[HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Lindor92
Berichten: 6998
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 19:41

Gefeliciteerd met je punten!

Ik ga wel op zoek naar een ander dekje. Vind de witte toch niet zo mooi op m'n bonte. Heel druk. Veel wit.
Dus wordt toch een blauwe met een witte detail.

Doressa <3 (Lotti x Elcaro) L1 + 12 Verkocht :(


Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 19:47

Goede punten!

Ik had 189.5 en 182.5 uiteindelijk. Voor binnenkomen in de eerste proef een 5 :') en ik kwam er iets te laat achter dat de gebroken lijn geen 10 meter moest zijn :=



Ik heb ook blauw :)


Afbeelding

Wij gaan zo de bak door :)

Yentaah

Berichten: 1136
Geregistreerd: 03-03-16

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 10:02

Wat een goede punten komen er voorbij!

Ik kijk ook héél erg uit naar het indoor seizoen. Het is vaak of net te koud en regenachtig (lees: heb zelfs eens in de sneeuw gereden), of te warm. Maar ik ben ook wel een zeurpiet :Y)

Dakota F12+1 / L1+4

KirstenHorse

Berichten: 1291
Geregistreerd: 16-02-13
Woonplaats: Amsterdam

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 12:45

Mooie punten Sterreke en toffe outfit! Eens iets anders dan het standaard wit met zwart. Ik heb zelf een donkerblauw jasje met bordeaux rode details. Pony (appaloosa) heeft een vergelijkbare bruin/rode tint dus dat staat leuk :D

Ik kijk ook uit naar het indoor seizoen, ondanks de kou en het meestal slechter weer (regen/vriezen/sneeuw). Ik rij een wedstrijd liever binnen dan buiten, omdat de (jonge) pony dan minder afgeleid is :')

Nelis M2+1

Loeky01
Berichten: 7315
Geregistreerd: 25-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 19:35

Weer nette punten gereden dames!

Ben benieuwd naar het indoorseizoen, pony had tot februari/maart dit jaar nog geen binnenbak gezien en nu dus nog maar in 1 gereden :+. Maar eens een keer oefenen extern.

Vandaag goede dag gehad! Wel tot op mijn onderbroek nat geregend, maar was het waard. Ik had zelf een heel slecht gevoel over mijn eerste proef, brak onder andere uit in galop wat hij nog nooit had gedaan. Ik bevroor en had mijn buitenbeen er te laat/niet aan. Dacht even dat hij er een springwedstrijd van zou maken. Jury heeft me er toch 201 punten voor gegeven. Het zag er blijkbaar dus erg goed uit! Helaas niet op film. Tweede proef wel, daar een hele nette 191,5 neergezet. Inmiddels zijn wij dus B+7 :wow:. Wederom niet in de prijzen gevallen, maar daar is mijn kring ook veel te sterk voor :+.


Hebben jullie ook protocollen met weinig feedback er op? Ik vind het heerlijk als ze helemaal vol geschreven zijn zodat ik dat thuis mee kan nemen. Vandaag ook weer weinig opgeschreven gekregen waarvan ik een paar dingen ook al zelf wel door had en absoluut mijn fout was.
Laatst bijgewerkt door Loeky01 op 23-09-18 20:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 19:44

Mijn protocollen waren vrij vol haha

Heb vandaag ook geschreven bij het L1, en wat was dat een leuke jury zeg. Heel eerlijk punten en vrij veel commentaar. Dus ik had wel gevoelige handen haha

Mooie punten hoor! Goed gedaan!

Loeky01
Berichten: 7315
Geregistreerd: 25-09-10

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 19:59

Leuk! Schrijven is ook erg leerzaam :j. Geloof meteen dat je pijn had aan je hand :P

Yentaah

Berichten: 1136
Geregistreerd: 03-03-16

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 20:01

Goeie punten gereden! 200+ durf ik nog niet aan te denken haha

Hoe meer erop staat, hoe beter! Helaas staat ook hier vaak alleen het commentaar wat ik zelf al wist/doorhad, of alleen de 5en staat iets bij. Blijf dat jammer vinden, is echt geluk hebben met de jury.

Dakota F12+1 / L1+4

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 21:06

Ey jikkeee, had jij vanmiddag door dat ik ik was? :P :') ik lees je bericht en ik bedenk me nu dat we bij elkaar in de ring reden en gekletst hebben. Vorige keer hadden we elkaar net gemist.
Ennug knappe punten zeg! Dat hoop ik ook ooit nog te halen.

