[HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 22:06

Ik zit alleen aan weekenden vast ivm werk. Of ik moet ruilen. Almelo lijkt me ook echt tof

miicchhellee

Berichten: 1341
Geregistreerd: 06-09-11
Woonplaats: Kerkrade, Zuid Limburg

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 22:09

Almelo lijkt mij ook leuk, maar dat is voor mijne echt veel te veel.
Ik train (rijden of werken aan de longe, waarvan 1x les) ook maar 3x de week en mijn moeder hobbelt vast op de zaterdag.
Zullen het erop houden dat het voor haar t beste werkt en ze liever lui als moe is :')
Al is het wel zo, als je erop zit is ze wel altijd daar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 22:11

Michelle77 schreef:
Ik zit alleen aan weekenden vast ivm werk. Of ik moet ruilen. Almelo lijkt me ook echt tof


Ik zit in het onderwijs dus ook niet echt handig. Maar ben een lieve werknemer dus dan heb ik een lieve baas die me het gunt ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 22:12

miicchhellee schreef:
Almelo lijkt mij ook leuk, maar dat is voor mijne echt veel te veel.
Ik train (rijden of werken aan de longe, waarvan 1x les) ook maar 3x de week en mijn moeder hobbelt vast op de zaterdag.
Zullen het erop houden dat het voor haar t beste werkt en ze liever lui als moe is :')
Al is het wel zo, als je erop zit is ze wel altijd daar


Ik rijd ook maar 3x per week in de baan en 1x in de week in het bos haha.

Moet ie daar even wat harder aan de bak maar daar trainen we dan wel naar toe.

miicchhellee

Berichten: 1341
Geregistreerd: 06-09-11
Woonplaats: Kerkrade, Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 22:16

vec schreef:
miicchhellee schreef:
Almelo lijkt mij ook leuk, maar dat is voor mijne echt veel te veel.
Ik train (rijden of werken aan de longe, waarvan 1x les) ook maar 3x de week en mijn moeder hobbelt vast op de zaterdag.
Zullen het erop houden dat het voor haar t beste werkt en ze liever lui als moe is :')
Al is het wel zo, als je erop zit is ze wel altijd daar


Ik rijd ook maar 3x per week in de baan en 1x in de week in het bos haha.

Moet ie daar even wat harder aan de bak maar daar trainen we dan wel naar toe.

ik heb in dat opzicht wel weer een merrie, als ze niet meer wil krijg ik haar er niet meer aan, ze doet haar oefeningen nog wel correct maar mist dan de swung en afdruk voor echt mooie scores..

Anoniem

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 22:17

dat is onhandig.

miicchhellee

Berichten: 1341
Geregistreerd: 06-09-11
Woonplaats: Kerkrade, Zuid Limburg

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 22:26

Ze kan heel goed en wil ook graag, dus dan respecteer ik haar door haar in haar ding te laten.
Ze is ook eigenlijk nooit anders gewend geweest, mijn nicht bracht haar voorheen in het springen uit en omdat ze 11 paarden te rijden had kwam het zo perfect uit

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 07:00

vec schreef:
Michelle77 schreef:
Ik zit alleen aan weekenden vast ivm werk. Of ik moet ruilen. Almelo lijkt me ook echt tof


Ik zit in het onderwijs dus ook niet echt handig. Maar ben een lieve werknemer dus dan heb ik een lieve baas die me het gunt ;)

Hier ook onderwijs, maar dat lukt echt niet. Kreeg wel vrij voor Hippiade toen.

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 08:48

Whoo jullie gaan hard opeens!

Bedankt voor jullie reacties op de instructie :)

Katja wat heerlijk dat je dat geluksgevoel zo kunt ervaren, kan me voorstellen dat het extreem genieten is <3.

Het leed dat zadels heet.... Hier ook altijd een gedoe hoor. Heb wel altijd dezelfe fitter, daar komen mijn zadels ook bij vandaan. Maar toch ben ik nog nooit 100% tevreden geweest over de ligging van mn zadel.

Klinkt super leuk die orginele wedstrijden! Hier heb je in de buurt niet echt wat zitten. Ik doe wel eens mee met de meerdaagse van een vereniging in de buurt. Maar dat is verder niet echt heel gezellig met slapen erbij en de hele reutemeteut :+ Almelo staat ook nog steeds op mijn lijstje maar wat je er voor kwijt bent...

Hier deze week ook echt heerlijk aan het rijden. Het kwartje van de wissels begint langzaam een beetje bij haar te vallen heb ik het idee. Nog lang niet toe aan ons debuut, maar wel dat ik denk dat het in ieder geval dit indoorseizoen nog moet lukken :D

tamaramt

Berichten: 7547
Geregistreerd: 26-08-07
Woonplaats: noord brabant

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 07:40

@michelle77: fijn dat hij nu weer goed de trailer op gaat hopelijk blijft dat zo vh weekend. Veel plezier alvast.

@catja: heb je die knappe leuke stoere vos nog? Co?

