Zomertenue?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KatooG
Berichten: 169
Geregistreerd: 18-09-16
Woonplaats: Vlaams-Brabant, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 02:42

Juryleden die je er op aanspreken of die lijken slechtere punten te geven zijn spijtig genoeg niet vollegdig te vermijden denk ik. Maar je moet het wat tijd geven, de sport evolueert. Nu zie je dat het al veel gebruikelijker is dan vroeger om met kleding te rijden die speciaal is aangepast voor zwetende sporters. Maar paardrijden is toch nog steeds een sport van etiquette en aan zo'n aanpassingen als luchtige sportkleding ipv de iets traditionelere look moeten juryleden wennen. Mijn voorspelling is dat men binnen 30 jaar uitsluitend met shirt alleen zal starten tijdens zo'n hitte.

Zuchini

Berichten: 929
Geregistreerd: 06-05-17
Woonplaats: Punta cana, dominican republic

Re: Zomertenue?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 04:34

Hier kennen ze geen zomertenue. Gewoon jasje aan en in vol ornaat verschijnen. En dat bij tropische temperaturen....maar alleen echt voor de proef zelf doe ik t jasje aan.

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-18 08:38

KatooG schreef:
Juryleden die je er op aanspreken of die lijken slechtere punten te geven zijn spijtig genoeg niet vollegdig te vermijden denk ik. Maar je moet het wat tijd geven, de sport evolueert. Nu zie je dat het al veel gebruikelijker is dan vroeger om met kleding te rijden die speciaal is aangepast voor zwetende sporters. Maar paardrijden is toch nog steeds een sport van etiquette en aan zo'n aanpassingen als luchtige sportkleding ipv de iets traditionelere look moeten juryleden wennen. Mijn voorspelling is dat men binnen 30 jaar uitsluitend met shirt alleen zal starten tijdens zo'n hitte.


Ik denk dat dit een belangrijk ding is inderdaad, dat verandering tijd nodig heeft.

Grappige is dat ik vorige week ergens startte waar iedereen in de M en Z in jasjes reed ondanks de warmte en gisteren reed ik ergens waar iedereen in een shirtje starten, alleen de B starts hadden hun jasje aan...

Ik denk dat het langzaam maar zeker gewoon moet worden.
Misschien moeten ze de jurykledingvoorschriften ook nog wat afstemmen op het zitten in een hete auto?

Felien_Kyra

Berichten: 2088
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: Zomertenue?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 08:55

Ik heb zelf met springen en deze temperaturen mijn jasje altijd in de auto liggen en die komt er dan ook niet uit. Met dressuur is dit echter anders, dan doe ik hem vaak vlak voor de proef aan. Ik weet niet waarom maar heb het idee dat de jury dit meer waardeert ofzo :')

Ik vind zelf een mooi shirtje in je broek met een riempje veel mooier dan de jasjes..

MyWishMax

Berichten: 25262
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Zomertenue?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 09:08

Ik heb gisteren voor het eerst in zomertenue gestart sinds je het zelf mag beslissen. Ook vroeger startte ik altijd met jasje aan, omdat ik dat netter vond, zelfs als er besloten was dat het mocht die dag. Ik moet heel eerlijk zeggen dat het ook wel erg raar was en ik nog steeds liever een jasje aan heb. :') Ik heb gisteren 2 mensen met een jasje aangezien, de rest had toch een zomertenue aan. Met jasje vind ik toch netter.

