[HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
tamaramt

Berichten: 7547
Geregistreerd: 26-08-07
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 18:32

Goede punten; goed gedaan


nikkietjuh

Berichten: 303
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 13:04

Gaaf iris gefeliciteerd!! Gaat stiekem toch hard zo +:)+

Melissa lekker aan het tutten met je jonkie. Fijn dat ze alles zo braaf doet. Hier vinden de babys deken op en ook nog spannend. Als het eenmaal ligt is het geen probleem.

Ik ben inmiddels weer een beetje aan het hobbelen met commaar maar nu ga ik weer een lang weekend weg en staat ie dus weer een paar dagen stil. Schiet niet echt op zo. Naja hopelijk als ik terug ben maar weer serieus oppakken.

First Gold ForGold X Negro
Retro Style Instyle X Negro

xTweetyx

Berichten: 1313
Geregistreerd: 15-02-10
Woonplaats: Oosterhout

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 17:11

Ik zou dit jaar nog Z2 willen starten met mijn pony
maar gezien zijn leeftijd(word 24) en het feit dat t pony is tussen de paarden, denk ik dat ik toch nog Z1 start.

Vanaf dit jaar moeten we ook niet meer rijden voor de winst maar voor het plezier.. Niet dat we eerst geen plezier hadden hoor, maar meer dat we niet moeten balen als we geen winst rijden ofzo

...

nikkietjuh

Berichten: 303
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Tilburg

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 09:34

Goedemorgen :wave:

Het is rustig hier. Iedereen druk aan het trainen?

Tweety waarom zou je het niet doen? Als je denkt dat ie de oefeningen loopt kun je het toch gewoon een keer proberen. Zeker als je gewoon lekker voor je plezier rijdt. Kun je daarna altijd nog besluiten om in het Z1 te blijven.

Afgelopen weekend nog even paar dagen gaan skien. Was daar een stuk warmer dan hier zoals ik begreep :') Was voor de sneeuw wat minder maar goed je kan niet alles hebben.
Inmiddels alles weer opgepakt en lekker aan het hobbelen. Nu hopen op mooi weer zodat we een lekker buitenseizoen hebben.

First Gold ForGold X Negro
Retro Style Instyle X Negro

xTweetyx

Berichten: 1313
Geregistreerd: 15-02-10
Woonplaats: Oosterhout

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 19:37

Ik heb het geprobeerd vorig jaar, ben 4 keer op wedstrijd gegaan maar helaas net onder de winst... 202 enzo
Ik had zelf ook wat meer stress in het Z2 dus ga binnen nu en 2 weken weer Z1 starten. afgelopen vrijdag is mijn pony weer behandeld aan zijn rug, voelde dat hij weer wat naar binnen bleef vallen en het zat inderdaad wat vast. Vanavond ga ik er weer op na een weekje rust

...

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 21:11

Ben sinds drie weken weer aan het trainen na 6 weken rust. Hij voelt fijn aan en wordt weer steeds losser. Wissel blijft een punt van enorme aandacht en momenteel heb ik het gevoel dat ik zelf de z2 niet ga kunnen. Maar ik train nog wel rustig door.

Anoniem

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 22:20

Tweety komt vanzelf in orde, ritme opdoen in de ring is vaak het sleutelwoord.

Lithya, die wissels die komen vanzelf, duurt gewoon een tijd voordat je die echt goed onder de knie hebt.

Mijn vos doet het goed, wissels gaan steeds beter en zijn hard aan het oefenen met gedragenheid.
Het weer wordt ook steeds een beetje beter, zo fijn!
De jonge doet het super, het binnendoor komen is echt aanstellerij gelukkig haha

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 22:18

Lees af en toe nog mee, altijd leuk om jullie resultaten te lezen!
Lithya gewoon lekker km's maken, jullie kunnen het wel! En anders misschien even een keer iemand erop zetten die zelf al heel veel ervaring heeft in de wissels?

Yvon heerlijk he dat het eindelijk weer beter weer wordt :) FIjn dat vos het goed doet! En jonkie ook lekker aan de gang, super!

Ken doet het ook netjes, heeft nu 6x aan de longe gelopen waarvan 2x met zadel. Zadel geeft ze helemaal niks op :) Laatste keer beetje ondeugend op de uitdaging. Morgen even afzetten met een lintje en balkje, kijken of haar dat ondersteuning geeft.
Dinsdag tandarts en daarna langzaam aan beginnen met bijgezet longeren. Doen we nu nog aan het halster.

Daarnaast nog paar keer in de week met jonkie van me zusje aan de gang, ook erg leuk :)
Wel even een hele omschakeling van de Z2 naar de jonkies.

