[HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 12:35

Geen idee. Ik ga morgen eerste wel eens kijken hoe het met verband erom gaat. Heb inmiddels al drie paarden gelongeerd en eigenlijk geen last ervan. Anders app ik mijn fysio wel even voor tips.

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 17:57

Dat is flink balen Katja, hopelijk kun je iets bedenken waardoor je van het weekend toch gewoon lekker kunt starten!

Hier nog geen selecties dit seizoen helaas, misschien het outdoorseizoen maar weer eens proberen. Outdoor is sowieso meer ons ding :)

Vec heb je al reactie van Harm gehad op je aanvraag voor de keuring?

tamaramt

Berichten: 7547
Geregistreerd: 26-08-07
Woonplaats: noord brabant

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 20:14

Echte grote verschillen in de selectiewedstrijden. Hier altijd 2 jurys per proef en vaak ook strenge jurys, 6 selectiewedstrijden waarvan je er minimaal 4 moet rijden.Altijd tussen de 20 en 30 starts in de klasse Z ooit meer en doen echt he goede ruiters en paarden mee. Mogen er altijd maar een aantal door naar het bk.

@britt: oei, dat is niet fijn balen zeg. Beterschap voor je paard

@katja: wowwww. Dat klinkt wel echt heftig zeg! Dat is een misselijke beet dan geweest! Heel veel beterschap!

Mloui

Berichten: 1644
Geregistreerd: 29-06-04

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 15:44

@katja, als reactie op 2 pagina's terug: de oefenwedstrijd wordt gehouden in Hellendoorn, Overijssel

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 15:47

Thanks! Dat is niet echt in de buurt helaas.

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 12:33

Hello!

Hoe is het gegaan t weekend Katja?

Hier beetje teleurgesteld. Werd na de proef door de jury geroepen, dat hij niet altijd zuiver stapte. Nee klopt, hij heeft dat met spanning. Dan gaat hij kort lang stappen. Ja, maar ik zie een wondje. (Had zich zaterdag open getrapt id wei, maar geen last van). Tja, hij stapt altijd zo. Ok, maar ik zie het ook in draf en galop. Ohw, dus ik kan de 2e proef beter niet rijden? Nee, wie ben ik, dat kan ik niet zeggen.

Maar ja, als een jury deze mening heeft, krijg je natuurlijk geen punt. Dus niet gestart.

Nou had hij een geïrriteerde plek ter hoogte van de rand vh zweetblad, dus kon met mn linkerbeen niet fijn aankomen (dus geen lengtebuiging in appuyementen, kwam omhoog bij keertwending) dus had al niet mega fijn kunnen rijden.

Was gedeeld 6e (vd 8) met 198,5 dus schade viel mee. Maar wel beetje teleurgesteld. Had makkelijk rond de 3e plaats kunnen eindigen.

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 12:59

Wat balen zeg Michelle! Snap dat je dan niet tegen de jury in gaat, maar wel heel erg jammer van je wedstrijd.

Ik begin hier een beetje gefrustreerd te raken over die stomme wissels :( Ik weet dat ik niet mag klagen hoor, ze pakt het best goed op, maar ik snap maar niet en ik krijg het maar niet voor elkaar dat ze ze in een keer springt. Ze blijft ze maar in tweeen springen. Ze kan het wel, want ze doet het sporadisch wel eens maar dat is echt op 1 hand te tellen. Omdat het voor mij ook nog een nieuwe oefening is ben ik bang dat ik iets verkeerd doe, maar wat...? Iemand tips hiervoor toevallig?

Mloui

Berichten: 1644
Geregistreerd: 29-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 20:19

Inderdaad balen Michelle, maar verstandige beslissing genomen. Toch starten heeft geen zin dan.

Wbt de wissels Droversrun, hier helpt het om pas de wissel te vragen wanneer mijn contra in orde is. Dus helemaal nageeflijk, aan het been en wat stelling/buiging ik de richting van de nieuwe galop. Zolang hij naar binnen blijft hangen (dus tegen mijn nieuwe binnenbeen) is, springt hij na, en zodra hij niet ijverig genoeg aan mijn been is, springt hij ook na.

