Subtop - Wie nog meer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marjolein88

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Herwen (Gld)

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 22:17

Zo haasje dat heeft dus even geduurd met de enkelbanden . Hopelijk snel weer terug in conditie

Ik heb gisteren ZZ zwaar gestart!!
Vond alles wel beetje wennen , maar we hebben de 1e wp binnen! 2e proef was de pijp leeg en concentratie weg, daardoor 2 grote fouten en daardoor net een % tekort.
Maar mijn dag kon niet meer stuk :D

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 22:18

Wat goed!! Gefeliciteerd!!

peetje82
Berichten: 3515
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 11:22

Super!!!

stitchlover

Berichten: 2606
Geregistreerd: 20-06-07
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 11:26

Gefeliciteerd met je winstpunt Marjolein!!

Wij hebben gisteren een proefgerichte clinic gereden bij Marlon van Wissen op Horse Event. Dat was een heel leuke ervaring! Symphatiek en op een opbouwende manier tips gekregen. Busted vond het ook geweldig al het publiek en entourage. Ik heb hem er echt een plezier mee gedaan en heb er zelf ook nog wat van opgestoken. Erg leuk :j

marjolein88

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Herwen (Gld)

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 13:27

ohhh wat leuk Stitch! heb je er toevallig een filmpje van oid? ik vind dat altijd super leerzaam

josje4

Berichten: 1594
Geregistreerd: 20-07-11
Woonplaats: Wageningen

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 15:45

Marjolein gefeliciteerd met je debuut!
Stichlover klinkt inderdaad super leuk en leerzaam!

Ik ben vorige week ook naar de kliniek geweest om een voorbeen te scannen waar wat vocht inzat. Was gelukkig allemaal goed. Vandaag naar de osteo geweest en dan kunnen we over een weekje echt de training weer gaan opbouwen :D

marjolein88

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Herwen (Gld)

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 16:32

Wat fijn josje! En ik zie dat jij ook een gribaldi hebt. Ze lijkt heel erg op mijn paard! Ook een gribaldi maar dan hengst
Maar zie heel veel gelijkenissen

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 18:02

Wat fijn dat het meevalt Josje!

Leuk Stichlover, dat soort dingen zijn altijd leerzaam en helemaal leuk als je paard het ook nog leuk vindt.

mirjamalvaro

Berichten: 14648
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 18:12

Ook weer terug van vakantie.

Las goed nieuws over de "gebleseerde" paarden. :D
Iemand die minder geluk had met een knie ;(

En winstpunten zag ik voorbij komen :):)

josje4

Berichten: 1594
Geregistreerd: 20-07-11
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 18:14

marjolein88 schreef:
Wat fijn josje! En ik zie dat jij ook een gribaldi hebt. Ze lijkt heel erg op mijn paard! Ook een gribaldi maar dan hengst
Maar zie heel veel gelijkenissen


Hey wat leuk! Heb je toevallig ook een foto om te showen? Ben wel benieuwd!

Ik heb trouwens vorige week 2 foto's besteld bij foto4u, ben er erg blij mee!:


Afbeelding

Afbeelding

mirjamalvaro

Berichten: 14648
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 18:15

Mooi :D

Zorro is van Painted Black, zit dus ook gribaldi achter

Afbeelding

Afbeelding

Suzanne F.

Berichten: 49201
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 19:47

Wat een prachtig dier Josje4!

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 20:09

josje4: Die eerste foto, wauw!!!

marjolein88: Gefeliciteerd! :D

stitchlover: Leuke ervaring, gaaf dat je dat mocht doen :D


Hier gaan we ook lekker t gangetje, aangezien we volgend jaar naar de topklasse van Nederland moeten en daar nu al lekker in meedraaien en Grace al het 'huiswerk' met 2 vingers in dr neus oppakt was het tijd voor een flinke training. Dus een weekje terug gaan lessen, samen met mn instructeur afgesproken dat we langzaam naar de internationale shows (Duitsland, Italie, Frankrijk en België om mee te beginnen) gaan werken :D In Nederland zitten we ook op de internationale shows al in de middenmoot dus ik ben benieuwd, leuke nieuwe uitdaging :D We zijn nu in de trainingen vooral bezig met zelfhouding in contragalop, heerlijk dat ze de changementjes om de pas springt (en ideaal voor wedstrijden) maar in die contragalop werkt dat toch wel een beetje tegen me xD Als ik maar heeel even mn binnenbeen ontspan heb ik een changement om mn oren. :Y) Naja oefenen oefenen oefenen, en ik moet er binnensmonds heel hard om lachen als ze vol enthousiastme overspringt omdat ik onbewust die hulp geef :+

