[HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Lithya

Berichten: 2495
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 17:54

vec schreef:
Lithya geen onaardige punten toch? Iedere keer een beetje beter.


Slecht niet, maar vergeleken met de andere punten die hier gereden worden....


Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 19:59

Daar moet je nooit mee vergelijken, ieder rijdt op zijn haar niveau, wat voor de 1 gewoon goed is, is voor de ander slecht of juist een mega score. Ieders lat ligt anders en bepaalde dingen zijn niet te vergelijken. Met een ander paard sprong ik een gat id lucht als ik daar 215 mee reed in het Z1. Nu met Darco vond ik het eigenlijk te weinig (terwijl het op dit moment qua training gewoon heel reëel is)

Vandaag was ik naar stal met Synne en oppasmeisje. Was de eerste keer en vond dat wel prettig om zo te doen. Elkaar beetje leren kennen. En, zij heeft ook altijd gereden, eigen paard gehad. Heeft ze gewoon stukje gefilmd van mn les. Klein stukje naar hoor, ze wist niet of ik het wel ok vond :D

Hij drukte zijn rug enorm weg, dus moest hem even echt rond zetten.
https://youtu.be/aIt0rnJXsvE
https://youtu.be/hgb_7JRYJ6Q

Michelle77 @ [RIJ-ITP] Knappe Darco (Sandreo) 5e van Zuid Holland
Remember to celebrate her life, to honor her personality and cherish her love. This world has lost a wonderful person! 06-12-1945 Mama 10-05-2010, ik mis je ;(

Katja
Blogger

Berichten: 42172
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 16:59

nikkietjuh schreef:
Ik heb helaas de 1e selectie moeten missen afgelopen weekend. Ben vorige week door een ongelukkige samenloop van omstandigheden achterover gevallen met 1 van de paarden en lig toch een beetje in de kreukels. Been en rug flink gekneusd. Had gehoopt dat het mee zou vallen maar kan toch echt niet rijden :n
Jeetje wat een schrik, hoe gaat het nu met je?

Lithya schreef:
vec schreef:
Lithya geen onaardige punten toch? Iedere keer een beetje beter.


Slecht niet, maar vergeleken met de andere punten die hier gereden worden....
Je moet jezelf niet vergelijken met anderen want dat zegt niks. Ik weet wat voor punten ik ongeveer kan rijden en daar ga ik voor. Komende winter wil ik met Eros een aantal selectiewedstrijden rijden en ik heb voor mezelf bedacht dat ik rond de 65% wil rijden daarin. Maar ik weet dat de winnaars dik boven de 70% zullen rijden. Dat kan ik (nog?) niet en daar moet ik mezelf dus ook niet mee willen vergelijken.

Gefeliciteerd met je winstpunten Vec!

Lithya

Berichten: 2495
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 12:43

Hoe gaat het niet nikkietjuh?

Echt vergelijken doe ik ook niet. Meer zo van, 5 punten meer was wel eens leuk geweest.

Iemand nog concours geweest?

Katja
Blogger

Berichten: 42172
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 14:13

Dat herken ik wel dat gevoel, dat je soms net even een paar punten meer wilt hebben.
Zijn er nog mensen op wedstrijd geweest dit weekend?

Kelly_Taco

Berichten: 6724
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bollenstreek

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 08:53

Ik meld me voorlopig even af voor dit topic.
Heb besloten mijn startkaart op te zeggen.
Wedstrijden heeft mijn paard altijd spanning gegeven en krijg hem eigenlijk nooit zoals thuis.
Als ik eerlijk ben naar mezelf heb ik eigenlijk geen lol in wedstrijden en start ik alleen maar omdat ik het idee heb dat het erbij hoort.
Sluit niet uit dat ik hem ooit weer eens aanvraag maar voor nu gaan wij gewoon lekker thuis rijden :D

<3 Galanto <3

Lithya

Berichten: 2495
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 09:10

Wat jammer Kelly-taco, maar wel een begrijpelijke keus.