Ik kreeg het allemaal niet voor elkaar vandaag. De fries was hengstig en het bleef maar regenen en die combinatie werkt blijkbaar niet. Het was weer echt als een jaar terug. Ze wilde graag hard, niet nageven, niet inbuigen en ze maakte steeds een domme huppel.
Helaas geen filmpjes om terug te kijken dit keer, daar regende het echt te hard voor.
Ik had toch nog 179 en 187.5 punten en ik had zelf rond de 165 verwacht, dus dat viel me heel erg mee. Ik heb nu 10 winstpunten. Blijft alleen jammer dat ik dat fijne van tijdens de trainingen nooit op wedstrijd in een proef voor elkaar krijg.
Volgende week starten we op de club. Onderlinge wedstrijd en bekend terrein. Ik ben benieuwd of ze dan ook fijner is in de proef.

Ohja, ik had dus ook bijna geen commentaar op mijn coupon en dat vond ik erg jammer. Vooral ook omdat ik na mijn tweede proef wat vroeg aan de jury, maar daar is dan niks over bij geschreven.

Loeky01
Berichten: 7315
Geregistreerd: 25-09-10

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 12:21

Wat grappig! Helemaal niet bij stil gestaan. Nogmaals bedankt voor het lenen van je krukje :))

Had nog je cijfers teruggezocht. Mijn instructrice was mee voor vervoer en voorlezen en zij was ook benieuwd, ze vond je merrie als een trein lopen. Fijn dat je in ieder geval een puntje mee hebt kunnen pakken!

Hopelijk gaat het wel goed op bekend terrein.. lastig als je net niet kan vinden waar het aan ligt. Misschien net te veel botsende Z ruiters die haar spanning geven :=.

Mijn punten had ik ook niet verwacht hoor! Was al verbaasd. Merk echt dat ik zeker tijdens het inrijden veel wordt nagekeken op het feit dat ik een haflinger rijd.


glenstorm
Berichten: 1598
Geregistreerd: 05-04-12

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 20:44

Hoi! Ik wil me hier ook graag melden.
Ik ga 5 oktober voor het eerst oefendressuur starten met mijn nu 4 maand zadelmakke merrie.

L_iek
Berichten: 9707
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 09:43

Spannend glenstorm.

Jikkeee, grappig is dat he. Ik heb een fjord en tijdens mijn debuut hoorde ik iemand zeggen, in mijn klasse zou nog een paard moeten rijden maar ik zie er geen. Ze schrok duidelijk toen ze zag dat ik die andere was met mijn fjord :')

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 10:47

Oeh spannend! En leuk natuurlijk :)


Stiekem ben ik best blij met dit plaatje, het kan natuurlijk nog meer op de achterkant en iets opgerichter, maar het is natuurlijk B dus hoeft allemaal niet meteen :)


Afbeelding


Dit waren mijn protocollen trouwens := Afbeelding

Afbeelding

Loeky01
Berichten: 7315
Geregistreerd: 25-09-10

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 08:39

Leuk Glenstorm! Veel plezier alvast!

Ja suf is dat he Liek. Ik merk gewoon dat ze hem als heel suf en braaf beschouwen en vooral de hogere klassen willen nog wel eens lekker op je insturen dan. Nu is mijn pony wel braaf maar niet nuchter, maar daar komen ze vanzelf achter :')

Wow sterreke, ik wil starten waar jij start :)). Bij een taktfout kreeg ik laatst gewoon meteen een 5. Achja, pony heeft veel geleerd en rechts achter is zo veel sterker geworden dat hij nog maar amper takt fouten heeft gelukkig.

Hananass

Berichten: 91
Geregistreerd: 02-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 20:12

Mooie punten heeft iedereen weer *\o/*

@sterreke98; Mooie outfit! Staat hem goed :D

@ Lindor92; Jammer van je proef! Hopelijk gaat ie de volgende keer wel door


Ik ben ook benieuwd naar het indoorseizoen. Bij mijn Fries was dat altijd het beste seizoen :P Die raakt te snel overprikkeld van alle outdoorwedstrijden.

Ik ben gisteren ook weer weggeweest en weer twee winstpunten rijker *\o/* Hij liep echt ontzettend fijn bij het losrijden. In de ring vergat ik wat te rijden, waardoor het niet heel lekker ging. Toch nog twee winstpunten en zelfs een tweede plaats gehaald. Ik zit nu op 8 winstpunten. Wil in principe nog wel doorrijden in de B, maar ik vind doorzitten veel prettigere (en de b proeven vind ik echt geestdodend.... teveel tijd om na te denken wat er beter had gekund :P)

Gerret <3 (Feitse x Oeds) ... M2+3 Eindstand
Mazzeltov Carl ♥♥ (Trafalgar x Concorde) ... zadelmak
Gipsy ♥♥ (Porthos x Tuskerbister Jarl Haakon) ... M1+6

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 20:32

Hananass schreef:
Mooie punten heeft iedereen weer *\o/*

@sterreke98; Mooie outfit! Staat hem goed :D

@ Lindor92; Jammer van je proef! Hopelijk gaat ie de volgende keer wel door


Ik ben ook benieuwd naar het indoorseizoen. Bij mijn Fries was dat altijd het beste seizoen :P Die raakt te snel overprikkeld van alle outdoorwedstrijden.

