[HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 14:43

Er is deze week nog bij veel winkels 25% korting :)

Hier als onderdeken gaat helaas niet, friezen en bucas is bij mij echt geen match helaas

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 14:49

BrittOllie schreef:
Mijn paard is ook nog steeds een tiran met invlechten }>, maar sommigen beweren dat hun paard er zen van wordt.
Die van mij kan ik los in de stal vlechten sinds ik de recuptex heb. Daarvoor trok hij rustig de halsters kapot met vlechten. Die deken heeft zichzelf na twee jaar al terugverdiend :')

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 14:58

Hmm nu wil ik m eigenlijk NU hebben natuurlijk haha
Misschien morgen maar even snel naar epplejeck rijden

BrittOllie

Berichten: 2286
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 15:30

droversrun schreef:
Er is deze week nog bij veel winkels 25% korting :)

Hier als onderdeken gaat helaas niet, friezen en bucas is bij mij echt geen match helaas

Ik heb zon borstverlenger, heb inderdaad hetzelfde probleem, mijn paard heeft een te dikke hals/borst voor bucas. Andere merken geen last van.
Oja ik heb trouwens normaal maat 205, van deze deken ook, maar achteraf gezien wel spijt dat ik geen maatje kleiner nam, dus misschien dat je dat even moet meten Michelle! :)

Haha dan heb je hem mooi terugverdiend Katja! Mijn paard focust zich vooral op mij en mijn krukje |(

Ik heb hem nog niet in de was durven doen, jullie daar ervaring mee?

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 15:58

Oh dat is een slimme en goedkope oplossing dan. Hier passen normaal eigenlijk alleen de Rambo dekens goed. Maar deze heb ik meestal max 2 uurtjes op, dus dan doen ze het er maar even mee ;)
Nee hier ook nog niet in de was gedaan, durf ook niet zo goed haha :=

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 18:32

Ik ga m morgen halen heb ik besloten... :D


Ik heb de power cooler in 1.95 en ook zijn amigo is die maat. Eigenlijk alles. Dus durf dat wel aan.

tamaramt

Berichten: 7547
Geregistreerd: 26-08-07
Woonplaats: noord brabant

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 16:23

Mijn doel voor 2019 is z2 debuut maken en zzlicht startgerechtigd te worden.

Mloui

Berichten: 1644
Geregistreerd: 29-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 16:43

tamaramt schreef:
Mijn doel voor 2019 is z2 debuut maken en zzlicht startgerechtigd te worden.


Ik sluit me bij je aan!

nikkietjuh

Berichten: 303
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Tilburg

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 10:27

Goedemorgen dames,
Allemaal nog de beste wensen voor 2019. Dat het maar een mooi sportief jaar mag worden!

Ik heb de afgelopen weken wel meegelezen maar beetje te druk gehad om te reageren.
We zijn thuis volop aan het verbouwen en dat in combinatie met feestdagen gaf nogal een volle agenda ondanks het feit dat ik eigenlijk vakantie had. >;)

Zag weer mooie resultaten voorbij komen en mooie doelen voor 2019.

Katja gelukkig doet je vinger het weer.

Zelf heb ik geen ervaring met de recuptex deken. Bij ons op stal zijn er wel een aantal die er 1 hebben. Reacties zijn een beetje wisselend. Dat maakt eigenlijk ook dat ik er nog geen aangeschaft heb. Wel hoor ik van veel mensen dat de gewone versie inderdaad veel te warm is in de zomer.

Paardjes gaan goed. De merrie moet nog 1 puntje in het Z1 dus ben maar aan de gang gegaan met de wissels. Gelukkig pakt ze het sneller op dan mijn ruin := Hopelijk kunnen we aankomend weekend het laatste puntje rijden, dan is het doel om haar startgerechtigd te hebben voor ik niet meer kan rijden iig behaald.
Verder heb ik niet zoveel doelen voor 2019. Hoofdzaak is een gezonde baby :o . Verder zou ik graag 1 puntje rijden in het zz zwaar met mijn ruin en 1 in het Z2 met de merrie, die heeft dan alle mogelijke predicaten.

