L kür op muziek: zijn deze extra onderdelen toegestaan?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nummie

Berichten: 410
Geregistreerd: 28-11-11
Woonplaats: Twente

L kür op muziek: zijn deze extra onderdelen toegestaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-17 19:18

Ik heb me al verdiept in de regelementen van de knhs, toch vraag ik me het volgende af..

Mogen de oefeningen: schouderbinnenwaarts en galop op een gebroken lijn worden toegevoegd aan een kür voor de klasse L?

Of gaat dit dan over de moeilijkheidsgraad van je niveau? Er staan wel enkele oefeningen genoemd die duidelijk over het niveau gaan maar die worden volgensmij ook pas in de m2 gevraagd..mag je dan wel onderdelen uit de m1 toevoegen?

Je mag bijvoorbeeld wel op de diagonaal dmv draf wisselen van galop. Dit staat ook niet in de gewone L1/L2 proeven genoemd..

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dank je wel

Anoniem

Re: L kür op muziek: zijn deze extra onderdelen toegestaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 19:24

Ik denk dat M oefeningen niet mogen als ik het zo lees. Dus geen gebroken lijn of sb.

HTM

Berichten: 9144
Geregistreerd: 28-10-08
Woonplaats: Echteld

Re: L kür op muziek: zijn deze extra onderdelen toegestaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 19:37

Zo als ik het lees mag het niet.
Al is de middendraf en middengalop op een gebogen lijn wel een vraagteken voor mij als het gaat om een gebroken lijn.

glenstorm
Berichten: 1598
Geregistreerd: 05-04-12

Re: L kür op muziek: zijn deze extra onderdelen toegestaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 19:46

Ik heb me er recent ook in verdiept en dit mag niet. Dit zijn echt M oefeningen die dus niet in een L kür thuishoren.

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: L kür op muziek: zijn deze extra onderdelen toegestaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 19:47

Likt me inderdaad niet. L is L en M is M :=
Al kan je paardje ze nog zo goed uitvoeren. Ik denk ook niet dat de jury je er extra punten voor kan/wil geven, want het gaat om de oefeningen uit het L die je uitvoert. :j

haike
Berichten: 13519
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 19:53

HTM schreef:
Zo als ik het lees mag het niet.
Al is de middendraf en middengalop op een gebogen lijn wel een vraagteken voor mij als het gaat om een gebroken lijn.


Lichte buiging in de lijn zoals in het l2 gevraagd wordt, mag wel, zoals vanuit de hoek naar x en dan a/c. Gebroken lijn is nog niet toegestaan in het l.

Zelfde geld voor sb, mag vanaf het m

Anoniem

Re: L kür op muziek: zijn deze extra onderdelen toegestaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 20:05

Gebroken lijn in galop valt voor zover ik weet ook onder contragalop. Daarnaast vraag ik me af waarom je dat zou willen.... Veel voegt het niet toe en je maakt het jezelf alleen maar lastig.

nummie

Berichten: 410
Geregistreerd: 28-11-11
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-17 22:57

Bizzybijtje schreef:
Gebroken lijn in galop valt voor zover ik weet ook onder contragalop. Daarnaast vraag ik me af waarom je dat zou willen.... Veel voegt het niet toe en je maakt het jezelf alleen maar lastig.

Lastig maak ik het haar en mezelf niet, omdat ze de oefening(en) prima beheerst. Ik vind dat je zo meer afwisseling kan brengen in de kür.