Wedstrijddoelen 2018

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: Wedstrijddoelen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 09:51

Ik vind het al te warm om te trainen :') Laatste paar wedstrijden reed ik steeds in de avond, dat was goed te doen.
Ik ga denk ik vanavond laat nog maar even rijden, vind het nu al te warm.. Onze bak is ook wat zwaar dus vind het dan niet helemaal eerlijk. Ach ik heb geen haast met het starten haha

♥♥♥♥♥


Alpha89

Berichten: 1058
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Ergens in Nederland, Spanje en Portugal

Re: Wedstrijddoelen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 09:59

Precies, ik heb er idd ook geen haast mee! :o

Wel fijn dat je laatst in de avond kon starten zeg :oo ! Ik had de laatste keren telkens om 15:00 in die warmte (wel met winst) maar toen vond ik het toch wel welletjes geweest. Is idd niet eerlijk en een tropenrooster/beetje vakantie heeft ze wel verdiend haha {:}

Eivissa (v. Rubiquil) <3 samen sinds 25-06-2013
Dressuur B + 11 | L1 + 11 | L2 + 11 | M1 + 2

mala26

Berichten: 4984
Geregistreerd: 05-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 10:38

mala26 schreef:
Myrthe3 schreef:


Waar loop je tegen aan dan?


Ik krijg de basis er niet in bij m'n jonge paard. Soms gaat het goed maar dat duurt maar even en dan hebben we een terugval. Niet motiverend zo...


Dat is lastig ja. Maar als het thuis al heel wisselend is dan heeft het niet zo veel zin om op wedstrijd te gaan? Denk ik zo. Dat werkt dan idd heel frustrerend. Misschien even een tijdje goed thuis oefenen en dan pas weg gaan? Op vreemd terrein hebben ze allemaal wel eens last van spanning zeker de jonge dieren.
Wat zegt je instructeur/trice er van?

Edit quote verkloot :+

Fog on her glasses, From the still steaming tea, A book in her hand, As she casually reads.
A catch in her breath, As the Climax grows near, She's deaf to the world : The book's all she can hear.
She's completely lost now, or perhaps she is found,
In this strange paper world
That's far from the ground.

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 16:02

Grace gaat super, van de week had ze even een 'ik ben stout-dag' maar dat was eigenlijk wel grappig, want alles was leuk en alles was reden om weg te springen :Y)

Doel voor volgend jaar?

We gaan volgend seizoen meedoen aan een hele gave competitie, de DLW Buckle & Saddle Challenge 2018-2019.

Met Grace staat de horsemanship, pleasure, trail en reining op de planning hiervoor. :D

"In de aanloop naar Diamond League Western 2019 organiseert het DLW team 4 wedstrijden waarop de onderdelen Western Horsemanship, Western Pleasure, Trail, Ranch Trail, Ranch Riding en Reining worden uitgeschreven in zowel de Amateur- als Open divisie.

De wedstrijden worden dubbel gejureerd volgens de WRAN regelgeving en er wordt een puntensysteem gehanteerd. Deze 4 wedstrijden gelden als voorronde; de finales worden gereden op DLW 2019.

Op DLW 2019 wordt tevens bekend wie Allround Champion is en deze wint een Trophy zadel, 8-) 8-) gesponsord door DLW in samenwerking met Eurohorse. Om in aanmerking te komen voor deze mooie prijzen, moet een combinatie aan 3 van de 4 wedstrijden die aan DLW 2019 voorafgaan hebben deelgenomen."

Daarnaast is volgend seizoen het doel met Grace:
- Plaatsen voor het Europees kampioenschap individueel;
- Plaatsen voor het Europees kampioenschap landenteam;
- 1 High pointed titel (hoogste aantal punten over een seizoen) halen;
- Lol met knol? _/-\o_

Afbeelding


Joy gaat ook met sprongen vooruit, ik heb d'r van de week opgegeven bij de WRAN, we gaan beginnen in het L4, ik ben benieuwd want ik heb nog geen idee wat ze op wedstrijd gaat doen :+


Ook Joy mag voor de leut mee gaan doen met de competitie, welke onderdelen ga ik nog bedenken, eerst maar eens even zien wat mevrouw van de wedstrijden vind :')

Met Joy is voornamelijk het doel om d'r wedstrijdproof te maken haha, dat zal eerst nog wel een seizoenetje duren voordat ik echt doelen kan en wil gaan stellen met dr :D

Zeepsop

Berichten: 2145
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 21:31

Ik heb alweer een tijdje niks geplaatst. Ik ben deze week twee keer op wedstrijd geweest en beide keren eerste geworden met 63,5% en 65,4% dus mijn week kan niet meer kapot. *\o/*

Paardrijden: de edele kunst om het paard tussen jou en de grond te houden.

