[HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 09:22

Doe je goed saar88! Voor mij klinkt het als een lichamelijk iets, hopelijk is dat goed op te lossen :)

Leuke pony fleury! Gaat vast goed komen, de eerste wedstrijd gewoon eens kijken waar je staat. Je zal er ongetwijfeld veel van leren :)

♥♥♥♥♥


xVera94

Berichten: 128
Geregistreerd: 08-08-09
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 13:33

Welkom, Fleury, leuke pony!

Jammer, Saar! Hopen dat er inderdaad iets uitkomt en anders doet een 'pauze' vaak ook wel goed.

Vandaag is ook de tandarts geweest. Ik had gerekend op minstens een dag of 3 geen bit in, dus had al mooi een weekje 'rij-vrij' voor hem ingepland... Hoeven zijn wolfstanden er toch niet uit, dus meneer mag gewoon lopen :+. Gelukkig komt eind januari ook de zadelmaker al want daar wil ik eigenlijk ook niet meer mee doorrijden.

Saar88

Berichten: 2448
Geregistreerd: 02-11-06

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 13:38

Even inhakend op de tandarts; vinden jullie wel eens gewisselde tanden? Je zou toch denken dat die ergens moeten liggen, maar ik zie ze nooit!

Ga je voor een nieuw zadel Vera?

Venedict AC (v. Vagrant Z) Zadelmak
Teddy (v. Dramatic) †

Siepi

Berichten: 516
Geregistreerd: 08-11-09

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 13:48

Hopelijk gaan de dipjes bij iedereen gauw over maar weer werkt daar ook niet aan mee. Met de kou zijn de paardjes fris en met de wind bang. Morgen weer wedstrijd zin in maar geen illusies kwa punten gaan gewoon plezier hebben

Gillmore (Sorento / Graham) paard van mij dochter Anouk (M2)en nu Z1 startrechtig
Cantodea (Calvino Z) sinds 13 mei mama van Nielson (van Dallas VDL)en nu drachtig van Nia domo"s Bolero
Na jaren weer wedstrijden rijden weer B+10 en ja hoor L startrechtig
Kayliegh onze nieuwe ster (Ampere/Sorento)
Lilly onze eigenwijze shetlander 100% van Anouk!
Zorba, Yfke, Gio uit het oog maar niet uit het hart <3
Figo en Cain vriendjes samen in de hemel rip

PeerAppel

Berichten: 3938
Geregistreerd: 06-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 13:50

Gefeliciteerd met je punten, PrimaDonna!

Welkom Fleury!

Balen van je dip Saar88. Wij zijn weer uit de dip aan het klimmen gelukkig. Ben erachter gekomen dat pony aanspringen op een rechte zijde veel makkelijker vindt. Nu ik daar achter ben is de hoeveelheid bokken sterk teruggedrongen.

Ghostattack

Berichten: 11225
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 13:57

Saar88 schreef:
Even inhakend op de tandarts; vinden jullie wel eens gewisselde tanden? Je zou toch denken dat die ergens moeten liggen, maar ik zie ze nooit!

Stalgenootje van mij heeft wel een paar tanden van haar Fries volgens mij!

Hier heeft mijn pony vandaag de inenting gehad, dus even twee daagjes lekker rustig aan doen. Ook hebben we een afspraak gepland staan bij Country Mill, zaterdag 24 februari gaan we op controle! Eerder kon niet, want ik kan echt enkel en alleen op zaterdag. Heel onhandig, maar het is niet anders. Gelukkig heb ik er verder toch geen haast mee haha. Nu ze nog een beetje hoest ga ik toch niet op wedstrijd en met barebackpad mag je toch niet starten :P Afgelopen woensdag wel weer een les gereden en ze liep zo gigantisch goed! Het was heel bijzonder, maar ze heeft vrijwel geen stap verkeerd gezet.

