Subtop - Wie nog meer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Sewri
Berichten: 394
Geregistreerd: 08-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 13:10

Jonnekee schreef:
Heeft er iemand nog tips voor de Eners? Ik merk dat ik het zelf onwijs lastig vind het gaat zo rete snel :Y) :+


Inderdaad heel veel doen! Maar niet overvragen, dan vinden ze het niet leuk meer. Gewoon eerst een heen weertje op een diagonaal, daarna 2 keer een 1-2tje. En die stukjes telkens gaan vermeerderen dat ze korter op elkaar komen en hoppaaa^^


Sanet

Berichten: 7920
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 15:47

Ik mocht laatst op het GPpaard van mijn instructrice. En ik deed mijn benen veel te veel verleggen, waardoor ik nooit op tijd terug was om de volgende hulp te geven.
Dus het moet al mogelijk zijn om de wissel op een kleinere hulp te springen. Maar ik vond het echt lastig. Het is een soort flow waar je in moet komen, denk ik. En ik vind dat lastig om goed voor elkaar te krijgen. Net als voorheen nieuwe oefeningen op de sportschool. Dat moet ik eerst goed in mijn lijf voelen voordat ik het goed kan uitvoeren.

Syb (1997) ZZ-Zwaar+6!
Lyr
(2011) Z1+8! (+ veulen 2024)
Thyra (2022)
#FriezenGek 27#

suikermeisje

Berichten: 8344
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 16:37

Dakar kan er 4-5 achter elkaar. Maar idd ze moeten op een extreem kleine hulp de wissel springen. Bij Dakar druk ik mijn kuit maar wat aan en springt al.

Dakar Utopia (v. Cartano) Intermediair I +1

Jonnekee
Berichten: 752
Geregistreerd: 18-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 18:55

Vik word er nog al rete fanatiek van haha, vandaag lukte het tot 2x toe 4 eners over de diagonaal paar passen er tussen en dan weer 4, zal ook wel een kwestie zijn van snappen denk ik en ik moet niet twjfelen als ik de hulpen geef.

Heb ook een stukje Piaffe laten filmen en dat gaat hij toch al goed doen als ik het vergelijk met het filmpje van oktober :9

Vikkie, Corland x Aram, Grand-Prix! *\o/*

Peelie

Berichten: 13410
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 19:46

Jonneke. Je maakt me wel heel nieuwschierig naar je filmpje :D

Ik moet uberhaubt aan de wissels beginnen. Ik heb al een poos geen les gehad en nu had ik laatst iemand langs die mij les gaf. Die gaf aan dat wissels wel echt een dingetje zijn en moeilijk moeilijk moeilijk. Daar heb ik niet zo veel zin in.

Als iemand al zo weinig vertrouwen uit straald dan wil ik niet met zo iemand aan de slag met de wissels. Is er iemand in de buurt van t Gooi die goed les geeft, kan helpen met de wissels en ook een beetje betaalbaar is?

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

josje4

Berichten: 1594
Geregistreerd: 20-07-11
Woonplaats: Wageningen

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 21:19

Mijn beste tips voor de 1ers:
- Paard goed ontspannen en op het achterbeen
- Scherp aan de hulpen
- En dan in de 1ers de hulpen geven alsof je aan het ''huppelen'' bent. Op die manier kom je niet met de hulp achter de beweging. Werkt voor mij echt top :)

Baie Rose (Gribaldi x Kennedy) l Lichte Tour Niveau l 14 jaar oud
Insta https://www.instagram.com/lisetdressagelife/
Voor dressuurinstructie op maat

josje4

Berichten: 1594
Geregistreerd: 20-07-11
Woonplaats: Wageningen

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 21:20

@peelie, sorry ben niet bekent in die regio
@ Jonneke, mooi topic en gaaf zeg dat hij het zo oppakt!

Baie Rose (Gribaldi x Kennedy) l Lichte Tour Niveau l 14 jaar oud
Insta https://www.instagram.com/lisetdressagelife/
Voor dressuurinstructie op maat

Jonnekee
Berichten: 752
Geregistreerd: 18-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 22:29

josje4 schreef:
@peelie, sorry ben niet bekent in die regio
@ Jonneke, mooi topic en gaaf zeg dat hij het zo oppakt!


Huh Topic?

Weet niet of ik nog zin heb om op Bokt een filmpje te zetten er zullen ook meerdere mensen meelezen en de laatst x dat ik wat geplaatst heb is bokt voor mij nogal diep gezonken.....

Vikkie, Corland x Aram, Grand-Prix! *\o/*

Peelie

Berichten: 13410
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 22:31

Jonnekee schreef:
josje4 schreef:
@peelie, sorry ben niet bekent in die regio
@ Jonneke, mooi topic en gaaf zeg dat hij het zo oppakt!


