Subtop - Wie nog meer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 11:08

Heb je nog tape om je enkel? Dat vind ik tijdens de opbouw wel veel schelen.

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 11:10

Netjes Katja! :D

Klopt hoor haasje, vaak is het om 6 uur smorgens wegrijden en met een beetje geluk om een uurtje of 9 savonds weer op de bank ;) Ik heb ook altijd een stal op een wedstrijd, anders start ik 1 onderdeel of start ik niet. Wil dat m'n paard goed staat. :)

Fijn dat je langzaam op kan gaan bouwen! T lijkt me vreselijk om niet te mogen rijden...

haasje20
Berichten: 500
Geregistreerd: 29-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 11:42

Katja schreef:
Heb je nog tape om je enkel? Dat vind ik tijdens de opbouw wel veel schelen.


Nu niet meer, maar het is nu ook al bijna 7 weken geleden. Alleen bij lange stukken lopen wel.
Moet zeggen dat die laars eigenlijk fijner is met rijden dan de chaps die ik eerst probeerde. Met de laarzen doet de buitenkant van de enkel wel zeer, maar is het verder veel stabieler en ga ik minder snel door m'n grenzen heen. Probeer deze week rustig op te bouwen naar 20 minuten rijden en ga donderdag even langs de fysio omdat het toch wel wat langer duurt dan gedacht.

Maar ik zit er weer op, en wat is dat dan weer leuk :o

marjolein88

Berichten: 4051
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Herwen (Gld)

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 12:39

zo wat super goed Katja !! Wat is de reden dat je de ZZ-Zwaar overslaat? puur gemakt/kosten? of vind je de proeven/jurering minder fijn?

Fijn haasje! hopelijk sterkt je enkel snel weer aan

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 22:16

Ik denk dat deze proef hem goed past. In de ZZZ proeven zitten voor mijn gevoel wat onlogische lijnen en daar wil hij soms een beetje zenuwachtig van worden. De prix is eigenlijk een hele fijne proef met logische lange lijnen en heeft voor dit paard het voordeel dat hij telkens dezelfde proef kan lopen en daar wordt hij heel gelukkig van.

suikermeisje

Berichten: 8346
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 15:37

Dakar vandaag 63,8% en 62,3% in Velddriel. 1e en 3e prijs zelfs. Echt fijn gereden. Denk dat hij echt beter presteert wanneer hij onder zijn recuptex staat. Niks bijzonders qua training gedaan, gewoon zoals we altijd doen eigenlijk.

Ondertussen ook 11 winstpunten en dus langzaam doortrainen voor de overstap naar PSG.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 15:59

Gefeliciteerd :D

Ik mag volgende week %)

suikermeisje

Berichten: 8346
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 16:19

Gewoon gaan en genieten :)

Mirranda

Berichten: 1719
Geregistreerd: 24-09-04
Woonplaats: Melissant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 16:26

Wauw, Gefeliciteerd Suikermeisje !!

Leuke prijzen ook zie ik ;)

suikermeisje

Berichten: 8346
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 16:42

Hele leuke prijzen inderdaad. Mooie Rituals pakketten <3

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 16:56

suikermeisje schreef:
Gewoon gaan en genieten :)

Ik ga ook voor een fijne proef en zie dan wel wat de punten zijn. Doe maar 1 proef. :P

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 11:23

Gefeliciteerd!! En wat een toffe pakketen, ben helemaal jaloers.

Gisteren de GP gewonnen maar dat was wel een beetje bij gebrek aan beter. Ik was wel heel tevreden had heel fijn losgereden maar in de ring kroop hij wat in zijn schulp maar het was een lastige baan en hij is deze zomer nauwelijks mee geweest dus voor de eerste keer weer heel tevreden.
Was echt een rare rubriek er reden er 7 mee in de ZT daarvan werden er 3 uitgesloten en eentje groette zelf af.

suikermeisje

Berichten: 8346
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 14:30

Wow bijzonder idd.. liepen ze ook zo slecht dan of bloed ergens?

Ik kreeg alleen op m'n kop, had m'n rijjasje niet meer aan dus de jury tikte me nog even op m'n vingers. Bij de subtop is dat natuurlijk wat strenger dan in de basis.

FlySoHigh

Berichten: 16
Geregistreerd: 30-09-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 16:22

Hoi allemaal!
Ik wil me graag even voorstellen, mijn naam is Sanne, woonachtig in Brabant. Net 'nieuw' op Bokt (alsin; terug van weggeweest en oude inloggegevens kwijt). Ik start met mijn zelfgefokte Bordeaux nu ZZ-Z, nu rustig aan thuis klaar maken voor de LT. Vindt die proeven zelf nog wel een behoorlijke uitdaging, dus dat wordt nog een avontuur! We hebben even een dipje gehad samen, maar met wat veranderingen in management (van stal veranderd en een nieuw zadel na wat rugproblemen van paardlief) zijn we weer back on track en zelfs beter dan ooit. Érg blij mee dus.
Ik zie hier wat knappe prestaties en paarden voorbij komen! Gaaf jongens!

suikermeisje

Berichten: 8346
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 17:05

Welkom! Altijd leuk nieuwe gezichten :)

Kreeg zojuist via Facebook een berichtje van iemand van horses.nl of ik mijn nummer wilde doorgeven. Dus ben benieuwd :P
Toch altijd wel erg trots op Dakar. Als groene 3,5 jarige gekocht en alles zelf gedaan (het inrijden was voor mij niet zo'n ding, de klasses doorlopen wel want kon zelf niet meer dan wijken). Inrijden deed ik voor anderen ook en als jong meisje als kleine pony's en Shetlanders.

