Zweep

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Evocative

Berichten: 158
Geregistreerd: 25-07-17

Zweep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-17 16:04

Hey iedereen,

Ik ben laatst mijn zweep kwijtgeraakt op de manege(terwijl ik altijd 6000 x achter me kijk of ik niets ben vergeten :') ) en nu ga ik een nieuwe kopen/voor mijn verjaardag vragen, maar ik hou niet van een te lange zweep, veel te veel gestuntel (BIJ MIJ). Ik zoek dus naar een 70/80 cm zweep zonder flapje zodat ik 'm allround kan gebruiken. Ik wil springwedstrijden gaan rijden (F-springwedstrijden) maar ik krijg niet zo snel nieuwe spullen voor paardrijden, behalve echt nodige dingen(cap, rijbroek etc.) dus zitten 2 zweepjes er niet in. Nu vroeg ik me af: Kunnen ze me diskwalificeren als ik met een 80 cm zweep rijd ipv 75 cm? En is er een grote kans dat ze het opmerken?
Alvast heel erg bedankt <3



PS: Vertel het me als dit ergens anders geplaatst had moeten worden, het spijt me als dit het geval is

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 16:08

Ja dat kan.
Of de kans groot is weet ik niet.
Maar ik heb 1 keer een zweep controle gehad, die werd toen op iedereen uitgevoerd.
Die van mij was te lang, namelijk de slag (het touwtje) was te lang, de zweep zelf niet.
En ik mocht toen die zweep niet mee het parcours in nemen. Was echt te flauw voor woorden maar goed, regels zijn regels.

Levitate
Berichten: 1183
Geregistreerd: 20-08-12
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 16:08

Van de diskwalificatie heb ik geen verstand, maar zweepjes kosten echt maximaal 20 euro. Ik kocht ze altijd voor een euro of 6-8 (dressuurzweepje). Dus als je het niet krijgt, misschien een idee om er even voor te sparen? Lang kan het niet duren toch? :D

Of even een heitje voor karweitje doen in de buurt, ramen wassen of auto wassen voor een paar euro :) Even helpen in de tuin, enz.

Evocative

Berichten: 158
Geregistreerd: 25-07-17

Re: Zweep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-17 16:13

oh oke, dankje! Het is niet verplicht toch om een zweepje mee te nemen in het parcours toch?

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Zweep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 16:15

Nee is niet verplicht.

Evocative

Berichten: 158
Geregistreerd: 25-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-17 16:16

Floriske schreef:
Van de diskwalificatie heb ik geen verstand, maar zweepjes kosten echt maximaal 20 euro. Ik kocht ze altijd voor een euro of 6-8 (dressuurzweepje). Dus als je het niet krijgt, misschien een idee om er even voor te sparen? Lang kan het niet duren toch? :D

Of even een heitje voor karweitje doen in de buurt, ramen wassen of auto wassen voor een paar euro :) Even helpen in de tuin, enz.

nee idd :') ben gwn een beetje een vrek ofzoiets, ik denk altijd 100x na voordat ik iets koop, wat opzich niet een heel slechte eigenschap is :9

Evocative

Berichten: 158
Geregistreerd: 25-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-17 16:16

bruintje123 schreef:
Nee is niet verplicht.

ok, dankje! dan kan hier wel een slotje op denk ik.