B- springdebuut 2017

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

B- springdebuut 2017

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-17 22:42

Hoi hoi allemaal,

Aangezien er wel allemaal topics zijn over de dressuur debuten leek het me leuk om ook een spring debuut topic te maken.
Zo kunnen we de training en resultaten delen :).

Ik heb zelf een 8 jarige tinker ruin. Verscheidene BB parcoursen gesprongen en heb dan afgelopen maand voor het eerst echt in de B gestart. Was enorm spannend tussen al die grote springpaarden, maar we hebben het gedaan! Ik wil hier zeker verder mee hij vind springen namelijk vele malen leuker dan de dressuur.


Afbeelding
Dit waren we tijdens ons debuut.


Ik zou zeggen stel je voor :D!


Xaffier B +26 l L1 +23 l L2 +21 | M1 +8


_Sofie

Berichten: 4432
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Onder de rook van Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 23:56

Knappe Tinker heb je!

Ik wil me hier ook wel melden, hoewel ik een beetje vals speel. Februari 2015 ben ik voor het eerst B-springen gestart. In totaal heb ik tot mei 2016 zo'n 6 à 7 springwedstrijden gereden. De teller staat op 5 winstpunten. Ik ben een paar keer met prijzen thuis gekomen, maar ook een aantal parcoursen gereden met te veel strafpunten om nog winst te rijden. Helaas heb ik nu al bijna een jaar geen springwedstrijd meer gestart, want in juni kwam mijn paard met een peesblessure te staan. Het herstel, opbouwen en vervolgens weer op niveau komen kostte aardig wat tijd, maar ondertussen staat onze rentree in het springen gepland (gisteren onze rentree in de dressuur gehad, wat nog niet geheel vlekkeloos ging :') ). Op donderdag 25 mei gaan we weer starten, we rijden twee rondjes B. Ik rij trouwens in de regio Noord-Holland, Utrecht en Flevoland. Mijn paard is een 9-jarige KWPN'er (Van Gogh x Kigali), die sinds 4,5 jaar in ons bezit is. Zelf heet ik Sofie, momenteel doe ik een master geschiedenis. Ik hoop eind dit kalenderjaar af te studeren.

Dit zijn wij:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Da Vinci (Van Gogh x Kigali)

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: B- springdebuut 2017

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-17 11:16

Wauw leuk beest heb je welkom!
Gelukkig kun je weer starten na de blessure. De B is denk ik wel het maximale wat wij gaan doen hoor. Hij liet in het parcours zien dat hij nog genoeg ruimte had, maar ga hem niet overbelasten. Denk dat ook nog wel een hele opgave voor ons is om winst te halen. Daarnaast doen we ook nog gewoon BB lekker voor de lol.

Wil dit jaar ook wat oefencrossen mee pakken!


Xaffier B +26 l L1 +23 l L2 +21 | M1 +8

Freekieee

Berichten: 1756
Geregistreerd: 19-09-13
Woonplaats: Borculo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 11:39

Haaii!!

Leuke paardjes allebei! Ik heb sinds midden april mijn startpas *\o/* heb eigenlijk altijd BB gesprongen, maar het werd toch eens tijd voor een pas. Zondag heb ik mijn dressuur wedstrijd en als ik dan winstpunt heb ga ik springen. Heb ons wel al op gegeven voor concour hippique in Hoofddorp :Y) dus moet wel zorgen dat ik een winstpunt rij.
Afbeelding

Goedenmiddaghhh

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: B- springdebuut 2017

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-17 11:47

Welkom!!

Dat dacht ik zelf ook altijd die winstpunt en dan springen, maar ondertussen ben ik alweer in de L1 dressuur gestart met succes het bleek ook best leuk Haha!

Ik start trouwens in oost Nederland. En soms noord en midden voor de koudbloed wedstrijden.


Xaffier B +26 l L1 +23 l L2 +21 | M1 +8

DreamGuide

Berichten: 2014
Geregistreerd: 10-08-14

Re: B- springdebuut 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 11:52

Oh wat leuk! Ik wil ook ergens dit jaar mijn B springdebuut maken dus ik meld me vast!
Mijn naam is Kirsten, paard is een 5 jarige tuigermerrie van 1,78m hoog, genaamd Horonae.