Jinte

Berichten: 4833
Geregistreerd: 08-10-06

Re: Wedstrijddoelen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 23:01

Netjes!!
Ik had vorige week vrijdag L1 debuut. 3 winstpunten met 190,5 en 195 punten. As zondag weer :)

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Re: Wedstrijddoelen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 14:53

Gefeliciteerd dames! En succes morgen :D

Hier 2 en 9 september weer de eerste wedstrijden, tot die tijd zijn we lekker aan het trainen en tussendoor genieten we van rondjes buiten :D

MyWishMax

Berichten: 25233
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Wedstrijddoelen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 22:12

Mijn doel is alweer behaald. Vandaag hebben we ons geselecteerd voor het NK in de L1. Daar heb ik geen doel voor, gewoon fijn rijden.

September wil ik L2 gaan starten en laat ik voorzichtig beginnen en eind van het jaar 5 winst wil hebben?

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34570
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 09:48

Netjes hoor!

Wij hebben ons paard helaas in moeten laten slapen ;(

Nu een nieuwe, hij is M geklasseerd dus we zouden in principe gewoon L2 verder kunnen. Maar in september gaan we een oefenwedstrijd rijden en dan start ik een L1 proef. Het is toch weer even aanvoelen een ander paard. Al is deze wel heel fijn en makkelijk te rijden. Twijfel nog om nu al een startkaart aan te vragen of nog even te wachten. Zou in het indoorseizoen wel weer willen starten.

MyWishMax

Berichten: 25233
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Wedstrijddoelen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 10:04

Sterkte, heftig :(:)

Ik zou wachten, aanvragen gaat snel tegenwoordig dus als je vindt dat je kan gaan starten kan je hem aanvragen toch?

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training

Alpha89

Berichten: 1058
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Ergens in Nederland, Spanje en Portugal

Re: Wedstrijddoelen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 20:28

Hier weer een stapje dichterbij m'n nieuwe doel van dit jaar (L2 +5). Vandaag m'n debuut gehad in het L2 met meteen 1 wp! :D trots

Eivissa (v. Rubiquil) <3 samen sinds 25-06-2013
Dressuur B + 11 | L1 + 11 | L2 + 11 | M1 + 2

Alpha89

Berichten: 1058
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Ergens in Nederland, Spanje en Portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 20:46

Hoi hoi, hoe gaat het met de doelen allemaal?

Ben dus inmiddels L2 gestart en al 2 wp binnen. Nog 3 te gaan en het doel is alweeeer behaald, haha! Erg trots op paardlief.
Oefenwedstrijd M1 zal dit najaar zijn! :D

Alpha89 schreef:
Jaaa mijn doel is wederom behaald! Heb de punten voor de L2 binnen. Mijn nieuwe doel is om tegen het einde van het jaar 5 wp te hebben en een oefenwedstrijd M1 te doen!

Eivissa (v. Rubiquil) <3 samen sinds 25-06-2013
Dressuur B + 11 | L1 + 11 | L2 + 11 | M1 + 2

Jinte

Berichten: 4833
Geregistreerd: 08-10-06

Re: Wedstrijddoelen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 21:25

Gefeliciteerd! Dat is fijn.
Hier na 3 wedstrijden in de L1 9 winstpunten, 3 per wedstrijd gehaald. Zondag 2 september nog een keer en dan rustig aan verder voorbereiden op de L2 wat ik eind september wil starten. In oktober wil ik dan graag beginnen met selecties rijden.

Alpha89

Berichten: 1058
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Ergens in Nederland, Spanje en Portugal

Re: Wedstrijddoelen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 22:02

Super, klinkt goed zeg!! Gaat als een speer zo te lezen haha

Eivissa (v. Rubiquil) <3 samen sinds 25-06-2013
Dressuur B + 11 | L1 + 11 | L2 + 11 | M1 + 2

mala26

Berichten: 4984
Geregistreerd: 05-02-13

Re: Wedstrijddoelen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 22:20

Goed bezig allemaal!

Ik ben nu 3 weekenden achter elkaar gegaan. Ze heeft wat last van spanning op vreemd terrein en was benieuwd wat er zou gebeuren als we veel achter elkaar gingen. Moet zeggen werkte perfect. Ze liep als een zonnetje. 1ste weekend super fijn gereden alleen geen punten.
2de weekend 1 winstpunt.
En gisteren 2 x 190,5 gereden. Was zooo super trots op der. (Heb zelf nog nooit zulke punten gereden met mijn eigen paarden. Dus dit is extra leuk)
En nu staan we op B +7. *\o/*

Fog on her glasses, From the still steaming tea, A book in her hand, As she casually reads.
A catch in her breath, As the Climax grows near, She's deaf to the world : The book's all she can hear.
She's completely lost now, or perhaps she is found,
In this strange paper world
That's far from the ground.

