Wedstrijddoelen 2018

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 21:36

Morgen staat er voor ons een zadelcheck op de planning. Paard geeft echt aan dat er iets dwars zit, ik kan amper nog zitten doordat hij zich zo hard alle bochten in wurmt en opspant onder het zadel.

Hopelijk is het op te lossen met wat bijvullen eventueel en de boom wat breder zetten, anders heb ik 'n probleempje...


Meya_

Berichten: 1428
Geregistreerd: 16-07-06

Re: Wedstrijddoelen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 00:11

Balen!

Hier ook zadel probleem gehad.. 6 weken niet gereden. Heb nu een zadel te leen wat het paard past, mijn eigen moet ik 4 maanden of langer opwachten

Dus weet niet hoe het met mijn doel komt, maar dat heeft niet meer mijn prioriteit :)

Veerle fan Charleyhoeve -- Ster A
Foekje W -- Ster A
Wyfke fan Stokmanshiem
Bûke fan Stokmanshiem

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 15:04

Moest blijken dat hij dermate eruit is gegroeid dat het niet meer (voldoende) aangepast kan worden, dan ga ik mijn huidige zadel gelijk inruilen voor een passend tweedehands. Sowieso is er nu even geen budget voor een nieuw en om alwéér een heel wedstrijdseizoen in room te zien opgaan...
Kans zit er wel in dat ik dan voor een springzadel opteer tot er een nieuw kan komen. Dan kan ik iig wel beide disciplines weer oppikken.

cindyy_1993

Berichten: 436
Geregistreerd: 10-02-14
Woonplaats: Middenbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 15:27

Balen van je zadel Varekaj! Hopelijk is het makkelijk en snel op te lossen.

SusanH wat fijn dat je weer lekker kan gaan opbouwen!

Ik ben door drukte even wat stiller geweest in dit topic. Nu weer even een update, niet helemaal positief helaas. Qua training gaat meneer heel fijn. Hij lijkt ineens grote sprongen de goede richting in te zetten en het lijkt ook alsof ie eindelijk wat uit begint te zwaren. Maar dat mag ook wel, meneer wordt morgen alweer 8. Mijn bijrijdster heeft afgelopen zondag meegedaan met de onderlinge wedstrijd bij mij op stal in het M1. Ze rijdt hem eigenlijk alleen als ik op vakantie ben dus de knopjes zijn nog heel erg zoeken. Daarbij is zij ook erg klein en Fes oogt dan onwijs groot haha. Maar ze hebben mooi 187 punten gereden en een tweede prijs van alle klasses! Dus ik was wel erg trots toen ik dat zondag hoorde (toen we met 7 uur vertraging op het vliegveld in Budapest zaten).

Afbeelding

Verder gaat hij momenteel zijn eigen stal niet in en ook de trailer is weer dramatisch. Ik zou volgende week zondag weer wedstrijd hebben maar ik denk dat ik deze ga afmelden aangezien de trailer zo'n ding is geworden. Ben nu op zoek naar een fijne trainingsstal in de buurt waar hij nu eindelijk eens van zijn angst voor lage doorgangen af geholpen kan worden.

Afbeelding

Succes is not final. Failure is not fatal. It is the courage to continue that counts.
CDL Festival (Vivaldi x Gribaldi): ZZL+13 | Festival bij de tulpen
Volg ons op Instagram

Merel_Brit

Berichten: 630
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Wedstrijddoelen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 15:31

Wat rot dat hij zo onzeker is over smalle en lage ruimtes, maar wat een schattig stalletje! Super fijn ook dat die optie er bij jou op stal is. Staat er nu een pony in zijn stal? :')

[o]
"Great friends are hard to find, difficult to leave, and impossible to forget"
Highness B+10, L1+20, L2+12, M1+16, M2+11, Z1+12, Z2+11

cindyy_1993

Berichten: 436
Geregistreerd: 10-02-14
Woonplaats: Middenbeemster

Re: Wedstrijddoelen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 15:39

Dat stalletje is ideaal inderdaad, en is sinds twee weken op deze plek gemonteerd voor de kleine shetlander van stal. Dus ze hebben nu inderdaad geruild van stal :') Maar toch is het niet de meest ideale oplossing; de stal is 2,5 x 2,5 en hij sloopt echt alles. Er zijn al 2 voerbakken gesneuveld en links op de foto zie je boven de stal 2 stopcontacten. Daar zaten klepjes voor, die zijn er ook al af gesloopt _-:( Daarbij heeft hij het pinnetje om de stal dicht te houden al een keer eruit gekregen en liep hij los door stal heen... En dat extra touw lag ook al een keer zeiknat in zijn stal :') Van het weekend ga ik weer proberen of hij zijn eigen stal weer in wil.

Succes is not final. Failure is not fatal. It is the courage to continue that counts.
CDL Festival (Vivaldi x Gribaldi): ZZL+13 | Festival bij de tulpen
Volg ons op Instagram

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Wedstrijddoelen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 17:37

Jeetje wat een vervelend issue zeg lage doorgangen. Hoor je niet vaak, was er een duidelijke aanleiding voor of heeft hij het gewoon?

