[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: petraaken, C_arola, Dyonne, Apple, Coby

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 11:56

Haha dat dus. Ik reed voor mijn baas ooit een vos jazz merrie... dat was echt mijn vriendin :D
En de topper was een Uniform merrie in Canada. Heter dan heet, maar als ze voor je ging, dan ook door het vuur. Had die bijna weer terug naar Nederland laten brengen _O- Maar iets met te duur voor een student

Niet dat deze niet leuk is hoor. Tis echt een enorme clown en super braaf en fijn met alles. Behalve dus de dingen waarvan hij beslist dat t niet gebeurt. En dan is nee ook echt nee, niet alleen onder het zadel. Vraag me wel eens af in hoeverre de castratie goed verlopen is, zeker omdat bloedonderzoek daar ook geen duidelijkheid over gaf.

Noukie

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 07:29

Gister op indoor Brabant een tijdje zitten praten die veel paarden rijdt/gereden heeft uit zowel de vaderlijn als de moederlijn van de mijne. Dat was best verhelderend zeg maar :)

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 08:24

Pb Janine :)
En goed moet lezen dat je zoveel beter gaat!!

Ik ben er een paar dagen tussenuit, tot later!

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 10:26

Ivy, idd, zuurstoftank mee, keihard genieten (en idd, als het beter voelt, waarom niet HC? Zeker gezien je gezondheid en voorbereiding nu) en gáán! :) Veel plezier vast!

Mellamoshan, kleine draak :D dan zie je gelijk weer hoe belangrijk consequent zijn is

Laura lekker gelest :)

Nouvel mooi hoofdstel! Tweedehands zie je er niet aan af hoor :D Ik heb mijn S&T ook tweedehands, vond t zonde om een nieuwe te kopen om uit te testen.. werkt net zo goed.

Janine, aii, wortelkanaalbehandeling. Strkte! Verder wel op de betere weg al met al dus?

Ik heb op IB geleerd dat t vaak wel paarden zijn met uiterlijke kalmte en innerlijk veel drukte/energie, wat ze in de weg kan zitten in het werk. Ze zijn dan niet fris, maar gefrustreerd zeg maar. Dat herken ik volledig en lost t niet op, maar fijn te horen dat ik niet de enige ben.

Afgelopen dagen in Sarajevo doorgebracht. Fantastische stad, megaveel geschiedenis, wel vrij verwarrend qua gebeurtenissen en gelijkenissen die ik hier nu zie moet ik zeggen.. Maar lekker om er even tussenuit te zijn :)

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 18:44

Haha Cindy, voorjaar in de kop? :D Oh, ik zie t al, schapen! Ja, maar die zijn ook echt doodeng! Mijn 'schaapmakke' vindt schapen ook echt niet oké :') Gelukkig was ie binnen en met je les wel fijn!
En tis idd best een uitdaging om alle oefeningen in de beschikbare tijd te proppen. Maar eenmaal klaar is een kur wel superleuk :)

Mellamoshan, dat is het idd ook en is ook wel waar ik tegenaan loop. Kom er echt niet altijd doorheen en 'gewoon een keer goed doortastend zijn' helpt ook niet altijd, doordat hij niet niet-wil zeg maar, maar gewoon in zn kop niet mee kan ofzo. Ik weet niet, lastig uitleggen. Maar zeg maar een echt brutale, die moet je een keer aanpakken. En bij deze ook wel consequent zijn, maar doordrukken kan niet omdat je dan alle inwendige spanning tegen je krijgt. Dus elke keer zoeken naar consequent en m de rust geven om t in de kop te verwerken en alleen op de momenten dat ie daar de klik maakt 'eisen te stellen'.
Ach ja, gelukkig heb ik met mn pony goed geduld geoefend en is deze wel dusdanig leuk en sympathiek dat hij het waard is soms meer tijd te nemen :)

