Subtop - Wie nog meer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suzanne F.

Berichten: 49205
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 13:54

Je mag hem sturen, jarenlang jury geweest, inmiddels gestopt.

Jonnekee
Berichten: 753
Geregistreerd: 18-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 18:01

Nou bij ons werd het hem helaas niet afgelopen dinsdag, had niet eens een heel slecht gevoel na mn proef, wel 1 grove fout voor mn rechter pirouette hij wou al inzetten dus ik zette hem recht en hij wisselde dus weer terug gewisseld en pirouette gereden maar alles bij elkaar leverde een 2 op, had bij elkaar 57% helaas pindakaas, terwijl ik bij beide jury's in het verleden wel gewoon winst gereden heb, overigens over de hele dag is er zeer weinig winst gegeven..

We blijven lekker vrolijk door prutsen... :j

mirjamalvaro

Berichten: 14648
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 19:28

Jammer jonnekee.
Hier zondag nog ZZ-licht. Hopen op laatste 2 puntjes, maar heb vermoeden dat dat er niet in zit. Wel lekker aan het trainen thuis. Binnenkort weer eens lesje afspreken.

peetje82
Berichten: 3515
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 09:21

mijn merrie Diva die ik zelf voorheen in Inter I startte wordt staan in training. Haar amazone startte gister Inter B, ze won de groep met 64.9. In de proeven echt nog ruimte voor verbetering maar we zijn er super blij mee hoe het nu gaat.
Ze was wat strak, tgv embryospoeling en hormonen vrees ik.

mirjamalvaro

Berichten: 14648
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 09:24

Wat goed. Volgende keer 70% als ze niet strak word. :))

Hier gisteren laatste 2 puntjes gereden in het ZZ-licht. Nu er achter zien te komen wanneer het goed genoeg is voor ZZzwaar. Echt 0.0 ervaring mee.

haasje20
Berichten: 500
Geregistreerd: 29-05-08

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 09:58

Knap peetje!

Ik vind de zz-zwaar proeven niet veel moeilijker, al is de jurering wel degelijk een stuk strenger in het zz-zwaar.

suikermeisje

Berichten: 8345
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 10:00

haasje20 schreef:
Knap peetje!

Ik vind de zz-zwaar proeven niet veel moeilijker, al is de jurering wel degelijk een stuk strenger in het zz-zwaar.


Precies. Dat is waar de meeste tegenaan lopen denk ik.

xx_Irisje

Berichten: 12345
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 10:19

haasje20 schreef:
Knap peetje!

Ik vind de zz-zwaar proeven niet veel moeilijker, al is de jurering wel degelijk een stuk strenger in het zz-zwaar.

Precies dat!

Gefeliciteerd Peetje!

vur

Berichten: 3982
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 10:39

Mijn ervaring is dat ze strenger kijken naar het lichaamsgebruik van je paard en minder zitten te zeveren of oefeningen wel op het bordje worden uitgevoerd. Uiteraard telt het laatste wel mee, maar lijkt het bij de subtop minder belangrijk, dan bij de basis.

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 10:58

Een leuk, positief wedstrijddagje gehad gisteren :D We hebben flink gave scores gehaald en voor het eerst de pleasure meegereden (was voor de lol, uiteindelijk ging het erg goed) :D

- In hand trail L2 (subtopklasse) een eerste plek met een 70 score;
- In hand trail L1 (topklasse) een eerste plek met een 70,5 score;
- Pleasure L2 (subtopklasse) een eerste plek, met complimenten van de jury voor het constante en regelmaat.

*\o/* *\o/*

Afbeelding

Mirranda

Berichten: 1717
Geregistreerd: 24-09-04
Woonplaats: Melissant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 13:28

Wow Wieneke, Gefeliciteerd zeg !! Even 3x een eerste plaats in de wacht slepen 8-)
En dan ook nog voor het eerst pleasure starten en voor de lol *\o/*


Wij hadden ook een topdag.
Mijn haflinger heeft zijn eerste winstpunt in de PSG gelopen.
Niet verwacht door wat storing in de proef (wat dus 2x een 3 opleverde) en een foutje op een keertwending, maar gelukkig genoeg punten op de andere onderdelen om dat te compenseren.

mirjamalvaro

Berichten: 14648
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 14:07

Wat goed Wieneke en mirranda!

stitchlover

Berichten: 2606
Geregistreerd: 20-06-07
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 14:31

Gefeliciteerd Wieneke, Mirranda en Peetje met de mooie resultaten! *\o/*

Ik ga met de andere mee, in de subtop wordt strenger naar de kwaliteit van lopen gekeken. Je rijdt niet zomaar meer je punten als de oefeningen getoond worden, maar de 'basis' niet helemaal voor elkaar is.

Wij hebben zaterdag heel fijn getraind en afgelopen zondag zijn we op buitenrit gegaan en hebben we voor het eerst gezwommen! Was erg gaaf :j
Afbeelding

peetje82
Berichten: 3515
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 07:28

vur schreef:
Mijn ervaring is dat ze strenger kijken naar het lichaamsgebruik van je paard en minder zitten te zeveren of oefeningen wel op het bordje worden uitgevoerd. Uiteraard telt het laatste wel mee, maar lijkt het bij de subtop minder belangrijk, dan bij de basis.



