Zomertenue?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kasty

Berichten: 642
Geregistreerd: 15-04-06
Woonplaats: Drogeham

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 15:21

ingvdh schreef:
Kasty schreef:
Ik vind het altijd een lastige kwestie, heb van het weekend ook even gekeken wat iedereen deed met 31 graden. Nu was ik vooral nieuwsgierig hoe ze het in het Z1 deden.. die klasse is natuurlijk niks anders dan de rest, maar viel me wel op dat de meesten daar toch het jasje aantrokken..
Wat vinden jullie? Aangezien ik ook net Z1 rijdt en dan toch twijfel...


Waarom zou je niet in zomertenue gaan? Het mag, je krijgt geen punt voor verzorging meer, dus afgestraft kan je er ook niet op worden.

Wat andere mensen in dat geval doen zou me een worst wezen, als ik last van de warmte heb en door het rijden in zomertenue een betere proef neer kan zetten waarom zou je het niet doen?


Ja zo ben ik over het algemeen ook ingesteld hoor en heb ook hele nette zomertenue's. Dus het is zeker niet slordig en ben bezig met een net gilletje wat er eventueel overheen kan...

roxiie

Berichten: 7827
Geregistreerd: 22-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 15:37

Gewoon lekker in zomer tenue starten en shirtje daarbij over de broek. Vind het niet mooi bij de broek in.

Change3x

Berichten: 6582
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Zomertenue?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 15:47

Ik vind het shirtje over de broek zó slordig staan. Ken mensen die daardoor echt punten aftrek hebben gekregen.

Afbeelding
Afbeelding

Dit heb ik aan als ik met een zomer tenue rijdt.

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: Zomertenue?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 16:01

Ik heb het afgelopen weekend ook gestart, gister reed iedereen zonder jasje maar dat was midden op de dag. Vanmorgen moest ik best vroeg en gingen de combinaties voor mij allemaal met jasje. Ik genoot juist van het feit dat het vanmorgen nog niet zo heet was, dus ik ging als eerste zonder. Daarna heb ik niemand meer gezien met een jasje ;)

c_alsemgeest

Berichten: 20666
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 16:14

Kasty schreef:
Ik vind het altijd een lastige kwestie, heb van het weekend ook even gekeken wat iedereen deed met 31 graden. Nu was ik vooral nieuwsgierig hoe ze het in het Z1 deden.. die klasse is natuurlijk niks anders dan de rest, maar viel me wel op dat de meesten daar toch het jasje aantrokken..
Wat vinden jullie? Aangezien ik ook net Z1 rijdt en dan toch twijfel...

Ik rij met deze ook Z1... en ik doe mooi mijn jasje uit :+

Myca

Berichten: 6264
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Re: Zomertenue?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 16:20

Ik ben vandaag in zomertenue gestart. Gelukkig mag je dat tegenwoordig zelf kiezen.
Toch kijk ik van te voren wel of er meer zijn die zo starten, anders trek ik toch mijn jasje weer aan. Je wilt ook niet uit de toon vallen.

Vanaf de subtop mag het zomertenue niet meer, dan moet je in vol ornaat.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-17 16:44

Vanmorgen begon 't hier met de Z, die reden met jasjes aan, maar toen was het ook nog niet heel warm.
In 't M gingen al wat jasjes uit en toen ging bij rest ook eigenlijk bij bijna iedereen jasje uit, of mensen kwamen al zonder jasje.
Je merkt dat het voor veel mensen toch nog even twijfelachtig is en af wordt gewacht wat anderen doen.

Ik had 'm trouwens over mijn broek, staat dat echt zo lelijk? :oo
Laatst bijgewerkt door Nouvel op 28-05-17 17:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 17:10

Change3x schreef:
Ik vind het shirtje over de broek zó slordig staan. Ken mensen die daardoor echt punten aftrek hebben gekregen.


Het is maar net wat beter staat. Niet iedereen heeft een geschikt lijf om het shirt bij de broek in te dragen. En soms is een gilet echt een super oplossing.