En Sarajevo. Ja.. ik kom graag op de wat onbekendere plekken :D Vriend van me komt uit Servië, daar nu 3x geweest, geïntrigeerd geraakt door de geschiedenis en vandaar nu door naar Bosnië. Moet zeggen dat het hoofd leeg maken idee van vakantie ook niet helemaal gelukt is. Teveel indrukken, de oorlog echt nog wel dichtbij, etc. Maar anderzijds echt een prachtige stad met veel geschiedenis, architectuur, heerlijke koffie, toffe en gastvrije mensen, dus erg lekkere dagen gehad.
Het is echt invloeden uit Turkije (Ottomaans), Joegoslavie en Oostenrijk gecombineerd of naast elkaar bestaand. Voor de beeldvorming:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ennneee, ik ga vaker op vakantie. Heerlijk relax gereden en hij sprong stressloos goede wissels *\o/*

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 14:39

Klinkt goed Mahitri! Heerlijke positieve flow! Jammer van die -2 :') maar dat komt de volgende keer dan wel weer. Was t bos lekker?

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 20:15

Ivy, gefeliciteerd!! Supergoed!

Mahitri en Laura, heerlijk dat bos!
Ik hoop vrijdag te gaan, vandaag geen zin om de trailer aan te koppelen, dus het werd longe dag. Gister was ie ook weer megafijn, dus ik mocht niet trainen van mezelf. Maar ook longe en paddock was heerlijk met dit weer natuurlijk :)
Komend weekend mag ie weer met mama op pad

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 18:48

Wat een boef Cindy!
Jammer dat ie met de foto's net niet fijn was. Wel herkenbaar, ik heb als er iemand foto's komt maken ook vaak een net niet gevoel :+

@Mellamoshan, heerlijk strand voor je alleen! Die mist dan weer wat minder :P Maar lekker uitgewaaid dus.
Wel schrikken idd als ze zo kreupel staan na zo'n actie!

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 19:53

Succes alvast Yvank! Hij ziet er idd weer stuk knapper uit

Cindy, slim om gewoon medicijnen te gaan geven hoor. Dan zie je echt wel als het aan slaat. En eens, dat onderzoek is zeer belastend. Liever zo proberen! Fijn dat je les weer zo goed ging ook! Bitje kan idd een hoop schelen.

Mella, fijn dat er geen directe trailerangst lijkt te zijn overgebleven

Mijne was ook weer zó goed in de les. Heb het idee dat ik weer even door zo’n punt heen ben. Hij geeft zich makkelijker, minder spanning, veel losser en opener. Wissels nog steeds vrij goed en top draven. <3

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 19:33

Lekker om een goede bijrijdster te hebben he Droversrun?
Tips voor de wissels: Vlug en vooral heel recht houden. Zeg ik heel tof, maar mijne springt ook nog wel na, omdat het soms allemaal nét anders gaat dan ik bedacht had :+ Kortom veel doen ook denk ik, gewoon aan de galop blijven werken, contra rijden etc. En tijdig je nieuwe binnenhand openen. Wss de dingen die je wel doet.

Lekker zo'n dag dat ie je verrast en nog fijner is dan verwacht Cindy! Altijd fijn :)

Hoe is iedereen hier t weekend doorgekomen? Lekker gereden?
Wij vrijdagmiddag lekker rondje bos, super chill (behalve toen we IJslanders tegemoet kregen, weet je hoé eng als blijkt dat je het bos niet voor jezelf alleen hebt :roll: :')) Maar wel echt genoten.
Vanmorgen weer echt superfijn gedressuurd.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 20:26

Mellamoshan, best schrikken als zo’n stoeltje t ineens begeeft zeg, gelukkig ging t goed. Wel super leuke foto

Wat een mega knappe Jorien! En welkom!

Gaaf Cindy, vasthouden dat gevoel!

Mijne heeft vandaag nieuwe schoenen gehad en gister half ziek na mn werk en nét voor het onweer echt losbarstte gereden. Was ie ook best weer fijn eigenlijk, zelfs zonder spoortje en ik halfgaar. Zaterdag keertje extra trainen bij n jurylid uit de buurt, misschien mei weer op pad ofzo

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 19:37

Mahitri, ik vergat helemaal op jouw baaldag te reageren, sorry! Dat is echt dubbel zuur idd, zeker in alle vroegte. Voelt dan zó zonde van je tijd..