Huh Topic?

Weet niet of ik nog zin heb om op Bokt een filmpje te zetten er zullen ook meerdere mensen meelezen en de laatst x dat ik wat geplaatst heb is bokt voor mij nogal diep gezonken.....

Ah wacht. Jij bent van die schimmel waarvan de neusriem een keertje een gaat hoger zat als normaal, toch?

Ik sprak Marieke gisteren nog en we hadden het over wat fotografieprojecten die ze de afgelopen jaren had gedaan. Oa het schimmelproject.

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

Jonnekee
Berichten: 752
Geregistreerd: 18-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 22:37

josje4 schreef:
@peelie, sorry ben niet bekent in die regio
@ Jonneke, mooi topic en gaaf zeg dat hij het zo oppakt!


Huh Topic?

Weet niet of ik nog zin heb om op Bokt een filmpje te zetten er zullen ook meerdere mensen meelezen en de laatst x dat ik wat geplaatst heb is bokt voor mij nogal diep gezonken.....[/quote]
Ah wacht. Jij bent van die schimmel waarvan de neusriem een keertje een gaat hoger zat als normaal, toch?

Ik sprak Marieke gisteren nog en we hadden het over wat fotografieprojecten die ze de afgelopen jaren had gedaan. Oa het schimmelproject.[/quote]

Ja precies, Marieke mag van mij altijd nog een x langs komen ze heeft echt gave foto's gemaakt toen :j _/-\o_

Vikkie, Corland x Aram, Grand-Prix! *\o/*

Peelie

Berichten: 13410
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 22:39

Ik zal het aan haar doorgeven :P

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

josje4

Berichten: 1594
Geregistreerd: 20-07-11
Woonplaats: Wageningen

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 07:48

Oh hahaha oeps Ik was in de war met stitchlover :')

Baie Rose (Gribaldi x Kennedy) l Lichte Tour Niveau l 14 jaar oud
Insta https://www.instagram.com/lisetdressagelife/
Voor dressuurinstructie op maat

_Lotte_
Berichten: 6600
Geregistreerd: 31-05-06

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 08:21

Fijn dat hij het zo goed oppakt Jonneke, maar snap heel goed dat je geen filmpje meer plaatst! Ging echt nergens over die commentaren toen.

Mooi topic stitchlover, leuk dat jullie zo alles kunnen afwisselen!

Ik was met de eners ook vaak te traag, gewoon kwestie van heeeeel vaak doen haha.

Mijn vriendje is afgelopen week verkocht.. Heb nog een afscheidstopic gemaakt [RIJ-ITP] De laatste keer; Elmo
Nu op zoek naar een leuke 3-jarige weer, dus als iemand nog iets weet!

Instagram @duitserijpony_goldenboy

Peelie

Berichten: 13410
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 09:13

_Lotte_ schreef:
Fijn dat hij het zo goed oppakt Jonneke, maar snap heel goed dat je geen filmpje meer plaatst! Ging echt nergens over die commentaren toen.

Mooi topic stitchlover, leuk dat jullie zo alles kunnen afwisselen!

Ik was met de eners ook vaak te traag, gewoon kwestie van heeeeel vaak doen haha.

Mijn vriendje is afgelopen week verkocht.. Heb nog een afscheidstopic gemaakt [RIJ-ITP] De laatste keer; Elmo
Nu op zoek naar een leuke 3-jarige weer, dus als iemand nog iets weet!

Een vriendin van mij heeft een 4 jarige staan. Super leuk en braaf paard.

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

Liquorice

Berichten: 3238
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 20:25

Sanet schreef:
Liquorice schreef:
Mag ik me ook melden?

Ben net begonnen in het zz zwaar, 1e keer hadden we gelijk een winstpunt, 2e keer vond mijn paard het buiten erg spannend.
Morgen weer op pad met hem, maar ik kan nergens vinden hoe het zit met ene zomertenue. Ik weet dat je in de basissport zelf mag kiezen, maar is dat in de subtop ook, of wordt het daar sowieso niet gedaan?


Mijn ervaring is dat het echt niet op prijs gesteld wordt dat je zonder jasje start.
Ik heb van twee jury’s zelfs commentaar gekregen destijds, waar mijn jasje was en waarom iedereen anders wel met jasje reed en ik niet... echt belachelijk. Maar ik bedenk me nu wel 2x voordat ik zonder jasje start :/


Daar was ik dus ook een beetje bang voor.. In mijn groep reed wel iemand in zomertenue, die werd er niet op aangesproken. Ik heb braaf mijn jasje aangedaan, maar met 28 graden was het toch wel erg warm in de volle zon.
Paard vond het weer erg spannend, dus eerste proef hc gestart, teveel foutjes door de spanning, maar ook hele fijne stukken. Jurys zaten erg ver uit elkaar qua punten. 2e proef ging ondanks spanning best fijn, alleen werd er net een paard uitgeladen naast de bak waar mijn paard erg van schrok. Dat heeft me helaas mijn winstpunt gekost.