Change3x

Berichten: 6582
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 17:27

Lante schreef:
Change3x schreef:
Ik vind het shirtje over de broek zó slordig staan. Ken mensen die daardoor echt punten aftrek hebben gekregen.


Het is maar net wat beter staat. Niet iedereen heeft een geschikt lijf om het shirt bij de broek in te dragen. En soms is een gilet echt een super oplossing.


Dan inderdaad iets eroverheen, maar anders gewoon je shirt in je broek. Vind het heel onverzorgd als dat niet wordt gedaan.

roxiie

Berichten: 7827
Geregistreerd: 22-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 18:03

@ TS, nee hoor dat staat echt niet lelijk.
Kwestie van smaak.

Ik vind het bii de broek in juist super onverzorgd ogen, helemaal als het dan ook nog van die syntetische stofjes zijn waar je alles door heen ziet (en dan maakt het geen bal uit of je slank bent of gezet) Dus gewoon doen wat JIJ het mooiste vindt :)

Bunn

Berichten: 1186
Geregistreerd: 04-10-14
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 18:24

Onder je jasje doe je toch ook niet je shirt over je broek? Dan steekt er een stuk shirt onder je jasje uit.

Traditiegetrouw had iedereen tijdens het rijden altijd een blouse aan, die steek je ook in je broek. Je kunt me niet zeggen dat een shirt/blouse in je broek met een riem 'onverzorgd' is. Daar is meer over nagedacht dan een kruipend shirt dat zomaar slordig op een broek is aangetrokken. ;)

Of het mooi is of niet staat daar geheel los van, dát is wel een kwestie van smaak.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-17 18:37

Een shirt over je broek hoeft toch niet altijd 'kruipend en zomaar aangetrokken te zijn'?
Ik had 'm er vandaag dus overheen, maar dan zorg ik ook echt wel dat 'ie netjes zit en niet kruipt of ergens blijft hangen...

Maar ik zal er in ook eens bekijken, heb daar zelf een minder prettig gevoel bij eerlijk gezegd...

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Re: Zomertenue?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 18:52

Ik was nog niet op de hoogte van deze regeling,maar ga er zeker rekening mee houden over 3 weken! Ik rijd overigens altijd met shirt in mn broek, ook thuis, vind het zelf fijner zitten, ben ook niet anders gewend. Vind het zelf ook mooier staan, ook thuis, maar dat blijft inderdaad een kwestie van smaak. Hoe slank je bent heeft daar imo niks mee te maken.

Bunn

Berichten: 1186
Geregistreerd: 04-10-14
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 18:57

Nouvel schreef:
Een shirt over je broek hoeft toch niet altijd 'kruipend en zomaar aangetrokken te zijn'?
Ik had 'm er vandaag dus overheen, maar dan zorg ik ook echt wel dat 'ie netjes zit en niet kruipt of ergens blijft hangen...


Klopt, tuurlijk is dat niet altijd zo, maar de keren dat ik 't zie blijft zo'n shirtje toch niet zo strak zitten als wanneer je 'm in je broek doet. :j

Magicmowgli

Berichten: 73
Geregistreerd: 02-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 18:58

Ik vind een jasje wel zo netjes :o tenzij het echt heel heet is. Dit hele weekend gewoon met jasje gestart maar ik merkte wel dat ik een van de weinige was :')

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-17 19:00

Bunn schreef:
Nouvel schreef:
Een shirt over je broek hoeft toch niet altijd 'kruipend en zomaar aangetrokken te zijn'?
Ik had 'm er vandaag dus overheen, maar dan zorg ik ook echt wel dat 'ie netjes zit en niet kruipt of ergens blijft hangen...


