbak met mensen die zich niet aan bakregels hielden en ik ga dan te veel rekening houden met de rest en stop met rijden. In de proef zelf was ze dus nog net niet los genoeg en fijn genoeg aan de hulpen om echt lekker te kunnen rijden. Dat hebben we wel nodig voor hogere scores, omdat ze gewoon geen bewegingstopper is. Toch wel van 2 van de 3 juryleden weer het compliment dat het een hele correcte en vriendelijke proef was en eigenlijk vind ik dat nog wel echt een groot compliment.

Maar weet je, ik heb er 4 keer opgezeten voor vandaag, dus ik mag totaal niet klagen. Ik heb zelf op het NK een 9,5 gehaald! Enorm leuke en leerzame ervaring en nu naar de hogere niveau's toewerken.

Goed gereden! Ik vind het erg knap om op zulke stress en spanningsvolle wedstrijden zo te kunnen presteren. En dan het compliment voor de vriendelijke proef _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ . Ik ben van mening dat veel meer ruiters dáár naar zouden moeten streven.

Lekker zo doorgaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 20:51

little_birdy schreef:
Ja wil ik ook graag weten !

Ga echt zo rot van jullie auto
Heel zuur als het door een ander komt zeg bah :(

Zefyra loopt echt heerlijk weer sinds ik haar oude bit weer in heb gedaan.
De tandarts vond mijn plastic beris trens niks (dat mag natuurlijk )
Dus had een dubbelgebroken trens erin gehangen .
Nou ze was niet te rijden alleen maar in mijn hand hangen .
Over 1,5 week starten we officieel :D


[ [url=m/kSttWT.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ons nieuwe zadel

Mooi zadel LB! Ze krijgt ook een lekkere buik! En ze glimt als een spiegeltje. Leuk dier +:)+

little_birdy
Berichten: 12225
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 07:57

Ziet er comfy uit je nieuwe zadel !! Mooi paard ook zeg

Sivanna
Berichten: 13
Geregistreerd: 22-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 15:33

He bah GA! Wat vervelend van de auto!

Wat fijn een nieuw zadel Little Birdy!

Gefeliciteerd MWM! Maar als jij als 17e al zulke nette punten had, hoe hoog waren de punten van de nummers 1-3 dan wel niet?

Wat vervelend dat je eraf bent gevallen SaraViaVia, goed dat je weer opgestapt bent en gefeliciteerd met je winstpunt!

Gefeliciteerd Fleury!

Spannend KirstenHorse! Dat komt langzaam aan steeds dichterbij!

Mooi zadel Kabriogirl!

Aanstaande zondag is de eerste onderlinge wedstrijd van dit jaar weer bij ons op stal! Een mooie generale repetitie voor ons (hopelijke) debuut in April! Alleen... Ik wilde dus zijn manen knippen, want het lang laten groeien duurde mij te lang O:) Maar ik ben dus niet zo'n ster daarin... Uiteindelijk heeft mijn bijrijdster mijn rommel moeten opruimen om het nog ergens op te laten lijken... (vroeger wilde ik kapper worden, maar goed dat ik dit plan niet heb doorgezet :P) Het gevolg: Knotjes maken zal zondag denk ik niet lukken :')

Before:

Afbeelding


After:

Afbeelding

CharazJarig

Berichten: 24282
Geregistreerd: 12-04-02

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 16:06

Ziet er netjes uit toch?

KAbriogirl, wat heerlijk om weer met een zadel te kunnen rijden moet dat zijn. Wat een tijd zeg dat je erop moest wachten.

Wij zijn gisteren weer op stap geweest (zusje rijdt mijn paard en brengt haar op wedstrijd uit), eerste proef liep ze lekker in de 2e proef was ze moe en daardoor wat foutjes. Toch een prachtig resultaat 202,5 en 201,5 beide proeven 2 winstpunten behaald dus.

We hadden eigenlijk ook voor as. weekend op gegeven, maar die toch maar afgemeld, merken dat het een beetje teveel is van het goede.

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 16:44

Haha Anna af ziet het er wel super sportief uit! Op naar je officiële debuut!