Jammer dat je paard verkocht is Lotte, succes met de zoektocht naar een leuk jong paard.

Eners zijn wij nog niet aan toe. We kunnen het wel, als hij heel heet is. Pas hadden we er 6 achter elkaar, maar ik ben zelf niet snel genoeg.

Apart - Lichte Tour + 7
Zware Tour startgerechtigd!

Suzanne F.

Berichten: 49166
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 20:52

Vroeger mocht je alleen zomertenue als de federatievertegenwoordiger dit aangaf en op kampioenschappen mocht dit niet. Ik heb toen mijn Utrechts kampioenschap midden op de dag met 34 graden in een wollen jasje gereden. Dat was afzien ja, maar je wist niet beter.
Nu vragen ze er wel snel om hoor. Maar de paardensport is daarin toch heel lang ouderwets geweest.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

xx_Irisje

Berichten: 12345
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 20:56

Je mag het nu zelf weten in het zomer seizoen. Ik vind een jasje mooier en met de materialen van tegenwoordig ook goed te doen.

Mn oude merrie sprong eners, ik moest altijd vooruit denken, in Mn hoofd al een wissel verder zijn en de hulp klein houden. Met Furby ben ik al gelukkig met een serie om de 3.

Iris op instagram!
Jeanne D'Arc, Elite Sport (v. Negro x Elite, Sport v. Jazz) Lichte tour


Duijfje

Berichten: 1990
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: Noord-holland

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 00:58

Hier komen we tot de 8/9 eners :Y) . Goed aan de hulpen/scherp houden en dan als het niet lukt, nogmaals proberen. Als het wel lukt dan heel uitgebreid belonen. Beetje spelenderwijs meenemen én op tijd stoppen.

Gefeliciteerd met de verkoop Lotte! Spannend weer met een jonkie beginnen.
Mijn hoefsmid heeft een 3 jarige hengst van Blue horse ... staan. Donkerbruin, knap ding. Zadelmak. Schijnt een braaf ding te zijn.

Duijff Sporthorses B.V. Instagram

Jonnekee
Berichten: 752
Geregistreerd: 18-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 12:48

Het is gisteren tot 2x toe gelukt *\o/* 4 eners paar sprongen later weer 4 en dan als een klein kind belonen en daarna wat anders gaan doen hopelijk onthoud hij het :+

Vikkie, Corland x Aram, Grand-Prix! *\o/*

Peelie

Berichten: 13410
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 13:25

Ik ga de 28ste in velsen schrijven bij de subtopwedstrijd in de lichte tour. Nog mensen van hier die mee doen :)

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

Mirranda

Berichten: 1717
Geregistreerd: 24-09-04
Woonplaats: Melissant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 15:23

Dan zit je eerste rang bij mijn blondje Gail :D

Grand Prix Haflinger Aragon GP+8 & SGW B +6 / Mara ZZZ +1 & Endurance Klasse II +4 / Almond (GGK Hengst) Z1 +7

Peelie

Berichten: 13410
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 15:35

Mirranda schreef:
Dan zit je eerste rang bij mijn blondje Gail :D

Dat weet ik :D

Ik ben heeeeel benieuwd. Het is zk lang geleden dat ik ik ze gezien heb!

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 15:49

Als jullie het niet kunnen lezen Mirranda, weet je waar je moet zijn hahahaha. Bij mij of bij Gail :-P!

Leuk, ben benieuwd zaterdag! Vind het altijd suuuuuperleerzaam Subtop schrijven/ kijken <3.

:* Astrid Alida - fashion & beautyblog: astridalida.com
/3 Haflingersdressuur (Subtop): Happy Haflingers (Instagram)

Mirranda

Berichten: 1717
Geregistreerd: 24-09-04
Woonplaats: Melissant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 16:49

Zo beroert is je handschrift vast niet :P

Maar wel ontzettend leuk dat precies jij en Gail Lichte Tour schrijven zaterdag.
Hoe kan het zo zijn ;)

Grand Prix Haflinger Aragon GP+8 & SGW B +6 / Mara ZZZ +1 & Endurance Klasse II +4 / Almond (GGK Hengst) Z1 +7

Peelie

Berichten: 13410
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 16:51

Met een beetje hulp van Astrid geregeld :P

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 bezoekers