Jinte

Berichten: 4833
Geregistreerd: 08-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 22:21

Ja gaat echt snel. Sneller dan verwacht. Sta er zelf ook nog steeds van te kijken soms. Maar het is zo'n fijne merrie en ik heb onwijs geluk dat ik haar mag rijden

Afbeelding

Mala wat fijn! Zit dus ook mooi vooruitgang in!

DanielleB

Berichten: 5220
Geregistreerd: 29-02-04
Woonplaats: in friesland

Re: Wedstrijddoelen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 11:44

Ik gister weer wedstrijd gehad. 199,5 en 176,5 terwijl de 2e beter ging dan de 1e.
Nu nog 1 winstpunt en dan lekker naar de Z ! :)

Norma: M2 + 3 en B + 5, Bastygo: L2 + 8 en B + 0, Xaphyre - dame: L1 + 11, Stal Liano's Douwe: Z1 + 10, One for the Money: L1 + 8

Padoertje
Berichten: 1511
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 22:48

Goed bezig allemaal. Hier na een ietwat teleurstellende regio (bijna 20 pnt verschil tussen de C en H jury) geen finale kunnen rijden. Kwam net niet op de 60% uit :( , dus dochterlief bleef hangen op L2 +9. Afgelopen weekend nog maar een keer gestart en ze mogen nu M1! Al met al heeft ze hem binnen 7 mnd tijd van het B naar het M gereden en dat met gemiddeld 2x per maand weg en heeft hij nog stilgestaan met een schouderblessure en een verstapping. Doel is voor het eind van het jaar over te kunnen naar het M2.

Training, verkoop, fok-en opfok van talentvolle dressuurpaarden.
Binnenkort weer twee fijne 3 jarigen klaar om iemand heel gelukkig mee te maken!

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 13:03

xxwienekexx schreef:
We gaan volgend seizoen meedoen aan een hele gave competitie, de DLW Buckle & Saddle Challenge 2018-2019.


De eerste van 6 wedstrijden voor het eerst gehad gisteren.

Grace heeft mn verwachtingen weer ruimschoots overtroffen! <3

De resultaten:
- 1e > In hand trail L2 (subtop);
- 3e > In hand trail L1 (top);
- 1e > Pleasure L2(subtop);
- 1e > Reining L2(subtop);
- Allround champion L2 (subtop).

Met daarbij een totaal van 22 winstpunten gehaald (het aantal winstpunten ligt bij ons aan het aantal starts in het onderdeel)

Volgend seizoen gaan we over moeten naar de topklasse van Nederland (zit boven de 150 winstpunten), dan mag ik geen subtop meer starten voor de prijzen. Dus nog even extra genieten dit seizoen van het dubbel starten :D

corientjuhh

Berichten: 9820
Geregistreerd: 19-11-07
Woonplaats: In een hunebed

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 23:02

Ik heb geen idee meer wat aan het begin vh jaar mijn wedstrijddoel was...
Maar 14januari hebben voor t eerst L2 gereden... een paar keer teleurstellende punten (179 enzo, met zelfs 1x gecorrigeerd cijfer... reed 2 proeven bij dezelfde jury. Normaliter altijd een 7 op houding en zit. Dit keer ook. Alleen hebben ze in de eerste proef van dat cijfer een 6 gemaakt, en die 7 stond er al. Die was gewoon doorgestreept.... andere proef wel een 7 (hier ook 175 ofzo) boos dat ik was maar je veranderd er weinig aan haha)
Ik had eigenlijk de hoop al een beetje opgegeven, maar zo als ik ben gewoon even sippen en dan weer kop d'r veur en door. Met als resultaat dat we afgelopen augustus M1 startgerechtigd werden :D
We rijden nog een paar L2 wedstrijden en dan gaan we in oktober nog 1x binnen L2 starten en dan het gewoon lekker proberen in de M1 :D
Toen ik 4jaar begon met t rijden had ik t wel gedroomd maar nooit verwacht dat wij zover zouden komen, want eerlijk is eerlijk echt een topsport pony is het niet, maar we gaan gewoon laten zien dat we t kunnen.
Van t Z droom ik uiteraard, maar of we t gaan halen geen idee. Maar zeg nooit nooit en dat met haar 16 jaar :D

Dilanda D; B+1 *verkocht Duoaparte; B+7 *verkocht
Nistral B+26 (pr 198) L1+28 (pr 199,5) L2+11 (pr 193,5) M1+18 (pr 185) M2+2 (pr 183,5) nu vollop in de western naast BB springen Nobi beleerd

MyWishMax

Berichten: 25233
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 07:26

MyWishMax schreef:
Mijn doel is alweer behaald. Vandaag hebben we ons geselecteerd voor het NK in de L1. Daar heb ik geen doel voor, gewoon fijn rijden.