Soms duurt het een paar rondjes voordat ik de wissel kan vragen. Soms is het ook vrijwel meteen. En ik merk dat het vaak vanuit een appuyement makkelijker is, omdat hij dan maar wat graag hol wil worden voor mijn oude buitenbeen/nieuwe binnenbeen.

nikkietjuh

Berichten: 303
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 11:36

Goedemorgen :wave: ,

Druk gekletst weer hier !
Heb wel meegelezen maar beetje druk geweest dus weinig tijd om te antwoorden.

Vec ben je nog iets wijzer geworden over de keuring? Wel vervelend dat je er zoveel last van hebt. Is het iets permanents of kan het uiteindelijk wel weer helemaal goed komen? Hoop het laatst anders is dat mooi zuur.

Katja hoe is het met je vinger? Toch kunnen rijden? Ik heb 2jaar geleden mijn bovenste 2 vingerkoten en het tussenliggende gewricht gebroken. Ik had zo'n zelfde kapje als yvonne omschrijft. Verre van ideaal maar zonder was voor mij geen optie en het alternatief was gips tot over de pols. Als ik ook maar iets of wat bewoog verging ik van de pijn maar dat kwam vooral door gebroken gewricht. Helaas hebben ze dat niet helemaal mooi gezet waardoor ik nu een flink kromme vinger heb. _-:(

Britt is je paard weer opgeknapt? Vervelend dat hij er zo op reageert.

Michelle balen van je wedstrijd. Punten vielen dan nog mee. Volgende keer beter hopelijk.

Droversrun je wisselfrustratie is herkenbaar. Ik heb die fase ook gehad. Op het punt gestaan paard te verkopen en met een jonkie in de L verder te gaan :+ . Enige tip die ik je kan geven is geduld hebben rustig blijven en heel consequent zijn in je voorbereiding , wat mloui ook zegt.

Hier wat drukke weken op het moment. Veel zadelafspraken en afgelopen weekend naar Disney geweest met mijn vriend. Allemaal super leuk maar merk wel dat het veel energiekost om dan ook alle paarden nog goed aan de gang te houden.
Vanavond en van het weekend gaan we nog eens een poging doen op concours.

Ik heb het niveau een beetje opgeschroefd en de planning wat ingekort. Ik wil proberen om begin 2019 het zz zwaar in te gaan. Normaal gezien wilde ik dit in het buitenseizoen doen maar aangezien wij in mei 2019 ons eerste kindje verwachten wordt dat een beetje lastig :o

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 11:57

Oooh van harte!!! Wat leuk zeg!
Hopelijk groeit je buik niet te hard, ik kon met 3,5/4 mnd al mn rijkleding niet meer aan haha

nikkietjuh

Berichten: 303
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Tilburg

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 12:00

Daar heb ik gelukkig nog geen last van. Nu 14weken en alles past nog prima. Begint nu een klein beetje beweging in te komen maar echt hard gaat het gelukkig nog niet. Hoop voorlopig toch nog wel even door te rijden.

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 12:04

Oh dat zou fijn zijn!

Ik heb tot een week of 23 wel wat gereden, maar met mijn laatste wedstrijd (was ik 12weken) zat mn witte broek al open haha

Anoniem

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 14:39

Proficiat Niki, ik had het een paar weken geleden al gehoord maar toen was het nog niet algemeen bekend denk ik. Super leuk.
Het is zo weer mei!

Mijn been gaat helemaal niets. Zaterdag starten maar dat zal niet veel worden. Heb er vorige week ma en zaterdag op gezeten en deze week nog helemaal niet.
Wbt keuring hoef ik er waarschijnlijk niet eens heen maar dat hoor ik binnenkort.

