Subtop - Wie nog meer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tantesam
Berichten: 787
Geregistreerd: 07-05-09

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 17:06

Wat een schattig filmpje, echt knap.
En jij ruim 62% supergoed!

stitchlover

Berichten: 2606
Geregistreerd: 20-06-07
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 12:00


xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 19:25

Wat een giga gave foto zeg :D

Ik moet hier ook eens aan een jaaroverzicht gaan beginnen :P

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 19:58


Izzy19

Berichten: 2131
Geregistreerd: 11-07-07
Woonplaats: Wingene (België)

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 10:11

Mooie jaaroverzichten al! Met bijhorende mooie resultaten ook zeg! Knap!

Ik heb gisteren toch echt genoten van mijn ritje. Echt fijn kunnen rijden, zelf ook veel meer aandacht gegeven aan het doorlaten vooraan waardoor ze nog eens zo gemakkelijk liep. Daar zaten we daarvoor een beetje op vast en lag (uiteraard) weer aan mezelf :D Een klein beetje pirouettewerk mee genomen en rechts voelde ze echt superfijn. Heerlijk gevoel als al die energie in zo'n bolletje onder je verzameld wordt en toch gecontroleerd blijft. Ik begin terug meer het gevoel te krijgen dat ze weer in vorm begint te geraken voor de wedstrijden. Ben ik erg gelukkig mee!

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 11:41

Dankjewel :D

Klinkt super, heb je alweer een wedstrijd gepland staan? :D

Izzy19

Berichten: 2131
Geregistreerd: 11-07-07
Woonplaats: Wingene (België)

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 12:15

Normaal wordt 14 januari de 1ste wedstrijd, een oefenwedstrijdje op PSG niveau :)

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 21:37

Zijn er nog mensen die binnenkort wedstrijden in de planning hebben?

Ik was vorige week naar Bunschoten geweest in de inter1. Was een beetje onverwacht allemaal, ik zou er starten maar dat ging toen niet door omdat mijn instructrice jureerde maar kreeg op dinsdag een mail of ik wilde starten omdat het een dag later was ivm het weer en ze hadden andere juryleden. Eigenlijk al ja gezegd voor ik er goed en wel over nagedacht had en toen bedacht ik me dat ik nauwelijks voorbereiding had en dat hij ook al twee dagen amper zijn stal uit was geweest omdat het terrein te glad was om ze eruit te halen.

Maar goed toch gegaan en hij was gewoon veel te gespannen omdat hij zo fris was maar ondanks dat deed hij wel braaf wat er gevraagd werd. Geen grote fouten op het binnenkomen na toen hij in galop weg ging maar de hele proef was gewoon niet lekker en ik kon er niet fijn aan zitten en hij bleef erg op de hand duiken.
Ondanks dat nog ruim 63% dus voor de eerste keer na 5 maanden weer op pad ben ik tevreden.

Volgende week ga ik met beide paarden naar Nijkerk en de week daarop naar Utrecht.

Jonnekee
Berichten: 753
Geregistreerd: 18-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 00:23

Katja schreef:
Zijn er nog mensen die binnenkort wedstrijden in de planning hebben?

Ik was vorige week naar Bunschoten geweest in de inter1. Was een beetje onverwacht allemaal, ik zou er starten maar dat ging toen niet door omdat mijn instructrice jureerde maar kreeg op dinsdag een mail of ik wilde starten omdat het een dag later was ivm het weer en ze hadden andere juryleden. Eigenlijk al ja gezegd voor ik er goed en wel over nagedacht had en toen bedacht ik me dat ik nauwelijks voorbereiding had en dat hij ook al twee dagen amper zijn stal uit was geweest omdat het terrein te glad was om ze eruit te halen.

