Subtop - Wie nog meer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 16:11

Mooie punten!! Wil je internationaal gaan starten Izzy?

Izzy19

Berichten: 2131
Geregistreerd: 11-07-07
Woonplaats: Wingene (België)

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 16:16

Ja dat wil ik erg graag eens doen, vooral voor de ervaring ook :-)

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 22:20

Bedankt voor de leuke reacties :D

En gefeliciteerd met de mooie punten :D :D


En dan vanaf mij ook even een updateje ;)

Grace gaat nog steeds ontzettend fijn! Afgelopen zondag zijn we op wedstrijd geweest en ondanks dat we in een snelle volte bijna op de jury inreden (ik vond naar rechts, Grace vond links..) en dus changementjes om de pas lieten zien, heb ik weer heerlijk getraind! Helaas werkte dat wel wat door in de score's, tja is ook gewoon niet handig :+ Uiteindelijk een 65,5 dus nieteens zo slecht maar ik ben eigenlijk zelf gewoon happy met hoe t ging :Y) Ik kon de rust tussen mn spins brengen en deze ook weer op de rundowns terugkrijgen waardoor het opbouwen daarin erg fijn ging!

Een stukje rustige volte:


En een spin tijdens het loswerken:


Vanmorgen vroeg Grace zonder hoofdstel gereden, even een lekker gevoel van vrijheid en wat anders als aan het werk in de bak. Mn stalgenootjes hadden dat alleen nog niet eerder meegemaakt dus ik had opeens bekijks :')

Afbeelding

Heel wild paard :Y) Ik kan werkelijk alles gewoon met dr zonder hoofdstel, dat geeft zo'n geweldig gevoel :D

Daarna ben ik even vreemd gegaan *D *D Puur om zelf ook meer te leren even naar mn instructeur gereden, hij geeft sinds kort ook les aan mensen zonder eigen paard, ook de mensen zonder western-ervaring, op 1 van zijn paarden. En omdat het toch dichtbij is (15 min met de auto) dacht ik, dat doe ik even :D



Leuk om eens een andere reiner onder je kont te hebben, heb er flink wat van geleerd, ook omdat de knopjes toch net even anders zitten.

Toen ik daarna weer terug op stal kwam vond Grace me heeeel erg lief, weet niet of ze iets rook ofzo, maar ze kwam helemaal knuffelen en hinnikte een paar keer en keek zelfs met dr hoofd uit dr buitenluik toen ik in de auto weg reed :Y) Gek paard :+ Morgen mag ze ook weer serieus aan de bak :D

Volgende week zaterdag mag Grace ook weer mee op les, die week daarna gaan we op show in Grathem *\o/* *\o/*

Sewri
Berichten: 394
Geregistreerd: 08-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 23:22

Ben echt heel benieuwd hoe het zaterdag op Flanders horse expo gaat zijn, ze hebben tussen de combinaties 7!! minuten gepland staan := Normaal is 8 echt wel een minimum:’)

Izzy19

Berichten: 2131
Geregistreerd: 11-07-07
Woonplaats: Wingene (België)

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 10:20

En het komt nu zelfs al niet meer overeen met het programma, de laatste ruiter moet om 15u34 de proef starten en normaal volgens het programma was het vanaf 15u30 tot 15u50 voorstelling van het BWP dressuurkader... Ik vermoed dat er bij iedereen serieus achter de veren gezeten gaat worden om snel binnen te komen om de timing te halen. Wat ook wil zeggen, weinig tijd om even de ring rond te rijden en gewoon snel starten...

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 10:50

Moet wel zeggen dat het iets sneller gaat met de nieuwe FEI proeven. Het ontbreken van de laatste cijfers scheelt toch een hoop tijd.

Izzy19

Berichten: 2131
Geregistreerd: 11-07-07
Woonplaats: Wingene (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 09:38

Mijn merrie ging weer top gisteren, was echt blij want vorige 2 wedstrijden toch een beetje teleurgesteld terug gekomen naar huis. Bij het inrijden voelde ik het al, ze stond scherp en ze wou werken. Heel fijn kunnen inrijden, ze liep echt super! In de ring zelf uiteraard wat bang van de jury (was een inham aan de piste maar die stak er zo ietsje uit waardoor het een heel raar beeld gaf) en ze hield ietsjes meer in maar op zich gaf ze nog altijd wel een goed gevoel. Met de schouderbinnenwaarts op de middelijn naar de A, bewoog er ineens iemand achter die deur en zag ze daar iets bewegen dus 1 pasje niet in de takt maar direct weer herpakt. Heel mooie appuyementen kunnen rijden, draftour gewoon echt goed. In de galop na de zigzag was ze zo naar de jury aan het kijken dat ze niet wisselde en eerste pirouette daarna draaide ze te snel door maar pirouette daarna kon ik weer netjes gecontroleerd rijden. series ook allemaal goed, verruiming ook, kon eindelijk mooi opvangen op het einde en wisselen wanneer ik het vroeg (ze was mij altijd te vroeg af anders op wedstrijd). Galop-draf overgang ook goed. Ik was echt blij met het gevoel en hoe ze had gelopen. In de stap wel wat spanning dus die uitgestrekte stap kwam er niet uit maar naast dat, de zigzag (wissel op het einde) en de eerste pirouette was het echt wel goed. Ok ja, nog een paar kleine rommeltjes maar 't gevoel zat weer goed. Krijg ik de punten, 66,6% van de ene jury, kon ik perfect mee leven, die 4 voor de zigzag x2 en die eerste slechte pirouette ook 4 x2 telt natuurlijk zwaar door. De andere jury geeft mij 60%!!! 6'en voor haar appuyementen in draf, dat paard appuyeert voor een 8... Dus die protocol gaat de stoof in, 't was te belachelijk voor woorden. Maar ik ben heel blij dat ik het winterseizoen met een goed gevoel heb kunnen afsluiten! Dat blijft toch het allerbelangrijkste :)

