[HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 13:29

Fijn Niki, kun je iig iets beter inschatten.

Super Michelle, dat wordt starten vh weekend!!

Meneer de Haas...ooit een zadel van gekocht. Kan beter wat anders gaan doen haha.

Ik heb vos inmiddels al geschoren en super fijn met hem gereden. Galop is zoveel meer gesloten en wissels gaan eigenlijk allemaal top.

Heb sinds deze week een Eqeustic, bijzonder om zo je ritten te analyseren.

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 13:44

@vec, dat was dus ook onze conclusie.

Kelly_Taco

Berichten: 6724
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 16:20

Michelle77 schreef:
Welke passer was bij jou geweest?


Nu Ben Ton.
Heb het zadel aan laten met bij Marc Stolte (of Scholte).
Die heeft de eerste opvulling gedaan na zoveel rij-uur maar toen reed ik mezelf constant aan de voorkant open.
Toen is Maaike Rispens geweest en daar was ik erg tevreden over. Ze heeft zadel helemaal opnieuw gevuld. Dat was nu ingezakt dus moest bijgevuld worden maar zij doet geen Custom meer.
Degene die mijn regio doet is met zwangerschapsverlof.. en zo kwam ik uit bij Ben Ton.
Zadel was gewoon niet recht gevuld en Dor ging er echt problemen op geven.
Hij heeft sowieso al singeldwang waardoor ik een speciale singel heb met lucht in de borstplaat en ik niet strak singel. Dat hoeft ook niet want het zadel bleef altijd liggen. Deze zadelmaker begon gelijk over mijn singel te zeuren dat het daardoor niet goed bleef liggen en trok mn singel 3 gaten aan.. Paard blaast meteen op en wil totaal niet meer ontspannen.
Volgens hem komt het schuiven door het losse singelen.. dat ben ik niet met hem eens.
Hij is gister terug geweest en zou er 15 uur zijn. Ik kon dat net redden met mijn werk.. Belt hij op dat hij er al om 12 uur is..
Had het geluk dat mijn bijrijdster er was en die heeft het geregeld (is ook niet op haar mondje gevallen).
Vanavond zelf weer rijden dus hopelijk ben ik nu tevreden maar het viel me gister al op dat hij heel dun gevuld is bij het uiteinde van mijn voorkussen (die loopt langs de schouder naar beneden, is een mono).
Als ik niet tevreden ben dan ga ik het hoofdkantoor bellen.
Ben het een beetje zat ... koop een zadel van dik € 3000 maar ik rijd er minder fijn mee dan met mijn goedkope Wintec en het wisselen steeds met fitters zint me al helemaal niet...

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 16:29

Oef, dat klinkt idd niet fijn.

Echt een gedoe altijd met zadels

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 17:15

Zadels is echt een ellende. Ik begrijp niet dat het zo ingewikkeld moet zijn maar het is zo moeilijk om iets fijn passends te vinden.

Ik moet volgende week ook eens een paar paarden gaan scheren. Eros en mijn eigen paard hebben nog een prachtig velletje maar we hebben er twee staan die inmiddels op grote shetlanders beginnen te lijken.

Ik heb vandaag zo fijn getraind met mijn eigen paard, werd er gewoon een beetje emotioneel van. 11 jaar geleden als veulentje gekocht en ik ben zo trots op wat hij nu allemaal doet. Verheug me er alweer op om weer te rijden maar dat is zondag pas. Morgen mag hij een dagje leerpaard spelen, vrijdag had ik longeren op het programma en zaterdag heb ik een keer een dagje zonder paarden dus rijdt iemand anders hem.

Anoniem

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 17:45

Kelly wat een ellende. Ik heb zelf ook Custom gehad en helaas maar 1 echt fijne fitter die er helaas mee stopte.

Ik heb nu een Brandt. Zit bij mij om de hoek. Ideaal.
Zadel lift geweldig en zo moeilijk als mijn paard bij Custom deed zo eenvoudig loopt hij hiermee.

miicchhellee

Berichten: 1341
Geregistreerd: 06-09-11
Woonplaats: Kerkrade, Zuid Limburg

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 18:41

Ik heb ook een brand zadel wat ook super zit en ook nog eens als een dijk ligt op mijn paard en waar ze steeds losser en fijner onder gaat lopen

Anoniem

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 19:40

De 15e komt Arno hem weer nakijken. Denk dat het allemaal wel oke is maar het is weer vanaf januari geleden dat er naar gekeken is en nu is hij een jaar oud.

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 19:57

Blijft idd zo lastig, over elke passer, over elk merk is zowel veel positief als negatief te lezen.

Wow, bijzonder zo'n gevoel Katja. <3

Darco na de les, die overigens fijn ging, meerdere alleen geladen, eruit gehaald. Voor de klep gestopt en erin. Stukje gereden met hem en thuis weer eruit. En hierna ook nog een paar keer erop en eraf.

