[HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 12:30

Ik dacht dat die puberteit bij 2 begon... Helaas zij al met 15 mnd hahaha

Ja tussenin vooral.

De losse wissel moet ik van instructrice ook tellen, maar ik kan dat gewoon zo slecht. Had ik al met springen vroeger.

Heb zelfs geoefend met gewoon galopperen. 1,2,3,4,
2,2,3,4
3,2,3,4
4,2,3,4


En 1,2,3,4 én 2,3,4 én 2,3,4

Maar vind het gewoon lastig.

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 17:50

Ik ben ook een kneus met tellen als er veel galopsprongen tussen moeten dus tel dan niet het aantal wissels. Ik weet wel waar ik ongeveer moet beginnen om de middelste op X te hebben en wanneer ik dan weer moet stoppen. Dat is voor die vijf wissels die je in de proef moet echt goed genoeg. Om de twee kom je daar ook nog wel mee weg. En bij de eners hoef je niet meer tussendoor te tellen dus dan lukt het meestal ook wel als ik tenminste eraan denk om meteen te beginnen met tellen :')

droversrun schreef:
Fijn dat je ieand voor Co gevonden hebt Katja. Ik had ook nog gereageerd op je oproepje maar helaas ;)
Ja er waren nogal veel reacties. Uiteindelijk zijn de mensen die gekomen zijn allemaal mensen die ik of zelf ken of via iemand anders wel ken.
Het is echt een gekkenhuis geweest en ik heb mijn uiterste best gedaan om iedereen in ieder geval een reactie terug te geven maar ik weet zeker dat er wel wat tussendoor geslopen is.
Op de dag dat ik het op Facebook heb gezet ben ik twee uur gaan slapen omdat ik zo'n hoofdpijn had en werd wakker met meer dan 50 gemiste oproepen, iets van 150 Facebook berichten en over de 100 op WhatsApp. Het was echt niet te doen.

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 18:53

:D

Dus er is hoop voor me haha

Niet heel gek, waanzinnige kans natuurlijk.

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 19:19

Jij hebt mij ook geantwoord hoor Katja :) snap dat het veel voor je moet zijn geweest.

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 20:35

Ik mocht van de artsen niets doen waar ik hoofdpijn van krijg. Dus daarom bedacht dat Co voorlopig maar uit logeren moest om vervolgens dus 5 dagen lang knallende koppijn te hebben.
Maar goed, ik ben blij dat hij een fijne ruiter voor zichzelf heeft uitgezocht en ik hoop dat ze er een aantal mooie wedstrijden mee kan rijden. En voor mezelf hoop ik dat ik snel weer kan rijden want ernaast staan ben ik inmiddels meer dan zat.

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 20:37

Zeker wel bijzonder om te zien als er direct een klik is?

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 20:43

Die klik was er al voor ze erop stapte dat was zo leuk. Hij is altijd wel duidelijk in wat hij vindt van mensen. Super lief en vriendelijk tegen iedereen maar ik zie het verschil wel.
Er was ook iemand gekomen die helemaal gek van hem was maar met opzadelen moest ik hem tot drie keer toe tegenhouden omdat hij steeds terug naar zijn stal ging. Dat doet hij echt nooit dus dat was ook gelijk duidelijk.

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 21:11

Ah, wat mooi dan

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 21:43

Als je nu maar rust hebt dan. Goed herstellen nu, dan kun jij hopelijk ook weer snel genoeg aan de bak. Met al je toppers :)

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 19:19

Hoe gaat het hier met iedereen?
Voel je je al wat beter Katja?

Heb een tijdje alleen springwedstrijden gereden, maar ga binnenkort weer dressuur starten. Hopelijk blijft hij zo gaan, als hij nu gaat. Dan is springen wel wat makkelijker :o

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 19:57

Het gaat allemaal wel vooruit maar tergend langzaam helaas. Kan inmiddels een minuut of 20 rijden maar dat is vooral stappen, beetje galop en dan bijna een rondje draf.
Maar de paarden gaan wel heel goed. Eros doet het heel goed op het longeerwerk en heeft zich ontpopt tot een geweldig therapiepaard en is super, super braaf als ik erop zit.
Co doet het heel goed op zijn tijdelijke adres. Afgelopen week was hij op vrijdag en zaterdag mee op wedstrijd geweest in het Z2 en kwam met 9 winstpunten en 4 eerste prijzen thuis. Dus ook al kan ik niet zoveel ik ben wel heel trots op mijn mannen.