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 09:23

Wat jammer! Maar heel begrijpelijk dat je gewoon voor plezier kiest. Dat is toch het belangrijkste.

Hier niet op wedstrijd geweest. Komende zondag de regio finale voor teams, nog 1x Z1.

De 26e wel ons Z2 debuut... Ben lekker ah oefenen met de wissels en volgens mij gaan ze best goed. Heb alleen moeite het echt te voelen wat hij nou doet. Hij lijky soms 2 bewegingen te maken, maar kan ook zijn dat hij nog even nahupst of met 2 benen een galopsprong doet, beide doet hij makkelijk namelijk.

Probeer momenteel vooral met mijn zit en kleine beenhulp te wisselen, dat lijkt hem minder uit balans te brengen.

Michelle77 @ [RIJ-ITP] Knappe Darco (Sandreo) 5e van Zuid Holland
Remember to celebrate her life, to honor her personality and cherish her love. This world has lost a wonderful person! 06-12-1945 Mama 10-05-2010, ik mis je ;(

Katja
Blogger

Berichten: 42172
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 09:23

Gelijk heb je. Het kost een hoop tijd en geld en dat moet je alleen doen als je er plezier ik hebt.

Anoniem

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 10:26

Wat jammer Kelly maar klinkt als een goede keuze.

Hier ook rustig weekend. Nu aan het wachten op de zadelmaker en vanavond les.

nikkietjuh

Berichten: 303
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Tilburg

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 11:39

Met mij gaat het goed. Nog steeds blauwe plekken maar niet veel pijn meer gelukkig. Kan ook weer rijden inmiddels. Achteraf valt het allemaal mee maar heb toch wel geluk gehad dat ze niet helemaal op me is gevallen.

Wat jammer Kelly dat je stopt met de wedstrijden. Maar het klinkt wel als een begrijpelijk verhaal. Als je er geen plezier uithaalt heeft het ook geen toegevoegde waarde en is het vooral heel duur.

Ik had dit weekend ook geen wedstrijd. Volgend weekend heb ik de eerste selectie springen.
Gister dagje naar phantasialand geweest. We hadden stralend weer dus dat was echt perfect!

First Gold ForGold X Negro
Retro Style Instyle X Negro

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 19:33

Hello ladies!

Gisteren met de les echt een keer gefocust op de wissels en dan vooral mijn gevoel. Vind het lastig voelen of hij ze goed springt, omdat hij graag nog een pas met 2 benen of een hupje ervoor/erna maakt. Maar eigenlijk waren vrijwel alle wissels goed, zelfs de contra naar contra. Ik moet vooral zelf niet teveel willen doen. Maar vind het pittig zat.

Komende zondag eerst nog echt de laatste keer Z1 met de regio finale voor verenigingen en dan vrijdags erna Z2.

Michelle77 @ [RIJ-ITP] Knappe Darco (Sandreo) 5e van Zuid Holland
Remember to celebrate her life, to honor her personality and cherish her love. This world has lost a wonderful person! 06-12-1945 Mama 10-05-2010, ik mis je ;(

nikkietjuh

Berichten: 303
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 09:35

Dat is al super knap Michelle dat ze allemaal goed zijn. Vaak is het inderdaad de kunst van minder doen ipv meer.

Wij hebben inmiddels de 3jarige merrie van electron weer thuis. Die is inmiddels elite en mag nu aan de gang. Fijn paard is dat! Ze is evt. te koop mochten jullie nog iemand weten die op zoek is.

Afbeelding

First Gold ForGold X Negro
Retro Style Instyle X Negro

Katja
Blogger

Berichten: 42172
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 09:40

Wat een plaatje! Hoe groot is ze?

nikkietjuh

Berichten: 303
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Tilburg

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 09:42

Ze is in het voorjaar op de keuring 1.66m gemeten maar ze is nog wel wat overbouwd en beetje jeugdig. Denk dat er nog wel wat bijkomt.