Hier had ik gister een Working Equitation clinic met Adellinde. Was erg leuk. Ging ook beter dan verwacht, zelfs het sprongetje nog meegenomen. Mevrouw ging alleen wel vol op mijn voet staan voor ik erop ging..dus die is lichtelijk gekneusd nu. Echt wel last van... 's Avonds Warlock nog getraind en vanavond weer want zaterdag weer een poging doen in het L1. Eens zien of we die +4 in een +6 kunnen veranderen.

Momenteel samenwerken met Hannah van de Doezehoeve (V. Namorai, M. Happiness).

PeerAppel

Berichten: 3942
Geregistreerd: 06-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 16:47

Ik haak ff halverwege in. Heb het druk gehad, omdat ik sinds kort een 2e bijbaan erbij heb. Lekker veel volle weekendjes dus (ga doordeweeks naar school en in het weekend werk ik).

Lindamusters, mooie punten en wat heb je een knap paard! <3

Papilio, wat fijn dat je instructrice je paard uitbrengt. Kun jij lekker weer beter worden en ondertussen leert je paard lekker bij!

Little_birdy, fijn dat je een nieuw zadel hebt en ook een startkaart! Veel succes :D

Loes1996, jouw instructrice (die je nu hebt) klinkt enorm fijn! Die 2e ook. Ik heb wel zulke hardheid nodig, want ik ben echt veel en veel te lief.

MWM, wat een enorme punten zeg! Dat je daarmee dan gewoon 17e wordt (op een gewone wedstrijd heb je dan vaak al zeker een 1e of 2e prijs te pakken). De complimenten kun je wel mooi in je zak steken! Wanneer ga je over naar L1?

SaraViaVia, oooh jeetje! Knap dat je er dan gewoon weer op gaat en alsnog een wp rijdt.

Kabriogirl, mooi zadel! Past goed bij je set.

Sivanna, mooi gered door je bijrijdster! Denk dat het moeilijk wordt, maar dat je er vast nog wel wat van kunt prutsen. Maar als het toch onderling is, weet ik niet of ik de tijd en moeite er wel in zou steken.

Charaz, wat een toppunten! +:)+


Hier gaat het rijden wel oke. Kwartje is bij ons gevallen qua nageeflijkheid. Het is nog niet constant en ze is er nog erg in aan het zoeken, maar we gaan mooi vooruit. Vrijdag na les ook maar opgegeven voor een proef zonder galop op de manege op 21 april. Als de galop gaat verbeteren verander ik het nog naar BB, maar eerst maar eens zien.

MyWishMax

Berichten: 25256
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 17:39

Fleury schreef:
Mywishmax heel veel succes vandaag! Hopelijk kun je er heen want het sneeuwt behoorlijk.


Wij hadden's ochtends 3 vlokken, maar onderweg en daar niks meer. Wel hele harde en ijskoude wind. :=

SaraViavia schreef:
Mijn paard vond het een goed idee om me er af te gooien tijdens het losrijden. Wel nog een winstpuntje kunnen rijden, dus inmiddels op B+8 met mijn 4,5 jarige, maar hij is echt nog te onrustig in de aanleuning om naar L te gaan, dus wil weer even wat lessen pakken..


Oei, geen erge pijn gedaan? Gefeliciteerd met je winst!

KirstenHorse schreef:
@GhostAttack, ben je al een beetje bekomen van je auto? :(:)

@MyWishMax, Wat een mooie punten!! *\o/* Heel vervelend als je niet lekker kunt lostrijden vanwege (imo) asociale ruiters. Fijn zo'n compliment toch, van de jury!

Ik rij morgen weer op de manege pony en 8 april gaan we weer starten! Ons grootste punt is een nette, gecontroleerde galop in de nageeflijkheid. Twee weken terug was hij heerlijk ontspannen en liep hij ook in de galop fantastisch. Morgen eens zien of hij het weer fijn kan laten zien. Als ik die galopknop goedwerkend krijg dan mogen we toch wel stiekem naar de 195 punten of hoger gaan kijken :):)


Op zich snap ik het wel hoor. Toch bij iedereen een hoop spanning, konden weinig glimlachjes vanaf. De B paarden reden tegelijk los met de pony's en je merkte wel dat het stuur bij de paarden nog neit altijd bevestigd was. Dat je dan in de knoop komt soms snap ik volkomen. Alleen (uit)stappen op de hoefslag of zelfs stilstaan vind ik idd wel aso. Vooral dat er niks van gezegd wordt. Maar goed, ook dat hoort bij zo'n soort wedstrijd en daar hadden wij gewoon nog geen ervaring mee. Als ik gewoon door blijf rijden is er niks aan de hand, maar ik ga rekening houden met iedereen en vergeet mijn eigen losrijdplan dus. Waren trouwens 3 juryleden en bij 2 van de 3 dat compliment :):)

Hoe is het rijden gegaan?