stitchlover

Berichten: 2606
Geregistreerd: 20-06-07
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 10:38

Dat goede gevoel is inderdaad het belangrijkste Izzy! Die juryverschillen daar doe je helaas niks aan... hebben we allemaal wel eens last van denk ik :j

Wij gaan ook lekker! Gaan in maart weer een keertje weg en zit toch stiekem te denken aan de overstap naar de inter I. Hoe hebben jullie de overstap van PSG naar Inter I ervaren?

Nog een leuk nieuwtje: Wij gaan op Equiday in Ermelo een demonstratie geven over hoe je topsport en horsemanship kan combineren. Ontzettend leuk! Voor de beeldvorming: hier een promo filmpje:


Izzy19

Berichten: 2131
Geregistreerd: 11-07-07
Woonplaats: Wingene (België)

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 11:08

't is dat, ik ben echt blij dat ze weer gewoon echt fijn liep :)

Ik vond de overstap van de PSG naar de Inter I wel ok, ik heb maar 4x PSG gestart en ben dan overgegaan omdat de PSG echt goed ging en de oefeningen uit de Inter I waren ook goed bevestigd thuis. Als de volledige pirouettes en de series om de 2 geen probleem zijn, valt dat wel heel goed mee. Ik vind het wel fijner dat ik geen stappirouettes meer moet rijden :=

Jonnekee
Berichten: 753
Geregistreerd: 18-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 01:03

Even een egopost hoor dames :D de inter1 is in de pocket!! De tweede wedstrijd inter1 hebben we winst gereden wel net aan we hadden van beide jury's -2, iets met te lekker aan het draven en dan vergeten halt te houden bij C om achterwaarts te gaan :') maaar we uebben het ondanks dat toch geflikt *\o/* *\o/*

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 17:14

Jonnekee schreef:
Even een egopost hoor dames :D de inter1 is in de pocket!! De tweede wedstrijd inter1 hebben we winst gereden wel net aan we hadden van beide jury's -2, iets met te lekker aan het draven en dan vergeten halt te houden bij C om achterwaarts te gaan :') maaar we uebben het ondanks dat toch geflikt *\o/* *\o/*


Gefeliciteeerd :D :D en jammer van je -2 :P Maar je hebt in iedergeval lekker gereden xD


Helaas heb ik de eerste kwalificatie voor het EK gemist, ik lag met 41 graden koorts op bed. Maaar niet getreurd, de kans is nog niet verkeken. 5 en 6 mei is de volgende kwalificatieshow, dus ik hoop dat die super gaat :D

Momenteel zijn we lekker aan het genieten en tussendoor aan het trainen :D En vandaag sinds lange tijd echt trainfoto's van Grace *\o/*

xxwienekexx @ [WN-ITP] Footworkdunitgreat voor het eerst op de foto op nieuwe stal!


Afbeelding

peetje82
Berichten: 3515
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 08:30

Wat een mooie foto! Succes met je selectie!

Ik heb Diva in training gezet, ik ben volop aan het studeren en trainen voor inter II doe je dan niet meer "even" ik werk 32 uur, heb twee kinderen, nog andere paarden en speel in de harmonie dus heel veel.
Doel is Diva in de GP en dat zal hopelijk ong in juni gebeuren.
Daarna zien we weer verder!

suikermeisje

Berichten: 8346
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 13:20

Peetje dat is inderdaad wel erg druk!
Mooi doel! Ben benieuwd.

Gaan er meer naar Zoelen vrijdag?
Heb een snipperdag van mijn werk. Vond het zonde om op 4km niet te kunnen starten.

josje4

Berichten: 1594
Geregistreerd: 20-07-11
Woonplaats: Wageningen

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 15:21

Mooie foto's Wieneke :D

Gaaf Stichlover, mooi filmpje ook!

Gefeliciteerd Jonneke met je debuut!

