Zomertenue?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-18 17:13

Nou inderdaad, daar lijkt het dan wel op...Ik schrok ook soort toen we daar aankwamen en iedereen reed met een jasje aan...
Had ik dus echt niet verwacht, dus ik zei al, zal ik ‘m dan ook maar aan doen, had ‘m wel mee.
Welnee zegt mijn vriend, het is 25 graden en je mag in je shirtje, je kan er niet op afgestraft worden dus waarom zou je het niet doen...
Maar dan moet ik toch even die hobbel over omdat ik de enige ben... :+


mirjamalvaro

Berichten: 14645
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 17:24

Ik start altijd trouw met jasje :))

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

Anoniem

Re: Zomertenue?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 17:40

Ik ook! Vaak voor ik de ring in ga trek ik m snel aan. Maar dat komt vooral omdat ik een blauw dekje heb en blauw jasje, zonder jasje staat het niet :')

emma_evg
Berichten: 434
Geregistreerd: 08-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 17:50

Amy schreef:
Ik ook! Vaak voor ik de ring in ga trek ik m snel aan. Maar dat komt vooral omdat ik een blauw dekje heb en blauw jasje, zonder jasje staat het niet :')


En daarvoor heb ik dan een blauw wedstrijdshirt, wel met een wit kraagje en langs die knoopjes ook wit. Veel praktischer en ook heel netjes.

Sanet

Berichten: 7920
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 17:53

In de subtop gok ik het er niet meer op. Dan maar inrijden zonder en met de proef jasje aan.
Je wordt er dus wel degelijk op afgestraft, is mijn ervaring..

Syb (1997) ZZ-Zwaar+6!
Lyr
(2011) Z1+8! (+ veulen 2024)
Thyra (2022)
#FriezenGek 27#

Bowo
Berichten: 2811
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 17:53

Ik vind het veel netter om mijn jasje aan te houden. De jury en schrijver zitten ook te gaar te koken in de auto of met een beetje geluk voor de auto. Mij zul je alleen in zomertenue zien wanneer ik zo ongeveer flauwval van de hitte :)

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-18 17:59

Sanet schreef:
In de subtop gok ik het er niet meer op. Dan maar inrijden zonder en met de proef jasje aan.
Je wordt er dus wel degelijk op afgestraft, is mijn ervaring..


Hoe straffen ze je daarop af dan, in zomaar een onderdeel?
Want je krijgt geen punten meer voor je verzorging...
En dat mag toch ook niet, want toegestaan is toch toegestaan...

Emma ik heb ook speciaal voor de zomermaanden een net donkerblauw wedstrijdshirt gekocht met bijpassend dekje met blauw.
Mijn jasje is bruin en daar heb ik ook een dekje met bruin bij.

Sanet

Berichten: 7920
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Zomertenue?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 18:02

Ik ben echt door meerdere juryleden aangesproken als ik zonder jasje reed. Waar mijn jasje dan was en dat iedereen anders wel met jasje reed. En echt niet op een vriendelijke manier. Ik ben zeker dat dat invloed gehad heeft op de punten die ze mij vervolgens gegeven hebben. Voor geen meter te bewijzen natuurlijk. Maar de opmerkingen en de chagrijnige kop was wel duidelijk genoeg. Ik steek mijn kop niet meer boven het maaiveld uit. Daar zijn wij niet goed genoeg voor.

Syb (1997) ZZ-Zwaar+6!
Lyr
(2011) Z1+8! (+ veulen 2024)
Thyra (2022)
#FriezenGek 27#

Bowo
Berichten: 2811
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 18:02

Nouvel schreef:
Sanet schreef:
In de subtop gok ik het er niet meer op. Dan maar inrijden zonder en met de proef jasje aan.
Je wordt er dus wel degelijk op afgestraft, is mijn ervaring..


Hoe straffen ze je daarop af dan, in zomaar een onderdeel?
Want je krijgt geen punten meer voor je verzorging...
En dat mag toch ook niet, want toegestaan is toch toegestaan...

Emma ik heb ook speciaal voor de zomermaanden een net donkerblauw wedstrijdshirt gekocht met bijpassend dekje met blauw.
Mijn jasje is bruin en daar heb ik ook een dekje met bruin bij.