[***] schreef:
Goed gereden! Ik vind het erg knap om op zulke stress en spanningsvolle wedstrijden zo te kunnen presteren. En dan het compliment voor de vriendelijke proef _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ . Ik ben van mening dat veel meer ruiters dáár naar zouden moeten streven.

Lekker zo doorgaan!


Ja, die complimenten zijn wel de dingen waarvoor ik het doe. :j Dank je wel!

KAbriogirl schreef:
@MyWishMax wat knap gedaan en die complimenten ja daar wordt je inderdaad vaak meest blij van goed gedaan weer een ervaring rijker en wie weet een volgende keer weer ietsje beter. Vind het al super dat je er aan mee mocht doen!!


Er aan mee mogen doen was idd al super :j Dank je wel!
Mooi zadel zeg!

Sivanna schreef:
Gefeliciteerd MWM! Maar als jij als 17e al zulke nette punten had, hoe hoog waren de punten van de nummers 1-3 dan wel niet?


Waren hele kleine verschillen, stond bij de ene jury 12e, de andere 10e en de andere dan 20e. De nummers 1/2/3 zaten in de 70% (dus boven de 210 gemiddeld) en dat was wel te verwachten. Ik had stiekem wat meer gehoopt, omdat ik ook in de 70% kan rijden, maar daar was de voorbereiding en het losrijden gewoon niet goed genoeg voor, waardoor de proef netjes ging, maar niet zo goed als we kunnen.

Charaz, gefeliciteerd!

Loes1996 schreef:
Haha Anna af ziet het er wel super sportief uit! Op naar je officiële debuut!

Hier had ik gister een Working Equitation clinic met Adellinde. Was erg leuk. Ging ook beter dan verwacht, zelfs het sprongetje nog meegenomen. Mevrouw ging alleen wel vol op mijn voet staan voor ik erop ging..dus die is lichtelijk gekneusd nu. Echt wel last van... 's Avonds Warlock nog getraind en vanavond weer want zaterdag weer een poging doen in het L1. Eens zien of we die +4 in een +6 kunnen veranderen.


Doe je voorzichtig met je voet? Maar wat leuk zeg! Succes zaterdag!

PeerAppel schreef:
MWM, wat een enorme punten zeg! Dat je daarmee dan gewoon 17e wordt (op een gewone wedstrijd heb je dan vaak al zeker een 1e of 2e prijs te pakken). De complimenten kun je wel mooi in je zak steken! Wanneer ga je over naar L1?

Hier gaat het rijden wel oke. Kwartje is bij ons gevallen qua nageeflijkheid. Het is nog niet constant en ze is er nog erg in aan het zoeken, maar we gaan mooi vooruit. Vrijdag na les ook maar opgegeven voor een proef zonder galop op de manege op 21 april. Als de galop gaat verbeteren verander ik het nog naar BB, maar eerst maar eens zien.


Haha, ja maar op een NK is het wel logisch dat er dikke punten gereden worden natuurlijk. Eind april gaan we L1. NK was laatste B wedstrijd.
Succes de 21e!

Hier heeft Flow 2 daagjes aan de longe gelopen, even wat rustiger aan. Vooral voor mezelf, want ik kon gisteren helemaal niet lopen en vandaag is het een beetje schuifelen. :')

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training

gea_thora

Berichten: 309
Geregistreerd: 07-11-06
Woonplaats: Meppel

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 23:56

Zo, excuus dat ik zo lang niet gereageerd heb! Eerst was mijn laptop ruim een week weg, om gerepareerd te worden.. en de afgelopen weken zo druk op school (werk) geweest, dat ik na het werk even snel paard ging rijden en dan mijn bed in dook. Volgens mij een paar weken thuis geen pc aangeraakt!

Fijn om te lezen dat het op het NK goed ging! Jammer dat het niet zo goed ging, door de voorbereiding. Maar desondanks toch nog fijne punten!

