[HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 11:50

KirstenHorse schreef:
Klopt Dee_Es! Ik heb daarom ook besloten om hem deze maand te leasen, dus ik rij hem nu 4x per week en ik heb daarnaast 3 prive lesjes ingepland. Mijn debuut staat op 2 december, dus als het nu niet goed komt weet ik het ook niet meer haha! :D

Het is een fantastische pony die altijd graag zijn best doet <3

[ [url=m/3AgrF8.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/aysQcj.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat een reete gaaf dier zeg! Echt leuk!

Dee_Es

Berichten: 3664
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 12:08

Wat een droppie! Nou aan je voorbereiding zal het niet liggen in ieder geval. Wel super dat je deze mogelijkheid hebt op jouw manege.

L_iek
Berichten: 9709
Geregistreerd: 11-01-07

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 12:48

Wow! Wat een super leuk dier!

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 17:12

@Dee_Es Ik ben onderling gestart voor de ervaring!

KirstenHorse

Berichten: 1291
Geregistreerd: 16-02-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 18:12

Hihi, bedankt voor de complimenten! Zal ze vanavond aan hem doorgeven :D

@Dee_Es, ja ik ben zo tevreden met deze manege. De paarden hebben het hier heel erg goed, met onder andere 24/7 weidegang in het zomerseizoen (ongeveer 6-7 maanden) en in de winter van 9 uur 's ochtends tot ongeveer 4 uur 's middags gezamenlijk in de paddock <3

Hananass

Berichten: 91
Geregistreerd: 02-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 19:51

Bedankt voor jullie reacties allemaal :D Ik heb binnenkort weer privéles. Als hij zegt dat het goed genoeg is, dan gaan we het doen *\o/*

@ Sterre98; Dat is pech hebben. Nog nieuws?

@Yentaah; Dat zijn ook niet meer veel wedstrijden. Zijn jullie al klaar voor de L1?

@KirstenHorse; Gave pony hoor! Bijzonder gekleurd ook :D

@Dee_Es; Mooie punten hoor! Ik doe je het niet na :D Gefeliciteerd

@murpypower; Ook mooie punten zeg :D Voor een debuut ook niet slecht!

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 20:09

De da is vandaag geweest en denkt dat het (gelukkig?) overbelasting is geweest.

Paard is iig niet kreupel meer wat ik hoorde, dus dat is positief.

lindamusters

Berichten: 715
Geregistreerd: 02-05-15

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 20:14

Wij hebben vandaag ons eerste stapritje onder het zadel weer gemaakt <3
Nu op naar een goed herstel. En nu de selecties toch in de soep lopen beslopen de eerst volgende keer dat we starten over een aantal maanden toch maar over te gaan naar het L1. Doooodeng, wat spannend!!

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 07:51

Sterre98 schreef:
De da is vandaag geweest en denkt dat het (gelukkig?) overbelasting is geweest.

Paard is iig niet kreupel meer wat ik hoorde, dus dat is positief.


Fijn dat hij niet meer kreupel is!


lindamusters schreef:
Wij hebben vandaag ons eerste stapritje onder het zadel weer gemaakt <3
Nu op naar een goed herstel. En nu de selecties toch in de soep lopen beslopen de eerst volgende keer dat we starten over een aantal maanden toch maar over te gaan naar het L1. Doooodeng, wat spannend!!


Succes met het herstel en daarna het L!

Lindor92
Berichten: 7000
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 21:30

Linda, fijn dat het beter gaat en je langzaam kan oppakken.

Sterre, fijn dat jouw paard niet meer kreupel is. Hopelijk gaat het snel beter.

Hier paard toch in lappenmand gehad. Wondje is wat naar beneden gezakt, dus paard had daar toch weer last van. Nu is ze aardig opgeknapt, maar nu zit ik sinds gisteren weer in de lappenmand :( ik heb mn kniebanden opgerekt. Dus we zijn nu langere periode uit de running :'(

lindamusters

Berichten: 715
Geregistreerd: 02-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 09:43

Lindor92 schreef:
Linda, fijn dat het beter gaat en je langzaam kan oppakken.