Kennis van me had nog een gloednieuwe massagepad liggen die al jaren bij dr op zolder lag, heb m even op Grace gelegd, die ging gelijk helemaal relaxen met een hanglipje. Dus ik denk dat dat een aanschaf wordt :)

Afbeelding

mirjamalvaro

Berichten: 14648
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 20:16

Dat word straks OS wieneke *\%/*

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 20:20

mirjamalvaro schreef:
Dat word straks OS wieneke *\%/*


Nouuu euhh t bleef hobby he :+ :+


Haha ik moet er niet aan denken om net als de WEG ruiters vorige week in North Carolina te zitten met die orkaan in aantocht.. wel heel gaaf om daar te mogen rijden :Y)

En er tijdens het kijken dan ook achter komen dat ik een groot deel van die ruiters wel eens heb gesproken en t eigenlijk hele gezellige mensen zijn en ik me helemaal niet gerealiseerd heb dat dat 'oh die' was :')

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 20:21

Wat een plaatje Josje!!

Ik heb zondag mijn LT debuut met het paard waar ik Hippiade mee gereden heb. Ben net terug van vakantie en hij had een beetje vrij tijdens mijn vakantie maar wilde niets, wilde niet lopen aan de longe, niet in de wei, at heel slecht. Maar nu is hij juist weer super happy en eerder te fit dus denk dat het wel goed komt wat dat betreft.
Hij is nog een beetje groen in de series dus ik hoop dat ik daar zonder kleerscheuren doorheen kom en verder is het gewoon even om te zien wat ze ervan vinden en waar ik aan moet werken in de training.

mirjamalvaro

Berichten: 14648
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 20:53

Haha Wieneke :))
Succes Katja! Gelukkig nu weer fit dus.

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 09:17

Succes zondag!! :D

marjolein88

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Herwen (Gld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 11:52

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
dit is de mijne !

Ja die painted blacks hebben er ook veel weg van! op concours pik je ze er toch wel uit

succes Katja zondag !! waar ga je heen?

Knap hoor Wieneke! Is het in jouw discipline ook zo jury/smaak gevoelig als in de Dressuur? of is het daar iets anders opgezet?

Hoe ver gaan jullie meestal weg naar wedstrijden? en starten jullie dan altijd 2 proeven?

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 12:13

Nog zo’n knappe zwarte!!

Ik ga zondag naar Waverveen dat is een kwartiertje van stal en een mooi klein wedstrijdje.
Zo in de zomer kan ik best veel starten om max 45 minuten rijden. Van de winter wordt dat wel anders en probeer ik maximaal 5 kwartier aan te houden.
Ik rijd maar 1 proef maar heb in het ZZZ wel altijd 2 proeven gereden.

_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 13:22

Wat een mooie zwarten allemaal <3

De massagepad valt hier inderdaad ook goed in de smaak!


Had ik bijna weer een LT paard, is hij helaas niet door de keuring gekomen -O-

Nu maar verder trainen met de 6 jarige eventer in de hoop dat ze misschien ook op hoger dressuur niveau meekan. Al zullen we toch eerst even moeten uitleggen dat wissels om de pas in het M2 nog niet van toepassing zijn :')

Qua subtop heb ik mijn dressuurmoed de afgelopen zomer ingeruild voor een schietgebedje 101. Mag het duidelijk zijn dat 1* eventing toch misschien niet helemaal mijn ding is... _O-

