Subtop - Wie nog meer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
suikermeisje

Berichten: 8345
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 19:59

Wat een bizarre kou zeg. Hoorde het hier wel op het nieuws. Geen doen zo'n kou zeg.
Ben ik hier blij met -1. Jullie hebben wel een binnenbaan neem ik aan? Blijft die goed of is die ook bevroren?

_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 20:40

Ik ben momenteel ontzettend verwend met 3 indoor banen :o
Wij hebben magnesium in de ondergrond zitten om stof te minderen en zolang die minimaal 1x pw gesleept wordt blijft die gelukkig relatief goed. Het is aan de kant met de deur en het opstapje een beetje hard, maar daar hadden we met lichte vorst ook al wat last van.

-32 naar 4 is echt bizar, zelfs voor de "echte Canadezen" :+
Om het een beetje ten kaart te brengen, Toronto ligt ten hoogte van Zuid-Frankrijk, dus alhoewel het wel eens -10 wordt is dit weer toch erg abnormaal. We hebben ook al het januari sneeuw record verbroken met bijna 1 meter sneeuw deze maand... Thanks climate change -O-

Ik denk dat ik maar wat extra vitamine C ga inslaan om de onvermijdelijke verkoudheid een beetje te begrenzen :')

_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 14:33

Update, het ging van -32 naar +15°C … :')

We hadden erg veel energie gisteren, maar mijn instructrice had besloten om daar maar meteen gebruik van te maken. Een aantal vreugdebokjes later hadden we hele fijne, voorwaarts gesprongen wissels :D

peetje82
Berichten: 3515
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 09:05

wat een verschillen; niet normaal!

Mirranda

Berichten: 1717
Geregistreerd: 24-09-04
Woonplaats: Melissant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 21:33

Met gepaste trots kan ik melden dat mijn Haflinger ruin vandaag zijn eerste winstpunt in de Inter I heeft gescoord :D
Dat gaat weer gevierd worden met een etentje (elke promotie in de Subtop trouwens :9 ).

Op naar de Inter II *\%/*

Suzanne F.

Berichten: 49202
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 22:50

Mirranda schreef:
Met gepaste trots kan ik melden dat mijn Haflinger ruin vandaag zijn eerste winstpunt in de Inter I heeft gescoord :D
Dat gaat weer gevierd worden met een etentje (elke promotie in de Subtop trouwens :9 ).

Op naar de Inter II *\%/*


Wat knap zeg! Zit Inter II er wel in? Kan hij piaffe passage?

Liquorice

Berichten: 3238
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 23:31

Mirranda schreef:
Met gepaste trots kan ik melden dat mijn Haflinger ruin vandaag zijn eerste winstpunt in de Inter I heeft gescoord :D
Dat gaat weer gevierd worden met een etentje (elke promotie in de Subtop trouwens :9 ).

Op naar de Inter II *\%/*

Wat knap, gefeliciteerd!

_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 00:25

Mirranda schreef:
Met gepaste trots kan ik melden dat mijn Haflinger ruin vandaag zijn eerste winstpunt in de Inter I heeft gescoord :D
Dat gaat weer gevierd worden met een etentje (elke promotie in de Subtop trouwens :9 ).

Op naar de Inter II *\%/*


Daar mag je zeker trots op zijn! *\o/*
Het zal wel enorm gaaf zijn om op dit niveau met een "buitenbeentje" te presteren! :D

suikermeisje

Berichten: 8345
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 09:02

Wauw wat stoer! En gewoon verder gaan trainen en dan zien hoe dat gaat toch? Zo rij ik ook hoor, paard moet passage piaffe nog leren, maar dat komt met de loop van de tijd wel en dan als het ooit zover is geef ik niet van te voren op. Eerst proberen

marjolein88

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Herwen (Gld)

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 15:01

wat ontzettend knap !! ben erg benieuwd naar beeldmateriaal !

Mirranda

Berichten: 1717
Geregistreerd: 24-09-04
Woonplaats: Melissant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 19:05

Bedankt voor jullie enthousiaste reacties O:)

Zoals jullie misschien wel weten ben ik niet de ruiter, maar wel de eigenaresse van Aragon.
Alle lof voor Mariska Krowinkel die hem al jaren heel fijn in de sport rijdt en waarin ik haar ook al jaren in steun uiteraard. Elke wedstrijd ben ik er ook bij en alle mogelijke trainingen mag ze volgen met hem om te kijken wat er uit te halen valt. En dat blijkt dus meer dan we ooit durfden dromen.


Als veulen gekocht, als 3 jarige werkelijk een nijlpaard toen ik hem uit de opfok naar huis haalde, maar hij is verder prima opgedroogd.


Passage en piaffe pakt hij heel fijn aan. De eners vind hij moeilijk en Mariska ook. Zij heeft ook nog niet eerder op dit niveau gereden, dus voor haar ook nieuw. Het lukt om 2 eners te springen, dus het begin is er. Zal best nog een aantal maanden training overheen gaan voor de rest van de eners er ook op zitten, maar paard is 14 jaar dus nog tijd genoeg.


En natuurlijk loopt hij nooit een proef voor 65-70%. En zal hij nooit een echte concurrend in de ring zijn voor de warmbloeden. Maar hij loopt er toch maar mooi wel en hopelijk zijn zij de stimulans voor andere Haflingerruiters (en ook andere rassen) om toch vooral lekker op wedstrijd te gaan en het onmogelijke mogelijk te maken ;)

marjolein88

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Herwen (Gld)

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 20:25

Ik vind het knap!!