Die ervaring heb ik dan niet helemaal. Ik zie vaak beesten in de zware tour lopen ( inter II) die zo stijf zijn als een staak, zij hebben de punten dus nooit kunnen rijden op lichaamsgebruik mar wel op het correct uitvoeren van de oefeningen en heel strak hun proefje te rijden.

vur

Berichten: 3982
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 08:36

Ik had het over het zz-zwaar.

haasje20
Berichten: 500
Geregistreerd: 29-05-08

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 11:10

Ja ik snap niet hoe sommige combinaties in de hoge klasses met zo weinig lichaamsgebruik toch goede punten rijden. Terwijl daar voor mijn gevoel in het zz-zwaar wel naar gekeken wordt. Aan de andere kant, ze hoeven maar 1 keer een puntje te scoren vanaf de hoge klasses, dus wellicht is daar nog een verbeterslag te maken.

Ik ga de 24e weer :-) Afgelopen weekend lekker naar het bos geweest ;)

stitchlover

Berichten: 2606
Geregistreerd: 20-06-07
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 12:16

in sommige gevallen is er misschien ook een 'gunfactor' in het spel. Het wereldje is klein. Daar mag je alleen natuurlijk niet vanuit gaan 8-)

peetje82
Berichten: 3515
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 13:47

vur schreef:
Ik had het over het zz-zwaar.


de combinaties in de PSG en Inter hebben toch ook eerst ZZ-Z door moeten worstelen?

vur

Berichten: 3982
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 14:32

Ja en toch lijkt het dat je je punten in de GP makkelijker bij elkaar rijdt. Of dat er toch weer meer naar andere dingen wordt gekeken. Trouwens als je paard goed kan passageren en piafferen, dan heb je meer dan de helft van je punten binnen.

Sewri
Berichten: 394
Geregistreerd: 08-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 14:50

vur schreef:
Ja en toch lijkt het dat je je punten in de GP makkelijker bij elkaar rijdt. Of dat er toch weer meer naar andere dingen wordt gekeken. Trouwens als je paard goed kan passageren en piafferen, dan heb je meer dan de helft van je punten binnen.


Dat is het denk ik voornamelijk, als jij vanaf PSG de dubbel tellende oefeningen echt voor elkaar hebt kom je vrij eenvoudig op 60%. En wat betreft ZZZ, veel mensen hebben al eens eerder een klasse(s) hoger reden en starten meteen hoger om van die k*t ZZ-zwaar af te zijn, of ze hun paard nu voor elkaar hebben of niet. Het is een beetje het M2 van de subtop vind ik, je start het nooit tenzij je “moet” :')

tantesam
Berichten: 787
Geregistreerd: 07-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 14:56

Nou jullie het over de percentages hebben, wat mij altijd opvalt is de hoge punten op cdi's, daar moet je er wel echt een potje van maken om onder de 60% te eindigen. Soms zie ik proeven, zo erg en dan gewoon nog 65%. Zz zwaar ging hier vrij soepel. Vind de lichte tour moeilijk, we beheersen alles goed maar om er een mooi samenhangend geheel van te maken is nog een dingetje zeg maar...

peetje82
Berichten: 3515
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 15:29

Sewri schreef:
vur schreef:
Ja en toch lijkt het dat je je punten in de GP makkelijker bij elkaar rijdt. Of dat er toch weer meer naar andere dingen wordt gekeken. Trouwens als je paard goed kan passageren en piafferen, dan heb je meer dan de helft van je punten binnen.


Dat is het denk ik voornamelijk, als jij vanaf PSG de dubbel tellende oefeningen echt voor elkaar hebt kom je vrij eenvoudig op 60%. En wat betreft ZZZ, veel mensen hebben al eens eerder een klasse(s) hoger reden en starten meteen hoger om van die k*t ZZ-zwaar af te zijn, of ze hun paard nu voor elkaar hebben of niet. Het is een beetje het M2 van de subtop vind ik, je start het nooit tenzij je “moet” :')


ja haha dat klopt :D

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 19:37

Sewri schreef:
vur schreef:
Ja en toch lijkt het dat je je punten in de GP makkelijker bij elkaar rijdt. Of dat er toch weer meer naar andere dingen wordt gekeken. Trouwens als je paard goed kan passageren en piafferen, dan heb je meer dan de helft van je punten binnen.


Dat is het denk ik voornamelijk, als jij vanaf PSG de dubbel tellende oefeningen echt voor elkaar hebt kom je vrij eenvoudig op 60%. En wat betreft ZZZ, veel mensen hebben al eens eerder een klasse(s) hoger reden en starten meteen hoger om van die k*t ZZ-zwaar af te zijn, of ze hun paard nu voor elkaar hebben of niet. Het is een beetje het M2 van de subtop vind ik, je start het nooit tenzij je “moet” :')

Hahahah geweldig omschreven, wel echt waar!

Sanet

Berichten: 7938
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 19:51

Dan gaat er ergens iets mis. De M2 lag ons echt ontzettend goed. Maar de ZZ-Zwaar.... is nog niet echt onze klasse.

mirjamalvaro

Berichten: 14648
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 19:52

Ik vond M2 makkelijk en leuk. Goed teken voor het ZZ-zwaar? :')