Toch heb ik heel veel geleerd, vooral qua het opleiden van jonge paarden en het omscholen van racepaarden. Wat gaan die trouwens echt hard als ze op de baan in rengalop zitten :oo blijkbaar gingen we niet eens "full breezing" :o

Ik vroeg met trouwens ook af of iemand hier misschien tips heeft voor een scheve ruiter.. Mijn bekken staan standard iets naar links gedraaid en alhoewel dat over het algemeen niet voor heel veel problemen zorgt, merk ik dat ik in de pirouette naar rechts mijzelf een beetje tegenwerk. Chiropractor heeft niet zoveel geholpen als dat ik gehoopt had en weet op dit moment niet helemaal hoe ik het op moet lossen.

haasje20
Berichten: 500
Geregistreerd: 29-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 13:24

Leuk al die foto’s!

Dit is die van mij, het is een voice.
Ik hoop vanaf volgende week weer te kunnen rijden en dan in november Mn laatste punt in het zz-zwaar te rijden.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 13:58

marjolein88 schreef:
Knap hoor Wieneke! Is het in jouw discipline ook zo jury/smaak gevoelig als in de Dressuur? of is het daar iets anders opgezet?

Hoe ver gaan jullie meestal weg naar wedstrijden? en starten jullie dan altijd 2 proeven?


Thanks :)

Ik start door het hele land en ben ook al een paar keer net over de grens geweest. Van Oosterwolde tot Grathem en Woudenberg terwijl ik zelf net op t randje zeeland woon :D

Meestal start ik per paard maximaal 5/6 onderdelen, dus je start dan 5 of 6 keer per paard per dag, vind dat genoeg voor m'n paard. Ik moet nu subtop starten maar ik mag ook de topklasse er al bij pakken dus ik kan nog veel meer starten, de onderdelen die ik vaak doe:
- Horsemanship;
- Pleasure;
- Reining;
- In hand trail;
- Trail;
- Showmanship.

Je hebt bij ons geen startlijsten van te voren, wel een tijdsindicatie over de gehele dag, dus ik heb vaak geen idee wat er mee doet kwa tegenstand. Je proeven dienen uit je hoofd geleerd te worden en worden een week tot een dag van te voren bekend gemaakt. De jury mag tot een uur voor het onderdeel je proef aanpassen. :+

Jurygevoelig, tja het blijft altijd een jurysport dus je merkt altijd wel een beetje verschil. De ene jury geeft je sneller een + op een onderdeel en de volgende vind een balkje aanraken wat zacht gebeurd een -5 waard ipv een -2, out of pattern rijden is bij ons een directe 0 score, maar het is vrij unaniem als je bijvoorbeeld een (halve)spin teveel maakt of aan de verkeerde kant van de pion gaat staan, dus dan kan je de bak weer uit of voor de oefening je proef afrijden :)

Nou kijk ik eigenlijk nooit wie de jury is, ik zie t vanzelf wel haha *D *D

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 20:34

Vandaag voor het eerst prix gestart met Eros. Vond het wel spannend om het ZZZ over te slaan maar het ging eigenlijk super fijn voor de eerste keer.
Het liep allemaal wat uit omdat er 1 jury te laat kwam. Ik rijd normaal 25 minuten los maar ging er al iets eerder opzitten en toen startte ik uiteindelijk een kwartier later dan de bedoeling was.
Daardoor was het net even minder flitsend dan ik gewild had en bleef hij iets minder mooi bovenin. Maar verder geen grote fouten dus heel tevreden voor de eerste keer.
Was tweede met 64.46% en daar ben ik onwijs blij mee.

haasje20
Berichten: 500
Geregistreerd: 29-05-08

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 10:55

Gefeliciteerd! Mooie punten ook voor een debuut :-)!

Jeetje Wieneke, dan is de wedstrijd wel altijd de hele dag als ik het zo lees, je moet er maar de tijd voor hebben haha.

Ik heb gister voor het eerst weer 10 minuten gereden en de enkel hield zich redelijk, wel wat gevoelig vandaag maar goed genoeg om dit zo rustig op te gaan bouwen dus ik ben ook blij!