Morgen ook weer, dan ga ik op locatie uitladen en inladen. Vrijdag dan ergens rijden. Maar hij geeft me een heel fijn gevoel, dus verwacht totaal geen probleem meer.

Op naar zondag! In theorie ligt deze proef ons heel erg, geen verruiming in galop op de diagonaal met contra (kan die fantastisch, maar hij wisselt dan zoooo snel) uitgestrekte stap op de volte, halthouden na uitgestrekte draf, kan ik op adem komen haha

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 20:11

Wat fijn! Vast heel veel succes voor zondag.

Ik moet ook aan een nieuw zadel voor mijn eigen Co. De laatste keer is zo goed mogelijk passend gemaakt maar ideaal was het niet. Maar omdat ik dacht dat hij nooit zijn GP oefeningen ging leren en ik hem daarom zou verkopen wilde ik niet investeren. Nu het erop lijkt dat hij blijft moet ik toch maar eens verder gaan kijken maar ik heb nog geen idee wat het gaat worden. Hij heeft best een eigen mening over zadels dus dat wordt nog even zoeken.

Anoniem

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 20:21

Ga je voor de eerste keer Z2 starten Michelle?

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 20:28

Nee, is een Herfstmeeting voor de verenigingen in onze kring. Ga nog 1x Z1. Even erin komen en dan de 26e Z2...

Anoniem

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 20:30

Dat klinkt leuk!!

Paard echt op het juiste moment geschoren. Kan nog lekker de komende tijd met een regendeken naar buiten. Blijft best aardig weer voorlopig.
Hij ziet er echt heel mooi uit, als ik dat van mijn eigen scheerkunsten mag zeggen haha

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 20:38

Darco moet er deze maand ook aan gaan geloven.

Is het ook zeker. Afgelopen weekend waren de B/L teams, dit weekend M/Z. De beste 5 verenigingen komen uit op de regionale Herfstmeeting.

Anoniem

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 20:39

Wat grappig en waar worden de beste teams uit geselecteerd?

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 20:49

vec schreef:
Wat grappig en waar worden de beste teams uit geselecteerd?


Er rijden 4 combinaties per team/vereniging. Mag 4x B zijn, of 1x B en 3 x L etc. 3 beste scores tellen. De beste 5 verenigingen rijden dan de regio.

Zo hetzelfde voor het M&Z. Wij rijden nu met 2 M1 combi's, 1x Z1 en 1x Z2.

Maar hebben best een sterke kring.

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 20:56

Super leuk zulke wedstrijden. Die heb je hier in de buurt eigenlijk niet.

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 21:03

In het voorjaar/zomer is dan weer de Zuid Holland cup, tijdens het CHIO Rotterdam.

Rond die tijd is ook een vrij nieuwe competitie, van de stal/vereniging van Patrick vd Meer. Mag je gewoon een team inschrijven, vriendenteams zeg maar. Pony's en paarden is op aparte dag. Ook echt leuk!

Chio is alleen M/Z paarden.

De Herfstmeeting is door elkaar. We hadden bij de BL een B pony vd vereniging en zondag een Z2 E pony.

Verder is wr hier niet heel veel speciaals. Ook niet veel grote (meerdaagse) concoursen

We kunnen wel een Z2 bokkers team maken haha

Anoniem

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 21:28

Hier zijn ook weinig meerdaagse competities. Dat is zo leuk! Kijk ieder jaar uit naar Almelo.

miicchhellee

Berichten: 1341
Geregistreerd: 06-09-11
Woonplaats: Kerkrade, Zuid Limburg

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 21:37

Hier ook helemaal niets, wij gaan dan ook ieder jaar naar Haaksbergen. Dit jaar is misschien wel het laatste naar geweest maar hopelijk komend jaar nog in het ZZlicht

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 21:38

Haaksbergen ben ik ook een keer geweest, was maar 4u rijden met de vrachtwagen haha

miicchhellee

Berichten: 1341
Geregistreerd: 06-09-11
Woonplaats: Kerkrade, Zuid Limburg

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 21:39

Voor ons ook 3 uur, maar ik heb het er toch ieder jaar nog voor over omdat het zo leuk en gezellig is

Anoniem

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 21:40

haaksbergen, geen idee waar dat ligt maar is dat niet in de winter?

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 21:56

Was idd super tof!
We waren met 3 meiden, 4 paarden. 2 meiden vanaf zaterdag erbij om te groomen. Vlakbij slapen in een huisje.
Geweldige avond gehad in de kantine op donderdag geloof ik haha

Grandioos concours

Anoniem

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 21:57

Dat is echt tof!

Beetje hetzelfde als in Almelo. Veel rijden maar ook zeker heel veel gezelligheid.