Anoniem

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 11:54

Die baby gaat er snel zijn Nicky! Ben heel erg benieuwd.

nikkietjuh

Berichten: 303
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Tilburg

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 12:02

jep we zitten alweer op de helft nu. Ik hoop vooral dat ik straks een modus kan vinden waarin ik toch kan blijven rijden.

Anoniem

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 12:07

Weet je inmiddels wat het wordt of blijft dat geheim?

nikkietjuh

Berichten: 303
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Tilburg

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 11:58

Wat een rust hier! Zijn er nog mensen weggeweest dit weekend?

Ik had nogal een druk weekend. 3dagen concours. De merrie was wat heet waardoor we in de galop wat onnodige fouten kregen. Wel de laatste winstpunten gehaald maar helaas steeds net buiten de prijzen. Op de een of andere manier kan ik steeds maar niet helemaal foutloos rijden.
Commaar mocht mee in het ZZ zwaar en we hebben onze 1e winstpunt te pakken. Helaas waren de jury's het totaal niet eens en had ik weer enorm punten verschil met 56% en 63,5% en 55% en 63%. Uiteindelijk bleef er nog net genoeg over en hadden we wel nog een 3e en 1e prijs. *\o/*

Anoniem

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 12:10

Proficiat!!

Ik zag dat ze bij bijna iedereen enorme verschillen hadden in punten. Duidelijk niet met elkaar eens.

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 12:17

Wow, wat goed zeg!

Hier niet op pad geweest, wel in een binnenbak wezen rijden. Was iemand mee, dus die heeft lekker stukjes gefilmd.

Heb m zaterdag en gister weer eens S&T ingedaan. Vind hem er eigenlijk echt heel fijn mee lopen. De eigenaren zijn er alleen niet zo heel erg van, maar mocht het wel proberen. Nu even kijken hoe en wat.

Ben wel benieuwd naar wat jullie vinden ervan? Rijden jullie op trens, of s&t?

En is er iemand die eens mee wil kijken wat je ervan vindt?

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 12:57

Zijn allemaal korte stukjes film.
https://photos.app.goo.gl/QZCshuba1a4zNcqSA

https://photos.app.goo.gl/7FUZt71mAHJE4YXX7

https://photos.app.goo.gl/5QcH2YPA5fuJdvxh6

https://photos.app.goo.gl/zGGkReiDxS9bZTn48

https://photos.app.goo.gl/FSZ4C6rMLEj2AoFx7

https://photos.app.goo.gl/k5DNtyZeyBXVk6ti8

https://photos.app.goo.gl/nzZhsWJES6gB85NG7

https://photos.app.goo.gl/7cx2PEabifQJZyrN6

https://photos.app.goo.gl/Nxhbt53wZ4VFJ4n1A


Onze kür op de kringfinale, muziek ging niet goed van start, dus reed beetje achter de muziek aan. Vergat hierdoor technisch te rijden.
https://photos.app.goo.gl/ZBMqe9R81wFN3yke7


We missen heel veel punten steeds op de lengtebuiging. Jullie tips hiervoor?
Gister via Team By Jill wat tips gezien, qua Schouderbinnenwaarts trainen, dus daar veel mee bezig geweest gister gelijk.

Maar tips zijn welkom! Hij is natuurlijk heel compact en kort, dat maakt het niet makkelijker heb ik het idee.