Fleury, wat een leuke pony!

xVera94

Berichten: 128
Geregistreerd: 08-08-09
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 14:37

Ik ga inderdaad voor een nieuw zadel, Saar. Heb in juni mijn paard gekocht en toen ook een zadel laten aanmeten.. in november laten controleren (voelde me al schuldig richting paard, want had best in oktober al gemogen). In november is hij 2 cm breder gemaakt, maar ik voelde in de kerstvakantie en toen zat hij weer strak, dus Jippie is echt toe aan een ander, breder zadel.

Ik heb nog geen tanden gevonden. Wel een keer gehad dat ik zijn mond open trok, dacht "hé daar zit wat gras, even wegvegen" en dat ik bijna zijn hele tand meenam omdat die zo los zat :+ (Heb hem toen wel laten zitten, schrok me kapot want ik had niet door dat die tand los zat). Ik heb wel een stukje veulenkies. Die haalde de tandarts er de eerste keer uit met het vijlen, de rest was er al uit en die was blijven hangen.

GA ik hoor veel over de Country Mill, klinkt ook wel wat! Misschien als hij is uitgegroeid dat ik daar eens heen ga voor zijn grote-paardenzadel :D

Saar88

Berichten: 2448
Geregistreerd: 02-11-06

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 14:44

Spannend! Wat heb je op het oog? Ik heb vorig jaar een kent and masters aangeschaft. De boom kan worden aangepast dus hopelijk kan ik hier een tijdje mee vooruit. Als meneer is uitgegroeid komt er een mooi maatzadel :)!

Moest erg lachen om je tanden verhaal :')

Venedict AC (v. Vagrant Z) Zadelmak
Teddy (v. Dramatic) †

Ghostattack

Berichten: 11225
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 14:51

xVera94, zeker doen hoor! Het is een stukje rijden, maar absoluut moeite waard. Wij rijden er ook een uur over, met onze totaal niet-zuinige auto :P Dus het kost mij ook nog eens aardig wat benzine. Daartegenover staat dan wel weer de kennis en kunde bij CM. Ze hebben mij tot nu toe heel fijn geholpen, ondanks dat ik vorig jaar niet eens normaal kon rijden op mijn pony. De galop zat er toen nog niet op omdat ze hem dan volledig flipte, opstappen was toen ook nog een dingetje. De eerste keer rende ze zelfs weg voor de zadelmaker daar :o Gelukkig hebben ze daar enorm veel geduld.

Het is dat ze zich zo enorm aan het ontwikkelen is op de schouders, anders had mijn zadel nog prima gepast. Het is niet heel duidelijk te zien denk ik, maar ze is vergeleken met 2 jaar geleden ineens heel breed geworden :')

Afbeelding

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 15:23

Ik wil ook graag meekletsen, paar dagen geleden lid geworden van een rijvereniging, startpas aangevraagd en me gelijk ingeschreven voor de eerste 2 officiele B proeven a.s. 4 februari.

Ik ga starten met mijn fjorden merrie Bente. Ben nu al bijna 3 jaar bezig om haar recht en gehoorzaam te krijgen zodat we een nette B proef kunnen rijden. We zijn eigenlijk allebei echte buitenrijders en beginnen in maart onze 3e seizoen endurance.

dit zijn wij:


Afbeelding

Afbeelding

[o] Klasse I + 18 / Klasse II + 7 / Klasse III + 2
B + 1 /

PeerAppel

Berichten: 3938
Geregistreerd: 06-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 16:10

GA, ik zie wel echt duidelijk verschil. Meer volume!
Hier ook zo een die opeens de breedte op is gegaan. Eind november is haar veulen afgespeend en dat was ook een goed moment, want pony viel behoorlijk in. Had voor het afspenen een "tijdelijk" zadel gekocht met een medium boom. Had alleen niet verwacht dat hij zo tijdelijk zou zijn, want 3 maanden later kan ik al weer een nieuwe gaan zoeken. := Beetje jammer.

