[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 22:48

Hier kan het ook niet aan huis, beide fulltime werken. Ik zit in het middelbaar onderwijs en vriend in het zakenleven. Ben de vakanties wel thuis maar daarbuiten veel op school voor functies buiten de lessen. Vriend maakt helemaal afschuwelijke uren.

Heerlijk in pension.

Spenk
Berichten: 21769
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 22:50

Nee dat wil dan niet nee.. Ik zit in de accountancy dat zijn in de drukke periodes ook lange dagen. Vriendlief is engineer op r&d afdeling en vliegt daarvoor ook wel geregeld naar China. Dus dan is aan huis geen doen.

absque_dubio

Berichten: 7847
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 22:54

Gefeliciteerd met de punten!

Ik vind Floyd echt zo'n gave fries, daar wil ik ook wel een rondje op. :D

Ik heb toevallig gister paardenruil gedaan. Ik op een fries, ik dacht dat we door de grond gingen in galop. Niet mijn ding. :') Daarna was ik weer helemaal gelukkig met mijn pony'tje! Meisje op mijn pony kreeg d'r eerst niet eens in galop, knopjes zitten goed verstopt als je d'r niet kent natuurlijk. := maar was wel een leuke combi om te zien.

Martine

Berichten: 10271
Geregistreerd: 14-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 08:51

Die van mij staat niet aan huis maar bij vrienden. Soort van pension. Zij voeren etc maar ik doe zelf de stal. Als ik een keer niet kan vraag ik of zij dat een keer kunnen doen. Andersom net zo, kunnen zij niet doe ik het.

Gefeliciteerd met je winstpunten! :D

Die van mij maakt het niks uit waar hij staat zolang er maar andere paarden bij zijn. Heb hem een tijdje in de wei gehad met een dominantere schimmel. Ik kon niet meer gewoon rijden en op concours werd ze helemaal gek bij elke schimmel die ze zag. Want daarvan dacht ze dat het haar vriendje was en daar wilde ze naartoe :=
Dus die combinatie hebben we maar snel uit elkaar gehaald :')

Eclare

Berichten: 742
Geregistreerd: 11-06-08
Woonplaats: Hoeksche waard

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 09:14

Gefeliciteerd met je winstpunten!

Ik ben die van mij aan het opbouwen naar hele dagen op de wei. Hij kan zelfs alleen staan als het moet maar dat gebeurd eigenlijk alleen als zijn vriendinnetje gereden wordt en er toevallig niks anders op de weides staat. Anders staan ze altijd samen. Ze kleven op de wei wel aan elkaar maar zijn niet onhandelbaar als ze gescheiden worden gelukkig. Staan op niet op stal naast elkaar. Z'n vriendinnetje heeft hem wel heel erg geholpen om wat zekerder te worden. Floyd was hengst tot ik hem kocht en werd dus apart gehouden en dat heeft niet veel goeds gedaan voor zijn sociale vaardigheden. Hij was zelfs een beetje autistisch te noemen. Nu wordt dat elk jaar beter gelukkig.

Floyd heeft altijd bucas dekens op en dan de big neck, anders zitten ze te krap :+ . Ik scheer hem ook sowieso 1x per jaar.

En wij staan ook op volpension, anders is het niet te doen.

@Absque_dubio, haha hij is ook heel leuk hoor! Floyd galoppeerde de eerste 3 jaar ook echt de grond in hoor, hij had zoveel sprong dat hij zelf niet wist wat hij ermee moest. Wel altijd fijn als je dan je eigen paard weer waardeert, ken dat gevoel wel!

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 09:32

Bedankt allemaal :) Bij ons staan ze ook de hele dag met z'n zessen buiten bij elkaar. Mijn merrie kan gelukkig ook prima alleen zijn, mijn ruin opzich ook behalve als die door heeft dat iemand van de groep ook ergens rondloopt. Aan huis is bij ons ook alleen te doen omdat we redelijk wisseldiensten hebben hier en elkaar daarmee afwisselen. Als dat niet lukt is m'n moeder er altijd die het eventueel overneemt als het ons niet lukt.

Past bucas bij floyd? Zelfs de big Beck zit bij die van mij niet... drama die dekens. Ben blij dat ze tegenwoordig alweer vaker zonder staan dan met.

Eclare

Berichten: 742
Geregistreerd: 11-06-08
Woonplaats: Hoeksche waard

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 09:35

Ja, maar Floyd is ook maar 1.60 dus zo groot is hij verder niet. Ik heb nu dan de 195 big neck en die past hij goed. Hij is voor het mooie iets te lang aan de achterkant maar dat neem ik maar voor lief. Van deze krijgt hij in ieder geval geen schuurplekken enzo. Toen ik hem net had hij hij 1.85. Hij was toen zo klein haha.