Jorien, nee, proef eigenlijk niet. Heb m trouwens wel een paar keer als jury gehad, maar toen had ik nog nooit bij m gelest. Nu 2x clinic gehad bij m en morgen voor t eerst privéles eigenlijk. Merk wel dat hij meer vanuit het ideaalbeeld terug redeneert naar de combi die hij voor zich heeft, ipv vanuit de combi naar het ideaalbeeld. Net een andere blik, kan t niet zo goed omschrijven, maar in de clinics kon ik er wel veel mee, dus hopelijk zo ook :)

Kijkerig is de mijne niet. Hij slaat wel enorm veel op en trekt daardoor nogal in zichzelf soms, maar niet het oren op steeltjes en ineens achterstevoren kijkerig :D

Cindy, balen van de offday! Helpt longeren oid dan nog om m weer een beetje terug te krijgen bij hoe je t wil hebben voor zondag? Of maar gewoon het beste er van hopen? Wel lekker dat je kur op film en binnen de tijd staat.

Spannend Droversrun! Keep us posted, maar eerst voor jezelf duidelijkheid krijgen :)

Beterschap voor de patiënt Laura! Gelukkig is Douwe in goede handen

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 07:42

Balen Optiwolk, hopelijk krijg je snel meer duidelijkheid wat het nou toch is.

Haha, Jorien, voor een niet actieve bokker doe je toch lekker mee hoor! :D
Lastig he, dat kijken. Mijn pony had t ook en ook dag en nacht wei en alleen na het werk krachtvoer, kregen dat niet weg. Hooguit echt heel dominant rijden, maar dat bracht ik lang niet altijd op en vergat ik 1x iets half dan had hij alweer 100 dingen gezien om van stil te staan.
Mijn huidige paard is trouwens wel 1x echt bizar, bizar kijkerig geweest. Toen had ik m een spuit calmingaurd van synovium gegeven in de hoop dat hij uit zn bubbel zou komen _O- Hij was idd uit de bubbel, dát wel :D Kon alleen ongeveer niet meer van de X afkomen, zoveel zag hij :+
Je vraagt met dat in zichzelf kruipen: tegenwoordig kom ik er iets beter doorheen, door m iets ronder en langer in te stellen, dan gaat ie weer ademhalen als t ware en kom ik er weer door. Maar er zijn ook echt momenten geweest dat ik voor mn gevoel kon doen wat ik wilde, maar geen bereik meer had. Het is bij mij wel stukken beter geworden toen ik realiseerde dat dit zijn manier van dealen met spanning was, ipv 'ongehoorzaam'.

Herkenbaar wel, dat vinden van instructeurs. Je wil iemand die goed naar je paard en de mogelijkheden kijkt, die positief is, maar wel kritisch en doorpakt waar nodig. En dan moet t ook gewoon nog klikken :D Maar jij bent nu wel blij met je instructie toch? Had jij nou ook wedstrijd dit weekend?
Cindy iig wel vast succes voor morgen voor ik dat weer vergeet!

En dat idd wel ja. Bijvoorbeeld in een appuyement, dan is het appuyement goed, krijg ik ook terug, máár ik rem bijvoorbeeld af in mijn binnenhand, Dus ondanks dat de oefening goed is, mag ik nog een keer, want ik moet het perfect doen en daar vanuit moet de oefening goed zijn.