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 17:11

Leuk! En ken het. Zorro als groene 4 jarige gekocht. Wel eerder andere paarden gestart tot het M2 maar vanaf daar was echt alles nieuw. Dus arme Zorro is soort proefpaard waarbij ik alles leer :')

suikermeisje

Berichten: 8346
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 17:16

Ik had met een B-pony L1 gereden en dat was dus ook een B proef van de C pony's en alles erboven... Ervaring van niks. Wel veel gesprongen etc dus qua handigheid zelf wel wat vaardig. Dat scheelt wel veel.
En altijd wel veel gekeken naar anderen, en blijkbaar leer ik daar best veel van.

Liquorice

Berichten: 3238
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Thuis

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 17:45

Gefeliciteerd Suikermeisje!
Ik heb gister daar ook gestart, maar kon me eigenlijk, voor het eerst, niet vinden in de punten.
Kwam er met een goed gevoel af en had 58,..% en 60,00%
Ook (weer) flink juryverschil van 5%
De hoofdjury had ik al vaker gehad, vorige keer vond hij het te zwaar op de hand, nu vond hij hem te vrij. Ik kon het niet helemaal volgen. In ieder geval weer een winstpunt, op naar het indoor seizoen, daar heeft mijn paard minder te kijken, dus kan ik fijner rijden.
Afbeelding

Gefeliciteerd Katja! Bijzonder dat er 3 uitgebeeld werden, wat was de reden?

Welkom Sanne!

suikermeisje

Berichten: 8346
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 17:53

Mooie foto!

Heb je proeven zitten kijken, geen grote fouten oid. Vond hem wel wat horizontaal, te weinig bergop.

Ik had beide jurys al eens gehad. Die vrouw had ik vorige x 209 en nu over de 220 dus Dakar heeft voor mijn gevoel en voor hun ogen ook echt een betere proef gelopen.
Ik had 60% verwacht en tweede niets, maar toch zijn we weer wat vooruit gegaan. Veel aan ontspanning gewerkt en dat werpt z'n vruchten af bij m.

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 19:46

Wat een leuke vos!!

suikermeisje schreef:
Wow bijzonder idd.. liepen ze ook zo slecht dan of bloed ergens?
Ik heb het niet gezien was zelf aan het losrijden want moest als laatste de ring in. Zag alleen dat de proeven constant stil lagen.

Mijn kleine allerliefste Co'tje was een held vandaag. Ik kan niet beschrijven hoe trots ik op hem ben.
Met 61.74% hebben we ruimschoots onze punt in de inter2 gehaald. En er ging echt nog heel veel mis, en juist hele stomme dingen. Verkeerd aanspringen, een communicatiestoring in mijn galopappuyement en een stap pas in je pirouette scoort ook niet enorm. Maar de GP oefeningen liep hij super stoer door. Zevens voor de passages, voldoendes voor de piaffe ondanks dat hij er erg in twijfelde en dan nu de topper... een 7,5 voor de eners. En dat terwijl ik zelf een rijfout erin maakte maar Co ging gewoon stug verder.
Ik ben zo trots, zo blij en zo dankbaar dat ik dit mee mag maken.

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 09:41

Heftige wedstrijd katja, maar jij dus wel goed gedaan. :D

josje4

Berichten: 1594
Geregistreerd: 20-07-11
Woonplaats: Wageningen

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 12:00

Suikermeisje gefeliciteerd met je prijs, super goed!
Katja wauw wat super goed ze! Ik snap dat je trots bent! :D
Ik ben een beetje stil geweest in dit topic omdat ik nog steeds op paardenjacht ben. En man man wat is dat moeilijk zeg. Nu in een week tijd 2 keer helemaal van slag geweest om een paard, afspraak gemaakt om te kijken en net voor mijn neus weg gekaapt. Zou vandaag om 13:00 bij eentje kijken, is hij vanochtend verkocht. Stond pas net op internet. Baal er echt zo van..
Als jullie nog iets weten, heeeel graag want ik begin er nu een beetje klaar mee te zijn. Het klonk leuk, zo'n jong paard erbij maar had niet zo'n rollercoaster van emoties verwacht :(

Liquorice

Berichten: 3238
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Thuis

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 20:27

Dat is echt balen josje. Ik ken wel een adresje, maar weet niet wat je budget is natuurlijk. Die paarden komen volgens mij niet eens op sporthorses

Suzanne F.

Berichten: 49212
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 21:29

Liquorice schreef:
Dat is echt balen josje. Ik ken wel een adresje, maar weet niet wat je budget is natuurlijk. Die paarden komen volgens mij niet eens op sporthorses


Tja dan kom je bij stallen zoals Matty Marissink, Frenk Jespers of hengstenhouders zoals Van Uytert. Die hebben hele goede jonge paarden staan die officieel niet te koop staan. Maar inderdaad hangen daar behoorlijke prijskaartjes aan.

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 21:49

Via via heb je de meeste kans om een fijne te vinden maar je moet op dit moment wel echt geluk hebben. Vrienden van me hebben net een heel fijn paard gevonden door zelf op Facebook een oproep te doen met wat ze zochten en dat trekt soms mensen over de streep om te verkopen die een paard nog niet officieel te koop staat.
Hopelijk heb je snel iets gevonden dat je goed past. Je mag me gerust een pb sturen met wat je zoekt misschien weet ik nog wel iets.