Wat een ontwikkelingen bij iedereen! En veel tips qua trainen voorbij zien komen!

Ik rij momenteel nog vrijwel iedere dag. Omdat ik Banjo nog niet helemaal goed kende. Inmiddels vertrouw ik er wel op dat hij niet mega fris wordt van 1 of meer dagen stilstaan (wel gemerkt met de kou laatst), dus vanaf nu wil ik eigenlijk 1 of 2 dagen per week niet rijden.
Nu maak ik meestal 1 keer per week een buitenrit, 1 keer clubles, 1 keer per 14 dagen priveles, en tussendoor zelf dressuren. De dag na een les vaak vooral lang en laag en wat buigen om de spieren los te houden.

Mijn debuut heeft gisteren plaatsgevonden! Ik ben enorm trots op Banjo en mij!
Hij was super relaxed, keek eigenlijk nergens naar, en prima te reguleren qua tempo. 195,5 en 189 punten gehaald, dus zomaar even 3 wp's bij elkaar gescharreld! :D

Donny: L1 + 3 Eindstand voor mij met Bélo: Z2+1 :D

Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 10:18

Gefeliciteerd met je punten gea_thora! Dat is zeker een net debuut!

Momenteel samenwerken met Hannah van de Doezehoeve (V. Namorai, M. Happiness).

KAbriogirl
Berichten: 65
Geregistreerd: 29-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 14:32

Charaz schreef:
KAbriogirl, wat heerlijk om weer met een zadel te kunnen rijden moet dat zijn. Wat een tijd zeg dat je erop moest wachten.


Hahaha ik reed niet zonder hoor ik reed op een geleend springzadel ;o)) Af en toe rijd ik wel op een BBP maar zou nooit zoveel weken achter elkaar zonder zadel gaan rijden is ook niet bepaald goed voor haar rug zo licht ben ik helaas niet. ;o)

KAbriogirl
Berichten: 65
Geregistreerd: 29-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 14:34

Sivanna schreef:
Aanstaande zondag is de eerste onderlinge wedstrijd van dit jaar weer bij ons op stal! Een mooie generale repetitie voor ons (hopelijke) debuut in April! Alleen... Ik wilde dus zijn manen knippen, want het lang laten groeien duurde mij te lang O:) Maar ik ben dus niet zo'n ster daarin... Uiteindelijk heeft mijn bijrijdster mijn rommel moeten opruimen om het nog ergens op te laten lijken... (vroeger wilde ik kapper worden, maar goed dat ik dit plan niet heb doorgezet :P) Het gevolg: Knotjes maken zal zondag denk ik niet lukken :')

Before:

[ [url=m/6aetuN.jpg]Afbeelding[/url] ]


After:

[ [url=m/KKvLSW.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik moest hier wel beetje om lachen, zo herkenbaar dat wilde ik als klein meisje ook graag worden en knipte al mijn barbies kaal whahahaha. En idd een stukje van de staart vind ik al lastig aan haar manen begin ik al helemaal niet lol naja mini knotje zal wel lukken toch?

KAbriogirl
Berichten: 65
Geregistreerd: 29-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 14:38

little_birdy schreef:
Ziet er comfy uit je nieuwe zadel !! Mooi paard ook zeg


Ja het zit als een zachte stoel ;o)) Ik leende een springzadel maar die was best hard aan je gat ;o) En wat lief! Ik heb erg moeten wennen aan Gin vond haar echt niet mooi ik had een prachtige Friese merrie maar totaal geen match voor mij. Ginger was echt een lelijk eendje dat ik haar kreeg een schraal diertje. Maar super uitgegroeid inmiddels ;o))

Siepi

Berichten: 516
Geregistreerd: 08-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 22:43

Iedereen die punten gereden heeft gefeliciteerd heb even meegelezen omdat Canto zwangerschapsverlof heeft maar ja het kriebelt teveel om helemaal geen wedstrijden te rijden en zodoende ga ik met het paard van mijn dochter BB dressuur rijden dus hoop dat ik weer mee mag kletsen.
Zal hem even voorstellen aan juliie
Afbeelding
Dit is Gillmore een zeven jarige Sorento geweldig paard zo lief zeker voor mijn dochter twee handen op een buik zij start er vanaf zondag L2 mee eerst een oefenwedstrijd en ik ga dan een proef B rijden om te oefenen. Het is een fantastisch paard om te rijden en blij dat ik de kans krijg