Had gister ook weer een leuke trouwens. Hij is zó snel in een lijn herkennen dat ik dingen niet te vaak kan herhalen. Dus diagonaal in galop oprijden, dan gaat ie nu al anticiperen op een wissel. Logischerwijs ga ik nu dan even andere dingen doen op de diagonaal, of juist helemaal niks. Maar ik dacht, laat ik dan eens een slangevolte rijden met wissels. Bij de derde boog was ie me al voor :+ Ga dan maar eens positief kritisch aan een paard uitleggen dat het super is dat hij meedenkt, dat het tof is dat hij graag wissels springt, maar dat hij écht moet wachten tot ik het zeg, omdat we anders alsnog geen proef door komen _O- _O-

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 19:14

Lekker dat je in de buurt ook 20x60 kan trainen Jorien, ik vind dat zelf toch ook wel fijn om erbij te hebben. Mijn instructeur heeft t wel, maar merk zelf dat ik in de ring soms ook echt lijnen compleet verkeerd inzet omdat ik de baan niet gewend ben (ik kan kiezen tussen 20x40 of grote springtuin, meestal gebruik ik die laatste :D)
Enne... de eerste keer is altijd spannend, maar als het allemaal een beetje oké voelt, gewoon doen!

Balen Cindy! Snap je helemaal, je wil in de ring graag laten zien hoe goed ie kan. Zit dat m dan toch in de spanning en t kijkerige wat hij opbouwt op andere locatie?

Lekker Laura! Nog een weekje toch? En dan langzaam afbouwen voor jou?

Ik heb nog niks gepland op het moment. Wil m in de wissels net wat meer bevestigd hebben toch maar :+ en Z1 kan natuurlijk ook nog gewoon, maar merk dat ik op t moment dan andere keuzes maak (zoals gister les, volgende week mama clinic, ook allemaal leuke en nuttige dingen :) )
Kwamen er gister wel goed door, maar hij had in t midden ook wel echt even een frustratie/stress moment. Rondje stap lang doet wonderen gelukkig en met aardige tot goede wissels kunnen eindigen + een hele hoop geleerd en huiswerk erbij weer :)
Vandaag heeeeeeerlijk rondje bos geweest. Hij was goed scherp :D

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 18:59

Jorien, ik probeer idd wel 1 of 2x per maand naar het bos te gaan ook! Soms best een uitdaging in de tijd, omdat ik de trailer moet pakken, maar het is het zó waard. Paard vindt t ook echt heerlijk, dus ik ga graag :)
En wat grappig dat de jouwe bos eng vindt :D Mijne heeft juist meer moeite met open vlaktes. Strand nooit geweest, maar zandvlaktes vindt ie al helemaal niks... Teveel ruimte of prikkels ofzo, geen idee :+

Hij springt zn wissels in principe goed, áls ik m ontspannen en recht genoeg kan houden. Maar dat lukt by far niet altijd en heeft ook echt lang geduurd. Het is ook nog lang niet safe zeg maar en die spanning maakt ie wel heel snel en uit zich op vele manieren. Eigenlijk zijn ze dus gewoon nog niet voor elkaar :+ Maarrrr, vandaag ineens wel 2 op de lange zijde te pakken *\o/*

Herken wel wat je zegt met die lengtebuiging hoor. Zo gauw de jouwe kijkt, 'loopt' het niet mooi meer van achter naar voor en kan je ook niet in de buiging naar je hand toe rijden. Mijne kijkt dan niet, maar de uitwerking is wel hetzelfde gok ik :D Kwestie van veel doen en steeds een beetje beter maken.
En die foto's!! WAUW! Wat een knapperd/mooie combinatie

Lastige afweging Droversrun. Ook omdat je er dan zelf 1 voor moet weg doen... Gewoon nog een keer gaan kijken? Snap wel dat dit heel lastig kiezen is, omdat je ook niet weet hoe lang je nog echt kan rijden etc. Welke investering wil je dan doen, hoeveel tijd heb je om rond te kijken..
Echt tips heb ik niet, behalve je hart en gevoel volgen zolang dat financieel mogelijk is...

Janine, rustig aan he?! We horen wel van je wanneer het jou past en als dat een keer een 'egopost' is, dan ook prima. Van jou kunnen we (ik iig :D) dat wel hebben :) Succes met je les vast!

