[HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 17:18

Droversrun, begrijp dat dat even aan komt zo’n stempel. Zeker wanneer je zelf had verwacht dat het minder heftig zou zijn.

Fijn dat je vinger weer redelijk functioneerde Katja!!

Nikkie, wanneer ik soms die gave dressuurfoto’s van jullie zie...

Maar springen gaat goed. Af en toe mag hij/wij nu even wat hoger, om aan de wat hogere sprongen te wennen.

Mloui

Berichten: 1644
Geregistreerd: 29-06-04

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 00:10

Jeetje, droversrun, das idd best heftig. Aan de andere kant wel een bevestiging dat je een beperking hebt waar je wellicht met wat aanpassingen die nu mogelijk worden makkelijker door kan sporten. Dus inderdaad proberen het positieve er van in te zien.

Hier eindelijk mijn Z2 debuut ingeschreven. Heel spannend vind ik het, vooral omdat ik geen gelegenheid heb de proeven te oefenen (geen 20x60 baan voorhanden). Zitten wel wat lijntjes in die niet/nauwelijks te oefenen zijn in 20x40 baan.

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 08:10

Kun je niet een keer ergens oefenen?

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 08:41

Dat is lastig idd, hier id buurt wel opties om te oefenen idd.

Wat ik altijd doe, is een oefening uit elkaar trekken. Bijv een wissel bij H na appuyeren. Dan wend ik wat krap af, met een paar meter appuyeren zodat ik bij de E/B echt op de hoefslag kom. Dan heb ik iets langer op het rechte. Dan richt ik me op de wissel.
Andere ronde, richt ij me op het appuyement en rijd die correct.

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 09:55

Dat zijn toch nette punten Britt :)

Fijn dat je vinger weer wat beter gaat Katja.

Leuk dat het springen goed gaat Lithya, vind je het leuker dan dressuur of dat niet?

Spannend Mloui, ik zou ook wel even kijken of je nog ergens anders kunt oefenen want het is toch wel heel anders in een 20 x 60 bak vind ik... Wanneer heb je je debuut?

Ja ik kwam eigenlijk voor dispensaties en niet verwacht dat ik als slecht genoeg zou zijn voor een grade indeling en inderdaad als ik dan een indeling zou krijgen grade V. Maar de testen gingen zodanig slecht dat ik toen wel al kon inschatten dat er ook een classificatie uit kwam rollen. Ja ik heb inderdaad nu dispensaties voor de reguliere wedstrijden, wat ik echt heel fijn vind. Ik mag lichtrijden en met zweep rijden. Ik mag ook eventueel mn stang en trens teugel aan elkaar vastmaken zodat ik maar 1 teugel heb :)

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 10:18

Super fijn dat je in ieder geval die mogelijkheden hebt.

Wij hebben hier een 20x60 baan buiten en een heel klein binnenbakje van 12x28. Helaas is buiten nu bevroren dus ik moet het met binnen zien te doen.

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 11:41

Oef, dat is ook wel vrij klein inderdaad zeg, kun je daar überhaupt wel iets in?

Droversrun, grade V is dan het minst "zware" dan? Ben niet bekend met de indelingen.

Wel fijn van de dispensaties en wellicht wel een toffe Para carrière...

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 12:03

Ja dat is zeker fijn!

Ja klopt grade V is Z1/Z2 niveau en grade 4 is M1 niveau. Ja wie weet inderdaad, ik ga in ieder geval binnenkort een keer lessen bij Joyce Heutink om dat soort dingen te bespreken en om te kijken waar ik sta.

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 20:33

droversrun schreef:
Leuk dat het springen goed gaat Lithya, vind je het leuker dan dressuur of dat niet?


Na de B is springen gewoon eerlijker. Die balk blijft liggen of valt. Tijd is te volgen. Weigering is weigering. Dressuur is ook echt een stuk persoonlijke voorkeur van de jury. Springen vind ik echt heel leuk om te doen, maar het door peuteren met dressuur ook.

Gelukkig dat je vinger beter gaat Katja!

Anoniem

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 21:07

Ik vind persoonlijke voorkeur bij dressuur ook wel meevallen. Iets is goed of is niet goed.
Je komt wel eens juryleden tegen die niet goed hun voorkeur achterwege kunnen laten maar over het algemeen kom ik het weinig tegen.

Maar inderdaad bij springen is het een stuk duidelijker.

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 22:06

Je gaat vast veel aan het advies van Joyce hebben Droversrun.

Springen is meer zwart/wit en dat is zowel een voor- als nadeel vind ik. Ik kon met springen ook wel weer balen als je een super parcours reed met één zo'n schijtbalkje. Met dressuur kun je een foutje weer goedmaken.