Bij twijfel tussen de cijfers bijvoorbeeld telkens naar beneden afronden:)

saskiaojan

Berichten: 7240
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: friesland

Re: Zomertenue?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 18:19

Ik trek ook altijd mijn jasje aan, vorig jaar 1 keer zonder gestart en ik voelde me er niet prettig bij.

Keell94

Berichten: 4047
Geregistreerd: 02-11-13
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 18:25

kelseyclover schreef:
volgens mij heb ik toch echt gelezen dat je in zomertunue mag rijden. Afgelopen weekend was ik de enigste die zonder jasje reed, net voordat ik de ring in ging toch maar aangedaan. Dit is overigens wel met springen. Ik volg even..


met springen mag je gewoon zonder jasje rijden met warm weer, wel een wedstrijdshirt aan.
Ik ga wekelijks mee als groom op spring concoursen en zowel mijn baas als bijna iedere deelnemer rijd met warm weer zonder jasje, bij de dressuur weet ik het niet zo

PW Photographs
Voor meer informatie, zie mijn website - http://www.pwphotographs.nl

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-18 18:33

Ja het mag, het hele zomerseizoen.
Ik had mezelf voorgenomen om het alleen te doen als het echt ruim boven de 20 graden is, maar vandaag verbaasde me dus dat ik echt de enige was...

paljaslaura

Berichten: 2741
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: Zomertenue?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 19:01

Ik rij bijna het hele buiten seizoen zonder (behalve bij slecht weer haha) :') Maar spring dan ook en daar zie je het sowieso wel sneller volgens mij.

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 19:03

Ik rij gewoon in zomertenue, ik ga niet afzien als het niet nodig is.Tenzij ik een jasje heb wat ik graag aan wil.
Meestal rij ik dan wel in een blouse met lange mouwen.
Wanneer je in zomertenue rijdt dan vind ik het wel netjes als je het shirt in je broek doet en een riem draagt.

Martine_Levi

Berichten: 2350
Geregistreerd: 23-02-10
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 08:16

In de zomer rijd ik ook in zomertenue. Wel met een mooi wit shirt en een giletje er over, is een stuk minder warm maar toch aangekleed.

Linde-Levana van 't Witteveen v. Alfred van Braakzicht *Z1+6

bamsy

Berichten: 1118
Geregistreerd: 21-02-06
Woonplaats: Steenbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 08:51

Ik heb er gister niet eens bij stil gestaan dat je in zomer tenue mocht rijden _O-

Ik rij altijd gewoon met mijn jasje, nu moet ik wel zeggen dat het geen vervelend jasje is om te dragen die ik heb en dat ik tijdens het rijden vaak niet eens ik de gaten heb dat het zo warm is (of bij regen dat het zo nat is) tot ik klaar ben met rijden dan moet alles meteen uit :=

    ☆♡☆PRE Don Damaro☆♡☆
    ☆Z2+10 • Z1+18 • M2+12 • M1+16 • L2+17 • L1+11 • B+15☆
    ~•~ Persoonlijke records Z2>226☆Z1>224☆B t/m M2>211 ~•~

    Phoeboe

    Berichten: 390
    Geregistreerd: 04-07-16
    Woonplaats: Zeeland

    Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 09:03

    Als het echt lekker weer is, rijd ik het liefst zonder jasje. Een tijdje terug ook gedaan, ook al was ik 1 van de weinige. Maar ik vind persoonlijk mijn shirtje ook mooier dan m’n jasje dus als het even kan... :) Als het niet heel warm is doe ik wel braaf m’n jasje aan

    Instagram: demigisolf

    pol013

    Berichten: 8990
    Geregistreerd: 18-05-04
    Woonplaats: Omg breda

    Re: Zomertenue?

    Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 09:20

    Zonder jasje zodra ik mij daar beter bij voel. Heb er een keurig net passend wedstrijd shirt voor. Niets bijzonders maar zeker niet aanstoot gevend.