Ik heb qua zadel trouwens zelf een ainsley rubens. Heel fijn zadel maar ben nu toch aan het rondkijken voor zadel met nog diepere zit en meer kniewrong. Ik wil wat proberen om zelf beter en stabieler te kunnen blijven zitten in de heftige middengangen van mijn paard. Die zijn zo explosief met name de draf dat het moeilijk maakt voor mij om netjes in balans te blijven ziiten. Afgelopen week de eurorifing luxor geprobeerd maar dat was niks voor ons beiden niet
Nu aan het kijken voor euroriding titan 2.
Iemand nog andere opties?

Anoniem

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 08:29

Ik heb een paard gereden met een Kentaur Elektra. Zadel blijf kwalitatief heel goed ondanks dat het een relatief goedkoop zadel is.

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 09:16

Ik vind de msfc zadels ook erg fijn

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 11:06

Ik heb zelf een hulsebos en een anatomica octant. Als je echt iets zoekt met veel zit en steun is de anatomica wel wat.

nikkietjuh

Berichten: 303
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 10:17

Goedemorgen allemaal,

Nog mensen op wedstrijd geweest het weekend?

Michelle77 leuk zo'n teamwedstrijd. Hier zijn er maar 1 of 2 maar doe meestal wel mee. Meerdaagse wedstrijden doen ze hier niet echt aan. Zijn altijd ver weg.
Die zuid holland cup heb ik gezien tijdens CHIO. Dat was nogal wisselend niveau. :+

Michellee over haaksbergen heb ik ook al wel goede verhalen gehoord maar echt te ver voor mij. Mijn paard raakt veel te gestresst als ie in een vreemde stal moet dus dat is niet echt een optie.
Denk dat voor de meeste mensen met een fulltime job zo'n meerdaagse wedstrijd lastig is om te regelen.

Droversrun fijn dat je lekker kon rijden en dat de wissels erop komen. Indoor is pas net begonnen dus je hebt nog even :D

Tamarant je zou ook eens naar frank baines of harry dabbs kunnen kijken. Die merken hebben best veel verschillende modellen waar je verschillende type wrongen op kan en hebben allemaal een diepe zit. de msfc/esta/ideal (allemaal uit zelfde fabriek) die michelle bedoeld is ook fijn maar heeft geen mega wrongen. Ik rij daar op het moment zelf ook mee. Anatomica heeft idd ook veel wrong maar niet alle paarden worden gelukkig van die zadels.

Ik heb helaas de 1e selectie moeten missen afgelopen weekend. Ben vorige week door een ongelukkige samenloop van omstandigheden achterover gevallen met 1 van de paarden en lig toch een beetje in de kreukels. Been en rug flink gekneusd. Had gehoopt dat het mee zou vallen maar kan toch echt niet rijden :n

Anoniem

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 10:19

Wow dan heb je nog veel geluk gehad Nikki!

nikkietjuh

Berichten: 303
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Tilburg

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 10:36

Dat heb ik zeker. Ik ben er vaak zat afgevallen waar dit was toch wel even anders. Was er behoorlijk van geschrokken.

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 10:40

Jeetje! Dat is niet niks dus. Balen zeg. Gelukkig geen ernstige dingen.

Ik ben gisteren op pad geweest met Darco. Laden ging redelijk. Proef ook eigenlijk. Alleen was ik in mijn galop vol gas aan het uitstrekken en 1m voor de P dacht ik, oliebol! Ik moet hier een S van hand veranderen... Dus op de rem, deed hii fantastisch overigens alleen wil hij bij terugkomen heeeeeel graag verspringen, dus moet daar echt heel goed op letten en dat ging natuurlijk niet met die noodrem. Dus hij versprong. Daarna wat meer fouten, abrupte overgangen en wat slordiger.

Maar met de prijsuitreiking was onze Z2 pony 1 met 65%, onze ene M1 combi 3 met 70% en de ander zelfs 1 met 77%!!!!

Ikzelf was ook 1 (van de 3 Z1 combi's id middag) met bijna 64%. Eerste keer weer sinds zijn blessure, 6 weken aan het rijden, alle trailer ellende. Dus zeer tevreden! Alleen diep in mijn hart had ik meer gehoopt haha

Maar ja, met deze team scores, dachten we, jeetje, de finale moeten we nu toch wel halen? Waren we gewoon 1e!!!

Dus over 2 weken de regio finale op Prinsenstad :D

Zal voor de liefhebbers filmpje even uploaden.

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 11:32



Filmpje. Doorzitten is echt wel lastig en door mijzelf stomme fouten qua overgangen was echt wel zonde. Dat kan hij/kunnen we veel beter.

Tips altijd welkom.