We rijden eind mei voor de lol een kleine oefencross, als dat goed gaat hoop ik binnenkort ook mijn B debuut te maken.
Afbeelding
Afbeelding

Horonae• ZZ-licht + 10
Volg Horonae op instagram, klik hier!

CxB
Berichten: 906
Geregistreerd: 24-12-13

Re: B- springdebuut 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 12:05

Sinds februari/maart vorig jaar rijd ik een schimmel merrie van 2010(Diabeau x Ulft) en de bedoeling was om in april B te starten. Afgelopen indoorseizoen wat 90cm en 1m oefenparcoursen gestart en afgelopen januari een keer HC B gestart. Helaas ben ik 3 weken voor ons officiele B debuut met hetzelfde paard onderuit geschoven en heb een dislocatie in mijn voet opgelopen. Eind mei gaat het gips eraf dus dan weer langzaam aan beginnen.


Dit zijn wij en we starten voornamelijk in Limburg, soms ook wat in brabant.
Afbeelding

Laurievc

Berichten: 4414
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: B- springdebuut 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 12:12

Ik ga ook eventjes valsspelen haha. Rijd normaal hoger maar heb thuis nog een 4-jaarse staan die ik graag rustigaan opbouw en in de winter een keer B binnenrijd. Alles op haar tempo maar ze vind het ontzettend leuk haha

Vele 4-jarigen lopen dat al maar ik doe het liever wat rustiger aan haha!
Momenteel loopt ze vlotjes 85cm en heeft ze ook al 1x 90cm (foutloos) gelopen. Nu staat ze weer over op rust met mijn examens maar eind juni vliegen we er weer in :D
Afbeelding

paljaslaura

Berichten: 2741
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: B- springdebuut 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 12:37

Stoer met je tinker!
Gelukkig is ie nu weer helemaal goed Sophie! Vic is zo leuk :D
Leuke tuiger en een knappe schimmel :)
Ach 4 jaar mogen ze ook best rustig aan doen. Zeker als je ze gewoon lekker voor jezelf hebt!

Ik ben in februari voor het eerst B gestart met mijn KWPN ruin van 2011. Hebben hem in november 2015 zadelmak gekocht en dit is voor mij de eerste keer dat ik een paard zo 'opleid' dus ook wij doen mooi rustig.
Hij is ook niet echt makkelijk maar springen vind ie fantastisch (en hebben we 'm ook voor gekocht :P). Zijn nu zo'n 3 keer B gestart en hebben 1 punt :)
Afbeelding

Saaams

Berichten: 13258
Geregistreerd: 20-01-10

Re: B- springdebuut 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 12:40

Ik vind het knap met je tinker. Ik durf het niet aan met mijn D pony. Springt met gemak een meter. Maar met de afstanden vind ik het toch riskant. Stoer hoor!

Laerkens Beauty

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: B- springdebuut 2017

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-17 12:44

Welkom allemaal!

Idd met een 4 jarige is het prima toch om soms even rustig aan te doen.

Paltjas Laura, eerste punt al binnen! Leuk zal voor ons wel een hele opgave worden we hadden bij ons debuut de BB foutloos en de B nog 3 balken. 2 door verkeerde afstand van mij. Maar was ook best onvoorbereid erin gegaan dus wie weet als we weer meer trainen en ook op die hoogte.

Saams, bij die van mij is het gehoord voorwaarts rijden en alles komt goed. Nou moet ik hem soms eerder nog wat tegen houden omdat hij zo fanatiek word in het parcours.