Sterre, fijn dat jouw paard niet meer kreupel is. Hopelijk gaat het snel beter.

Hier paard toch in lappenmand gehad. Wondje is wat naar beneden gezakt, dus paard had daar toch weer last van. Nu is ze aardig opgeknapt, maar nu zit ik sinds gisteren weer in de lappenmand :( ik heb mn kniebanden opgerekt. Dus we zijn nu langere periode uit de running :'(


Jeetje wat een tegenvaller! Beterschap!!

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 09:45

Jeetje wat een pech hier!

Wij mogen weer beginnen met rijden, vandaag helaas geen tijd voor het rijden, dus dan maar lekker even longeren. Zondag voor het eerst er weer op :D

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 10:09

Waaah het topic gaat mij te snel om op iedereen te reageren :D

Voor degene met goede uitslagen: keep up the good work! Gefeliciteerd :)

Voor degene met mindere uitslagen: je kunt het! Gewoon lekker door trainen :)

Voor degene met blessures: sterkte, hopelijk is het snel weer klaar en kun je er weer tegenaan! :)

Voor degene die over mogen naar de L1: gefeliciteerd, ontzettend goed gedaan! :)

Zelf gaan we ook nog steeds lekker. We hebben volgende week weer een wedstrijd, ben erg benieuwd, gisteren in de training een proefje geoefend en hij was heel fijn. Ik heb echt wat aan de tips van hier gehad, super fijn :D overgangen zijn nog een dingetje, maar daar gaan we nog even hard op oefenen!

Afbeelding
Dit was nog een kiekje van onze eerste wedstrijd :+

Yentaah

Berichten: 1136
Geregistreerd: 03-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 11:03

Hananass: klaar voor het L1 zijn we zeker nog niet :+ Ik ben ook bang dat het te hoog gegrepen is, gezien ik niet de mogelijkheid heb om goed te oefenen met alle onderdelen (manegepaard), vooral voor mijn eigen zelfverzekerdheid. Maar we gaan het sowieso proberen!
Sterre en Linda: succes met het herstel! Hopen dat ze snel weer de oude zijn :)
Lindor: wat ontzettend vervelend, beterschap!
Sharon: knap paard heb je, leuke combinatie zijn jullie. Fijn dat de les zo goed ging! Alvast succes met de wedstrijd.

Sinds het wat kouder wordt, gaat het hier ook steeds beter! De verruiming komt er eindelijk weer fijn uit, ze wordt al veel constanter in haar tempo en beseft steeds beter dat ze achterbenen heeft, die óók meegenomen moeten worden :)) Over 3 weken is er weer wedstrijd en hoop dat toch eindelijk 195+ te gaan rijden, nu het zo goed gaat. We gaan het zien!

Dee_Es

Berichten: 3664
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 14:24

Gisteren bij Academy Bartels gestart, wat is het daar prachtig zeg! Ik vond het maar indrukwekkend om daar m'n rondje te mogen rijden. Losrijden ging voor geen meter al slingerend tussen de andere door en niet iedereen was even sociaal. Maar de proef ging goed en de jury kwam zelfs haar hokje uit om te vertellen dat ze het zo'n fijne proef vond. Ben 2e geworden met 213 punten.

lindamusters

Berichten: 715
Geregistreerd: 02-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 21:19

Dee_Es schreef:
Gisteren bij Academy Bartels gestart, wat is het daar prachtig zeg! Ik vond het maar indrukwekkend om daar m'n rondje te mogen rijden. Losrijden ging voor geen meter al slingerend tussen de andere door en niet iedereen was even sociaal. Maar de proef ging goed en de jury kwam zelfs haar hokje uit om te vertellen dat ze het zo'n fijne proef vond. Ben 2e geworden met 213 punten.

Wauw lijkt me echt een gave locatie om te rijden!! Wat een punten zeg, super!

Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 11:18

@Dee_Es wat gaaf om daar te mogen rijden zeg! Mooie punten ook :))

Hier gister ons officiële debuut gehad in de B. Moesten eerst 40 min naar locatie stappen dus ze was al mooi los gestapt. Tijdens de proeven was ze super braaf, eerste x op vreemd terrein voor een wedstrijd. Proeven gereden voor 192.5 en 193.5 ! :o mijn instructeur gaf aan dat dit een erg strenge jury was en dat hij super trots op ons was. Zo blij met mijn paard en mijn trainer die ons elke training weer een stapje verder helpt! <3

Dee_Es

Berichten: 3664
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 11:38

Was idd echt heel tof om daar te starten. Alleen al de oprijlaan vond ik indrukwekkend ;)

Wat een super debuut Loes! Ben je niet helemaal nat geregend of wat het droog bij jullie? Fijn he, zo'n instructeur die je echt verder helpt.

Ik heb gisteren weer les gehad met mijn niet-wedstrijd-paard. Heel simpel op de hoefslag en op de volte gereden maar constant bezig geweest met het verbeteren van de balans van het paard en hij ging zo mooi op het achterbeen rond marcheren. Dat geeft zo'n heerlijk gevoel, daar kan ik gerust een week op teren :o

Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 12:13

@Dee_Es nee we hadden mega veel mazzel, want zodra we weer terug op stal waren begon het met regenen :(

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 19:13

Wauw wat een goede punten zeg, gefeliciteerd! :D

Lindor92
Berichten: 7000
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 15:15

Pff wat zouden jullie doen? In Hardenberg is een Rhino uitbraak. Mijn paard staat daar. Bij ons op stal is er gelukkig nog niks aan de hand. Maar een stalgenoot moet persé morgen op concours naar plaatsje 20 minuten verderop. Ik heb dus sterk de neiging om paard een aantal weken naar huis te halen waar ze dus alleen staat. Wat zouden jullie doen?

Loeky01
Berichten: 7315
Geregistreerd: 25-09-10

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 20:17

Ik zou je paard laten staan. De stress van verhuizen maakt voor mijn gevoel juist vatbaarder, omdat het stress geeft. Alleen staan is al helemaal heftig voor een paard. Met een beetje geluk en juist handelen blijft het bij die ene pony (dacht dat het er nu 1 was) en blijft het rustig...



Wat een gave resultaten heb ik hier weer voorbij zien komen zeg.. Tof joh! Ik ga dit jaar waarschijnlijk niet meer op wedstrijd, misschien als ik een keertje met iemand mee kan rijden. Jammer dat alle stalgenoten met trailer bij de pony's starten :+. Dus ik geniet van de zijlijn mee met jullie mooie punten en hopelijk rijd ik in 2019 de B uit :j

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 09:13

Pfoe ik weet niet wat ik zou doen eigenlijk.. sorry!

Vervelend is dat als je afhankelijk bent hè? Heb ik zelf ook helaas, tot nu toe gaat t goed, als ik klaar ben met mn studie wil ik een trailer gaan kopen en voor die tijd mn E rijbewijs zodat ik straks zelf op pad kan :j

Morgen wedstrijd, dus vandaag klaarmaken/wassen/poetsen van mn spullen en morgen paard klaarmaken. Ik hoef pas om 16:15 dus dat is wel relaxt :)

Loeky01
Berichten: 7315
Geregistreerd: 25-09-10

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 12:58

Ja zeker lastig. Ik wil pas voor mijn BE gaan als ik zowel de trekkende auto & trailer kan betalen :+.

Succes alvast morgen! Fijne tijd :j

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 08:37

Haha dat snap ik, ik wil het zelf wel wat eerder, mn vader heeft een auto die een trailer kan trekken en die kan ik in het weekend vrijwel altijd gebruiken :D trailer kunnen we ook wel gebruiken gelukkig.

Blegh ben klaarwakker en kotsmisselijk. Halloooo zenuwen :') ik ben blij dat ze er nu zijn en niet eerder waren haha