Spenk
Berichten: 21769
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 09:37

Ik heb voor beide paarden rambo :) ook voor de fjord. Bucas bic neck is te krap.

Eclare

Berichten: 742
Geregistreerd: 11-06-08
Woonplaats: Hoeksche waard

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 09:41

Rambo is inderdaad nog groter. Maar die zitten dus weer minder mooi bij Floyd, vind ze ook heel lang bij hem, net een soort pyjama's haha.

cp112

Berichten: 14728
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 10:12

Hier alles aan huis. Heb er een stuk of 12 staan en 4 stallen. De 2 rijpaarden van ons staan swinters snachts op stal. En eventueel de drachtige merries ook als ze vroeg moeten bevallen. Maar heb er nu nog 1 buiten lopen die de hele winter buiten is geweest en die moet over een week of 3 a 4 bevallen. Gaat vandaag snachts naar binnen.


Zomers staat alles 24/7 buiten. Heerlijk geen stallen mesten :D

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 10:35

Gefeliciteerd met je punten Droversrun!! *\o/* Het Z startgerechtigd gaat je helemaal lukken!!!

Jeetje Eclare, ik had niet verwacht dat Floyd zo klein was!! Die van mij is 1.68m, maar die past werkelijk alles. Hiervoor een Stubben zadel dat je op bijna elk paard kan gooien. Alleen bucas/rambo zit hem het beste qua dekens. Gewone regendekens schuren op de borst, dus heeft hij een bhtje aan. Hoop na koningsdag weer een bucas op te kunnen gooien, ben flauw van telkens die bh. :+

De grond in galopperen, geen idee wat die van mij deed :')
Ik rij 'm pas twee jaar, daarvoor was hij nooit echt serieus gereden. Alle pogingen strandden. De eerste ruiter durfde niets met hem (hij is echt zó makkelijk!) en was constant bang dat hij schrok etc. Daarna kwam een ruiter die een flinke carriere maakte, dus ook niet consequent kwam, daar bovenop ook nog een knieblessure. Toen zij ging verhuizen, vroeg de eigenaar of ik hem niet liever wilde rijden. Beter paard dan die ik op dat moment reed. Heb het maar geprobeerd. Moet ergens nog wel een filmpje hebben van het eerste half jaar :') Aaah gevonden :+
Als een hertje en met de kin op de borst en plat door de bocht :P Niet echt de grond in (voor mijn gevoel), nu krijgen we 7ens op de galop. Moet er alleen op letten dat hij bij het terugrijden niet teveel sprong verliest.

renee16

Berichten: 4897
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 11:15

Hier ook in pension, wel de mooiste, beste, fijnste die ik kom vinden. Lijkt er veel op de stallen van Anky, stallen van 4x4. Ik betaal me scheel, maar mijn paardje kon het niet beter treffen qua stalling. Alles wordt gedaan en ze staat van 10/11 tot 16 ongeveer buiten. Dit wordt wat langer zodra de nieuwe weides klaar zijn.

Na 2x gestart te zijn in het Z1, eerste x redelijk goed maar geen winst, 2e keer echt slecht. Nu 4 maanden niet weg geweest en dit was best een stap door mijn spanning. 2x af moeten melden door omstandigheden. Maar gisteravond eindelijk weer een oefenwedstrijdje kunnen rijden. Alle van te voren ging mis, waardoor ik alleen moest, maar toch ruim op tijd en voor mijn doen ontspannen opgestapt. Dit konden we volhouden in het rijden en zelfs in de proef viel de spanning mee. Het mocht allemaal flitsender en met meer impuls. Wel zelf bewust gekozen voor een wat lager tempo om haar makkelijker bij elkaar te houden.

Ik was heel tevreden over mijn proef. Jury gaf hetzelfde commentaar, meer gedragen, scherper, impuls. Super fijne tips gehad en we kwamen toch op 222,5 punten uit!!!

Wauw! Ik ben helemaal blij :). (Al denk ik dat het op een officiële wedstrijd wat lager was geweest)

Spenk
Berichten: 21769
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 11:18

Netjes :D

Hier ook enorme stallen! Geloof dat ze 4,5 bij 4 zijn inclusief gouden knoppen :)) , prijs valt enorm mee (onder de €200) maargoed dat zit ook in overijssel :j

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 11:21

Wat fijn Renee!!! *\o/*
En dan is het maar een oefenwedstrijd, en dan waren je punten op een officiële maar lager geweest. Jij hebt een goed gevoel! DAT TELT!! En die moet je vasthouden!!

renee16

Berichten: 4897
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 12:09

Yvank_ schreef:
Netjes :D

Hier ook enorme stallen! Geloof dat ze 4,5 bij 4 zijn inclusief gouden knoppen :)) , prijs valt enorm mee (onder de €200) maargoed dat zit ook in overijssel :j


Wauw.. hoe dan? Ik betaal ruim het dubbele..