September wil ik L2 gaan starten en laat ik voorzichtig beginnen en eind van het jaar 5 winst wil hebben?


NK ging eigenlijk heel goed, fijn kunnen rijden, iets te braaf, maar wel heel netjes. Was 17e in mijn ring van 30 met 200, 197 en 190,5. En weer van 2 van de 3 jury's complimenten over het voorstellen en 3 keer een 8 voor halsstrekken.

september ga ik nog geen L2, nog even trainen. Ik denk oktober of november.

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training

Padoertje
Berichten: 1511
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 15:46

MyWishMax schreef:
MyWishMax schreef:
Mijn doel is alweer behaald. Vandaag hebben we ons geselecteerd voor het NK in de L1. Daar heb ik geen doel voor, gewoon fijn rijden.

September wil ik L2 gaan starten en laat ik voorzichtig beginnen en eind van het jaar 5 winst wil hebben?


NK ging eigenlijk heel goed, fijn kunnen rijden, iets te braaf, maar wel heel netjes. Was 17e in mijn ring van 30 met 200, 197 en 190,5. En weer van 2 van de 3 jury's complimenten over het voorstellen en 3 keer een 8 voor halsstrekken.

september ga ik nog geen L2, nog even trainen. Ik denk oktober of november.


Je hebt er toch maar mooi gereden! Top!
Hier na een ietwat teleurstellende regio de wedstrijd erop de punten voor het M gehaald en komende week 2 dagen starten. Mooi oefenrondje om in de nieuwe proeven te komen.

Training, verkoop, fok-en opfok van talentvolle dressuurpaarden.
Binnenkort weer twee fijne 3 jarigen klaar om iemand heel gelukkig mee te maken!

Padoertje
Berichten: 1511
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 16:41

Mijn dochter is gister voor het eerst M1 gestart en direct een 2e plek van de 14 en winst gereden *\o/* Super trots natuurlijk! Tweede proef was hij leeg, maar alsnog een fijn oefenrondje.

Vandaag ook weer op pad (was een tweedaagse) en ze was in de eerste proef super op weg, tot aan het galopgedeelte. Hij sprong keurig aan, maar iets te vroeg. Hier kreeg ze dus een 1 voor. Bij de overgang contra-draf bij A was ze ook weer iets te vroeg en ook hier een 1 op gekregen. Dat kostte haar jammer genoeg haar winstpunt. Ik heb dan wel geen jurycursus gevolgd, maar het is toch zo dat de jury het onderdeel beoordeeld en vervolgens een aftrekpunt geeft, wanneer je zoals hier te vroeg of te laat bent in een overgang? Nu is het beoordeeld als niet getoond en dat klopt niet lijkt mij....
Het onderdeel is getoond, alleen niet exact op de letter. Corrigeren had ook geen zin, gezien ze anderhalve pas voor de letter zat en er gelijk een onderdeel achteraan kwam. Ze was door de jury geroepen na afloop en die lichtte toe dat het jammer was dat ze niet corrigerende en ze dus een 1 moest geven, maar we waren eigenlijk zo flabbergasted dat we het zo gelaten hebben. In het reglement zie ik alleen iets over aftrekpunten en in de toekenning van de punten is een 0 = niet uitgevoerd en een 1 = zeer slecht.
Gek genoeg heeft ze prima overgangen laten zien, alleen dus niet op de letter. Dan zou je toch op zijn minst een 6 moeten rijden voor de overgang en dan een punt aftrek omdat het niet exact op de letter was,

Ben dus eigenlijk wel benieuwd wat nu klopt.

Training, verkoop, fok-en opfok van talentvolle dressuurpaarden.
Binnenkort weer twee fijne 3 jarigen klaar om iemand heel gelukkig mee te maken!

little_birdy
Berichten: 12224
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: Wedstrijddoelen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 16:14

Het was dus niet op de letter .
Dus officieel gezien inderdaad niet getoond

Zeepsop

Berichten: 2145
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Brabant

Re: Wedstrijddoelen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 17:04

Ik vind dat voor de M1 wel heel streng gejureerd.

Paardrijden: de edele kunst om het paard tussen jou en de grond te houden.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: aliida, leo_nore, manonutjuh, XladyX en 32 bezoekers