Afbeelding

Gillmore (Sorento / Graham) paard van mij dochter Anouk (M2)en nu Z1 startrechtig
Cantodea (Calvino Z) sinds 13 mei mama van Nielson (van Dallas VDL)en nu drachtig van Nia domo"s Bolero
Na jaren weer wedstrijden rijden weer B+10 en ja hoor L startrechtig
Kayliegh onze nieuwe ster (Ampere/Sorento)
Lilly onze eigenwijze shetlander 100% van Anouk!
Zorba, Yfke, Gio uit het oog maar niet uit het hart <3
Figo en Cain vriendjes samen in de hemel rip

little_birdy
Berichten: 12225
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 22:47

Stoer dier !!

Siepi

Berichten: 516
Geregistreerd: 08-11-09

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 00:10

Ja en dat te bedenken dat hij een grote E pony was en ontzettend iel was toen we hem kochten als drie jarige

Gillmore (Sorento / Graham) paard van mij dochter Anouk (M2)en nu Z1 startrechtig
Cantodea (Calvino Z) sinds 13 mei mama van Nielson (van Dallas VDL)en nu drachtig van Nia domo"s Bolero
Na jaren weer wedstrijden rijden weer B+10 en ja hoor L startrechtig
Kayliegh onze nieuwe ster (Ampere/Sorento)
Lilly onze eigenwijze shetlander 100% van Anouk!
Zorba, Yfke, Gio uit het oog maar niet uit het hart <3
Figo en Cain vriendjes samen in de hemel rip

Annenas

Berichten: 2598
Geregistreerd: 02-07-12
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 14:22

Hoi! Mag ik mij hier ook melden?
Ik wil dit voorjaar mn eerste oefenwedstrijdje meepakken in de B en naar aanleiding daarvan dit jaar of volgend jaar voor het eerst starten! :)
Nog nooit wedstrijden gereden behalve manegewedstrijdjes vroeger omdat mn vorige paard met geen mogelijkheid de trailer op ging.. Maar nu Harrie dat wel heel makkelijk doet gaat het toch kriebelen..
Dit is Harrie (rechts), een 5 jarige ruin van bretton woods x royal blend en sinds juli 2017 van mij :) :

Afbeelding

create your own sunshine

Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 15:00

Welkom! Harrie heeft een erg leuk hoofd zeg!


Hier zojuist eindelijk geslaagd voor een fijne goed passende cap...de zijkant van mijn hoofd is zegmaar niet zo gevuld, dus ik heb heel snel dat tussen mijn hoofd en de bandjes nog een vuist past. Nu niet meer *\o/* Uiteindelijk uitgekomen bij KEP terwijl ik zo hard riep dat dat hem in ieder geval niet ging worden...:') :+

Momenteel samenwerken met Hannah van de Doezehoeve (V. Namorai, M. Happiness).

little_birdy
Berichten: 12225
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 15:36

Welkom annenas harrie ziet er leuk uit !

Fijn zeg loes !
Ik heb laatst binnen 5 minuten een vap aangeschaft bij de ej maar is eigenlijk toch iets te groot :’)
Nu dus in twijfel wat ik ga doen of een andere weer of gewoon mee doorrijden

Wat plaatjes van de training maandag

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Saar88

Berichten: 2448
Geregistreerd: 02-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 17:00

*giga meeleespost in the making*

Ik meld me weer eens! Gaat door verschillende omstandigheden hier even niet zo lekker. Ben heel lusteloos, weinig energie en vooral weinig positieve energie... Dus vandaar even niet gereageerd!

little_birdy, jaaaaa dol op foto's! Ziet er echt keurig uit! Hoe is je nieuwe zadel?

Over de caps: ik moet eigenlijk ook een nieuwe, zeker na gisteren O:) . Maar ook hier het probleem dat ik een moeilijk hoofd heb. Alleen die dure krengen zitten goed en fijn, terwijl ik wel een behoorlijke brokkenpiloot ben. Ik vind KEP etc. zooooo mooi, maar mij kennende kan ik die na een half jaar wegmieteren omdat ik mijn kast open doe en spontaan die cap naar beneden valt (ofzo). Ik durf dat dus nooit goed aan. Rijd nu met een uvex van honderd jaar oud, dus kijk wel rond..

