[HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 11:53

Ik heb de wedstrijd afgezegd. Hij is zo vlug en brutaal momenteel. Dan ga ik er om 2200 niet meer op zitten na een lange dag.

Mag zichzelf eerst wat meer gaan gedragen.

rink

Berichten: 1846
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Buinen

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 14:32

Ik zit even nergens op.. de fysio en de inentingen hebben mij goed te grazen gehad.. ik kan amper lopen :=

Liaan

Berichten: 509
Geregistreerd: 19-07-05
Woonplaats: Amsterdam

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 15:35

Wat een mooie paarden allemaal!

Ik ben blij dat ik op een stal sta met binnenbak. Alleen is het met dit weer vaak druk binnen en dat vindt mijn merrie niet zo fijn.

Iris, het is een goede merrie met temperament. Dat temperament kan ze voor je en tegen je gebruiken. Ik kan er alles mee, alleen over de weg naar het bos, strand etc. Maar soms kan ik haar ook wel achter het behang plakken. Op wedstrijd heeft ze veel last van stress en dan kan ze zich helemaal afsluiten. Als ik het allemaal voor elkaar heb kan het zeker een lichte tour paard worden en wie weet meer.
Mijn veulentje is ook scherp met een zeer goed achterbeengebruik. Echt een knuffel in de omgang. Mooi front erop ook.

Melissa, moeilijk is dat he als ze stoppen met lopen als je de zweep weg legt. Mijn vorige deed dat ook. Ik kwam altijd met een heel rood hoofd de proef uit.

Rink oei au! Ik herken het. Heb momenteel ook veel last van mijn lijf en vooral dat doorzitten laat ik vaak maar achterwege.

Vec verstandig besluit.

xx_Irisje

Berichten: 12345
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 13:36

Groot gelijk Yvon, altijd voor jezelf kiezen in zon situatie!

Oef, sterkte, Rink!

Dan geeft je in elk geval genoeg motivatie om door te trainen Liaan!
Ben benieuwd hoe je Toto uitgroeit, heb er al veel belovende dieren van gezien, wel wat ril van karakter vaak.

Ik heb even wat rustig getraind, weinig bijzonders maar ze moet vooral weer sterker en leniger worden. 10 december wil ik weer de ring in en dan de 17e weer, even kijken hoe het gaat en of dat genoeg is om de regio mee te mogen rijden. Anders richt ik me misschien wel op het ZZL, ik wil toch niet teveel weg in de winter dus thuis trainen is ook best. Sta altijd te klooien in het donker en regen lijkt wel.

Hilde_92

Berichten: 2680
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: Eindhoven

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 21:36

Hoi iedereen!

Ik kom ook gezellig mee kletsen, ga rond februari/maart Z2 starten.
Heb een 6 jarige Friese hengst van Dries, we hebben nu 14 winstpunten in het Z1.

Lengtebuiging is mijn moeilijkste punt en dat zal het altijd wel blijven denk ik.

Yvonne; heb jij nou je naam veranderd :P

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 22:48

nikkietjuh schreef:
Ohh dat is inderdaad prima afmeting.
Wij hebben in onze hal 4 20x40 bakken liggen maar afgelopen maandag waren en er 3 clublessen tegelijk en dan ook nog slecht weer. Toen was het daar zelfs in proppen.Denk dat er wel een man of 20 rondreed.

das een beste afmeting.. Allemaal los van elkaar of als 1 geheel?

Balen Yvon, maar heel begrijpelijk. Is tie fris van t weer of gewoon pubergedrag?

Ojee Rink.. Altijd leuk fysio :(

Iris even lekker rustig aan gedaan, hopen dat je m optijd klaar hebt voor de kampioenschappen!

Welkom Hilde!

Hier fijn kunnen trainen de afgelopen dagen :) Het weer zit weer iets meer mee. Bak weer droog, toch wel erg prettig :P

xx_Irisje

Berichten: 12345
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 09:28

Welkom Hilde!

Fijn dat je fijn aan het trainen bent Melissa!

nikkietjuh

Berichten: 303
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 10:00

Goedemorgen Dames!

Yvon begrijpelijk dat je dan afmeld. Heeft ie last van koude billen? Of gewoon streken? Wel lastig. Hopelijk snel weer onder de duim. Zag dat ik zaterdag bij jou in de ring mag verschijnen :D

Rink goed te pakken genomen! Gaat het al beter?

Iris dat klinkt als een pittige tante. In ieder geval fijn dat ze het voor jou vaak wel wil doen. Ben benieuwd hoe je veulen uitgroeid!

Iris strakke planning zo! Hopelijk pakt het goed voor je uit. Denk dat je in je handjes mag knijpen met zo'n talentvol en werkwillig paard!!

Welkom Hilde! Leuk dat je met een fries start. Heb ik ook jaren gedaan :D Moeite met lengtebuiging is wel een fries dingetje.

Melissa het is 1 grote bak en we hebben er met hekjes dan 4 ringen in liggen. Fijn dat de bak weer droog is. Rijdt toch wat prettiger. Hopelijk blijft het zo.

Ik dit weekend 3 dagen op pad geweest. Vrijdag gesprongen. Ging echt heel fijn tot we ineens achterstevoren voor hindernis 6 stonden en ik er aan de zijkant aanhing. :+ Kon niet meer terug gaan zitten omdat ie zo hard rondjes bleef tollen dus helaas uitgesloten.
Zaterdag in het Z1 en L1 gereden. Z1 ging fijn 2e prijs met ruim 66%. L1 fijne draf onderdelen maar de turbo ging aan in de galop waardoor veel punten verloren. Snel vergeten.
Zondag in het L2. Mistte zelf wat scherpte maar wel een foutloze constante proef wat een 1e plek opleverde met 200 punten. Komende 2 weekenden hebben we nog 2 selectie wedstrijden en dan weten we of we door mogen naar de regio.

Anoniem

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 10:46

Knap gereden Nikki! Al plannen voor het Z2?
Aankomend weekend moet je extra goed je best doen in het L2 ;)

Mijn vos is altijd wel zo. Heb er even wat minder tijd voor gehad en dan is hij snel te scherp. Zondag aan de longe gehad en gisteren gereden thuis in de buitenbaan. Dan is ie wel zo gespannen. Bijna niet te doen. Maar inmiddels ken ik hem goed genoeg en kan ik er thuis behoorlijk mee rijden.
Gisteren een rondje basic rondgereden. Wat zijgangen en contra meegenomen. Wissels maar even gelaten voor ik weer bovenin de boomtoppen hing.

nikkietjuh

Berichten: 303
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Tilburg

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 10:51

Ik kijk de komende 2 wedstrijden even aan of we naar de brabantse mogen. Als dat niet het geval is ga ik over. Anders even wachten tot na de kampioenschappen. Maar het wordt sowieso 2018.
Ik zal der op scherp zetten zaterdag ~~}>
Bijna vakantie dan kan je m misschien weer wat meer aan t werk zetten en gaan de te scherpe randjes eraf. Kan je 2018 weer knallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 11:01

nikkietjuh schreef:
Ik kijk de komende 2 wedstrijden even aan of we naar de brabantse mogen. Als dat niet het geval is ga ik over. Anders even wachten tot na de kampioenschappen. Maar het wordt sowieso 2018.
Ik zal der op scherp zetten zaterdag ~~}>
Bijna vakantie dan kan je m misschien weer wat meer aan t werk zetten en gaan de te scherpe randjes eraf. Kan je 2018 weer knallen.


Ik ga in ieder geval stoppen met 1 bestuur. Ik ben veel te veel van huis en kom overal tijd te kort voor.

Gezin, 2 besturen, een commissie, wedstrijdsecretariaat, lesgeven, jureren, fulltime werken, sociaal leven en (momenteel gelukkig maar) 1 paard rijden dat krijg ik niet gepland haha.

En dan wil ik alles goed doen en dan kost het allemaal zoveel tijd.

Hoop vanaf deze week gewoon weer mijn oude ritme met rijden op te kunnen pakken. Dan kan ik in het nieuwe jaar weer eens starten.

nikkietjuh

Berichten: 303
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Tilburg

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 11:12

Wow dat is ook wel een hele lijst aan activiteiten. Snap wel dat je dan wat in tijdnood komt.

Anoniem

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 11:43

Erg he haha. Vind het ook wel lekker om druk te zijn maar het wordt te gek als ik er mijn hobby voor moet laten staan.

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 22:16

Nikki wat zonde dat je eraf bent gevallen.. Volgende keer weer beter!
Super scores weer! Gefeliciteerd!! Jammer van de L1

Yvon vervelend dat ie zo enorm scherp wordt dan.. Scherp is fijn, maar te scherp niet :P
Ik kan me voorstellen dat dat wel iets teveel van het goede wordt haha.
net wat je zegt veel doen is fijn maar het moet niet ten koste gaan van je hobby.

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 10:43

Nou ik heb volgende week zondag weer een selectiewedstrijd staan. Even afwachten daarna of we door mogen naar de regiokampioenschappen en anders puntjes op de i en in januari over naar het zz licht. Wel spannend weer, maar hij doet het erg fijn in de training en mn instructeur vindt ook dat we er wel klaar voor zijn

xx_Irisje

Berichten: 12345
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 13:42

Niets aan over gehouden Nikki?
Ik hou van een strakke planning, blijf ik gemotiveerd door ;)

Klinkt bekent Yvon, die Negro van mij is ook heel scherp en wat apart. Is het weer beter nu?
Groot gelijk dat je wat rust inbouwt, dit klinkt echt wel te druk!

Spannend Superzodia maar ook heel leuk!!
Welke regio rij jij?

Ik ben inmiddels aan het opbouwen naar de wedstrijd van zondag, gaat best fijn, mis wat gedragenheid en wat rek in de zijgangen maar het is geen GP dus we zien het wel :+
Vandaag maar even buitenrijden met het kind, en dan 3 dagen door trainen voor zondag..

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 15:34

xx_Irisje schreef:
Niets aan over gehouden Nikki?
Ik hou van een strakke planning, blijf ik gemotiveerd door ;)

Klinkt bekent Yvon, die Negro van mij is ook heel scherp en wat apart. Is het weer beter nu?
Groot gelijk dat je wat rust inbouwt, dit klinkt echt wel te druk!

Spannend Superzodia maar ook heel leuk!!
Welke regio rij jij?

Ik ben inmiddels aan het opbouwen naar de wedstrijd van zondag, gaat best fijn, mis wat gedragenheid en wat rek in de zijgangen maar het is geen GP dus we zien het wel :+
Vandaag maar even buitenrijden met het kind, en dan 3 dagen door trainen voor zondag..


Zuid holland!

nikkietjuh

Berichten: 303
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Tilburg

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 16:23

Nee hoor, ik landde keurig op mijn voeten! Helaas maken ze geen onderscheid in hoe je de grond raakt :+
Gaat vast goed komen die wedstrijd. +:)+

Hilde_92

Berichten: 2680
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: Eindhoven

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 19:59

Nikki; wat leuk dat je ook een fries gestart hebt. Had je ook moeite met het behoud van de impuls in zijgangen?

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 21:41

Superzodiax spannend ZZ-licht! Maar eerst hopen op een startplek op de kampioenschappen!!

Iris dat wordt weer de eerste wedstrijd na de pauze? Gaat vast goedkomen!

Vanmiddag weer op de flexchair gezeten, ging al een heel klein beetje beter als de vorige keer :
Merk het nu wel in me rug, of dat positief is geen idee haha.
Vanavond gelest, ging fijn :)

Liaan

Berichten: 509
Geregistreerd: 19-07-05
Woonplaats: Amsterdam

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 21:46

Nikkietjuh, gelukkig een val op voetjes. Dat scheelt een hoop spierpijn.

Iris, ik vind het knap hoor dat ja haar zo snel al weer zo goed voor elkaar hebt. Hoe lang is het veulen eraf? En hoe lang rijd je alweer?

xx_Irisje

Berichten: 12345
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 23:24

Wat goed dat je dat doet Melissa!

Het veulen ging er half oktober af, liaan, 17 november heb ik dr opgehaald en ben ik gewoon weer opgestapt en ze voelde net zo los en scherp als voorheen.
Het werk is wel aangepast natuurlijk. Ik rij 3 dagen alleen laag, 2 dagen bovenin en nog een keer bos. Als het aan haar ligt knallen we elke dag maar dat is lichamelijk natuurlijk niet haalbaar.

nikkietjuh

Berichten: 303
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Tilburg

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 09:22

Hilde impuls was bij ons eerder te veel :+ Hij was nogal scherp waardoor ik juist moeite had om m mooi gedragen van de grond onder me te houden. Hij maakte zich, met name in de zijgangen, recht en zette dan de turbo aan.

Liaan ik had inderdaad nergens last van. Maar blijf toch liever boven zitten voortaan.

Vanavond springles. Ff wat anders.

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 12:52

Hebben die van jullie ook last van het weer? Die van mij sprong gister de wissels echt netjes in een keer, maar die toegift.... in de keertwending werd ie zo nijdig, hij sloeg zelfs met voorbeen. Echt, die van mij is niet geschikt voor dit weer. Zondag met springen was het net een wipkip. Steeds net tegen het bokken aan. In de ring sloeg ie dat over, maar liep steeds alle afstanden dicht.

Nikkietjuh, misschien kukident op de knieƫn een idee? :D succes met je springles!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 13:58

xx_Irisje schreef:
Niets aan over gehouden Nikki?
Ik hou van een strakke planning, blijf ik gemotiveerd door ;)

Klinkt bekent Yvon, die Negro van mij is ook heel scherp en wat apart. Is het weer beter nu?
Groot gelijk dat je wat rust inbouwt, dit klinkt echt wel te druk!

Spannend Superzodia maar ook heel leuk!!
Welke regio rij jij?

Ik ben inmiddels aan het opbouwen naar de wedstrijd van zondag, gaat best fijn, mis wat gedragenheid en wat rek in de zijgangen maar het is geen GP dus we zien het wel :+
Vandaag maar even buitenrijden met het kind, en dan 3 dagen door trainen voor zondag..


Het is altijd wel een beetje Iris maar nu hij zich niet uit kan leven in de wei (glad) en het frisser is heeft hij meer spatjes. Gisteren was hij exact hetzelfde als de andere dagen. Direct maar eens aan de longe doen. Eerst even werken en daarna een rondje uitleven. Misschien helpt dat.

Heb in ieder geval geen wedstrijden meer staan, zinloos zo haha