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 20:18

Oef, heftig zeg Katja. Wat een lange nasleep zo zeg. Gelukkig goede oplossingen voor de paarden gevonden, maar poehee.


Darco gaat écht fijn. Laatste paar weken lijkt of het kwartje bij ons beide wat gevallen is qua gedragenheid en bij elkaar rijden.

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 20:22

Heerlijk als je opeens weer zo'n stap vooruit kunt zetten. Wanneer ga je weer op wedstrijd?

Ja, ik had echt niet verwacht dat het allemaal zo lang zou duren. Volgende week is het al drie maanden geleden. Grootste probleem is een beetje dat mijn hersenen niet goed verwerken wat mijn ogen zien.

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 20:33

Hoort dat er ook bij? Of is dat een onverwachte complicatie? Weet alleen niet zo goed wat ik me daarbij moet voorstellen.

As zaterdag clinic van Jill en de week erna selectie. Moet dan wel goed rijden, want de 2e ben ik op vakantie.

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 20:35

Dat is wel een behoorlijke nasleep ja. Wel fijn dat de paarden dan zo goed gaan.

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 20:37

Het kan bij de hersenschudding horen maar als het niet beter wordt moet er wel verder naar gekeken worden.
Het is een beetje lastig uit te leggen maar de wereld beweegt constant op een manier waarop ik niet beweeg en daar word ik dus weer heel draaierig en misselijk van.

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 20:48

Klinkt idd niet fijn. Bah, klote hoor

Zirano

Berichten: 2016
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Purmerend

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 11:08

Helaas is \gently voorlopig uit de wedstrijden en zit in een revalidaite traject waarvan wij nog niet kunnen inschatten hoe lang het gaat duren. 2e paasdag is auto te water geraakt en paardentrailer gekanteld op de weg. door een lekke band van de trailer. Paarden zijn via dak van de trailer eruit gegaan. Gently lag onder en zit onder de kneuzingen etc hersenschudding. de rest moeten we nog afwachten e mogen nog niet vervoerd worden dus we weten niet wat er nog voor onderliggende ellende is

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 11:12

Zirano schreef:
Helaas is \gently voorlopig uit de wedstrijden en zit in een revalidaite traject waarvan wij nog niet kunnen inschatten hoe lang het gaat duren. 2e paasdag is auto te water geraakt en paardentrailer gekanteld op de weg. door een lekke band van de trailer. Paarden zijn via dak van de trailer eruit gegaan. Gently lag onder en zit onder de kneuzingen etc hersenschudding. de rest moeten we nog afwachten e mogen nog niet vervoerd worden dus we weten niet wat er nog voor onderliggende ellende is

Jemig wat heftig! Echt een nachtmerrie! Hopelijk komt het goed!

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 11:13

Jeetje Zirano, dat is heftig zeg. Heel veel sterkte

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 11:51

Bah wat een ellende allemaal in dit topic.

Super vervelend dat je herstel zo langzaam gaat Katja, kan me voorstellen dat het onwijs frustrerend moet zijn voor je.. :(

Zarino wat onwijs schrikken, echt je grootste nachtmerrie inderdaad. Hopelijk valt de schade mee bij de paarden. Wanneer mag je ze weer vervoeren?

Sterkte allebei!

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 12:13

Tje dat is schrikken. Met jullie wel alles goed afgelopen? Hopelijk valt de onderliggende schade mee

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 14:32

Wat een verschrikkelijk naar ongeluk. Ik hoop dat hij goed herstelt en jullie straks weer lekker op pad kunnen.

BrittOllie

Berichten: 2286
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 14:52

Jeetje wat een vreselijk naar ongeluk Zirano.... hopelijk blijft de schade beperkt. Gelukkig is hij er nog!
Zelf onbeschadigd gebleven met auto in water?

Katja, kan me voorstellen dat je er flink misselijk en duizelig van wordt. Wat lastig lijkt me dat zeg. Hopelijk kan dat opgelost worden!
Verder zag ik mooie resultaten van je paard met Esra langskomen, mooi dat het zo goed klikt! :)

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 18:31

Vandaag voor het eerst sinds november weer gestart. Was nog net niet voldoende, maar voor het gevoel echt een heel stuk beter dan vorig jaar. Het is gefilmd, kon het ook terug kijken. Is nu vooral de afwerking wat beter krijgen.