Verkeerde galop in proef

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Suzanne F.

Berichten: 49165
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 08:58

Annemeik schreef:
Maar kan je dan niet uitgesloten worden? Vooral omdat het dan na drie keer weer fout gaat, is dat dan niet de derde vergissing?


Nee dat is alleen als je je eigen lijn kruist of een extra volte draait. Dan krijg je -2, daarna -4 en daarna de bel dat je bent uitgesloten.
Je mag zolang je de lijn van de proef blijft volgen net zoveel aanspringen als je wilt. Uiteraard kost dat wel punten als niet lukt natuurlijk. Maar altijd corrigeren. Je kan je ook afvragen dat als die ene galop echt nog niet goed lukt, of je dan wel op wedstrijd moet gaan.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"


_Desiree

Berichten: 610
Geregistreerd: 18-08-09
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-17 09:24

Waarschijnlijk is het probleem gevonden, beugelriemen waren ongelijk circa 1 tot 1,5 cm. Gister ging het al veel beter thuis en heb ik heerlijk gereden :)

Haflinger Bink,als hij niet meer kan krijgen wat hij verdiend mag ik niet egoïstisch zijn - verkocht

Lienek

Berichten: 4094
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Waipawa, Nieuw Zeeland

Re: Verkeerde galop in proef

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 09:38

Fijn TS!
Ik had altijd een tinker die de rechtergalop erg moeilijk vond.
Als we dan toch verkeerd aansprongen reed ik gewoon door in de proef.
Zelfs met die grove fout eindigde ik (ja officieel met tinker) in de top 3.
Liever dan fout en netjes doorrijden dan jezelf zitten stressen waardoor je hele proef gestresster gereden wordt.

Was altijd balen als we weer eens verkeerd aansprongen, maar ik wist dat we daar altijd moeite mee bleven houden en dan gingen we thuis weer extra hard oefenen.

Net zoals dat een ander nooit wilde halthouden. Stond vaak op 2 achterbenen tijdens het afgroeten. Desondanks omdat we de rest goed reden eindigden we altijd in de prijzen.

Die rechtergalop had ik vaker goed dan dat paard wat niet wilde halthouden :p die was echt een draak.

Volg mijn leven in Nieuw Zeeland
[BEU] Een nieuw leven in Nieuw Zeeland, het boerenleven!

Fotografe & paardenmeisje

Janneke2

Berichten: 22725
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 10:51

_Desiree schreef:
Waarschijnlijk is het probleem gevonden, beugelriemen waren ongelijk circa 1 tot 1,5 cm. Gister ging het al veel beter thuis en heb ik heerlijk gereden :)

...was de linker langer?
De meeste mensen stijgen links op en zeker als je dat zonder krukje doet rekt de linker beugelriem.
Gewoon af en toe omwisselen.

Fijn dat 't probleem voorbij is!

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 11:16

_Desiree schreef:
charysaS schreef:
Veel thuis oefenen , en verlopig in de B blijven tot je goed kan aangalopperen misschien ook een paar keer hc starten? Dan is je spanning er misschien helemaal vanaf en kan je toch ervaring op doen


Ik heb een paar weken geleden in Woubrugge gestart, twee dagen achter elkaar.
En moet zeggen, de zondag ging stukken beter als de zaterdag! Al heeft hij in vier proeven maar 1 keer verkeerd aangesprongen en kon ik er zelf ook hard om lachen, want ja het moest een keer gebeuren.

Maar ik vraag mij gewoon af aan de jury leden hier hoe hun het liefste zien dat je het oplost.


Door blijven corrigeren tot je goed zit, ookal is dat ergens halverwege je volgende onderdeel

Caitlin_K
Berichten: 3753
Geregistreerd: 04-05-11

Re: Verkeerde galop in proef

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 14:21

Fijn dat het gister goed ging Dees! **\O/**

Never make eye contact with anyone while eating a banana


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 64 bezoekers