Ik moet zeggen dat ik het best spannend vind om elders te starten, eerst een maand trailerladen weer oefenen en dan moet ik toch maar eens de stap gaan zetten.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 20:07

Zo, zadel moet zoals verwacht breder gemaakt worden op de schoft en achteraan goed bijvullen. Gelukkig is het daarmee op te lossen. Ik mis zondag dan wel wedstrijd maar ach, liever dat dan paard kapot rijden.

davinci2412

Berichten: 1638
Geregistreerd: 07-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 08:51

davinci2412 schreef:
Wat een leuk topic. Ik heb een aantal paardjes waarvoor ik een doel heb gesteld

- Gaudi SE, 7 jaar: M eventing starten, L2 dressuur worden en winst in het B springen ( hij heeft er pas 1 haha:P)
- Abanto VII, 17 jaar: Z1 dressuur ( We zijn nu M1, maar paardje heeft al Z gelopen)
- Impossible SE, 5 jaar: L2 dressuur met winst ( hij heeft er nu 2 in het L1)
- Vayen SE, 4 jaar: L1 startgerechtigd
- Kaskade, 3 jaar: Beleren en concours klaar

Ik ben benieuwd of het wat wordt :o


Ik quote mezelf even. Inmiddels hebben we twee wedstrijden gehad en zijn we lekker op weg om de diverse doelen te halen

Abanto VII SE heeft inmiddels zijn eerste punten gelopen in het M1. Impossible SE is gisteren weer meegeweest en heeft weer twee winstpuntjes en prijs mee naar huis genomen. Vayen SE is gisteren voor het eerst mee geweest op concours, met twee winstpunten en twee keer tweede dus lekker op weg :o

FennaK
Berichten: 1081
Geregistreerd: 13-04-11

Re: Wedstrijddoelen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 09:21

Is Annemarie van der Toorn niet iets of een leerling van haar?

Saluut M2+2
Be Fair M2+10

cindyy_1993

Berichten: 436
Geregistreerd: 10-02-14
Woonplaats: Middenbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 10:17

Sakura789 schreef:
Jeetje wat een vervelend issue zeg lage doorgangen. Hoor je niet vaak, was er een duidelijke aanleiding voor of heeft hij het gewoon?


Hij heeft er al moeite mee sinds ik hem 2,5 jaar geleden kocht.. Begon met vooral spanning bij betreden van zijn stal.. na een maand uitte dit zich in een uur bezig zijn met 5 man om hem zijn stal uit te krijgen. Toen al diverse mensen erbij gehad zonder resultaat ;(

FennaK schreef:
Is Annemarie van der Toorn niet iets of een leerling van haar?

Heb inderdaad ook al een afgestudeerde leerling van haar erbij gehad, ook dit heeft toen niet mogen baten...

Gisteravond weer geprobeerd om hem zijn eigen stal in te krijgen... Helaas zonder succes, er was geen beweging in te krijgen.. Zo'n groot dieptepunt als dit heeft hij nog nooit gehad. Er was altijd wel iets van beweging in te krijgen. Van de week maar eens bij een trainingsstal in de buurt langs (heb ik woensdag gesproken) en eens kijken hoe het daar is. Als het gevoel goed is wil ik hem uiterlijk volgend weekend daarheen hebben.

Afbeelding

Succes is not final. Failure is not fatal. It is the courage to continue that counts.
CDL Festival (Vivaldi x Gribaldi): ZZL+13 | Festival bij de tulpen
Volg ons op Instagram

Rachel_x

Berichten: 3128
Geregistreerd: 17-03-06
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 10:18

Ons doel: uiteindelijk een niveau hoger starten in Working equitation niveau 1!
Voor ons nog een hele uitdaging, aangezien dan alles in galop moet, en mijn pony nog niet in de goede galop aanspringt en scheef is.

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Re: Wedstrijddoelen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 10:27


c_alsemgeest

Berichten: 20626
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Wedstrijddoelen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 10:32

Aangezien het doel die ik hier had gepost 'een paard vinden' is gelukt...
Zal ik ook even mijn verdere doelen neer zetten. :D
Het is een leuk guppie van net 4 jaar, nog best groen maar een feestje om mee te rijden.

Mijn doel is natuurlijk eerst elkaar goed leren kennen en doorrijden.
Mijn wedstrijd doel is uiteindelijk om rond het najaar voor het eerst met hem te gaan starten.
Ik gok dat ik in de L1 moet beginnen... maar dat zal ik even nakijken bij de KNHS.

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34587
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 20:04

Heb een nieuw wedstrijddoel voor 2018, zo leuk. Heb net onze dochter en haar pony voor de eerste Bixie wedstrijd op gegeven. Nu moeten we wel aan de bak om de proefjes vast te gaan oefenen :D

mala26

Berichten: 4989
Geregistreerd: 05-02-13

Re: Wedstrijddoelen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 20:38

Cindy heb je ooit zijn ogen laten nakijken??

Ik had gisteren weer wedstrijd. Super super fijn in het losrijden, raak der alleen kwijt in de proef. Ach samen worden we handiger als we maar vaak gaan. Met 175 en 184 was ik tevreden.