Annenas, welkom! Geweldige naam, Harrie :D.

Yfkelover, wat is ie gaaf!

Over de kapper: hahahahaaha ik moest zo hard lachen om de barbie verhalen :')! Ik deed dit ook altijd! We hebben verschillende barbies ook die voor Ken door moesten gaan (die vonden we niet leuk genoeg om te kopen, maar ja, op wie moesten ze anders verliefd worden), dus die kregen een korte coupe.
Overigens vind ik mijzelf ook altijd een geweldige kapper, maar het resultaat wordt bij paardlief nooit zoals in mijn hoofd.. Doet mij denken aan de tijd dat ik vrijwilliger was bij een zorgboerderij. We zouden de manen en staarten van de paarden bijknippen. 'Alleen de puntjes!!' riep ik nog. Weg staart :') :') :')

Gea_thora, wat knap, gefeliciteerd!!

Kabriogirl, wat een waanzinnig mooi zadel! Ziet er heerlijk uit! Misschien heb ik het gemist, maar wat is het voor een?

Gaat er toevallig nog iemand naar de EJ Ladiesnight? Ik heb nul budget maar ik wil stiekem heel graag haha!

________

Hier helaas dus even alles wat minder, voornamelijk door mij. Merk dat ik een vrij kort lontje heb en ik wil niet dat Vinnie het dan moet ontgelden. Dus in de praktijk doen we dan niet zoveel, terwijl het juist wel goed is voor Vin om iets regelmatiger iets te doen. Zo komt er natuurlijk nooit wat van ons wedstrijddebuut!

Gisteren in het bos geheel onvrijwillig paard verlaten :+ .
We begonnen heerlijk relaxed; toen ik aankwam lag meneer lekker in het zonnetje te suffen. Totdat de mesthoop leeggeschept werd met groot materieel. Vin over de zeik. En als ie eenmaal in die modus zit, dan krijg ik hem daar heel moeilijk doorheen.
Hij is al veeeeel beter dan vroeger, maar ik kan zo slecht tegen dat 'aanstellerige' gedrag. Heb daar heel weinig geduld mee. (Ik weet uiteraard dat het bij hem pure adrenaline is, en geen aanstellerij) Vind het dan zoo moeilijk om rustig te blijven als hij voor de honderste keer schrikt van een ritselend blaadje, of van een boomstronk waar hij al minstens 50 keer langs is gekomen |o
Eindelijk dacht ik dat we de rust weer wat hadden gevonden, dus rustig galopje. Drie hertjes vlak naast hem in volle galop (heet dat zo bij hertjes?) door de bosjes. Die schrokken van ons en vice versa. Dus een noodsprong opzij en in paniek ervandoor. Na de noodsprong hield ik me vast voor dear life en dat vond meneer zo mogelijk nog enger dan de hertjes. WHUUUUUUUT een been in zicht PANIEK :wow:
Toen ik eraf lag stopte hij wel direct en kwam naar me toe, compleet met trillend onderlipje. Dus ergens nog een pluspuntje want volledig blinde paniek is het niet meer, dus zelfs niet als hij al helemaal is opgefokt. Dat is wel eens anders geweest :)

En hallelujah de rui is ingezet hier *\o/*

Venedict AC (v. Vagrant Z) Zadelmak
Teddy (v. Dramatic) †

little_birdy
Berichten: 12225
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 17:44

Oef das niet zo tof nee .
Niks ergs aan overgehouden ?
En troost je ik heb ook te weinig geduld voor gedrag wat ik irritant vind ;)
Nieuwe zadel zit heerlijk !

Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 09:36

mbt de caps...ik heb ook wel een nieuwe gekocht omdat mijn cap ouder dan 5 jaar is en de verzekering moeilijk gaat doen als je een ongeluk krijgt en je cap ouder dan 5 jaar is. Kennis van mij heeft dat recent meegemaakt dus vandaar. Dacht deel het hier ook even..

Erg leuke foto's little_birdy. Ziet er vriendelijk en fijn uit!