Cindy, mooie foto! En die spanning buiten is moeilijk idd. Om m echt fijn te krijgen moet je er wel aan kunnen zitten, maar logisch dat je niet op ontploffingen zit te wachten. Hopelijk helpt het baan verkennen, zodat je iig redelijk ontspannen rond kan in mei! En veel daar gaan oefenen? Is die mogelijkheid er? Of helpt dat voor hem niet?
Ik heb qua zit ook veel gehad aan Bewust Paardrijden, na n ongeluk miste ik best wat coördinatie en zij heeft mij met 3x meekijken tijdens het rijden en 4 sessies in de praktijk echt een stuk kunnen helpen weer. Daarnaast helpt het mij om in de huiskamer ofzo een oefening te visualiseren, al staand zeg maar, en dan je lichaam wel mee te nemen in de juiste positie. Zonder paard lastig te vallen met die praktijken :D
Merk trouwens wel, nu de mijne stukken makkelijker is gaan buigen, kan ik ook veel mooier mee zitten in de zijgangen, dus het blijft een wisselwerking.

Laura, lekker genieten zondag! Ben ook heel benieuwd hoe het starten daar bevalt, dus hoor t graag :) Voor mij ook dichtbij natuurlijk

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 17:54

Ohja, dat kon mn oude paard ook, dan voel je ze aan t bit trekken en je bent al te laat en moet je gaan vasthouden :') Maar grote kans dat het zadel jullie ook weer gaat helpen hoor! Als hij er makkelijker onder kan lopen, scheelt dat zoveel. En top dat ie weer zo goed ging! Lekker zo door werken dus, dan komt t op concours ook steeds makkelijker
Klinkt ook goed met die medicijnen, hopelijk zet deze lijn zich voort. Niet dat je blij moet zijn met een paard met maagzweren, maar als t dan toch zo is, fijn als ie opknapt!
Merk ook echt verschil hier als de mijne zich goed voelt op zn maag of niet. Al blijft hij heel lelijk met poetsen, maar buiten dat is ie nu op een onderhouds supplement wel veel gemoedelijker en blijer.

En vandaag was hij echt een held. Had les, dat is naast een voetbalveld (maar oké, onze stal ook, dus prima), was nu alleen schoolvoetbal tournooi. Vól met schreeuwende kids en speakers etc. On om t nog iets uitdagender te maken, waren ze het pad tussen de buitenbaan en het voetbalveld aan het opknappen . Sjofels, kiezels storten, kiezels glad harken, met een drilplaat alles aanstampen, kleinere kiezels storten, die weer aanstampen.. :+ op 1,5m naar t hek. En hij liep doodbraaf, sprong wissels, draafde fantastisch, trok zelfs door in de oefeningen.. :D Hij heeft zichzelf weer bewezen als braafste paard van stal dus :)

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 08:17

haha Jorien, weet je hoe eng bijtende balken zijn? :P
Ik start regio Utrecht, en ook wel echt rond Utrecht zelf

Droversrun ondanks dat ik er zelf 1 heb gehad die KS had en uiteindelijk 26 is geworden, eigenlijk alles geleerd heeft op de passage na, en er vanaf dat we t wisten nooit last van gehad heeft, zou ik t voor nieuwe aankoop niet doen. Die conclusie had je zelf dus ook al getrokken. Fijn dat je les bij Joyce zo goed ging!

Laura: succes en veel plezier vanmiddag!! Lekker dat je instructrice m kan rijden, altijd leuk om te zien ook :)

Optiwolk, sterkte met je tandpijn! Hopelijk komt er uit de check-up meer duidelijkheid

Mellamoshan, wat een gedoe met je zadel. Word je idd niet blij van. Lekker meewerkend van die leverancier ook...