Welkom Von!

xVera94

Berichten: 128
Geregistreerd: 08-08-09
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 17:59

Saar, eigenlijk niets, wil mijn zadel helemaal niet kwijt :o Heb nu een Anatomica short roll monoblad <3
Heb in juni 3 zadels getest met mijn zadelmaker die alledrie goed lagen op Jippie. Deze vond ik verschrikkelijk :Y) , maar op aanraden van instructrice en zadelmaker toch gekocht en ja, daar hadden ze helemaal gelijk in. (Ik heb altijd op te grote zadels gereden vanwege bijrijdpaarden en dit zadel is dus ook passend voor mij en dat was ik helemaal niet gewend).

GA hij is inderdaad mooi aan het ontwikkelen! Hier is het ook vooral de voorkant, m.n. schoft, waar meer spiermassa komt en waardoor het zadel dus te strak ligt.

Von, welkom! Wat een knap koppie heeft je paard!

PA, dat is balen! En heel herkenbaar.. Zadelmaker heeft eind november mijn zadel aangepast.. en eind december vond ik hem alweer strak liggen, terwijl hij hem echt 2 cm breder heeft gemaakt. :o

Badeendje

Berichten: 3939
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Baarlo

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 19:50

Wooeeeh ik kom weer meekletsen. 10 februari aangemeld voor 2 proefjes in de buurt, tweede keer dat we gaan starten, we hebben er een half jaar uitgelegen door blessureleed maar nu weer lekker poging 2. Fijn om in een binnenbak te kunnen rijden! Wordt alleen een beetje lastig om paard mooi toonbaar te krijgen (niet geschoren en staat 24/7 buiten in een nogal gele paddock + wit paard = geen combi :') ) maar goed, we gaan voor de ervaring en de fun. Heb er in ieder geval zin in. Instructrice is ook blij dat we eindelijk weer eens gaan starten haha.


Von, veel succes!
Pfff Vera daar ben je mooi klaar mee. Groeit hij gewoon zo snel?

Elk bad heeft er eendje.

xVera94

Berichten: 128
Geregistreerd: 08-08-09
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 20:25

LL, leuk! Veel succes met de voorbereiding er naartoe.

Jep, hij groeit zo snel.. en veel :') Dit is bijvoorbeeld een maand of 4/5 uit elkaar.
Afbeelding
Alle ruimte die hij krijgt, gebruikt hij om te groeien, dus dat is ook wel positief. Ik fitness zelf fanatiek (krachttraining 5/6 keer per week), maar ik grap wel eens dat hij meer progressie boekt dan ik :Y)

PeerAppel

Berichten: 3938
Geregistreerd: 06-09-11

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 21:11

Is die van jou nog jong dan, Vera?
Mijne namelijk niet hoor. Wordt dit jaar 12.

Ghostattack

Berichten: 11225
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 21:23

Groeiende paarden.. Pff, het is wat..

En dan is die van mij alweer bijna 12 en die groeit qua spier alsof ze net 4 is _O-

KAbriogirl
Berichten: 65
Geregistreerd: 29-01-15

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 21:30

Eh ja groeiende paarden vertel mij wat! Ik had eerst een Wintec, daarna boomloos een Barefoot Barrydale een Westernzadel en nu echt gaat allemaal niet zo goed meer en is er een zadel in bestelling en ondertussen rijd ik op het WOW springzadel van mijn instructrice die we helemaal op Ginger haar maat hebben laten afstellen. Daarna hopen we voor de rest van haar leven hetzelfde zadel te kunnen gebruiken we hebben een WOW gekocht wel dressuur maar met verstelbare bladen. Als mijn nieuwe zadel er is *anytimenow* dan gaan we de rest van de filmpjes monteren en maken we weer een video verslag van al het passen en uitzoeken was zo vet leuk en een once in a lifetime experience ;o))

xVera94

Berichten: 128
Geregistreerd: 08-08-09
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 21:38