Xaffier B +26 l L1 +23 l L2 +21 | M1 +8

paljaslaura

Berichten: 2741
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: B- springdebuut 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 12:47

Ach joh balken zijn uiteindelijk niet zo erg in het begin. Zo lang ze maar naar de overkant willen blijven die balken vanzelf wel een keer liggen.
Die van mij trekt zich nogal eens uit elkaar naar de hindernis toe en dan hebben we hierdoor ook wel fouten :P

_Sofie

Berichten: 4432
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Onder de rook van Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 13:01

Shelly: wie weet blijkt over een tijdje dat je paard makkelijk het L aan kan! Ze worden vanzelf ook sterker natuurlijk, dus als je genoeg de tijd neemt om te trainen en hem sterker te maken, zou ik als ik jou was niet te bang zijn voor overbelasting. En ach, die winst komt vanzelf wel, lekker kilometers maken :) En dressuur kan inderdaad (soms :') ) best leuk zijn!
Sylvia: veel succes zondag!
Kirtsten: gaaf paard! Ruimte genoeg over :oo
CxB: hopen dat je snel weer hersteld en lekker te paard zit.
Laurievc: wat een aansprekend dier. Volgens mij heb ik wel eens topics voorbij zien komen met je andere paarden. Klopt het dat je ook internationaal start?
Hé Laura :D Knappe Gis <3 Hij is echt een beetje puppy-af aan het raken, lijkt het.

Wat leuk dat er zich zo veel mensen melden, gezellig clubje :D

Da Vinci (Van Gogh x Kigali)

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: B- springdebuut 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 13:06

Hoe tof! Ik wil kijken of ik ons B debuut nog in 2017 kan krijgen. Maar eerst de dressuur nog en BB springen.

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: B- springdebuut 2017

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-17 13:15

Ja klopt wel balken blijven vast vanzelf liggen. Het is dat die van mij zo graag wil. Kreeg toen ik over de laatste hindernis was een daverend applaus vanaf de kant dat was echt super leuk! Is ook wel een verschijning natuurlijk een tinker tussen die springpaarden Haha.

Ooit L nou dat weet ik niet. Hij is 1.57. Maar natuurlijk wel echt zwaarder gebouwd. Ooit wel een losse hindernis gesprongen van 1.20
Afbeelding


Xaffier B +26 l L1 +23 l L2 +21 | M1 +8

Laurievc

Berichten: 4414
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 16:08

_Sofie schreef:
Shelly: wie weet blijkt over een tijdje dat je paard makkelijk het L aan kan! Ze worden vanzelf ook sterker natuurlijk, dus als je genoeg de tijd neemt om te trainen en hem sterker te maken, zou ik als ik jou was niet te bang zijn voor overbelasting. En ach, die winst komt vanzelf wel, lekker kilometers maken :) En dressuur kan inderdaad (soms :') ) best leuk zijn!
Sylvia: veel succes zondag!
Kirtsten: gaaf paard! Ruimte genoeg over :oo
CxB: hopen dat je snel weer hersteld en lekker te paard zit.
Laurievc: wat een aansprekend dier. Volgens mij heb ik wel eens topics voorbij zien komen met je andere paarden. Klopt het dat je ook internationaal start?
Hé Laura :D Knappe Gis <3 Hij is echt een beetje puppy-af aan het raken, lijkt het.

Wat leuk dat er zich zo veel mensen melden, gezellig clubje :D

Klopt inderdaad! Vorig jaar is helaas mijn toppertje overleden aan een lelijke koliek. Sinds augustus heb ik 2 nieuwe aanwinsten (4j en 6j) en die 6-jarige heeft enkele weken terug haar eerste internationale gestart! Super benieuwd voor de toekomst :)

tijger22

Berichten: 747
Geregistreerd: 17-07-16
Woonplaats: Lochem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 16:29

Ik hoop dit jaar ook weer een terugkeer te maken in de wedstrijdsport.
Een fijn paard ter beschikking gekregen (v. Burggraaf).
Heeft al L gelopen maar is destijds over belast geraakt bij vorige ruiter en daarom op rust gezet.
We beginnen rustig aan met wat grondwerk e.d. en daarna ga ik er weer op.
Ik hoop rond September/Oktober weer te kunnen starten :)

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-17 16:51

tijger22 schreef:
Ik hoop dit jaar ook weer een terugkeer te maken in de wedstrijdsport.
Een fijn paard ter beschikking gekregen (v. Burggraaf).
Heeft al L gelopen maar is destijds over belast geraakt bij vorige ruiter en daarom op rust gezet.
We beginnen rustig aan met wat grondwerk e.d. en daarna ga ik er weer op.
Ik hoop rond September/Oktober weer te kunnen starten :)

Welkom :D

Mooie uitdaging!