Fog on her glasses, From the still steaming tea, A book in her hand, As she casually reads.
A catch in her breath, As the Climax grows near, She's deaf to the world : The book's all she can hear.
She's completely lost now, or perhaps she is found,
In this strange paper world
That's far from the ground.

Janine1990

Berichten: 43802
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-18 20:51

Janine1990 schreef:
Ik hoop eind februari/begin maart weer te gaan starten, misschien eerst nog wat oefenwedstrijden. Ergens rond juni/juli hoop ik dat hij een vliegende wissel springt. Om het daarna te kunnen perfectioneren.

Maar goed, ik ben al twee jaar op rij te ambitieus geweest :')


Aangezien er al meer aan het terugkijken zijn op de afgelopen maanden...

Pas half maart ofzo zat ik er weer op... Thuis zijn we lekker bezig, op wedstrijd zijn we nog niet geweest. Vandaag voor het eerst weg voor een proevenclinic en gemerkt dat hij daar echt nog net zo reageert als vorig jaar. Erg jammer natuurlijk.

Dus nog geen vliegende wissel... :+ Over drie weken onze eerste wedstrijd weer en eerst maar wat wedstrijden rijden om kilometers op te doen. Zodat we samen het vertrouwen weer terug kunnen vinden!

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 16:18


Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 17:58

Harvey1 schreef:
Ik zou graag m1+1 willen zijn dit jaar!


M1 startgerechtigd!

Magnifique M2*
Crucero JM M2*

mala26

Berichten: 4989
Geregistreerd: 05-02-13

Re: Wedstrijddoelen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 18:15

Wat goed! Gefeliciteerd!

Fog on her glasses, From the still steaming tea, A book in her hand, As she casually reads.
A catch in her breath, As the Climax grows near, She's deaf to the world : The book's all she can hear.
She's completely lost now, or perhaps she is found,
In this strange paper world
That's far from the ground.

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 21:45

mala26 schreef:
Wat goed! Gefeliciteerd!



Dankjewel! Nu nog dat ene winstpunt. :D

Magnifique M2*
Crucero JM M2*

mala26

Berichten: 4989
Geregistreerd: 05-02-13

Re: Wedstrijddoelen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 22:32

Dat zal vast goed komen

Fog on her glasses, From the still steaming tea, A book in her hand, As she casually reads.
A catch in her breath, As the Climax grows near, She's deaf to the world : The book's all she can hear.
She's completely lost now, or perhaps she is found,
In this strange paper world
That's far from the ground.

NoekAa_

Berichten: 1464
Geregistreerd: 24-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 22:42

NoekAa_ schreef:
Voor 2017 had ik niet echt doelen gesteld. In 2018 zou ik graag z1 starten met Lady en als Intellect goed gaat eens L1 starten.

Heb inmiddels Z1 debuut gemaakt, maar moet nog wat nettere proeven rijden voor winstpunten. Doel stel ik bij naar minstens 5 winstpunten voor het eind vh jaar.

Intellect zijn debuut staat op de planning voor juli/augustus.

Al met al lekker bezig

DanielleB

Berichten: 5220
Geregistreerd: 29-02-04
Woonplaats: in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 08:29

DanielleB schreef:
doel 2017 niet helemaal gehaald. Maar door veel wedstrijden af te hebben gezegd, toch tevreden met het resultaat. M1 + 5 in 3 proeven, maar.... ik heb nog 2 proeven te gaan dit jaar..


doel 2018 met het ervaren paard, hopen eind 2018 misschien Z1 te zijn met hem
doel 2018 met de 3,5 jarige hengst, eind 2018 L1 met punten en misschien een kampioenschap mee pakken

Met het ervaren paard inmiddels M2 + 6. We gaan nog proberen paar kampioenschappen mee te rijden dus we gaan sowieso niet eerder dan oktober naar de Z.

Dat 3,5 jarige paard is verkocht, is nu een net 3 jarige voor terug gekomen. Dat ging een tijd goed maar lag er zaterdag weer bijna naast :7 Maar doel is om die het indoorseizoen in de B mee te nemen, L mag uiteraard ook nog niet, dat mag pas april ;)

Norma: M2 + 3 en B + 5, Bastygo: L2 + 8 en B + 0, Xaphyre - dame: L1 + 11, Stal Liano's Douwe: Z1 + 10, One for the Money: L1 + 8

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 15:52

ukkiepuk schreef:
Doel voor 2018:
M1+10 oftewel M2 startgerechtigd zijn!


Vandaag de laatste 3 punten voor het M2 gereden! We zijn M1+10 en dus ons doel voor 2018 al behaald *\o/*

Nieuw doel: M2+5

Luna *21/06/2018 zadelmak
Donovan *01/07/2009 - ꝉ 23/06/2021(paarden) M2+10 (pony's) L2+11 kringkampioen 2018 klasse B, kringkampioen 2019 Klasse L1, reserve regiokampioen 2019 Klasse L1
Zorro *26/06/1990 - ꝉ 29-12-2014


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Trendiction en 63 bezoekers