    Als uiterlijk zo'n zware stempel moet drukken op mijn beoordeling in de dressuur :x
    Het is toegestaan. PUNT

    Keizerinnnn

    Berichten: 1218
    Geregistreerd: 09-09-15

    Re: Zomertenue?

    Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 09:35

    Met springen zie ik sowieso altijd de ruiters van grote stallen in zomertenue starten. Maarja die moeten vaak ook 10 paarden rijden dan snap ik dat ook wel. Ik doe vrijwel altijd jasje aan tenzij het echt niet meer te doen is.

    [o]

    Tierania_
    Berichten: 4508
    Geregistreerd: 29-11-05

    Re: Zomertenue?

    Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 09:36

    Als het te warm is trek ik geen jasje aan hoor, zowel met dressuur niet als springen.

    Denver | Z springen, Z2 dressuur en M eventing

    Miefje

    Berichten: 1547
    Geregistreerd: 02-12-16
    Woonplaats: Limburg

    Re: Zomertenue?

    Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 09:44

    Gister ben ik bij de Heldense ruiterdagen foto's geweest maken en gekeken naar vriendinnen bij de pony's, bij het springen reed iedereen zonder jasje en bij de dressuur was het een beetje verdeeld. In de Z2 reed één iemand zonder jasje en in de overige klasses ongeveer 50-50. Het was écht heel warm.

    Es_ther

    Berichten: 18706
    Geregistreerd: 28-06-08
    Woonplaats: Arnhem

    Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 09:45

    Sjolvir schreef:
    Nouvel schreef:
    Gelukkig zijn de meeste wedstrijddekjes wit, dat scheelt al weer wat... 8-)


    Dus moeten we gewoon witte rijjasjes aandoen!!??? (just kidding of course)
    Maar not kidding, die ouderwetse zadelvormige shabrakken zijn met warm weer eigenlijk veel geschikter dan die grote lappen stof. (Ik heb ze omdat ik ze heb aangeschaft toen ik endurance reed, ook ivm afkoelen en rij er nu ook gewoon dressuur mee als het echt warm is)
    [ [url=m/GOTBSn.jpg]Afbeelding[/url] ]



    Bij de rijvereniging waar ik reed mocht dit dekje niet. Het logo van de RV MOEST aan beide kanten van het dekje geborduurd worden en zichtbaar zijn bij de wedstrijden

    Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

    CaPrIoLe`79
    Berichten: 5542
    Geregistreerd: 22-11-05
    Woonplaats: ♫ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♫

    Re: Zomertenue?

    Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 11:00

    Met springen ben ik nooit zo snel in zomertenue gegaan, dat rondje in de ring is zo kort dat je het jasje zo weer uit kunt doen. Maar tijdens dressuurproeven ga ik slechter ademen, rijden en concentreren in een heet jasje. Ik vond de giletjes eerst super lelijk. Maar om toch wat gekleder te gaan tussen alle anderen die trouw met jasje starten heb ik die van Harry's horse gekocht en laten aanpassen, zodat er wat meer vorm in kwam. Achteraf zei het naaiatelier dat ze zo`n giletje ook makkelijk zelf uit een dun stofje helemaal op maat hadden kunnen maken.

    Koop mijn boek via je lokale boekhandel of hier: https://www.bol.com/be/nl/p/beestige-dr ... b9a4d5f70d

    rink

    Berichten: 1846
    Geregistreerd: 19-03-04
    Woonplaats: Buinen

    Re: Zomertenue?

    Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 11:12

    al vallen de mussen dood van het dak, ik rijd altijd in jasje. ik vind het gewoon mooier staan en voor velen ook een betere look op het paard.

    Als paardrijden makkelijk was, had het wel voetbal geheten..

    xVerax

    Berichten: 5073
    Geregistreerd: 02-05-10
    Woonplaats: Deventer

    Re: Zomertenue?

    Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 17:36

    Ik denk dat ik vanaf een graad of 24 naar mijn zomertenue zal grijpen.. Vorig jaar ook een aantal dressuurwedstrijden zonder jasje gestart en had niet het idee dat je er op benadeeld werd. Gewoon lekker rijden en zorgen dat je zomertenue er wel mooi verzorgd uit ziet!


    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 bezoekers