Mag ik terug naar de B springen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
beautybeaux
Berichten: 3
Geregistreerd: 12-11-17

Mag ik terug naar de B springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-17 15:31

Hoi allemaal, ik heb een vraagje. Ik ben vorig jaar begonnen met springen in de DL maar ik sta nu -2 winstpunten dus ik wil heel graag terug naar de B om weer vertrouwen te krijgen, mag dit ?

:(

Sita_xx

Berichten: 1623
Geregistreerd: 27-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 15:39

Je mag flexibel starten. Dat wil zeggen dat je ook eerst een rondke B mag starten en dan een rondje L op de zelfde dag. Of gewoon een paar x B.

Franciska15
Berichten: 958
Geregistreerd: 22-09-05
Woonplaats: 't Harde

Re: Mag ik terug naar de B springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 15:44

Je mag inderdaad flexibel starten, dus B en L. Vanaf een bepaalde -stand word je volgens mij automatisch terug geplaatst. Op de site van de KNHS kun je de reglementen va springen vinden. Hierin staat het ook beschreven: promotie en degradatieregeling.

beautybeaux
Berichten: 3
Geregistreerd: 12-11-17

Re: Mag ik terug naar de B springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-17 15:47

hoe vaak mag ik dan B starten? gewoon tot 30 wp?

suikermeisje

Berichten: 8344
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 16:01

beautybeaux schreef:
hoe vaak mag ik dan B starten? gewoon tot 30 wp?


Je mag B starten tot 30wp of als je er 10 hebt in het L.
Dat laatste ben ik zeker van. Dat eerste niet eigenlijk. Volgens mij mag je constant in de B blijven als je maar 1 pony uitbrengt in de wedstrijden.

Franciska15
Berichten: 958
Geregistreerd: 22-09-05
Woonplaats: 't Harde

Re: Mag ik terug naar de B springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 20:00

Ja mag in de B blijven als je maar 1 paard of pony hebt. Door het flexibel springen mag je ook gewoon B springen als je meer dan 10wp in de L hebt.

Eef_Bam

Berichten: 4091
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 15:47

suikermeisje schreef:
beautybeaux schreef:
hoe vaak mag ik dan B starten? gewoon tot 30 wp?


Je mag B starten tot 30wp of als je er 10 hebt in het L.
Dat laatste ben ik zeker van. Dat eerste niet eigenlijk. Volgens mij mag je constant in de B blijven als je maar 1 pony uitbrengt in de wedstrijden.


Het eerste, inclusief aanvulling van 1 actieve startpas, klopt, het tweede niet :P . Er is geen maximum aan winstpunten in de hoger klasse bij het springen (in de sgw wel).

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: Mag ik terug naar de B springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 22:45

Je mag tegenwoordig tot 40 winstpunten doorrijden in een klasse voordat je verplicht moet promoveren naar de volgende klasse. Als je maar een actieve startpas in het springen hebt geldt dit niet en mag je zo lang je wilt B blijven starten. Degradatie is verplicht bij een stand van -10 punten.
Zie ook onderstaande quote uit het disciplinereglement springen.

Citaat:
Promotie naar een hogere klasse mag na het behalen van 10 winstpunten en is verplicht bij het behalen van 40 winstpunten.
Een uitzondering hierop vormen;
 Deelnemers met maar 1 actieve startpas in de discipline springen. Voor hen bestaat geen verplichting te promoveren naar een hogere klasse. Het blijft hierbij ook mogelijk 1 klasse lager te starten. Wanneer een tweede startpas actief wordt in de discipline springen geldt de verplichting om te promoveren per direct wel.