Maar goed toch gegaan en hij was gewoon veel te gespannen omdat hij zo fris was maar ondanks dat deed hij wel braaf wat er gevraagd werd. Geen grote fouten op het binnenkomen na toen hij in galop weg ging maar de hele proef was gewoon niet lekker en ik kon er niet fijn aan zitten en hij bleef erg op de hand duiken.
Ondanks dat nog ruim 63% dus voor de eerste keer na 5 maanden weer op pad ben ik tevreden.

Volgende week ga ik met beide paarden naar Nijkerk en de week daarop naar Utrecht.


Gefeliciteerd! Toch ontzettend knap met een slechte voorbereiding winst te rijden en 63% is niet net aan!

Ga je 5 januari naar Utrecht?

peetje82
Berichten: 3515
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 07:33

Super gedaan dan Katja!!

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 08:22

Ik was ook aangenaam verrast met de punten. Het voelde een stuk minder goed dan het er blijkbaar uit zag. Ach, soms zit het mee...

Ik ga inderdaad 5-1 naar Utrecht.

Izzy19

Berichten: 2131
Geregistreerd: 11-07-07
Woonplaats: Wingene (België)

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 10:10

Toch best een net resultaat dan Katja met zo'n minimale voorbereiding en eigenlijk niet echt een goed gevoel tijdens je proef. Het mag af en toe ook gewoon eens meezitten :)

stitchlover

Berichten: 2606
Geregistreerd: 20-06-07
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 10:31

Zo'n meevaller is ook wel eens fijn Katja, gefeliciteerd met je punt!

Utrecht is echt te ver voor ons, wij gaan waarschijnlijk in Oud Gastel starten de 20e. Nog nooit geweest, iemand daar bekend?

dresjoepie

Berichten: 2521
Geregistreerd: 23-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 10:49

stitchlover schreef:
Zo'n meevaller is ook wel eens fijn Katja, gefeliciteerd met je punt!

Utrecht is echt te ver voor ons, wij gaan waarschijnlijk in Oud Gastel starten de 20e. Nog nooit geweest, iemand daar bekend?


Mee lezer die het super leerzaam vind om jullie verhalen te lezen!

Er is wel wat te zien in Oud gastel tribune langs de baan terras achter het jury hokje maar wel fijne bodem! Heb er pas voor het eerst gereden met mijn 4 jarige en die vond het niet eng! Maar is ook nooit kijkerig Succes iig :)

Izzy19

Berichten: 2131
Geregistreerd: 11-07-07
Woonplaats: Wingene (België)

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 11:09

Ik ben momenteel wat over de choreografie aan het denken voor mijn lichte tour kür volgend jaar. Inspiratie zit precies ver weg, zijn er hier nog mensen met leuke ideeën voor creatieve lijnen? Sterke punten van mijn merrie zijn de zijgangen, deze doe ik dus liefst naar de jury toe. Zeker in draf! Uitgestrekte draf is goed maar niet waw dus gebruik ik meestal om terug van de jury weg te rijden. Pirouettes kan ze heel fijn, heeft ze ook een hele mooie techniek voor. Series zijn goed maar ook niet waw, dus rij ik meestal ook wat van de jury weg. Ik wil graag iets creatiever dan een variant op de standaard PSG en Inter proef :) Dus als jullie ideeën hebben, laat maar komen!

Jonnekee
Berichten: 753
Geregistreerd: 18-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 18:51

Katja schreef:
Ik was ook aangenaam verrast met de punten. Het voelde een stuk minder goed dan het er blijkbaar uit zag. Ach, soms zit het mee...

Ik ga inderdaad 5-1 naar Utrecht.


Ik ook :j dus als je een echte witte schimmel ziet ben ik het er lopen er niet heel veel in de subtop *D

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 20:59

Ik ga je vast herkennen. Als de startlijst er is moet je maar even laten weten hoe laat je moet starten. Lijkt me leuk om je te zien rijden.
Zelf heb ik twee vossen bij me, de ene met nog niet iets meer wit als de andere.