Liquorice

Berichten: 3238
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 23:24

Misschien geen 65/70% proeven, maar hij presteert dit toch maar mooi!

Mijn paard mocht gisteren weer mee. Met losrijden eigenlijk niet fijn kunnen rijden. Was heel druk met losrijden en dan ook nog mensen die in de bak gingen staan om te filmen..
Proef was uiteindelijk zonder grote fouten, alleen de keertwendingen blijven drama. We hadden 61,25% dus het gaat de goede kant op.
Afbeelding

Jonnekee
Berichten: 753
Geregistreerd: 18-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 00:51

Liquorice schreef:
Misschien geen 65/70% proeven, maar hij presteert dit toch maar mooi!

Mijn paard mocht gisteren weer mee. Met losrijden eigenlijk niet fijn kunnen rijden. Was heel druk met losrijden en dan ook nog mensen die in de bak gingen staan om te filmen..
Proef was uiteindelijk zonder grote fouten, alleen de keertwendingen blijven drama. We hadden 61,25% dus het gaat de goede kant op.
[ [url=m/Jfr8Hv.jpg]Afbeelding[/url] ]


Gefeliciteerd waar ben je geweest?

Liquorice

Berichten: 3238
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Thuis

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 08:06

Ik heb in Ammerzoden gereden, is wel heel fijn starten daar.

Mirranda

Berichten: 1717
Geregistreerd: 24-09-04
Woonplaats: Melissant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 08:23

Gefeliciteerd Liquorice !!

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 09:06

Gefeliciteerd allemaal!!
Hier voorlopig geen wedstrijden ik heb 1,5 week geleden een klap van een paard in mijn gezicht gekregen en daardoor voorlopig nog even uitgeschakeld. Heb echt een ellendige winter achter de rug en hoop dat het hierna klaar is.

marjolein88

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Herwen (Gld)

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 10:44

Heh getver Katja!!!! Heel veel beterschap!!

Hier ook al een aantal wedstrijden verstek moeten gaan vanwege mijn gezondheid! Nu maar hopen op het outdoor seizoen

peetje82
Berichten: 3515
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 12:17

Oh nee Katja! hoop dat de schade enigszins meevalt! Beterschap!

Suzanne F.

Berichten: 49202
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 12:54

Katja schreef:
Gefeliciteerd allemaal!!
Hier voorlopig geen wedstrijden ik heb 1,5 week geleden een klap van een paard in mijn gezicht gekregen en daardoor voorlopig nog even uitgeschakeld. Heb echt een ellendige winter achter de rug en hoop dat het hierna klaar is.


Och jeetje! Jong dier? Hoe kwam het? Dan heb je nog geluk gehad denk ik?

Mirranda

Berichten: 1717
Geregistreerd: 24-09-04
Woonplaats: Melissant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 13:16

Heftig Katja, hopelijk geen breuken of blijvende schade?
Maar je zal best bont en blauw zien. Toch al een erg gevoelig gebied als je een klap op je gezicht krijgt.

peetje82
Berichten: 3515
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 09:49

rijdt er iemand van jullie mee op het NK dit weekend?

Mijn Spielberg loopt mee in de U25, ik ga zelf niet kijken, is bijna 6 uur in de auto voor een proefje, verder geen mooie kur te zien ofzo dus KNHS zoekt het maar uit.
Zullen veel mensen zijn die het niet meer de moeite vinden om te gaan kijken. Ik volg wel op CmH

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 10:16

Echt een aanfluiting zoals ze het NK nu verrijden. Als zelf eigenaren al niet de moeite nemen om te komen kijken. Ik geef je groot gelijk. De gemiddelde wedstrijd heeft meer sfeer dat het NK indoor en het is online allemaal prima te volgen.
Suzanne F. schreef:
Och jeetje! Jong dier? Hoe kwam het? Dan heb je nog geluk gehad denk ik?

Ouder paard. Hij schrok van zichzelf met voeten uitkrabben en toen was het gebeurd.
Ik heb heel veel mazzel gehad want het had bizar veel slechter kunnen aflopen. In het ziekenhuis konden ze niet geloven dat ik het er zo goed vanaf gebracht heb.

Het is even afwachten hoe de littekens rond mijn oog gaan herstellen en aan mijn gebit moet helaas veel gerepareerd worden.
Verder gaat het allemaal goed vooruit.

mirjamalvaro

Berichten: 14648
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 10:34

Jeetje Katja dat was dan een klap :oo

Miranda en Liquorice gefeliciteerd :D

Ik hoop mijn paarden deze week ook weer op te gaan pakken.
Misschien moet ik wedstrijd eind april maar afzeggen.

peetje82
Berichten: 3515
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 16:59

Katja schreef:
Echt een aanfluiting zoals ze het NK nu verrijden. Als zelf eigenaren al niet de moeite nemen om te komen kijken. Ik geef je groot gelijk. De gemiddelde wedstrijd heeft meer sfeer dat het NK indoor en het is online allemaal prima te volgen.
Suzanne F. schreef:
Och jeetje! Jong dier? Hoe kwam het? Dan heb je nog geluk gehad denk ik?

Ouder paard. Hij schrok van zichzelf met voeten uitkrabben en toen was het gebeurd.
Ik heb heel veel mazzel gehad want het had bizar veel slechter kunnen aflopen. In het ziekenhuis konden ze niet geloven dat ik het er zo goed vanaf gebracht heb.

Het is even afwachten hoe de littekens rond mijn oog gaan herstellen en aan mijn gebit moet helaas veel gerepareerd worden.
Verder gaat het allemaal goed vooruit.


:oo :(:) beterschap!