Nog wel snel een riem gehaald zaterdag, want shirt over broek vind ik niet netjes, maar shirt in broek zonder riem ook niet. :')

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-18 09:15

Ja ik heb laatst ook een riem er voor gekocht inderdaad, er in zonder riem vind ik ook minder staan, dus dan wordt het er over, maar dat kan ook eigenlijk niet...
Dus hier nu ook met riem en in je broek :D

c_alsemgeest

Berichten: 20629
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 08:45

Nouvel schreef:
KatooG schreef:
Juryleden die je er op aanspreken of die lijken slechtere punten te geven zijn spijtig genoeg niet vollegdig te vermijden denk ik. Maar je moet het wat tijd geven, de sport evolueert. Nu zie je dat het al veel gebruikelijker is dan vroeger om met kleding te rijden die speciaal is aangepast voor zwetende sporters. Maar paardrijden is toch nog steeds een sport van etiquette en aan zo'n aanpassingen als luchtige sportkleding ipv de iets traditionelere look moeten juryleden wennen. Mijn voorspelling is dat men binnen 30 jaar uitsluitend met shirt alleen zal starten tijdens zo'n hitte.


Ik denk dat dit een belangrijk ding is inderdaad, dat verandering tijd nodig heeft.

Grappige is dat ik vorige week ergens startte waar iedereen in de M en Z in jasjes reed ondanks de warmte en gisteren reed ik ergens waar iedereen in een shirtje starten, alleen de B starts hadden hun jasje aan...

Ik denk dat het langzaam maar zeker gewoon moet worden.
Misschien moeten ze de jurykledingvoorschriften ook nog wat afstemmen op het zitten in een hete auto?

Ik start gewoon in zomer tenue hoor... ook in het Z nooit puntenverschil in gemerkt.
Wel heb ik altijd een net blouseje en bijpassende riem.

Zeepsop

Berichten: 2145
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Brabant

Re: Zomertenue?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 08:57

Ik ben van het weekend gestart in zomertenue en de twee prijswinnaars (waaronder ik dus) waren de enige twee die in zomertenue hadden gereden. De rest had allemaal een jasje aan. Ik heb eigenlijk nooit meegemaakt dat je wordt benadeeld als je zonder jasje rijdt.

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Zomertenue?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 09:19

Zelf rijd ik niet meer maar ik ga nog wel eens kijken, Het is met alles het totaal plaatje.Laatst zag ik een ruiter met brandwonden in een zomer tenu met lange mouwen en dat zag er netjes uit.(Later zag ik dus waarom ze die lange mouwen droeg,want toen had ze haar shirt uitgedaan). Maar een ruiter met een sleeve tatoo zonder mouwen was iets minder verzorgd.Maar het was wel een net sluitend shirt en de net iets zwaardere dame was ook keurig gekleed met een gilet en hoge taillerijbroek .
Daar tussen zaten diverse pluimage ruiters en hun stijlen, Maar niemand was onverzorgd!

vaaleriee

Berichten: 2744
Geregistreerd: 17-04-06
Woonplaats: Omgeving Breda

Re: Zomertenue?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 10:54

Ik heb komende zondag wedstrijd en ben ook van plan om in m'n zomertenue te starten. Ik heb alleen een heel saai, lelijk shirtje om mee te starten.

Hebben jullie tips voor leuke wedstrijdshirts? Ik wil graag een kleurtje, voorkeur heeft donkerblauw :)

c_alsemgeest

Berichten: 20629
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Zomertenue?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 11:02

ik vind die van Anky erg fijn, heb je in een aantal kleurtjes en met en zonder ingebouwd plastron-achtig aanzicht :')

xMyrth

Berichten: 2800
Geregistreerd: 17-10-12
Woonplaats: Limburg

Re: Zomertenue?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 00:39

Als je in zomertenue start, mag je dan eigenlijk alleen in een wit shirt starten?
Of mag het ook een andere kleur hebben?

(Dressuur)

xVerax

Berichten: 5073
Geregistreerd: 02-05-10
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 01:13

Mag ook een andere kleur, maar het moet wel een officieel wedstrijdshirt zijn geloof ik (met een hoog wit opstaande rand etc.).

c_alsemgeest

Berichten: 20629
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Zomertenue?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 08:25

klopt, alle kleuren mogen in principe... maar ik hou persoonlijk niet van hele hysterische kleuren, leidt alleen maar af :')
Als het maar een opstaande kraag heeft.