Vandaag de laatste wedstrijd van het jaar gereden met Eros. Ik had de laatste paar wedstrijden even een beetje zitten klooien en veel last van spanning maar vandaag echt lekker gereden. Met 62.94% echt wel blij en ik ga met een goed gevoel naar volgend jaar. Elf maanden geleden hadden we ons Z2 debuut op hoop van zegen en nu al zoveel tofs meegemaakt en gepresteerd.

Anoniem

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 22:12

Super knap Katja!

Hoppje

Berichten: 756
Geregistreerd: 26-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 11:28

:wave:
Mag ik me hier ook melden/meelezen en meepraten?
Ik ben vorige week voor het eerst Z2 gestart met mijn Johnson. En vind het erg leuk om jullie ervaringen te lezen en tips&trucs uit te wisselen :D

BrittOllie

Berichten: 2286
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 16:15

Welkom Hoppje!

Mooi percentage Katja! En gefeliciteerd met je verjaardag :D

Droversrun, fijn dat je nu mag lichtrijden en met zweep. Hoe moet ik stang en trens met 1 teugel voor mij zien? Dan werk je toch dezelfde druk uit op beiden, in hoe verre heb je dan nog profijt van de stang? Alleen op trens is geen optie? :)

Ik was afgelopen donderdagavond nog gestart. Ging met losrijden eigenlijk zo goed dat ik besloot toch voor het echie mee te doen en niet HC. Eerste proef was ik heel tevreden over, kon gewoon blijven rijden zoals normaal, eigenlijk geen fouten, gewoon zoals hoe het thuis ook gaat.
Tweede proef heeft een vrij lang drafstuk, dat ging opzich wel goed, maar in de galop kreeg hij het daarom wat zwaarder denk ik dus hij werd wat langer, moest er wat meer aan rijden.
Al met al was ik heel tevreden over mijn 2 foutloze proeven en had ook zeker winstpuntjes verwacht. Kreeg ik echter niet.. had rond de 196 :( "Gelukkig" kreeg bijna niemand een winstpunt en relatief gezien was ik nog best goed geëindigd, alleen baalde wel een beetje dat ik niet beloond werd terwijl ik nu zelf juist een keer tevreden was :o

Zirano

Berichten: 2016
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 00:30

haai Ik zal mij even voorstellen. Ik ben marjan Mijn dochter is chantal rijd Z2 en wil in februari Kur op muziek rijden. Hoe zijn jullie daaraan gekomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 00:37

Welkom!

Zelf gemaakt. Maar nog nooit gereden haha.

Wat jammer Britt, heb je je proef opgenomen? Hopelijk de volgende keer je punten wat meer overeen met je gevoel.

Mijn vos gaat ook fijn afgelopen 2 wedstrijden heel fijn gereden en in de training maakt hij echt sprongen vooruit.
Maandag wat lijntjes met wissels geoefend. 3 wissels om de 4 en 3 galopsprongen doet hij behoorlijk goed! Hij mag nog wat rechter blijven maar was behoorlijk blij dat hij 3 wissels liep met 3 galopsprongen er tussen!

Zirano

Berichten: 2016
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Purmerend

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 10:05

ik ben aan eht bijlezen . wat een mooie combinaties komen er langs zeg. Gaaf.

Anoniem

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 10:59

Ik wil van het voorjaar een keer naar een mooie locatie om rijfoto's te maken.
Maar geen idee waar een mooie buitenbaan is haha

Hoppje

Berichten: 756
Geregistreerd: 26-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 12:29

Leuk dat ik hier mag mee kletsen :D
Ik rijd nu een 12 jarige Johnson x Ultrazon ruin, genaamd Barok. Vorige week zijn we voor het eerst Z2 gestart. Het kon nog zat beter, maar voor ons beiden was het de eerste keer en met 217 pnt en een 4e plek op de selectie was ik meer dan tevreden <3
Voorheen reed ik meer paarden, maar een half jaar geleden is ons dochtertje geboren en moest ik in het rijden een stapje terug doen.
Mijn doel is om met Barok ooit richting de subtop te gaan, maar zover zijn we nog lang niet. Dus we gaan gewoon ons best doen en zien waar het schip strand :+ :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Normaliter rijden we zonder S&T, maar de foto maar keertje ingedaan :+

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 13:28

Wat een gave foto’s en paarden weer. Gefeliciteerd met je mooie punten hoppje!

Mloui

Berichten: 1644
Geregistreerd: 29-06-04

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 21:23

Wat een fijn dier Hoppje! Gaat vast lukken die subtop!