Vind het ook echt wel lastig hem de hele proef op het achterbeen te houden.

nikkietjuh

Berichten: 303
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 11:55

Ik vind het geen slechte proef. Hij heeft een heel mooi front met veel zelf houding maar als je echt goed kijkt loopt ie echt nog te veel op de voorhand. Dat komt vooral in de overgangen terug tot uiting. Hij valt stil of met 2 benen tegelijk. Ik zou hem graag wat meer naar voren door zien treden in het achterbeen. Hij heeft wel buiging in de gewrichten maar doet dit vooral omhoog. Als je dat wat meer voor elkaar krijgt zal hij in de schoft ook meer omhoog komen en meer over de rug waardoor jij ook weer makkelijker kunt zitten. Het is een plaatje van een paard dus ik geloof meteen dat je hier makkelijk je punten mee rijdt.
Verder is de stap wel zijn minste gang. Die neigt soms naar onzuiver.
Al met al denk ik dat je heel goed bezig bent (zeker gezien zijn verleden) gewoon lekker door oefenen dan komt dat vanzelf goed.

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 11:59

Normaal lukken de overgangen beter, als ik ze tenminste voorbereid hahaha ging nu echt de mist in.

Stap is echt oliebol, hij stapt echt wel goed, maar op locatie is het echt vasthouden van zijn lijf, spanning.

Thanx voor je tips!

nikkietjuh

Berichten: 303
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Tilburg

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 12:02

Ik ben ook wel benieuwd naar een filmpje van training thuis. Dat geeft meestal toch een ander beeld dan op wedstrijd waar alles precies op moment x moet en ze vaak ook wat spanning hebben.

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 12:04

Heb helaas geen recente, ben altijd alleen

Wel genoeg wedstrijd filmpjes hihi

miicchhellee

Berichten: 1341
Geregistreerd: 06-09-11
Woonplaats: Kerkrade, Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 13:35

nikkietjuh schreef:
Goedemorgen allemaal,

Nog mensen op wedstrijd geweest het weekend?

Michelle77 leuk zo'n teamwedstrijd. Hier zijn er maar 1 of 2 maar doe meestal wel mee. Meerdaagse wedstrijden doen ze hier niet echt aan. Zijn altijd ver weg.
Die zuid holland cup heb ik gezien tijdens CHIO. Dat was nogal wisselend niveau. :+

Michellee over haaksbergen heb ik ook al wel goede verhalen gehoord maar echt te ver voor mij. Mijn paard raakt veel te gestresst als ie in een vreemde stal moet dus dat is niet echt een optie.
Denk dat voor de meeste mensen met een fulltime job zo'n meerdaagse wedstrijd lastig is om te regelen.

Droversrun fijn dat je lekker kon rijden en dat de wissels erop komen. Indoor is pas net begonnen dus je hebt nog even :D

Tamarant je zou ook eens naar frank baines of harry dabbs kunnen kijken. Die merken hebben best veel verschillende modellen waar je verschillende type wrongen op kan en hebben allemaal een diepe zit. de msfc/esta/ideal (allemaal uit zelfde fabriek) die michelle bedoeld is ook fijn maar heeft geen mega wrongen. Ik rij daar op het moment zelf ook mee. Anatomica heeft idd ook veel wrong maar niet alle paarden worden gelukkig van die zadels.

Ik heb helaas de 1e selectie moeten missen afgelopen weekend. Ben vorige week door een ongelukkige samenloop van omstandigheden achterover gevallen met 1 van de paarden en lig toch een beetje in de kreukels. Been en rug flink gekneusd. Had gehoopt dat het mee zou vallen maar kan toch echt niet rijden :n



Ik zelf werk ook gewoon fulltime hoor, maar ik zorg ervoor dat ik op tijd verlof heb aangevraagd, alles al geregeld heb en genoeg voorbereidingen zijn getroffen.
Moet zeggen dat ik qua reizen een super fijn, makkelijk en geduldig paard heb, de stal vond ze in het begin wel wat klein maar na de eerste avond was ze al gewend (normaal staat ze in een merrie/veulen stal)

Jammer dat jouwne niet zo fijn is ergens anders, anders moest je het toch echt eens doen haha.

Ik ben niet op wedstrijd geweest, was wel de 1ste selectie, wat wel weer zuur is..
Maar aangezien een clubgenoot jury was en hij geen punten aan zijn eigen clubgenoten durft te geven maar besloten niet te gaan. Verspild geld, tijd en vooral moeite.

Dan maar over 2 weken, al heb ik echt een hekel aan het binnenseizoen, zo'n saaie wedstrijden, saaie sfeer en veel te druk met losrijden..

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 16:10

Ben zondag gestart. Ging alweer een stuk fijner. 197,5 en 199,5. Hij hield zich af en toe wat strak. Denk toch iets last van het springen de dag er voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 21:24

Michelle wat balen dat de jury je dan geen punten durft te geven. Erg jammer!

Lithya geen onaardige punten toch? Iedere keer een beetje beter.

Ik ben ook weg geweest. 2 proeven bij dezelfde jury.

1e proef 2 grote fouten waardoor -2 en -4. Liep hij nog 204. Veel te veel punten.
Tweede proef nagenoeg foutloos en heel fijn. 206 met een eerste plek.
Dat waren weer wat schrale punten. Maar samen komt het toch wel weer oke uit.