Kendall Platinum (Ferguson x Kennedy)B+34 / L1+31 / L2+33 / M1+11
Iquinara (Numero Uno x Quidam's Rubin) L2+11 september 2020 verkocht
Donnatelli (Don schufro x Alabaster)Eindstand Z2+7 januari 2018 verkocht naar zweden


Wie vecht kan verliezen, maar wie niet vecht heeft al verloren.

Anoniem

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 00:18

Lekker Melissa, kun je binnenkort weer fijn aan de gang.

Vos liep top vandaag, in het losrijden was hij geweldig in de proef net wat minder. Maar kan steeds eenvoudiger de proef doorrijden. Vond zelf de eerste proef beter maar toch 217 en 224.

tamaramt

Berichten: 7547
Geregistreerd: 26-08-07
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 19:29

Vandaag ook weer eens wedstrijd Z1 gereden. Paar maanden geen wedstrijd gereden en nog genoeg verbeterpuntjes (spanning) en alles moet door mijzelf beter en netter afgewerkt worden om hogere punten te krijgen. Maar tevreden voor vandaag en terechte punten en jurycommentaar maar toch weer wp erbij en de 1e prijs.

MyWup

Berichten: 2522
Geregistreerd: 24-03-06
Woonplaats: dorpie in Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 23:20

Mag ik meekletsen? :)

Ik rij samen met mijn dochter op ons paard.
Wup is een 13 jarige ruin van Wup x Zelhem. We hebben hem nu 2,5 jaar.
Mijn dochter is begonnen in de B en gaat in mei haar L2 debuut rijden.
Ik ben meerdere keren Z2 geweest dus ik heb een keer L en M gestart, vorig zomer een paar wedstrijden in de Z1 gereden.
We hebben de winter alleen getraind en geen wedstrijden gereden.
Ik ben sinds kort met de wissels bezig en ze gaan al beter, Wup vindt de zwaardere oefeningen altijd erg leuk om te doen. Zodra de wissels goed gaan ga ik Z2 starten, maar ik heb geen haast.
Vind het veel leuker om mijn dochter zo goed te zien gaan met Wup!

Mijn dochter
Afbeelding

Met mij :)
Afbeelding

voor portretten: http://www.marianstenekes.webklik.nl
Aprose (Wup x Zelhem) Z2 dressuur

Mloui

Berichten: 1644
Geregistreerd: 29-06-04

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 17:05

Welkom liss! Leuk dier en heel leuk om zo samen te kunnen sporten.

Ik heb besloten om toch nog tot outdoor kampioenschappen Z1 te blijven rijden. Das dus nog 5 maanden om dingen te perfectioneren alvorens naar Z2 te gaan. Wisseltjes gaan wel steeds beter, maar het moet gewoon goed eerst.

Chester (Special D x Houston) Z2+11, B+3

vur

Berichten: 3982
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 21:16

Ik heb mijn punten voor het Z2, maar wacht ook nog even. Weet nog niet of ik mee ga doen aan de selecties. Ben niet zo'n goede selectie rijder helaas. :D

In der Ruhe liegt die Kraft.

nikkietjuh

Berichten: 303
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 08:12

Fijn dat je weer wat kunt doen Lithya. Geef het nog wat tijd gaat je echt lukken!!

Vec mooie punten weer. En fijn dat jonkie zich niet meer aanstelt. ~~}>

Melissa ook lekker bezig met alle jonkies. Kan me wel voorstellen dat dat even wennen is.

Tamarant ook weer een puntje gereden. Heb je de overstap al gepland?

Welkom Liss, leuk paard heb je. En wat mooi om te zien dat jullie er samen zoveel plezier van hebben.

Mloui en Vur is toch niks mis mee om nog even door te oefenen. Ik ben ook wat langer in het Z1 blijven hangen omdat ik het nog niet goed genoeg voor elkaar vond.

Hier gaat alles zijn gangetje. Gister masterclass gehad van Amerigo zadels bij van olst. Daarna nog even gekeken naar de presentatie van de veilingpaarden die aanstaande vrijdag onder de hamer gaan. Zat wel aardig wat leuk jongspul tussen. Helaas geen zakje geld beschikbaar.
Ook nog een clinic gehad met Everdale en Nespresso van Charlotte Fry en Anne van Olst. Everdale kan mij toch niet zo bekoren. Lang achterbeen hoog kruis. Vond m weinig gedragen en hij werd door Charlotte ook nog giga kort in de hals gereden. Nespresso daarentegen vond ik wel een erg leuke hengst. Soms wat strakjes door de entourage maar liet echt fijne dingen zien.