First Gold ForGold X Negro
Retro Style Instyle X Negro

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 10:06

Zo ik kom ook weer even terug in het topic. Heb wel met jullie meegelezen, maar ik was op vakantie, mijn opa overleed en toen werd ik ziek dus qua rijden had ik weinig te melden ;)

Jammer Kelly dat je stopt, maar inderdaad geen plezier is niets..
Fijn dat je les goed ging Michelle, lekker gevoel is dat he?! :) Ik vind het ook lastig om op mijn gevoel te vertrouwen met wissels hoor, denk dat kilometers maken hier vooral bij helpt.
Gelukkig gaat het weer beter met je Nikkie! Super mooie merrie heb je daar. Helaas komen hier alleen zwarte paarden naar binnen :roll:

Hier al 1,5 week niet gereden dus... Ik hoop er morgen weer op te stappen. Ik moet wel want volgende week weer wedstrijd. Nog even een keertje Z1, hoop dat het de laatste keer is in deze klasse

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 10:08

Wow!!! Wat een plaatje van een paard zeg. Heeeel knap.

Ik smokkel ook wel hoor, vorig jaar al wel eens spelenderwijs meegenomen met trainen en in mijn verlof heeft mijn instructrice hem 2x per week gereden en het ook meegenomen. Dus het is niet dat we er net mee bezig zijn.
Maar dat hij het makkelijk zou doen hadden we wel verwacht. Maar ik vind het best moeilijk allemaal.

Michelle77 @ [RIJ-ITP] Knappe Darco (Sandreo) 5e van Zuid Holland
Remember to celebrate her life, to honor her personality and cherish her love. This world has lost a wonderful person! 06-12-1945 Mama 10-05-2010, ik mis je ;(

tamaramt

Berichten: 7547
Geregistreerd: 26-08-07
Woonplaats: noord brabant

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 21:59

@kelly: jammer maar als je er geen lol meer in hebt moet je het zeker niet doen!

@nikkietjuh: wat een aansprekend paard!

@michelle77: spannend je Z2 debuut!
Ik vind de wissels soms ook nog lastig. Van rechts naar links gaat super maar van links naar rechts duurt soms paar pogingen. Komt meer door mij dan door haar.
Vandaag was de 2e poging meteen goed dus direct beloond en uitgestapt.
Morgen gaan we een enjoy the ride tit meerijden vd 1e keer. Grote ronde van 25 km☺ Zin in en hoop dat ze zich beetje gedraagt.

Katja
Blogger

Berichten: 42172
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 14:24

Was vast heerlijk weer voor zo'n rit.

Wissels is toch wel een kwestie van handigheid krijgen en een beetje vertrouwen in jezelf. Je ziet vaak dat mensen teveel twijfelen waardoor de wissels ook niet lukken.

Ik heb afgelopen weekend voor het eerst afgegroet met mijn paard maar hij was helemaal de weg kwijt. Gelukkig hebben we de foto's nog:
Afbeelding

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 14:28

Was je rit leuk Tamar? 25 kilometer is wel een heel groot rondje!

Wow Katja, aan de foto is het er niet vanaf tet zien dat je later afgegroet hebt <3 . Wat is er gebeurd?

Katja
Blogger

Berichten: 42172
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 15:18

Combinatie van factoren denk ik. Hij voelde niet super fijn met losrijden, ik wilde te graag in de ring, hij ging teveel doen waardoor dingen mislukte, ik raakte een beetje in paniek en ging dom rijden. Nou en toen was alles dus een soort van stuk. Maar mijn eerste pirouette ging wel goed en daar is deze mooie foto van.

Lithya

Berichten: 2495
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 18:07

Het is wel een hele mooie foto!!
Dat wat je zegt over afwachten, herken ik wel. Ben wel blij dat hij ze nu vaak “gewoon” doet, zonder dat ik bang ben eraf te knallen.

Succes Droversrun!!