Ik ga niet naar zoelen, veel succes vrijdag :)

Ik heb zondag mijn debuut in de PSG in Putten. Hebben een wedstrijdstop gehad van 6 maanden dus ik heb er heel veel zin in :D

Jonnekee
Berichten: 753
Geregistreerd: 18-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 23:06

suikermeisje schreef:
Peetje dat is inderdaad wel erg druk!
Mooi doel! Ben benieuwd.

Gaan er meer naar Zoelen vrijdag?
Heb een snipperdag van mijn werk. Vond het zonde om op 4km niet te kunnen starten.


Jaa ik ga naar zoelen is voor ons ook maar een stukje :j

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 07:00

Merci :D Hoop dat het lukt, maar zo niet, ach lol met je knol gaan we dan maar voor :D

Veel plezier vandaag voor degene die gaan starten :)

suikermeisje

Berichten: 8346
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 20:29

Zelf zo Ziek als wat, maar wel gestart. Eerste proef 64.14 en 3e prijs. Tweede proef 62,79% en zou 4e prijs hebben als iemand niet HC was gestart. Nu dus net erbuiten. Maar desalniettemin super trots op mijn springknollie op onze tweede subtop wedstrijd.


Afbeelding

Afbeelding

Jonnekee
Berichten: 753
Geregistreerd: 18-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 23:15

Gefeliciteerd Thamar!

Ik ben ook in Zoelen geweest ook met mn springknollie, ondanks dat allebei de series mis gingen en meneer meer met zijn omgeving bezig was toch winst gereden in de Inter1 61,03%

Wij kunnen wel pas de deux rijden Thamar alleen de mijne is helemaal wit haha *D _/-\o_

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 07:42

Gefeliciteerd dames!! :D


Hier vandaag even lekker galoptrainingtijd op het strand :D Ik geloof dat we prachtig weer hebben! *\o/*

suikermeisje

Berichten: 8346
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 07:43

xxwienekexx schreef:
Gefeliciteerd dames!! :D


Hier vandaag even lekker galoptrainingtijd op het strand :D Ik geloof dat we prachtig weer hebben! *\o/*


Ooh wat heerlijk! Veel plezier.


Jonnekee schreef:
Gefeliciteerd Thamar!

Ik ben ook in Zoelen geweest ook met mn springknollie, ondanks dat allebei de series mis gingen en meneer meer met zijn omgeving bezig was toch winst gereden in de Inter1 61,03%

Wij kunnen wel pas de deux rijden Thamar alleen de mijne is helemaal wit haha *D _/-\o_


Mijne wordt alsmaar witter.. wordt steeds meer poetsen en hij geniet er heerlijk van als die een modderbad mag nemen. Gister achteraf dus ook nog de wei op gedaan en toen was ie helemaal gelukkig.

Nette score dan alsnog. Jammer dat de series misgingen. Zat de GP te kijken en ook daar gingen ze nog vrij vaak mis.

Jonnekee
Berichten: 753
Geregistreerd: 18-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 10:33

suikermeisje schreef:
xxwienekexx schreef:
Gefeliciteerd dames!! :D


Hier vandaag even lekker galoptrainingtijd op het strand :D Ik geloof dat we prachtig weer hebben! *\o/*


Ooh wat heerlijk! Veel plezier.


Jonnekee schreef:
Gefeliciteerd Thamar!

Ik ben ook in Zoelen geweest ook met mn springknollie, ondanks dat allebei de series mis gingen en meneer meer met zijn omgeving bezig was toch winst gereden in de Inter1 61,03%

Wij kunnen wel pas de deux rijden Thamar alleen de mijne is helemaal wit haha *D _/-\o_


Mijne wordt alsmaar witter.. wordt steeds meer poetsen en hij geniet er heerlijk van als die een modderbad mag nemen. Gister achteraf dus ook nog de wei op gedaan en toen was ie helemaal gelukkig.

Nette score dan alsnog. Jammer dat de series misgingen. Zat de GP te kijken en ook daar gingen ze nog vrij vaak mis.


Ja joh dat beest is af en toe veels te slim dan neemt tie het finaal over, dan moeten we vlak bij elkaar hebben gezeten want wij hebben ook nog grandprix zitten kijken

suikermeisje

Berichten: 8346
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 14:24

Klopt. Kwam binnen toen jullie de prijsuitreiking hadden.

Ben t vriendinnetje van je neef, dacht dat je dat al wel wist :P

Jonnekee
Berichten: 753
Geregistreerd: 18-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 21:27

suikermeisje schreef:
Klopt. Kwam binnen toen jullie de prijsuitreiking hadden.
Oo
Ben t vriendinnetje van je neef, dacht dat je dat al wel wist :P


Haha niet dus :Y)

Peelie

Berichten: 13415
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 21:40

Gaat een van jullie naar de subtop wedstrijd in Eemnes deze maand?

suikermeisje

Berichten: 8346
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 22:09

Gaan meer mensen vanuit dit topic aankomende zondag naar velddriel?