Janine1990 schreef:
Wat fijn Renee!!! *\o/*
En dan is het maar een oefenwedstrijd, en dan waren je punten op een officiële maar lager geweest. Jij hebt een goed gevoel! DAT TELT!! En die moet je vasthouden!!


Ja ben er zo blij mee, ik heb zelf zo veel last van spanning/stress met wedstrijd, dat dit echt wel goede moed geeft om gewoon te starten ! Zal echt niet meteen zoals gisteren zijn, maar we staan ook niet voor gek in de Z-ring! Meteen volgende week een echt proefje ingeschreven :D!

Spenk
Berichten: 21769
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 12:11

Tja dat zijn hele normale prijzen hier :D

MyWup

Berichten: 2522
Geregistreerd: 24-03-06
Woonplaats: dorpie in Grunn

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 17:08

Die van mij heb ik ook in pension, moet wel zelf uitmesten. Ze staan vanaf morgen in de wei, dit wordt wel opgebouwd.
Ik hou Wup nog even in de paddock want ik ga maandag op instructiekamp en daar komen ze niet op de wei.
Wup moet met graasmasker op de wei helaas want vorig jaar heeft hij 4x koliek gehad in 1,5 week, dat was niet grappig.
Hij heeft straks zijn priveweitje want er is nog geen geschikt weidemaatje, hij is namelijk erg dominant.

c_alsemgeest

Berichten: 20665
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 20:52

Jemig... opeens 2 pagina's verder :+

Die van mij staat ook vol pension, bij mensen aan huis, heel kleinschalig. Wel topbak en alle faciliteiten die mijn paard nodig heeft. Veel voer momenten, lekker op het land staan met vriendjes. Ik ben er heel erg blij mee waar die staat. Ik heb hiervoor op hele grote stallen gestaan en dat was top, zeker voor de ruiter, maar voor mijn paard is dit 10x beter... dan maar geen dak op de bak. Paard is blij dus baasje ook :D

En aan huis... als ik zie wat de staleigenaren hier allemaal moeten doen... nee dank je, mij teveel werk met onze drukke banen :+
Als ik de loterij win wordt het een ander verhaal

Gido

Berichten: 35
Geregistreerd: 08-04-17

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 21:10

Wat een hoop mensen! Super knap degene die z starten

Anoniem

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 21:10

Je komt er vanzelf!

Gido

Berichten: 35
Geregistreerd: 08-04-17

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 21:16

Thanks! Ooit misschien :') met mijn pony hoop ik van de winter m te starten, wie weet ooit z :=

Eclare

Berichten: 742
Geregistreerd: 11-06-08
Woonplaats: Hoeksche waard

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 21:20

Leuk Renee! En wat er al gezegd werd, ook al zou het lager zijn op een officiele wedstrijd, je hebt wel lekker gereden. En je hebt behoorlijk nog wat punten tussen 222,5 en 204. Geniet er lekker van en het komt de volgende keer dan ook wel goed!

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 21:55

De paarden staan thuis. Ondanks fulltime baan en soms bereikbaarheidsdienst in het weekend, vind ik het super fijn. Maar ik kom wel tussen de middag even thuis om te eten, dus dan kan ik ook voeren of ze buiten zetten. Entermerrie hebben we woensdag net naar de opfok gebracht, dus mijne is zijn speelmaatje helaas weer kwijt.

sunny44

Berichten: 837
Geregistreerd: 04-08-08
Woonplaats: ergens in het noorden van ons kikkerlandje

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 12:49

Die van mij staan ook aan huis. Werk fulltime, maar heb ze samen met mijn ouders die heel veel doen. Vind het wel fijn om de deur uit te lopen en je bent er. Scheelt door de weeks toch veel tijd.

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 12:52

Voor de mensen die in pension staan/paard niet aan huis hebben, hoelang (en hoe) zijn jullie onderweg naar stal?

Gisteren les gehad, was niet echt tevreden, maar het probleem dat de laatste tijd ruzie opleverde is wel opgelost, nouja, ik weet hoe ik het moet aanpakken. Moest gewoon langer volhouden, maarja, ik vind mezelf niet zo sterk en geef dan te snel op.
Dus vanmiddag maar even rijden. Kan leuk worden met de jonge hengsten in de wei :P