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 15:19

Wat ellende Vec, hopelijk vind je iets of iemand die je kan helpen om beter te functioneren. Ik heb op een gegeven moment overwogen te stoppen met rijden omdat ik zoveel last had dat ik het niet meer zag zitten en kwam toen bij een manueel terecht die precies begreep waar het probleem zat en er zoveel verbetering in gekregen heeft.

droversrun schreef:
Ik begin hier een beetje gefrustreerd te raken over die stomme wissels :( Ik weet dat ik niet mag klagen hoor, ze pakt het best goed op, maar ik snap maar niet en ik krijg het maar niet voor elkaar dat ze ze in een keer springt. Ze blijft ze maar in tweeen springen. Ze kan het wel, want ze doet het sporadisch wel eens maar dat is echt op 1 hand te tellen. Omdat het voor mij ook nog een nieuwe oefening is ben ik bang dat ik iets verkeerd doe, maar wat...? Iemand tips hiervoor toevallig?
Heel goed zorgen dat ze vrij zijn van je binnenteugel en binnenbeen dat het binnenachterbeen in ieder geval zoveel mogelijk kans heeft om door te springen. En zorgen dat de kwaliteit van de galop zo goed mogelijk is. Wat zegt je instructeur erover? En hoe zijn de wissels met iemand anders erop?

Gefelciteerd Nikki, groot gelijk dat je dan probeert om voor die tijd nog even ZZZ te starten. Dat is een mooi doel.

Mijn vinger doet het naar omstandigheden erg goed maar ik ben het inmiddels al meer dan zat. En ik weet niet hoe vaak ik nog met het verband vast kan zitten aan het klittenband van de beenbeschermers zonder dat ik ze ritueel verbrand en de dekens erbij want die hebben ook allemaal klittenband _-:(
Was afgelopen weekend op concours geweest beide dagen met wisselend succes. Zaterdag prix gestart met Eros en die was echt geweldig. We hadden een lekke band met de trailer dus te laat daar maar hij was relaxed en fijn te rijden. Alleen merkte ik dat ik er te weinig aan gezeten had in de week ervoor en daardoor kreeg ik het net niet zo op het achterbeen als ik zelf gewild zou hebben en ik had een beetje een ding met beide pirouettes. Moet ook zeggen dat de pijn me onderweg wel tegenviel want ik was best een beetje misselijk onderweg.
Uiteindelijk nog ergens in de 61% en dat vond ik gezien de omstandigheden echt wel ok.

Zondag met mijn eigen paard gestart in de inter2 en die was nogal scherp en ik was dat iets minder. Hij nam het gewoon teveel over en ik had er achteraf meer aan moeten rijden. Zat nog dicht bij winst ondanks een aantal tweeën en nog wat onvoldoendes. Wat goed ging ging ook wel echt goed en met losrijden was hij waanzinnig. Dus eigenlijk best een goed gevoel over en veel geleerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 15:23

Best knap gedaan met zo'n pijnlijke vinger haha.

Ik hoop dat het allemaal wat gaat brengen met de behandelingen. Iedere week 2x fysio moet toch wat gaan doen zou je zeggen?
Stoppen met rijden is nog niet aan de orde maar ik heb wel mijn startkaart stopgezet per 7 januari.

Het liefst zou ik een fijne ruiter zoeken met nog weinig tot geen wedstrijdervaring maar die wel een beetje lekker kan sturen in de basis. Die kan dan mooi wat B rijden van de zomer.

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 15:27

Ik trainde al een jaar 3x per week bij een (hele goede) sportfysio maar toch kwam er nauwelijks verbetering in. Ik denk wel dat het een beetje is als met instructeurs, je moet net iemand vinden die goed bij je past en begrijpt wat je nodig hebt. De beste is niet noodzakelijk voor jou het beste.

Anoniem

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 15:39

Dat is zeker waar. Tot nu toe heeft er in de afgelopen twee jaar niemand echt goed geluisterd.
Daar kwam ik achter toen ik bij de sportarts terecht kwam 3 weken geleden.

Bij deze arts had ik een afspraak van een half uur en deze had behoorlijk snel gevonden wat anderen in alle onderzoeken niet gezien hebben.
Ook de afspraak bij de revalidatie fysio gaf zoveel inzicht.

Geloof dat ik toen, ondanks de diagnose, voor het eerst in tijden blij naar huis ging.