nikkietjuh

Berichten: 303
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Tilburg

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 10:10

Ik heb je filmpjes even bekeken michelle. Denk dat je vooral veel winst kunt halen door de aansluiting met achter te verbeteren. Hij breekt vaak af achter het zadel en dat zie je vooral terug in de galop. Wellicht nog wat meer schakelen maar dan echt op openen en sluiten en niet harder en zachter. Als je m opvangt gaat ie langzamer galopperen ipv dat ie in elkaar schuift en daar kun je dan dus ook niet meteen uit wegrijden. Verder zou je qua zijgangen iets meer kunnen richten op kwaliteit. Knip de oefeningen op. Appuyement pas inzetten als ie echt los in de kaak is en lengtebuiging pakt. 3passen appuyeren en als ie zich strak en recht maakt eerts weer los en buigen alvorens verder te gaan. Verder ook in de zijgangen veel schakelen. Ik denk dat als ie nog wat losser door het lijf gaat en achter wat meer aansluit je vanzelf ook meer lengtebuiging erop kunt houden.
Ik herken wel wat dingen in mijn paard die is ook wat compacter en liever wat groter en trager in beweging dan klein en vlug.

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 22:19

Bedankt!

Dat van de zijgangen ga ik meenemen in mn training. Vind dat echt een lastig stuk.

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 09:49

Inderdaad heel rustig hier, jammer!
Ik was ook even afwezig want ben 1,5 week ziek geweest, niets aan... Maar ben weer redelijk hersteld :) Wij hebben gister de paarden verhuisd naar een tijdelijke nieuwe plek. We konden nu al niet meer rijden en met al die sneeuw die ze opgeven zag het er niet veel beter uit voor de komende dagen. Dus nu even de luxe van een binnenbak.

Les bij Joyuce Heutink inmiddels gehad, was erg leuk en leerzaam. Heb me ook ingeschreven voor de Witte van Moort wedstrijd op 16 februari. Vind het echt heel spannend, het is een veel makkelijkere proef dan het Z2 maar juist daarom denk ik...

Zijn hier mensen nog op pad geweest van het weekend?

BrittOllie

Berichten: 2286
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 10:12

Michelle, ik sluit me bij Nikki aan. Ik doe zelf vaak bijv. 3 meter zijgang, rechtstellen, pas naar voren, opvangen, dan weer kort zijgang, en dat doe ik dan zo 4 keer op een lange 60m zijde. Zowel in stap, draf als galop. En inderdaad ook als ik 10 meter zijgang doe, daar elke 3 meter in schakelen, dus richting middendraf en opvangen. In het begin een hele uitdaging, maar is mijn paard wel beter van geworden :).

Spannend Droversrun, hoe ziet je grade proef eruit? Ik bedoel wat voor oefeningen moet je zoal doen? :)

Ik ben afgelopen weekend op pas geweest. 1e proef was ik tevreden over, verwachtte ik winst. Tweede proef kwamen sommige oefeningen me war te snel, en dan startte ik de eerste al slordig, en dan struikel je de daaropvolgende oefeningen ook zo in. Dus die ging wat minder. Had bij beide proeven even laag.. :( Snapte niks van de 1e proef, stond ook vaak geen commentaar bij onvoldoendes, dus kon het ook niet plaatsen. Jammer, maar thuis voel ik momenteel wel progressie. Heb ook een beginnetje gemaakt aan de kwart pirouette, leuke nieuwe uitdaging!

Onze bak is ook vrij hard. Eb en vloed baan, maar omdat het donderdag hard heeft geregend voordat de vrieskou kwam, is het onderin toch vrij hard. Ligt er mooi bij, maar klinkt toch beetje alsof ik op straat rij. Rij nu maar gewoon kort, voor de beweging.
Voorlopig even geen concoursen gepland, dus dar is ook niet zo erg. Maar hoop wel dar her over een weekje klaar is :')

Afbeelding
Vorige week werd ik ook met rijden verrast door sneeuw.. gelukkig niet lang blijven liggen.

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 10:40

Wat leuk droversrun! Ben je een beetje 'bijgekomen' van de klassificatie?

Britt, wat een leuke foto! Als je geen concoursen plant scheelt altijd wel 'druk' als de bodem niet fijn is. Bij kns gisteren ook wel hard, maar wel te rijden nog.

Bedankt voor jullie tips! Ben er flink mee aan de slag. Helaas geen 60m baan, dus doe echt korte stukjes. Ben heel erg aan het trainen op de lengtebuiging en losgelatenheid.

