Gefilmd worden tijdens proef/clinic/training (PIXIO)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Zou jij interesse hebben om je rijden op een professionele manier te laten filmen?

Poll eindigt op

Ja, want dit zou mij kunnen helpen mezelf als ruiter te verbeteren.
5 (10%)
Ja, maar dit ligt aan de prijs die hiervoor gevraagd wordt.
32 (69%)
Nee, ik zie hier de meerwaarde niet van in.
9 (19%)

Totaal aantal stemmen: 46


babeth23

Berichten: 34
Geregistreerd: 11-11-05

Gefilmd worden tijdens proef/clinic/training (PIXIO)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-17 14:12

Hallo wedstrijd-rijdende bokkers,

Ik geloof dat het heel belangrijk is dat we ons als ruiters steeds blijven ontwikkelen en verbeteren. En dat jezelf laten filmen tijdens het rijden, lessen of wedstrijden hierbij van grote toegevoegde waarde kan zijn. Ik doe dit regelmatig en het geeft mij de mogelijkheid om mijn eigen rijden kritisch te evalueren en/of dit samen te doen met mijn trainer die niet bij een wedstrijd aanwezig kan zijn.

Nu is er hiervoor recent een prachtig instrument op de markt gekomen; de Pixio Personal Robot Camera. Deze camera filmt volgt jou en kan je zo een zeer goede weergave geven van je rijden geven.

Ik wil de interesse voor het gebruiken van een dergelijke camera bij jullie polsen. Ik denk er over om deze aan te schaffen en te verhuren en/of aanwezig te zijn met de camera bij clinics/wedstrijden om deze vast te leggen en tegen vergoeding aan te bieden aan de ruiters, zoals dat nu veelal met foto's wordt gedaan. Zou je het interessant vinden om jezelf op een professionele manier tegen vergoeding te laten filmen tijdens lessen, clinics/wedstrijden om zo je rijden te verbeteren?

In het volgende filmpje kun je de inzet van een dergelijke camera bekijken: https://youtu.be/ojH71tKboGc

Ik ben heel benieuwd naar jullie reacties!

Groetjes Babeth
Laatst bijgewerkt door babeth23 op 23-10-17 14:51, in het totaal 1 keer bewerkt


Lobke1998

Berichten: 300
Geregistreerd: 09-11-15

Re: Gefilmd worden tijdens proef/clinic/training (PIXIO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 14:16

Ik heb al eerder naar zo'n camera gekeken en vond het super interessant, alleen helaas te duur om er zelf eentje aan te schaffen.

Als ik een eigen paard zou hebben denk ik dat het wel interessant zou zijn om mezelf op een professionele manier te laten filmen.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27951
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Re: Gefilmd worden tijdens proef/clinic/training (PIXIO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 14:34

Ik monteer mijn camera (=telefoon) met een driepootje op de bakrand en zorg zelf dat ik in beeld blijf. Specifieke oefeningen kun je prima zo plaatsen dat alles goed te zien is, mits je met niet te veel mensen in de bak rijdt natuurlijk. Dat werkt voor mij prima. Ik upload daarna alles privé naar youtube en kan dan per dag de voortgang bijhouden. Voor mij een prima oplossing, en gratis.

Heb jij een Arabisch volbloed (of minstens 50%) en rij je western? Word lid van de gezellige en sportieve DAWRA!

Equipro
Berichten: 399
Geregistreerd: 18-10-09

Re: Gefilmd worden tijdens proef/clinic/training (PIXIO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 14:42

Ik vraag regelmatig of iemand me wil filmen, maar soms voel ik me dan toch bezwaard. Met name de jonge meiden zijn snel afgeleid, en dan heb je een video, die niet fijn kijkt omdat hij heel bewogen is, of slecht gezoomd.

als het systeem betaalbaarder zou zijn, zou ik het zeker aanschaffen!

"Great minds discuss ideas;
average minds discuss events;
small minds discuss people."

max_m

Berichten: 119
Geregistreerd: 03-03-10
Woonplaats: Sydney

Re: Gefilmd worden tijdens proef/clinic/training (PIXIO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 14:49

Ik heb al eerder met de pixio gereden en denk niet dat ik er veel voor zou willen betalen. Hangt er misschien ook vanaf met welke camera je hem koppelt.

Ik vond zelf dat hij niet snel genoeg uitzoomde op sommige moment. Ook hadden wij in het begin wat problemen met de armband maar dat was snel opgelost.

De eigenaresse was er verder wel heel tevreden mee. Zij woont best afgelegen (Australië outback) en heeft niet echt de mogelijkheid voor les aan huis. Ze gebruikt hem dus om zichzelf te filmen en dit door te sturen naar haar instructeur. Daar is het wel ideaal voor.

To travel is to live - Hans Christian Andersen -
Instagram: Dushitravellers

Jennanne

Berichten: 470
Geregistreerd: 29-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 14:50

Ik heb een 360 graden camera. Ik plaats ik in het midden en dan maakt het dus niet uit waar ik rijd. Ik vind het super fijn om mezelf op te nemen, en ook de lessen.

Die pixio lijkt me helemaal top. Maar nu nog echt te duur..

_Lorette_

Berichten: 12045
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 14:50

Ik heb er ook eens mee gereden, maar personen filmen toch aanzienlijk beter. :)

I'm begging you to come and pull me out the fire
Come and save me like you did when we were young
Please come bring me up from my lowest, take me higher
Can you see me through the ashes and the smoke?

cobiie

Berichten: 7278
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 15:14

Wat een slecht promofilmpje :o
Ik krijg het idee dat je dus soms close up van de benen krijgt, dan weer van een laag punt gefilmd en dan weer op een "normale" hoogte. En dat alles tijdens het rijden van 1 proefje. :=

Nee, ik laat geregeld iemand met een telefoon filmen. Meest vind ik een speciale oefening of zo interessant om terug te kunnen zien en kan je daarvoor iemand netjes op je juiste plek plaatsen in de bak.

Filmen tijdens een proefgerichte clinic zou fijn zijn met het commentaar van de instructeur maar aan de hand van het filmpje heb ik echt geen idee hoe dat gedurende een gehele proef eruit zou zien. :=

[o]

ninne1

Berichten: 1233
Geregistreerd: 26-09-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 15:24

Ik heb zelf een Pixio en ben er zo blij mee!! Film al mijn lessen en bijna al mijn trainingen. Had bijna nooit iemand die mij kon filmen, dus dit is de perfecte oplossing.

Voor geïnteresseerde kan ik eventueel via pb een link sturen met een klein stukje training met de pixio.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, Trendiction en 10 bezoekers