Saar88: Ik wilde graag naar de EJ ladiesnight..maar gister dus een cap gekocht dus dat feest gaat even niet door :') Maar ben altijd zoo benieuwd naar de goodiebags :+
Ik herken die 'ongeduld' wel. Hier wilde Lin ergens niet overheen, terwijl je aan alles zag dat het gewoon koppigheid was..dan moet ik me soms ook echt inhouden om wel een vriendelijke ruiter te blijven :o Niks overgehouden aan je val? Wel fijn dat Vinnie meteen stopte en naar je toe kwam...op de 1 of andere manier zie ik beide merries 'van mij' er nog wel voor aan om gewoon door te lopen.

@KAbriogirl Het was inderdaad ook niet mijn plan om een dure cap te kopen. Had budget op 100 gezet. Well...that didn't go as planned. Niks zat goed op mijn hoofd. Van samshield werd ik een paddestoel, Uvex zat gewoon niet lekker op mijn hoofd en HH-HKM-Fairplay-etc. zaten ook allemaal vre-se-lijk. Dus toen uitgekomen bij een 'budget' kep cap. Vind die erg dure met glimmende schaal enzo ook niet zo mooi....een frame met een swaroski randje dan weer wel maar ik ga ook geen 500 neerleggen voor een cap waarvan na 2 jaar de garantie af is en als ik dan val dus wel een probleem heb.
Vind het echt van de zotte dat je wordt afgerekend op duurder materiaal :( Zeker als je het niet koopt om echt mee te 'shinen' maar gewoon omdat je lijf raar in elkaar zit :'). Nu vind ik wel als je 1x per week een manege les rijdt en dan een samshield of KEP en volledig op maat gemaakte rijlaarzen aan komt ik dat ook wel een beetje gek vind :o

Wat handig dat je zadel dat kan! Welk zadel heb je, als ik vragen mag?
Wat sneu dat ze het vertrouwen in de galop is verloren :( Komt vast weer goed! Onwijs handig dat je altijd al je lessen opneemt! Dan ga je ook altijd met iemand samen naar les denk ik?

Succes met je examen en met je kampioenschappen!!

Momenteel samenwerken met Hannah van de Doezehoeve (V. Namorai, M. Happiness).

PeerAppel

Berichten: 3942
Geregistreerd: 06-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 10:09

Loes1996 schreef:
@KAbriogirl Het was inderdaad ook niet mijn plan om een dure cap te kopen. Had budget op 100 gezet. Well...that didn't go as planned. Niks zat goed op mijn hoofd. Van samshield werd ik een paddestoel, Uvex zat gewoon niet lekker op mijn hoofd en HH-HKM-Fairplay-etc. zaten ook allemaal vre-se-lijk. Dus toen uitgekomen bij een 'budget' kep cap. Vind die erg dure met glimmende schaal enzo ook niet zo mooi....een frame met een swaroski randje dan weer wel maar ik ga ook geen 500 neerleggen voor een cap waarvan na 2 jaar de garantie af is en als ik dan val dus wel een probleem heb.
Vind het echt van de zotte dat je wordt afgerekend op duurder materiaal :( Zeker als je het niet koopt om echt mee te 'shinen' maar gewoon omdat je lijf raar in elkaar zit :'). Nu vind ik wel als je 1x per week een manege les rijdt en dan een samshield of KEP en volledig op maat gemaakte rijlaarzen aan komt ik dat ook wel een beetje gek vind :o


Zal vanmiddag ff op de rest reageren, maar moest hier even om lachen. Ik ben namelijk die persoon die met op maat gemaakte laklaarzen 1x per week in de (manege)les verschijnt. Wel met "eigen" pony hoor, maar toch. Zijn ook eigenlijk mijn wedstrijdlaarzen, maar mijn trainingslaarzen missen wat stukjes omdat de hond ze niet kon laten staan. :') Daar wil ik dus niet meer mee in het openbaar verschijnen zeg maar en ik vind mijn wedstrijdlaarzen ook veel lekkerder zitten omdat ze harder zijn en ik dan mijn benen makkelijker stil kan houden. Ik heb ook dusdanig vervelende maten dat een nieuw stel trainingslaarzen kopen nog niet zo makkelijk is als gezegd. Mijn kuitmaat is 33/34 en dat hebben ze bijna nooit bij de standaardmaten... :=


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Mo_Noah en 35 bezoekers