[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
c_alsemgeest

Berichten: 20666
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 14:47

En gezien alle mooie foto's mijn spook ook maar even :+
Dit was vlak na zijn revalidatie periode, dus nu heeft die alweer aardig wat meer spek en spier erop.


Afbeelding

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 14:51

Mooie foto!

Ja, zelf goed zitten in een zadel is ook wat zeg... Op Equitana heb ik op een Custom gezeten, daarvan vonden de dames dat ik daar goed in zou zitten. Maar ik zat er (weliswaar op een bok) niet zo lekker op als op mijn eigen zadel.

c_alsemgeest

Berichten: 20666
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 14:55

Het zadel zit op zich lekker, maar geeft ook veel vrijheid.
Dit samen met het hoge opgooiwerk van United, zeker als die lekker gaat sjouwen. (dan wordt je bijna getorpedeerd.) En dan kom je uit op wiebel-benen :+ Dus ja... als het niet anders kan ga ik maar hard werken aan hele onafhankelijke benen :') Of ze vastplakken :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 16:19

Mijn nieuwe custom is echt een troon zo fijn!

Wat wordt ie sterk...


Afbeelding

Afbeelding

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 21:43

Ik had ook graag een Custom gehad maar op een of andere manier bleef ik toch vertrouwd bij m'n Fryso :P


Afbeelding
Toen de zon nog scheen van de week haha! Ze heeft echt nog een puppy hoofd.

Wat voor afstamming heeft die van jou Vonneke? Ik vind hem echt stoer

Anoniem

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 21:59

Leuke fries!

Negro uit een 140 springende moeder van Lord Lorenzo. Daarachter Notaris dus zijn wat grove uiterlijk heeft hij van geen vreemde.

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 11:35

Gave Fries Droversrun! Wat voor afstamming is het?

Ik hou wel van de wat grovere paarden, al die poppetjes in de dressuur mehh... neuh... niet mijn ding... Ik vind Apache bijvoorbeeld een bloedmooi paard, maar daarvan hoef ik er geen 10 op het EK te zien bijvoorbeeld.

renee16

Berichten: 4897
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 11:44

Ow wat zou ik willen dat ik ook een custom kon betalen, ga heel graag in op je aanbod Vonneke!

Helaas voor mij voorlopig niet mogelijk, ontzetten veel zadels op diz geprobeerd en helaas liggen vrijwel alle moderne dressuurmodellen met flinke kussens niet goed op diz. Uiteindelijk uitgekomen bij de wat ouderwetsere modellen (kn/passier) voor mijn paard.

Hierin nog wel een KN gevonden met redelijke wrongen om het voor mezelf nog een beetje comfortabel te maken. Maar zou zelf echt een stuk prettiger zitten met een kortere flinke wrong. Helaas dit nog niet passend op paard, in budget gevonden..

Jou vos wordt ook steeds gaver vonneke! Leuk zeg, op naar het Z2? Of voorlopig nog niet?

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 11:48

Renee16, kan je niets met Fryso? