[HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 13:48

Knap paard Katja!!

Kendall Platinum (Ferguson x Kennedy)B+34 / L1+31 / L2+33 / M1+11
Iquinara (Numero Uno x Quidam's Rubin) L2+11 september 2020 verkocht
Donnatelli (Don schufro x Alabaster)Eindstand Z2+7 januari 2018 verkocht naar zweden


Wie vecht kan verliezen, maar wie niet vecht heeft al verloren.


SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 08:14

Nou gisteren mn laatste Z2 wedstrijd gereden, twee keer eerste met 213 en 217,5. Blij mee, ik kan met steeds meer controle de proef door komen.
Nu de puntjes op de i en dan door naar de zz licht. Ik heb me voor eind feb ingeschreven. Spannend!!

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 09:57

Gefeliciteerd superzodia!! Dat zijn mooie punten!

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 14:32

Gefeliciteerd!!

Gisteren ook gestart, 1e proef fijn kunnen rijden, mooi scherp eraan en geen gekke dingen. punten vielen daar tegen met 198,5. 2e proef opzich ook wel fijn maar op t eind waren we even de weg kwijt, paar flinke storingen. Bij dezelfde jury 209 met een 3e prijs :) Had het eerder andersom verwacht :P
Al heeft ze de storingen ook wel gewoon afgestraft met 4x 4 en een 2.

Kendall Platinum (Ferguson x Kennedy)B+34 / L1+31 / L2+33 / M1+11
Iquinara (Numero Uno x Quidam's Rubin) L2+11 september 2020 verkocht
Donnatelli (Don schufro x Alabaster)Eindstand Z2+7 januari 2018 verkocht naar zweden


Wie vecht kan verliezen, maar wie niet vecht heeft al verloren.

Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 16:27

Gefeliciteerd Superzodia! Ik vind de ZZL proeven misschien wel fijner om doorheen te sturen dan de Z2 proeven als ze niet te heet van de wissels worden.

Mooi herpakt in de tweede proef Melissa!

Ik ben vandaag voor de tweede keer gestart en super tevreden. Hij was heel gespannen met zadelen en opstappen maar daarna ging het heel snel beter. In de ring heb ik een beetje truttig gereden in de verruimingen omdat ik vooral de rust en ontspanning wilde bewaren en daardoor had ik een stuk meer controle maar miste het misschien een tikkeltje expressie.
Maar voor nu vooral heel erg tevreden dat hij zo ontspannen en braaf door de baan heen ging. Hij voelt zo enorm ijverig en vooral ook heel safe dus ik heb echt genoten van mijn proef.
Eerste proef waren we tweede en de tweede gewonnen met 223,5 en 226,5. Helemaal blij mee, nog een paar keer Z2 en dan maar eens kijken of we een rondje ZZL kunnen.

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 17:03

Gefeliciteerd allebei!

xx_Irisje

Berichten: 12345
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 17:19

Dat zijn weer hele mooie punten Katja, gefeliciteerd!

Soms snap je er weinig van, Melissa, maar toch mooi weer een punt erbij!

Ik ben vanmorgen weer gestart, ik had me verslapen, heel stom, dus iets kort losgereden, was gelukkig geen probleem. Door die stomme knie heb ik minder kracht in mn rechterbeen waardoor de zijgangen iets anders worden, zeker die naar rechts valt ze wat door de buiging.
1e proef, was ik redelijk tevreden, reed een keer verkeerd maar geen dingen die ik niet kon verklaren, 2e proef slopen er mede door die knie, nog wat fouten in, appyuementen waar ze zich dat in gooit zeg maar.
1e proef 220 en 2e 210, genoeg werk voor ons dus maar wel mooi onze eerst punten in het ZZL binnen!

Iris op instagram!
Jeanne D'Arc, Elite Sport (v. Negro x Elite, Sport v. Jazz) Lichte tour


Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 18:03

Super netjes toch? Zeker gezien je blessure en een mindere voorbereiding.
Wanneer ga je weer starten?

xx_Irisje

Berichten: 12345
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 00:30

Ik ben er ook heel blij mee! Volgende week zondag ga ik nog eens en dan even wat rustiger aan.

Iris op instagram!
Jeanne D'Arc, Elite Sport (v. Negro x Elite, Sport v. Jazz) Lichte tour


nikkietjuh

Berichten: 303
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 10:17

Goedemorgen,

Mooie resultaten komen er voorbij!

Katja gaaf beest! En mooie prestatie op wedstrijd zo. Dat ZZL gaat vast wel goed komen denk ik zo! Gefeliciteerd met de prijzen.

Superzodiak mooie afsluiting van het Z2. Ben benieuwd hoe de overstap bevalt.

Melissa wat raar dat je bij dezelfde jury zonder fouten niet op winst komt en met wel? Miss was ze door de spanning net wat spectaculairder voor het beeld? Toch weer mooi een winstpunt en een prijs te pakken. Gefeliciteerd.

Iris ook lekker bezig. Wel balen dat je knie het nog niet helemaal doet maar zeker mooie punten. Zit een flinke stijgende lijn in!

Ik heb afgelopen weekend mijn Z2 debuut gehad. Ben vrijdag en zondag weg geweest en 3 proeven gestart. Vrijdag de 1e proef was ik even de weg kwijt. Na het binnenkomen op de 1e diagonaal uitstrekken is ie denk ik wel 20x aangegaloppeerd. Dat is echt nog nooit gebeurt marja normaal ben ik zelf ook niet zenuwachtig :') Daarna nog de wissel van contra naar contra verprutst omdat ik zelf niet genoeg reed en als toppunt ook nog verkeerd gereden. Dusss. Maar goed mijn drafonderdelen waren dermate fijn gepunt dat we toch nog op een 210 uitkwamen. 2e proef ging wel heel fijn zonder grote fouten en daar gewonnen met 217. Zondag was een sterker deelnemersveld in handicap met zzlicht. Paar professionele amazones die meededen voor het weekendkampioenschap. Nu de 1e proef kunnen rijden zonder fouten. Draf was ietsje minder dan vrijdag maar was zeker niet ontevreden. Was 4e met 215. Het hoogtepunt was toch wel een 8 voor de wissel van contra naar contra die vrijdag nog compleet mislukte. Zitten nog heeeeel veel verbeterpunten in maar was hier voor de 1e x echt heel blij mee.

First Gold ForGold X Negro
Retro Style Instyle X Negro

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 20:58

Wat een scores Katja! Gefeliciteerd!

Iris mooi de eerste punten in de ZZ licht binnen, super!!

Nikki geen idee, ik kan het niet verklaren :P
Wat een super debuut!!

Kendall Platinum (Ferguson x Kennedy)B+34 / L1+31 / L2+33 / M1+11
Iquinara (Numero Uno x Quidam's Rubin) L2+11 september 2020 verkocht
Donnatelli (Don schufro x Alabaster)Eindstand Z2+7 januari 2018 verkocht naar zweden


Wie vecht kan verliezen, maar wie niet vecht heeft al verloren.

Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 21:39

Mooi debuut Nikki. Dan ga je de volgende keer met vertrouwen de ring in.

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 19:12

Wat een weer vandaag..

Bij jullie alles heel gebleven? hier rondom de stallen gelukkig wel. Alleen van de schuur een raam eruit en windveren en wat dakpannen eraf.

Kendall Platinum (Ferguson x Kennedy)B+34 / L1+31 / L2+33 / M1+11
Iquinara (Numero Uno x Quidam's Rubin) L2+11 september 2020 verkocht
Donnatelli (Don schufro x Alabaster)Eindstand Z2+7 januari 2018 verkocht naar zweden


Wie vecht kan verliezen, maar wie niet vecht heeft al verloren.

Anoniem

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 19:15

Wij hadden een boom in de buitenbaan. Thuis lag alles op een hoop. Wind flink om het huis gewaaid en alles onder de overkapping achter geblazen. Lag ruim een meter blad en rommel haha

Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 22:09

Niet normaal zoals het tekeer ging. Op mijn werk is een gedeelte van de hekken van de weilanden omgewaaid. Op de stal waar mijn eigen paard staat is er een boom die naast de stapmolen staat beschadigd dus ik durf geen paarden in de molen te zetten.
Maar gezien de ellende waar ik over gelezen heb zijn we er heel erg goed vanaf gekomen.

nikkietjuh

Berichten: 303
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Tilburg

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 09:42

Het ging inderdaad goed te keer. Ik werk bij een bouwbedrijf en de grote containers van 6m bij 2.5m schoven gewoon als lego blokjes over de werf :wow: . De lichtstraat in het dak van onze splinter nieuwe rijhal is er ook afgevlogen. Ook echt bizarre filmpjes op internet voorbij zien komen.

Gisteravond nog wel gewoon op springwedstrijd geweest. Toen was het ineens windstil :+

First Gold ForGold X Negro
Retro Style Instyle X Negro

nikkietjuh

Berichten: 303
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Tilburg

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 09:57

Lekker rustig hier!

Nog mensen op wedstrijd geweest?

First Gold ForGold X Negro
Retro Style Instyle X Negro

Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 10:30

Ik ben wel op wedstrijd geweest maar niet met mijn Z2 paard.

xx_Irisje

Berichten: 12345
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 10:34

Ik ben weg geweest in het Zzl, ze schrok onwijs in de eerste proef, echt oprecht waardoor ik een volte moest rijden omdat we finaal aan de kletter gingen, daarna had ik zoveel spanning in de kwart pirouette waardoor we weer aan de haal gingen en nog een volte gereden, resultaat was -6 en 209,5 punten.
2e proef fijner maar absoluut nog niet briljant, wel goed gevoel over en 2e met 225 punten.
Voorlopig ben ik heel blij met de punten die we rijden zonder dat de proeven geheel foutloos of briljant zijn!

Sjaan loopt lekker aan de longe, Mn knie is nog altijd stom, morgen weer naar de arts ervoor.

Hoe ging jij, Katja?

Iris op instagram!
Jeanne D'Arc, Elite Sport (v. Negro x Elite, Sport v. Jazz) Lichte tour


nikkietjuh

Berichten: 303
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Tilburg

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 10:53

Fijne punten weer iris! Jammer dat ze schrok maar je hebt in ieder geval genoeg over op de andere onderdelen zo te zien. Proficiat met de 2e prijs!

Katja verhalen over je andere paarden horen we ook graag hoor :D

First Gold ForGold X Negro
Retro Style Instyle X Negro

Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 11:30

Super nette punten met nog zoveel verbeterpunten Iris.

Ik heb woensdag voor het eerst GP gestart en ben een keer of zes doodgegaan van de zenuwen.
Had 57.7% waar ik voor de eerste keer echt tevreden mee moet zijn gezien de hoeveelheid fouten.
Als hij de laatste lijn gehoorzaam was gebleven had ik al op 60% gezeten.
Had verder een fout in de zigzag en in de eners. Die tellen beide dubbel maar zijn ook nog niet super bevestigd dus daar had ik wel rekening mee gehouden.
Verder een fout in de eerste uitgestrekte draf en in een pirouette (die ook dubbel telt) die beide onnodig waren en echt door mijn spanning kwamen.
Dus ik heb wat te oefenen en volgende week gaan we op woensdag voor poging twee.

Komend weekend een rondje L2 met een paard van een lesklant.

Eros mag 4-2 en 17-2 mee.

xx_Irisje

Berichten: 12345
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 11:31

Dat viel mij idd mee, voorlopig zijn we nog niet klaar voor het zzz dus tijd zat om punten te rijden.

Iris op instagram!
Jeanne D'Arc, Elite Sport (v. Negro x Elite, Sport v. Jazz) Lichte tour


melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 20:52

Iris wat zonde van de spanning in de 1e proef, maar super herpakt in de 2e. Gefeliciteerd!!
Wat onzettend oliebol van je knie.. HOpen dat je gauw meer duidelijkheid hebt en minder pijn!

Gaaf zeg Katja GP!! Ondanks de fouten en spanning toch een nette score. Kan me goed voorstellen dat er veel spanning is haha. Succes komende week!!

Hier gelukkig weer een droge bak, toch wel heel wat prettiger dan een zwembad :')

Kendall Platinum (Ferguson x Kennedy)B+34 / L1+31 / L2+33 / M1+11
Iquinara (Numero Uno x Quidam's Rubin) L2+11 september 2020 verkocht
Donnatelli (Don schufro x Alabaster)Eindstand Z2+7 januari 2018 verkocht naar zweden


Wie vecht kan verliezen, maar wie niet vecht heeft al verloren.

xx_Irisje

Berichten: 12345
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 23:33

Wat Supergaaf Katja! Het is wel mooi Gp en mooi genoeg te verbeteren om wel 60% te rijden!
Eros is de vivaldi neem ik aan?

Weer lekker aan het trainen Melissa?

Ik zou zaterdag gaan lessen maar er zit even iets tegen bij de juf dus maar weer doorgeschoven. Ben nog niet wezen lessen sinds Furby terug is van zwangerschapsverlof dus het wordt wel tijd onderhand.

Iris op instagram!
Jeanne D'Arc, Elite Sport (v. Negro x Elite, Sport v. Jazz) Lichte tour


Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 18:02

Eros is inderdaad de Vivaldi.

Ik ben ook blij dat alles weer een beetje droger is. Wat een hoop water hebben we de afgelopen maanden gehad.

Hopelijk kun je snel weer een keer lessen Iris. Ik vind het altijd zo heerlijk inspirerend om te lessen. Komende maand ga ik twee dagen lessen bij Sönke Rothenberger, ben heel benieuwd hoe dat is.

Zijn er nog mensen op wedstrijd geweest?
Ik heb gisteren een rondje L2 gedaan met een paard van een vriendin om te kijken hoe ze zich zou gedragen in de ring. Was allemaal een beetje rommelig maar ze was super braaf en ik had wel fijn gereden. 195 en 200 punten en ook nog een prijs mee naar huis mogen nemen.
Volgende week mag Eros weer mee.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GGFJ, Selina, Thrive en 34 bezoekers