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-18 08:38

Ik heb er juist wat gekleurde shirtjes voor aangeschaft, vind het anders zo heel erg wit worden.
Ik vind de donkerblauwe die ik heb eigenlijk het mooist staan.
Ik heb ook nog een wat feller blauwe, maar die ik heb alleen nog bij een onderlinge aan gehad.


Afbeelding


Afbeelding

c_alsemgeest

Berichten: 20629
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Zomertenue?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 08:48

ja ik vind dat heel erg afleiden... raak ik gefocussed op alleen je bovenlichaam :')
Maar dan kan ook heel erg aan mijn concentratieproblemen liggen _O-

roosje78

Berichten: 2255
Geregistreerd: 10-09-07
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 09:02

Vraagje: zelf had ik een blauw wedstrijdshirtje van Busse met een witte kraag. Met de eerste maal wassen werd de kraag roze. Hoe zit dat met jullie gekleurde shirtjes? Houden jullie de kraag wel mooi wit?

MyWishMax

Berichten: 25262
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 09:04

Ik heb het ook, c_alsemgeest. :') Maar dat heb ik ook bij opvallende caps of laarzen. Ik vind het wel weer een tof kleurtje, maar houd het zelf bij gewoon donkerblauw. Helemaal wit wordt idd weer zo wit.

Martine_Levi

Berichten: 2350
Geregistreerd: 23-02-10
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 09:17

roosje78 schreef:
Vraagje: zelf had ik een blauw wedstrijdshirtje van Busse met een witte kraag. Met de eerste maal wassen werd de kraag roze. Hoe zit dat met jullie gekleurde shirtjes? Houden jullie de kraag wel mooi wit?

Nou dat had ik ook inderdaad! Een prachtig donkerblauw shirtje van Fairplay met witte borst en kraag, maar na 1x wassen was het wit lichtblauw/grijzig -O- Echt zó zonde!

Change3x

Berichten: 6581
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Zomertenue?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 09:25

Hier blijven de kraagjes gewoon wit! Ik doe mijn shirts altijd samen in de was met mijn beige wedstrijdbroek.

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-18 09:42

Ik heb 3 verschillende kleuren shirtjes van La Valencio, de donkerblauwe gebruik ik het meest omdat ik die kleur toch het netst vind staan. De rest net wat te fel inderdaad.
Maar die blijft gewoon netjes, kraagje ook.

aaidaa

Berichten: 611
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Veenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 09:55

Ik ben laatst met het warme weer voor het eerst ooit in zomertenue gestart. Maar wel op een lelijke manier volgens de verhalen hier, want zonder riem, shirt over mijn broek heen en dan ook nog een helemaal wit shirtje :=

Ik had mijn jasje mee en was van plan om hem aan te doen, maar het was echt echt te warm. (en aangezien ik toch geen punten meer voor verzorging krijg dacht ik "F*** it") Ik doe met mijn jasje aan mijn shirt ook altijd over mijn broek, omdat ik het zo lelijk vind als je de knoop van je broek zo tussen je jasje door ziet piepen.

Ik was altijd bang dat het er niet uit zou zien zonder jasje, maar het viel me mee :P

Zomertenue:
Afbeelding

"Gewoon" tenue:
Afbeelding

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Zomertenue?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 11:59

Starten jullie allemaal nog wel met witte handschoenen?

MarliesV

Berichten: 15173
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 12:11

Sakura789 schreef:
Starten jullie allemaal nog wel met witte handschoenen?


Handschoenen zijn alleen toegestaan in bruin, geel of wit.

Over het algemeen vind ik wit het mooist kleuren bij de rest van de kleding. Of je moet net de juiste kleur bruin of geel verwerken in de rest van je tenue.

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-18 12:12

Ja ik wel, dat wordt volgens mij ook wel gewaardeerd als je dat doet.

Aaidaa, ziet er wel netjes uit zo hoor!
Er rijden zat mensen helemaal in het wit.