Xaffier B +26 l L1 +23 l L2 +21 | M1 +8

CxB
Berichten: 906
Geregistreerd: 24-12-13

Re: B- springdebuut 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 10:10

Ik zeg net trouwens dat die van mij een diabeau x ulft is maar is n diabeau x damiro x ulft :')

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: B- springdebuut 2017

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-17 10:12

Haha bijna goed cxb :')

Wanneer starten jullie allemaal weer?


Xaffier B +26 l L1 +23 l L2 +21 | M1 +8

glenstorm
Berichten: 1598
Geregistreerd: 05-04-12

Re: B- springdebuut 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 12:58

Hoi, ik wil me ook melden. Ik speel ook een beetje vals, want ik ben een jaar geleden al B gestart. Echter hebben we in december een ongelukje gehad op concours en begin dit jaar last gehad van blessures waardoor we maar 2 keer B hebben gestart sinds december. En ik vind het wel leuk om met mensen van hetzelfde niveau te kletsen.

Ik ben Renske, 19 jaar en ik studeer diergeneeskunde in Utrecht. Paard is een 17 jarige ruin, Guidam x Schalkhaar, maar eigenlijk nog helemaal groen in het springen. Had voordat ik ermee ging rijden nog nooit een parcours gelopen, alleen wat losse huppeltjes. Ik deel hem met mijn moeder, omdat ik doordeweeks in Utrecht woon voor mijn studie. Dus wel heel fijn dat ik op deze manier toch kan blijven rijden. Verder rijden we nog L1 dressuur :)

Dit was afgelopen weekend, voor het eerst weer gestart sinds februari

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: B- springdebuut 2017

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-17 13:09

Welkom Renske ken jou natuurlijk al uit het dressuur topic :D


Xaffier B +26 l L1 +23 l L2 +21 | M1 +8

tijger22

Berichten: 747
Geregistreerd: 17-07-16
Woonplaats: Lochem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 13:45

glenstorm schreef:
Hoi, ik wil me ook melden. Ik speel ook een beetje vals, want ik ben een jaar geleden al B gestart. Echter hebben we in december een ongelukje gehad op concours en begin dit jaar last gehad van blessures waardoor we maar 2 keer B hebben gestart sinds december. En ik vind het wel leuk om met mensen van hetzelfde niveau te kletsen.

Ik ben Renske, 19 jaar en ik studeer diergeneeskunde in Utrecht. Paard is een 17 jarige ruin, Guidam x Schalkhaar, maar eigenlijk nog helemaal groen in het springen. Had voordat ik ermee ging rijden nog nooit een parcours gelopen, alleen wat losse huppeltjes. Ik deel hem met mijn moeder, omdat ik doordeweeks in Utrecht woon voor mijn studie. Dus wel heel fijn dat ik op deze manier toch kan blijven rijden. Verder rijden we nog L1 dressuur :)

Dit was afgelopen weekend, voor het eerst weer gestart sinds februari
[ Video ]


Leuke combinatie zijn jullie zeg! :D

CxB
Berichten: 906
Geregistreerd: 24-12-13

Re: B- springdebuut 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 22:50

Wat zijn jullie een leuke combinatie glenstorm!

emma_evg
Berichten: 434
Geregistreerd: 08-08-15

Re: B- springdebuut 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 23:07

Leuk topic, ik meld me ook!
Ik wil met mijn Epony ool binnenkort mn B debuut maken! Eerst ff over twee weekjes in de BB, kijken hoe dat gaat. Op zich is de hoogte geen probleem, thuis springt ze een parcour van ong 95 cm / 1 m goed door, maar op ander terrein met andere hindernissen kan ze heel erg sterk worden, heb dan bijna geen tempocontrole. Maar gaat laatste tijd heel goed, dus Bdebuut komt eraan!

Afbeelding
Afbeelding


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _xManadisx_, annelieke92, nnicolex en 34 bezoekers