Die enjoy the ride ritten zijn vaak wel mooi, konden jullie ook kiezen tussen 25 of 20 km?

tamaramt

Berichten: 7547
Geregistreerd: 26-08-07
Woonplaats: noord brabant

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 23:33

@katja: ja denk ook dat het daar aan ligt. Zelf gewoon nog wat handiger worden in de wissels wat jamme4 van je proef wel een super gave foto!!

@droversrun: ja, was echt een superrit op en top genoten.
Normaal rijd ik zo'n 15 km rondje thuis dus 25 km was stuk langer maar tijd vloog voorbij en ze was nog superfit en stuiterig heet bij terugkomst
ja, we hadden echt super goed weer gehad!!
Het was echt een mooie goed georganiseerde rit. Was volop te zien onderweg en soms ook wel hele heftige en spannende dingen (zweefvliegtuigjes, paragliders in de lucht, karretjes tegemoet komend of van achteren , hekken die we zelf open en dicht moesten maken etc etc
Maar wat was ik trots op mijn zenuwpeesje. Ze heeft het super knap gedaan en we hebben echt genoten

@lithya: wij konden kiezen voor 10 km of 25 km maar 10 km vind ik echt te kort. Ik rijd thuis minimaal 1 d per week grote buitenrit van 13 a 15 km per keer

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 20:02

Hello!

Klinkt erg leuk Tamarant! Zou graag met Darco ook gewoon op pad gaan, maar moet altijd iemand mee. Alleen verzet hij geen stap.

Katja, mooie foto! Erg jammer dat het jn de ring misging.

Wij haddeb gisteren ons Z2 debuut. Nog outdoor en in de avond. Wat resulteerde in 2138&2158 starten, aan de kust hier talloze hagelbuien tijdens losrijden en in de proef. Ook vond Darco 1 van de oranje Kliko's eng, alleen die in de ene hoek van de ring. De andere hoek en losrijbaan ernaast was niet eng.

Ook kregen we best wat spanning bij de wissels. Niet heel gek voor de eerste keer in zulke omstandigheden.

Maar al met al, heel fijn kunnen rijden, had hem fijner dan afgelopen zondag met de regio finale teams, wat meer bovenin, meer power. 2 wissels voor een 6,5 zelfs die van contra naar contra (ok, ok die deed hij zelf alvast, maar hij was wel goed haha)

Dus al met al heel tevreden. Was een klein wedstrijdje met een positieve jury, dus 210&211,5 mogen we niet klagen! Voor mij de allereerste keer Z2 ooit, had slechter gekund.

Michelle77 @ [RIJ-ITP] Knappe Darco (Sandreo) 5e van Zuid Holland
Remember to celebrate her life, to honor her personality and cherish her love. This world has lost a wonderful person! 06-12-1945 Mama 10-05-2010, ik mis je ;(

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 10:11

Klinkt goed Tamara :D

Wat een goed debuut Michelle, mag je tevreden mee zijn! Best dapper ook met zulk weer te rijden, je zal het wel ontzettend koud gehad hebben of niet?

Ik had afgelopen vrijdag nog een keer Z1 gestart. Was voor het eerst sinds 2 jaar dat we weer indoor gingen starten. Ik heb echt heerlijk gereden :D ze was super heet maar daardoor heb ik een keer met wat meer risico genomen tijdens de proef en voor me gevoel echt een proef met 3en en 8ens neergezet. Helaas dacht de jury er anders over en kreeg ik 5jes en 6jes. Maar het maakt me voor het eerst niet uit, ik heb echt genoten van mn merrie. :D Nu vanavond haar scheren en als we dat overleven gaan we wissel bootcamp doen. We hebben eind november een proefgerichte clinic van Eddy de Wolff van Westerrode en ik hoop dat Z2 proef te kunnen rijden.

Nog meer mensen gestart dit weekend?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 98xsophiex98, Akshay, Appel_33, Esbjerg, goldenarrow, KikiCelinevs, Talindos, Telpeva, wisanda2003 en 9 bezoekers