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 12:49

Hello!

Welkom nieuwe dames!

Wat een knapperd Hopje.

Katja, fijn dat het gaat met je vinger.
Vec, klinkt niet verkeerd!

Zo, kom weer even onder mijn steen vandaan. Erg druk gehad op school, thuis, trainen, kleine meid etc. Nu vakantie!

2 weken terug laatste selectie. Had echt fijn gereden, dus toen ik punten vam 195,5&197,5 terugkreeg was ik wel erg teleurgesteld. Maar na het zien vd filmpjes, snapte ik het wel.

Dus flink aan de bak gegaan.

Gisteren bij de onderlinge kerstwedstrijd van Manege Prinsenstad (met officiële kür jury) onze kür voor het eerst echt gereden (had m afgelopen zaterdag in een bevroren bak even snel en dinsdags wat beter geoefend)
Darco deed het erg braaf. Bleef vooral het eerste deel er goed aan lopen, beter bij elkaar en bovenin. Dus was echt tevreden!
Hadden 69,75% met ruim 74% voor het artistieke deel.

Ook hier, nogmaals enorm bedankt Michelle! Voor alle aanpassingen in de muziek etc. Vind het echt een leuke proef! (Michelle heeft me haar kür gestuurd, ik heb daar wat in aangepast en ze heeft de drafmuziek vervangen door andere muziek)
Erg leuk. Kreeg ook goede reacties erop!

Voor de liefhebber:
https://photos.app.goo.gl/7bJF37zHgKZ2vHez5

Nu even weer gewoon trainen, voor de kringfinale over 2 weken.
Laatst bijgewerkt door Michelle77 op 23-12-18 13:32, in het totaal 1 keer bewerkt

miicchhellee

Berichten: 1341
Geregistreerd: 06-09-11
Woonplaats: Kerkrade, Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 13:18

Michelle77 schreef:
Hello!

Welkom nieuwe dames!

Wat een knapperd Hopje.

Katja, fijn dat het gaat met je vinger.
Vec, klinkt niet verkeerd!

Zo, kom weer even onder mijn steen vandaan. Erg druk gehad op school, thuis, trainen, kleine meid etc. Nu vakantie!

2 weken terug laatste selectie. Had echt fijn gereden, dus toen ik punten vam 195,5&197,5 terugkreeg was ik wel erg teleurgesteld. Maar na het zien vd filmpjes, snapte ik het wel.

Dus flink aan de bak gegaan.

Gisteren bij de onderlinge kerstwedstrijd van Manege Prinsenstad (met officiële kür jury) onze kür voor het eerst echt gereden (had m afgelopen zaterdag in een bevroren bak even snel en dinsdags wat beter geoefend)
Darco deed het erg braaf. Bleef vooral het eerste deel er goed aan lopen, beter bij elkaar en bovenin. Dus was echt tevreden!
Hadden 69,75% met ruim 74% voor het artistieke deel.

Ook hier, nogmaals enorm bedankt Michelle! Voor alle aanpassingen in de muziek etc. Vind het echt een leuke proef! (Michelle heeft me haar kür gestuurd, daar wat in aangepast en de drafmuziek vervangen door andere muziek)
Erg leuk. Kreeg ook goede reacties erop!

Voor de liefhebber:
https://photos.app.goo.gl/7bJF37zHgKZ2vHez5

Nu even weer gewoon trainen, voor de kringfinale over 2 weken.


Geen dank hoor, vind het super leuk om te doen en als ik er iemand blij mee kan maken doe ik dat graag

BrittOllie

Berichten: 2286
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 13:43

Welkom Hoppje! Mooi paard, ziet eruit als een echte krachtpatser!! :D

Leuke kür Michelle! :) Je hebt er nog best wel wat lastige lijntjes in gedaan zeg! (bijv. die wissel tussen galopappuyementen)

Hier lekker rustig aan... ik heb nu vakantie :) We trainen nog wel, maar hebben ook wat vrije dagen haha :') Half januari ga ik weer op concours. De kring sla ik dit jaar over.

Fijne kerstdagen alvast! {:) <|-

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 14:01

Hihi idd, beetje extra moeilijkheidsgraad. Die wissel is z'n makkelijke, dus gaat vrij goed. Michelle heeft jn het origineel na dat appuyement bij C wissel terug, linkerhand uitstrekken op de diagonaal en weer wissel. Dat heb ik er voorlopig uit gehaald.

De 2 duidelijkste foutjes waren echt mijn eigen fout. Ik gaf galophulp maar twijfelde ivm de muziekovergang. En bij de eenvoudige wissel zette ik m teveel op rechts.

Maar was echt leuk