Vrijdagavond bij Top of Dressage met Patrick Kittel geweest. Was leuk, maar helaas niet heel veel nieuws gehoord (kan je ook positief omdraaien, blijkbaar heb ik de juiste hulp en instructie om me heen verzameld :D). De problemen waar ik nou graag van had gezien hoe hij dat zou oplossen (paard wat in stap zoveel spanning maakt dat ie alles doet, behalve stappen bijv) werden eigenlijk een beetje genegeerd door maar te gaan draven... maargoed, het was gezellig, hij doet t wel heel leuk en er kwamen erg gave paarden voorbij, dus dat is nooit vervelend om te zien :)

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 18:02

Dat is wel balen zeg, je hebt die dispensatie niet voor niks gekregen natuurlijk.
Was vanmiddag even snel langs de locatie gereden. Denk dat het voor mij wat te ‘rommelig’ is qua erf (niet dat het erg rommelig is, maar voor mij wat onoverzichtelijk) Wel top dichtbij en die baan zo tussen de bomen mooi!
En goed hun best gedaan met parkeerwacht, overal briefjes etc.
Fijn dat je iig gewoon lekker hebt kunnen rijden, dat gevoel kan je mooi vasthouden naar volgend jaar!

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 05:19

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 07:54

mellamoshan schreef:
Hierbij zijn de ringen gewoon van rvs dus ben bang voor dezelfde reactie. Ik kan nog wel eens rubberen bitringen ertussen proberen, misschien reageert hij daar nu minder op nu de boel wel al een stuk tot rust gekomen is. Dat is wel weer een idee in ieder geval! :)

Klopt idd, als ie daar alsnog plekjes van krijgt is dat ook lastig. En het is wel vrij ‘veel’ bit zeg maar, dst vond die van mij niet fijn..
Misschien idd appelbitje met bitringen?

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 19:30

haha Cindy, is ook wel écht een zegen dat karakter hoor. Ik bedoel, er zijn genoeg gekke dingen en soms vraagt ie een hoop geduld, maar braver dan dit ga ik er echt nooit meer 1 vinden.
Toen met proefrijden (4 jaar, net gecastreerd) de buurman op 4m van t hek zijn kliko met hoge druk ging schoonspuiten en hij er niks om gaf was ik om. Talent etc kon me weinig schelen, eindelijk een keer een brave.

Wat een mega verschil trouwens! Behandeling doet m duidelijk goed ja. En hopelijk snel je zadel!
Fijn dat de medicijnen zo goed aanslaan ook. Wat geef je m?
Als onderhoud supplement ben ik (of mijn paard) bij met TRM GNF of Mastic. De laatste is voor je portemonnee wat fijner.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 14:41

Lastig Droversrun.
De vragen die bij mij opkomen zijn of je deze keuze nu wil maken ivm parasport. Is de mogelijkheid van het kader de reden dat je toch nu graag een hoger niveau wil kunnen rijden? Of is het meer dat je die lange termijn droom op lange termijn niet meer kan halen en daarom er op korte termijn voor moet gaan vanwege je ziekte?
En als je (ik hoop het echt niet) sneller achteruit gaat dan verwacht, met welk(e) paard(en) zou je dan het meest happy zijn?
Het blijven super lastige keuzes, zeker omdat je niet in de toekomst kan kijken.... en ik snap ook dat je nu het nog kan er zoveel mogelijk uit wil halen
Ik heb vanwege mijn gevolgschade juist gekozen voor een brave ipv talent, maar die situatie is wel heel anders, dus dat zegt niks voor de keuze die jij wil maken.. Kortom, ik kan je niet adviseren, anders dan je gevoel te volgen. Wat Janine ook zegt, als he hét paard tegen komt, dan weet je het denk ik wel. En dan geloof ik echt wel dat 1 van jouw nu paarden iemand anders gelukkig gaan maken.

Lekker druk Jorien! Weet je al of je gaat starten de 1e? Lastig he, dat t op locatie er nooit uitkomt zoals het kan :D Maar veel meenemen, op locatie trainen, etc... Wordt t iig beter van :)

Lekker bezig Janine!!

Gelukkig je tandpijn iets beter Optiwolk, maar klinkt naar ja! Benieuwd naar de uitslag van het bloed onderzoek, hopelijk krijg je daar meer duidelijkheid uit.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 18:24

Hmm, nu ik t zo terug lees klinken mn vragen wat bot. Hoop dat t voor jou niet zo overkwam, maar if so, sorry, niet zo bedoeld.