Klopt, tuurlijk is dat niet altijd zo, maar de keren dat ik 't zie blijft zo'n shirtje toch niet zo strak zitten als wanneer je 'm in je broek doet. :j


Ik ga eens kijken hoe het eruit ziet in m'n broek 8-)

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 19:01

Magicmowgli schreef:
Ik vind een jasje wel zo netjes :o tenzij het echt heel heet is. Dit hele weekend gewoon met jasje gestart maar ik merkte wel dat ik een van de weinige was :')

Pff jij liever als ik! Maar dat is eigen keus natuurlijk, al ben ik t wel met je eens dat ik het ook netter vind. Moet er wel bij zeggen dat het ook aan je jasje ligt, die ik nu heb zit niet zo heel fijn (gekocht omdat ik maar een paar wedstrijdjes zou rijden met mn zusje dr paard, paste mn oude niet meer) als die ik eerder altijd had. En nu ik een jong paard heb, vind ik volledige bewegingsvrijheid denk ik fijner als een netjes jasje, zeker tijdens een eerste springwedstrijd

c_alsemgeest

Berichten: 20666
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Zomertenue?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 19:15

Gister bij de inter 1 en 2 ook veel jasloze mensjes :j

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: Zomertenue?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 19:36

Ik ga mezelf niet meer kwellen met een jasje als het niet hoeft.
Vorig jaar met giletje gestart en ook zonder.Maar zou graag een giletje willen dat hoger sluit.
Afbeelding
Afbeelding

xVerax

Berichten: 5073
Geregistreerd: 02-05-10
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 19:36

Mijn tenue van vandaag:
Afbeelding

Was ook zo al behoorlijk warm..

vur

Berichten: 3982
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 19:55

Eergisteren in het Z wat met jasje. Hadden een mouwloos shirtje aan. Ik pieker er niet over om met dit weer een jasje aan te doen. Ook niet als het iets koeler is. Vanaf 25 graden gaat het jasje uit. Ook al ben ik de enige. Ik heb dan wel een shirt met korte mouw.

Magicmowgli

Berichten: 73
Geregistreerd: 02-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 20:19

Irkoontje schreef:
Pff jij liever als ik! Maar dat is eigen keus natuurlijk, al ben ik t wel met je eens dat ik het ook netter vind. Moet er wel bij zeggen dat het ook aan je jasje ligt, die ik nu heb zit niet zo heel fijn (gekocht omdat ik maar een paar wedstrijdjes zou rijden met mn zusje dr paard, paste mn oude niet meer) als die ik eerder altijd had. En nu ik een jong paard heb, vind ik volledige bewegingsvrijheid denk ik fijner als een netjes jasje, zeker tijdens een eerste springwedstrijd


Ja het ligt Idd ook wel aan je jasje hoor! Ik heb gelukkig een heel fijn, dun jasje :j donderdag en vrijdag heb ik gewoon in tenue gereden maar gister was het echt enorm heet dus heb ik met de 2de proef even mijn plastron af gedaan. Maar vandaag ook gewoon helemaal in tenue :D Je ziet ook wel heel veel mensen die inrijden zonder jasje en net voor de proef hun jasje aantrekken. Maar dat vind ik een gedoe :o

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 20:34

Change3x schreef:
Ik vind het shirtje over de broek zó slordig staan. Ken mensen die daardoor echt punten aftrek hebben gekregen.

[ [url=m/geX9uH.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/5fqeY7.png]Afbeelding[/url] ]

Dit heb ik aan als ik met een zomer tenue rijdt.


Mooi shirtje! Welke is dit?

odilekk

Berichten: 488
Geregistreerd: 12-03-14
Woonplaats: Midden in Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 20:36

Ik heb vandaag bij de eventing dressuur in zomertenue gereden. Doe het eigenlijk nooit, aangezien ik vind dat het best kan voor een paar minuten. Had geen plastron om, dat stoort dan alleen maar. Met springen vanaf de L wordt het zeer regelmatig gedaan, aangezien je dan niet meer op stijl wordt beoordeeld.
Let wel op dat je een shirt hebt, die je schouders goed bedekt, anders kan je daarop uitgesloten worden.

Annee_S

Berichten: 207
Geregistreerd: 24-01-11
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 20:39

Goed topic voor wat inspiratie! +:)+
Vandaag op de manege was er wedstrijd en werd er nadrukkelijk gezegd dat zomertenue toegestaan was (niet dat ik moest rijden, ik moest helaas werken. Maar ik wist ook niet eens wat het inhield. :oo ).