In stap start ik al met veel buigen, stelling op de langezijde en echt heel bewust buigen om mijn binnenbeen. Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik die niet echt goed gebruik haha

In draf en galop ook veel stelling binnen/buiten op de rechte lijn. Heel goed en duidelijk buigen om mn been in de hoeken en dan paar pasjes opzij, weer rechtuit in sb en dan nog een paar pasjes opzij.

Ben ook veel korte overgangen aan het maken. Stap, snel weer in draf op minimale hulp, weer stap, weer draf, bijna stap, draf.
In draf iets terugzetten, los laten en weer eruit.

Het zal allemaal niet in een week voor elkaar zijn, maar ben er wel echt fijn mee aan het rijden.

Zondag iig de regio. Doel is weer fijn te rijden, met verbeterde buiging in de zijgangen, goed de zijgangen voorbereiden en hele proef bovenin en bij elkaar.
Ik heb niet de illusie dat ik bovenin mee ga doen. En wil een haalbaar doel stellen. Winst rijden is ook een doel, maar is niet meetbaar omdat je toch afhankelijk bent van de jury.

Maar denk dat mijn doelen wel haalbaar zijn.

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 13:34

Fijn dat de lessen in ieder geval bevielen Droversrun!

Lees wel mee, maar nog niets op de planning staan. Dat paar passen zijgang, recht en weer verder in de zijgang, dan houd je toch wel de lengtebuiging vast tijdens het rechtuit?

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 13:59

Ja, je gaat wel rechtuit, maar sb of schoudervoor.

BrittOllie

Berichten: 2286
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 14:06

Lithya schreef:
Fijn dat de lessen in ieder geval bevielen Droversrun!

Lees wel mee, maar nog niets op de planning staan. Dat paar passen zijgang, recht en weer verder in de zijgang, dan houd je toch wel de lengtebuiging vast tijdens het rechtuit?

Nee, ik stel hem bewust recht, omdat ik wil schakelen tussendoor. :) Want in mijn geval is juist de inzet van de oefening het "lastige", als hij eenmaal goed begonnen is lukt de overige 10m ook wel. Dus ik doe echt, schouderbinnenwaarts instellen, paar tellen, dan rechtrichten, tel voorwaarts, opvangen, schouderbinnenwaarts instellen. etc. En zo ook in travers. Het is ook meer bedoeld voor een actievere, meer opgerichte oefening, de oefening zelf beheerst hij al. Mocht dat niet nodig zijn dan zou je idd prima je lengtebuiging vast kunnen houden, maar zelf raak ik dan de activiteit kwijt.
Een appuyement pak ik anders aan, dat vind ik nog moeilijker, mis ik de bakrand haha, dan wiebelen we soms nog een beetje :o.

Michelle, heb je de recuptex al gekocht en getest?

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 14:22

Ja ben er wel redelijk van bijgekomen en ook meer weer een beetje een manier van doelen stellen voor mezelf gevonden :) De proef zelf is, in verglijking met een Z2 proef, echt easypeasy qua oefeningen. De meest ingewikkelde oefening is schouderbinnenwaarts eigenlijk. Voor de rest zijn het gewoon een hoop lijntjes en voltes. Maar juist daarom vind ik het zo lastig ofzo, het is namelijk ook zo bij de grade proeven dat je op alles wordt beoordeeld. Dus ook voor de stukken waar geen oefening wordt gevraagd maar je gewoon over de hoefslag heen gaat. Je kunt hier de team test bekijken van grade 4 als je het leuk vindt: https://www.knhs.nl/media/12958/2017-gr ... est-nl.pdf .

Ik doe hier trouwens ook veel korte stukjes appuyeren en schouderbinnenwaarts in de training. Onder het mom van liever 2 passen goed dat 10 half. Ik stel haar ook echt recht tussen de oefeningen door.

Haha ik hoop ook echt dat die ellende niet te lang duurt, gelukkig heb jij geen wedstrijden gepland staan Britt. Michelle alvast veel succes voor het weekend bij de regio :D