Nog mensen op pad geweest t weekend? Ik had wel plannen, maar uiteindelijk lekker thuis, was vrijdag jarig, gister gevierd, dus ook leuk!
Vrijdag was ie wel echt bijzonder goed weer, maar gek genoeg krijg ik dan juist minder zin om te starten :+ Wil ik eerst dat weer verder uitwerken :) Klein stukje op film, maar dat was eigenlijk nog lang niet zn beste stuk. Gister simpel losgereden en vandaag rondje bos, genieten van t mooie weer! Morgen mag mama, woensdag weer les :)

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 19:13

Mooi geworden Janine! Benieuwd naar foto's van tijdens de proef! :P

Heerlijk iedereen weer de wei op! Hier helaas nog niet, we grazen m veel aan de hand in t park Vindt paard ook een prima alternatief.
Zwanen zijn altijd wel spannend ja Cindy, daar ga ik ook liever voor aan de kant. Lekker dat je iig wel een soort van buiten rijden hebt, alleen jammer dat ie in t rijden nog niet zo fijn is na de behandeling!

Slim om nog een keer met je instructrice te gaan kijken Droversrun. Benieuwd wat het wordt uiteindelijk! Snap je afweging ook hoor, als t nu nog kan en je weet dat je daar van gaat genieten, dan is de keus helder.

Tips tegen vliegen niet echt. Anders dan idd orennetje en vliegenspray. Maar ok met spray vliegen er gewoon continu beestjes tegen hun hoofd aan en ik snap dat paarden daar gefrustreerd van raken..
Moet ook weer op zoek naar een vliegendeken, zn oude past niet meer dicht :+ Iets met teveel uitgezwaard in zn hals :D

Vanmiddag weer les gehad en proef door gereden. Pijnlijke conclusie dat ik dus echt wel te lief blijf en te veel compenseer voor m. Komt stiekem ook wel voort uit dat ik eigenlijk altijd dacht dat ik 'gewoon een zesjes paard heb'. Heel slecht... maar nu moest ik dus alles wat niet goed was opnieuw en hij werd zó ruig. Misschien moet ik zelf toch ook ietsje meer in m gaan geloven en daar ook de eisen naar gaan stellen. Want heb t nu gevoeld, de meeste Z2 onderdelen kunnen voor mínstens een 7 en dan doe ik ons beide te kort door een zesjes te accepteren (wat dan met een rommeltje en een dingetje al snel een vijfje wordt en..)
Nu nog zo consequent als ik alleen rijd en op concours :+ :')

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 08:34

@Mella, :o Omdat ie toen we m kochten echt een springpaard was, met niet ideaal model en normale gangen. En als je maar vaak genoeg hoort "hij heeft weinig over", "met zo'n paard moet je gewoon alles correct rijden", etc... dan ga ik dat vanzelf geloven.. Plus komt bij dat ik dat denk ik ook oké vond, vanwege zijn braafheid.
En nu moet dus even de knop om naar het paard dat hij geworden is, want ja, ik merk ook wel dat hij enorm gegroeid is. Maar dan blijf ik met mn stomme hoofd vergelijken met de 7 jarigen die al top ZZ-Zwaar lopen en guess what, dan komt de mijne er toch iets minder uit, waardoor ik rustig weer geloof dat hij 'gewoon' is.
Stom eigenlijk he?! Maar goed, gister dus gevoeld hoe het ook kan en nee, hij is idd bepaald niet dom :D
Ik daarentegen moet hard aan de bak komende tijd _O- _O-

En lekker strand en puzzelrit! Leuk! Alleen die van je vriendin, wat een mafkees joh := Zou je gewoon ongelukken krijgen omdat ie niet snapt dat ie gewoon kan gaan plassen :+
Nu heb ik er zelf ook zo één die liever 5u wacht, maar onhandig is het wel ja

@Kim, knap paard!