First Gold ForGold X Negro
Retro Style Instyle X Negro

nikkietjuh

Berichten: 303
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Tilburg

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 08:53

Wat een rust hier. Iedereen goede paasdagen gehad? Nog mensen op concours geweest?
ik ga aankomend weekend weer een poging wagen. Thuis gaat ie wel fijn maar goed dat wil niet altijd iets zeggen. :+

First Gold ForGold X Negro
Retro Style Instyle X Negro

Anoniem

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 09:08

Lekker Nikki! Waar ga je naartoe?

Ik heb me ook ingeschreven voor zaterdag maar kwam er gisteren achter dat de bodem van mijn trailer niet goed is! Nu is het in de punt en denk ik dat het verder wel meevalt. Hopelijk kan ik hem morgen naar de dealer brengen om te controleren.

Vanavond les bij theo, heb er weer zin in!

nikkietjuh

Berichten: 303
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Tilburg

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 09:36

Ik ga naar de duiksehoef. Alvast een rondje op gras oefenen aangezien al onze selecties op knollenvelden zijn :')
Das balen dat je trailer niet goed is. Snap dat je dat risico niet wil lopen. Hopelijk valt het mee.
Succes bij Theo! Ik ga volgende week weer eens.

First Gold ForGold X Negro
Retro Style Instyle X Negro

Anoniem

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 09:39

Lekker! Ik ga nu een keer in de maand en dat bevalt me eigenlijk wel prima.
Kan ik een beetje door trainen met mijn andere instructrice thuis.

Hopelijk gaat hij een beetje oke, heeft 3 dagen stil gestaan omdat de smid hem wat kort gepakt had. Gisteren weer een beetje doorgewerkt en toen was hij zo stout. Hopelijk vandaag wat braver.

nikkietjuh

Berichten: 303
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Tilburg

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 09:48

Dat doe ik inderdaad ook zo. Alleen nu al 3maanden niet geweest omdat ie steeds iets had. Elke week is ook niet te betalen joh. Theo helpt je er wel door als ie stout is :D
Mijne moet altijd een beetje stout zijn om ruig te worden. Het lukt me nog niet echt om dat zo voor elkaar te krijgen. Al zou ik dat zelf wel een stuk prettiger vinden. Werkt dat bij die van jou ook zo?

First Gold ForGold X Negro
Retro Style Instyle X Negro

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 09:52

Haha nee hij is scherp genoeg van zichzelf. Hij is daar zoveel in veranderd gelukkig.

Gisteren sloeg hij op tilt na de wissel, ging tegen 110 door de baan rennen en wel zo hard dat hij moeite had zich in de bochten overeind te houden. Kreeg hem met geen mogelijkheid stil.
Daarna deed hij het nog een keer maar toen had ik hem na 2 rondjes weer kalm.

Vanavond de slof dus mee.

wessjuhh

Berichten: 462
Geregistreerd: 23-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 14:03

Hoi allemaal,
2de paasdag was niet mijn echte debuut, heb namelijk 1x eerder Z2 gestart maar die wedstrijd was chaos en vergeten we dus maar snel.
Voor mezelf houd ik 2de paasdag gewoon vast als debuut en heb heerlijk gereden, hij was super sterk maar wel fijne reacties op de hulpen.

Mijn knappe Wessley en ik hebben keurig netjes 204 en 211 gereden. Ben zo trots op m'n gekke tuigpaardje.
Afbeelding

Wessley M: Z2+2 dressuur tuigpaard

Another M: ZZZ*:-)

nikkietjuh

Berichten: 303
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Tilburg

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 15:59

Welkom Wessjuh! Dat is heel wat paard zeg. Super nette punten voor je debuut, gefeliciteerd.

Yvon ging de les nog fijn?

First Gold ForGold X Negro
Retro Style Instyle X Negro

Anoniem

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 20:44

Super! Hij deed het erg goed. 1 mei volgende ronde.

xx_Irisje

Berichten: 12345
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 21:41

Super Yvon!

Welkom aan de 2 nieuwe dames!

Wij gaan zondag weer de ring in, mn zadel zou vrijdag aangepast worden maar de afspraak is helaas een week doorgeschoven, mooi balen.

Iris op instagram!
Jeanne D'Arc, Elite Sport (v. Negro x Elite, Sport v. Jazz) Lichte tour


nikkietjuh

Berichten: 303
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Tilburg

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 13:36

Fijn yvon. Geen boevenstreken dus! ~~}>

Das balen Iris. Dat kan veel verschil maken!! Succes alvast voor zondag.

First Gold ForGold X Negro
Retro Style Instyle X Negro


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 bezoekers