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 21:06

Hier 20 januari weer wedstrijd, op Reining Centrum Meertenhof (stal van Jurgen Pouls) zo een prachtige bodem altijd :D

suikermeisje

Berichten: 8346
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 23:15

Jonnekee schreef:
Katja schreef:
Ik was ook aangenaam verrast met de punten. Het voelde een stuk minder goed dan het er blijkbaar uit zag. Ach, soms zit het mee...

Ik ga inderdaad 5-1 naar Utrecht.


Ik ook :j dus als je een echte witte schimmel ziet ben ik het er lopen er niet heel veel in de subtop *D


Sowieso niet zoveel in de dressuur. Mijn schimmel die nog klein beetje grijzig is, die valt idd ook vaak wel op.

Jonnekee
Berichten: 753
Geregistreerd: 18-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 00:10

Ik was ook aangenaam verrast met de punten. Het voelde een stuk minder goed dan het er blijkbaar uit zag. Ach, soms zit het mee...

Ik ga inderdaad 5-1 naar Utrecht.
[/quote]

Ik ook :j dus als je een echte witte schimmel ziet ben ik het er lopen er niet heel veel in de subtop *D[/quote]

Sowieso niet zoveel in de dressuur. Mijn schimmel die nog klein beetje grijzig is, die valt idd ook vaak wel op.[/quote]

Nee precies ze zijn bijna zeldzaam en de mijne is ook nog eens springgefokt Corland x Aram, de mijne is echt wit wit :')

Jonnekee
Berichten: 753
Geregistreerd: 18-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 00:10

Katja schreef:
Ik ga je vast herkennen. Als de startlijst er is moet je maar even laten weten hoe laat je moet starten. Lijkt me leuk om je te zien rijden.
Zelf heb ik twee vossen bij me, de ene met nog niet iets meer wit als de andere.


Ja leuk straks moeten we na elkaar ik ga voor het eerst Inter 1 starten :Y)

stitchlover

Berichten: 2606
Geregistreerd: 20-06-07
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 01:22

Het is idd best zeldzaam witte in de (hogere dressuur) heel toevallig daarom dat er drie in dit topic zitten :P

Dankje voor je antwoord dresjoepie! Die van mij is meestal niet kijkerig op obvious enge dingen en geluiden. Eigenlijk alleen op geluiden en bewegingen die heel onverwachts zijn en ineens weer verdwijnen. Het valt dus vast wel mee :)

peetje82
Berichten: 3515
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 09:47

Diva is nogal ontvlambaar de laatste week...... ze doet haar naam wel eer aan hoor manman toch.
Loopt op zich wel goed maar het finetunen valt niet mee en had gehoopt dat het voor morgen toch wel beter zou zijn.
Eens dat ze loopt is t goed maar het duurt even voor we het eens zijn met elkaar. was ik nou toch net van plan om het in de ring niet eens op een akkoordje te gooien -O-
Vandaag nog maar eens zien, als t in de proef niet meevalt maar zich wel laat corrigeren in de proef kan ik altijd nog afgroeten, dan is t weer training geweest he. we zullen zien.

suikermeisje

Berichten: 8346
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 09:48

Mijne is ook 100% springgefokt. (Cartano x ircolando), zn papa is ook helemaal wit maat hij nog niet. Hij wordt volgend jaar 10. Alleen van een b parcours maakt die weinig. Komt wel rond maar niet met fijne afstanden en daarom toen doorgegaan in dressuur i.p.v. springen en voor het springen een jong paard gekocht.

Zo is die nu. Dus ook al best wit. Wordt steeds meer wassen.
Afbeelding

stitchlover

Berichten: 2606
Geregistreerd: 20-06-07
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 09:53

wel ook nog met mooie donkere manen suikermeisje! Die van mij is inmiddels sneeuwwit met donkere manen en staart aanzet. Die van mij is allrounder x tuiger (Democraat X Fabricius).