Die van mij is inderdaad nog jong, wordt dit jaar pas 4. Dus het mag nog :D Maar hoop toch met het komende zadel iets langer dan 7 maanden te doen :+

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 22:40

Ik meld me ook weer in dit topic. 3 wedstrijden gereden met mijn bijrijdfries en nu 1 winstpunt. Door het weer kunnen we nu niet echt trainen, maar zodra er een wedstrijd dichtbij is, dan gaan we weer gewoon op pad en dan zien we wel. We hebben geen haast, maar het zou leuk zijn als ze van de zomer door de b is. Als ik straks wat meer in de bak kan rijden, dan moet dat denk ik wel lukken.
Nu longeer ik vooral en we rijden door het bos. Ik vind het niet erg, maar dressuurmatig wordt ze daar niet veel beter van denk ik zo. Haha

Siepi

Berichten: 516
Geregistreerd: 08-11-09

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 10:36

Gisteren weer wedstrijd gehad tot mijn grote verbazing 198,5 punten en de derde prijs zo blij mijn weekend kan niet meer stuk **\O/**

Gillmore (Sorento / Graham) paard van mij dochter Anouk (M2)en nu Z1 startrechtig
Cantodea (Calvino Z) sinds 13 mei mama van Nielson (van Dallas VDL)en nu drachtig van Nia domo"s Bolero
Na jaren weer wedstrijden rijden weer B+10 en ja hoor L startrechtig
Kayliegh onze nieuwe ster (Ampere/Sorento)
Lilly onze eigenwijze shetlander 100% van Anouk!
Zorba, Yfke, Gio uit het oog maar niet uit het hart <3
Figo en Cain vriendjes samen in de hemel rip

N_B_N
Berichten: 1961
Geregistreerd: 03-12-10
Woonplaats: Heijningen

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 10:59

Gefeliciteerd weer met alle winstpunten!
Als ik dat zo hoor krijg ik echt kriebels om ook op wedstrijd te gaan. Maar we zijn er echt nog niet klaar voor en kan nergens oefenwedstrijden vinden in de buurt _-:(

Billini❤️❤️

Lena82

Berichten: 225
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 11:36

@Lootje1991, je zou ook BB of een keer HC kunnen starten om te oefenen op zich

N_B_N
Berichten: 1961
Geregistreerd: 03-12-10
Woonplaats: Heijningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 12:39

Lena82 schreef:
@Lootje1991, je zou ook BB of een keer HC kunnen starten om te oefenen op zich


Ja klopt. Maar vind het zonde geld om lid te worden van een vereniging als het misschien nog een jaar kan duren :o Haha beetje op Mn geld aan het letten waar ik het aan uitgeef

Billini❤️❤️

Siepi

Berichten: 516
Geregistreerd: 08-11-09

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 12:45

Bij ons heb je een vereniging die er alleen is voor je startkaart is dan een stuk goedkoper

Gillmore (Sorento / Graham) paard van mij dochter Anouk (M2)en nu Z1 startrechtig
Cantodea (Calvino Z) sinds 13 mei mama van Nielson (van Dallas VDL)en nu drachtig van Nia domo"s Bolero
Na jaren weer wedstrijden rijden weer B+10 en ja hoor L startrechtig
Kayliegh onze nieuwe ster (Ampere/Sorento)
Lilly onze eigenwijze shetlander 100% van Anouk!
Zorba, Yfke, Gio uit het oog maar niet uit het hart <3
Figo en Cain vriendjes samen in de hemel rip

PeerAppel

Berichten: 3938
Geregistreerd: 06-09-11

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 13:36

Om BB te mogen rijden, hoef je geen lid te zijn van een vereniging hoor. Alleen van de KNHS. Kost iets van €20 per jaar en moet ook om een startkaart te krijgen.
Ben 1,5 jaar geleden BB springen gestart en ben speciaal daarvoor lid geworden.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 bezoekers