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 16:20

Zo herkenbaar. Hopelijk helpt de fysio je de goede kant uit.

Anoniem

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 16:24

Ik hoop het ook. Hij heeft bij het bespreken van de testen duidelijk aangegeven dat het tegen gaat vallen, meer pijn gaat geven en zeker niet leuk gaat zijn... We zullen het beleven haha

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 16:53

Dat hoort er helaas meestal bij...

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 17:10

Gefeliciteerd Nikkietjuh!!

Hen zaterdag weer wedstrijd en ben eindelijk zo goed als pijnvrij. Dat mag dit keer geen beperkende factor zijn, alleen mijn eigen geklungel. Ben benieuwt. Moet wel als 1e starten.

Wel knap dat je nog zo gereden hebt Katja, gros zou afgebeld hebben.

Mloui

Berichten: 1644
Geregistreerd: 29-06-04

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 23:27

Wat een hoop blessures! Fysio kan erg pittig zijn, maar ook zo veel goed doen! Ik heb echt af en toe liggen janken na mijn wervelbreuk bij de fysio, maar zo dankbaar dat ik nu eigenlijk nagenoeg pijnvrij ben. Hold on!

BrittOllie

Berichten: 2286
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 12:53

Hoi!

Jammer van je concours Michelle, ook wel balen van zo’n jury. Ik ken dat gevoel wel, dan kun je inderdaad beter niet starten want dan kun je toch niks meer goed doen in de ogen van die jury. #)

Droversrun, die wissels........ ken de frustratie. Spring ze zelf meestal vanuit contra, en focus me dan op een goede sprong en verzameling, maar zelfs als ik denk dat dat allemaal voor elkaar is mislukt het nog wel eens.

Nikkietjuh, gefeliciteerd met je zwangerschap! :)

Vec, wat rot van je been zeg...

Katja, fijn dat het met je vinger beter gaat! Haha dat klittenband probleem dat merk ik momenteel ook met mijn handschoenen :+
Toch net percentage gereden ondanks de omstandigheden :)

Ik ben zelf gisteren weer op concours geweest. Was weer erg wennen, 18*35 losrijbak, 5 combinaties.. moest veel op de rem terwijl ik op mijn paard juist moet doorrijden om problemen op te lossen.

Eerste proef was ik dus niet zo lekker voorbereid, werd hij wat lang en traag (gebruikelijk probleem). Wat fouten, ook wel wat goede dingen.
Tussendoor echt weer even geprobeerd op achteren te zetten en dat heb ik in de proef ook geprobeerd vast te houden, en was voor mijn gevoel dan ook wel veel beheerster. Beide proeven wel een wissel niet gelukt en dus beide een 0 en -2 voor volte.
Had geen winstpunten (wel terecht), maar had wel beide proeven zelfde puntenaantal (zelfde jury). Dat vond ik wel vreemd, voor mijn gevoel ging de tweede proef wel een stuk beter. Werd ook vooral dik afgestraft voor wat fout ging en niet echt beloond voor wat goed ging, dus dan hou je weinig over.
Eventjes teleurgesteld natuurlijk, maar moet weer het ritme vinden en dan lukt het hopelijk ooit wel een keer in de ring zoals het thuis gaat. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 20:50

Wat jammer Brit, afstraffen is zo makkelijk, goede dingen benoemen niet.

Ik was vandaag weg en was eigenlijk heel tevreden. Kon er behoorlijk aan blijven rijden en oefeningen liepen fijn. Had wel 2x een 2 te pakken in de eerste proef. Ik wil halthouden bij A en dacht toen: Moet dat nu wel? Toen ging mijn paard op de seconde achterwaarts. Niet stilgestaan. In de wissel naar rechts bij C geef ik een vage hulp denk ik want hij gaat braaf naar draf.
Met 216,5 erg tevreden.

2e proef was hij wat leeg maar hij bleef er aardig aan trekken. Wissels waren goed en hij dacht mooi mee. Daar was ik met 225 1e.

Mooi 3 wp, een prijsje en een heel fijn gevoel mee naar huis.

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 23:03

Super goed! Gefeliciteerd!