Ik ben gisteren ook weer weggeweest en weer twee winstpunten rijker *\o/* Hij liep echt ontzettend fijn bij het losrijden. In de ring vergat ik wat te rijden, waardoor het niet heel lekker ging. Toch nog twee winstpunten en zelfs een tweede plaats gehaald. Ik zit nu op 8 winstpunten. Wil in principe nog wel doorrijden in de B, maar ik vind doorzitten veel prettigere (en de b proeven vind ik echt geestdodend.... teveel tijd om na te denken wat er beter had gekund :P)


Ja precies :+
Wil nu toch echt wel een keer over haha

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 08:06

Ik heb een vraagje voor jullie!

Zijn er hier mensen (die in de B) met sporen rijden? Ik train mijn verzorgpaard thuis met sporen(op ongeveer L2 niveau) en merk dat als ik mijn sporen een keer vergeet, het paard meteen veel minder fijn is! Ik zit er dus aan te denken om met mijn debuut sporen om te doen. Is dat dan slim?

https://ninavo04.wixsite.com/ninavo-photography
Betaalbare fotoshoot in Zuid-Oost Brabant? Klik^

L_iek
Berichten: 9707
Geregistreerd: 11-01-07

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 08:16

Ik rij zonder sporen omdat Zorro goed aan de hulpen is. Maar als jij met sporen wil rijden kan dat gewoon. Zullen er wel meer zijn en het is gewoon toegestaan.

Yentaah

Berichten: 1136
Geregistreerd: 03-03-16

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 09:09

Hananass gefeliciteerd met de winstpunten! Ik vind de B-proeven ook een beetje simpel, waardoor ik over alles te veel ga nadenken. Maar goed, ik heb nog wel wat punten te gaan.

Murphypower: bij mij in de B rijden er meerdere mensen met sporen, en als het jou en je paard helpt, zou ik het vooral doen!

Dakota F12+1 / L1+4

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 10:06

Hij is zonder ook wel actief, maar het nageeflijk rijden gaat gewoon stukken lastiger zonder. Ik gebruik ze echt hooguit 4x in een uur, dus kan best zijn dat ik ze tijdens de proef nieteens gebruik!

https://ninavo04.wixsite.com/ninavo-photography
Betaalbare fotoshoot in Zuid-Oost Brabant? Klik^

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 10:50

Ik rijd op wedstrijd ook met sporen, thuis ook gedaan, maar nu even niet. Vind het wel fijn hoor. Merk dat het net allemaal wat makkelijker gaat, en dat ik kleiner hulpen kan geven :)

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 20:43

Yessss ik mag me ook melden! 21 oktober ga ik samen met mn bijrijdpaard Cadans starten, voor ons beide de eerste keer, maar zoveel zin in :D dit zijn wij;
Afbeelding
Afbeelding

Rock this day like there is no tomorrow

Loeky01
Berichten: 7315
Geregistreerd: 25-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 20:51

Gefeliciteerd Hannanas, wat is de reden dat je graag langer in de B blijft? Meer bevestiging?

Ik rij ook gewoon met spoortje. Heb er een veel fijnere pony door. Niet te veel nadenken over wat een ander doet, als jouw paard fijn loopt op een spoortje is dat goed toch :j.

Wow wat een ruig dier Sharon <3! Dat debuut moet wel goed gaan komen!!

Lindor92
Berichten: 6998
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 21:13

Nette punten weer gereden! Aankomende zaterdag hebben we nieuwe poging voor ons debuut :+
Startlijst staat alleen nog steeds niet online :(
Ik ben afgelopen zaterdag begonnen met sporen rijden. Kan het verschil goed vernemen :j

Doressa <3 (Lotti x Elcaro) L1 + 12 Verkocht :(

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 21:26

@Jikkeee dat is ook zo, maar ik heb ooit gehoord dat jury's er op afrekenen als je in de B al met sporen rijd!

https://ninavo04.wixsite.com/ninavo-photography
Betaalbare fotoshoot in Zuid-Oost Brabant? Klik^


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: carina, Clairtje_Sun, Selina en 32 bezoekers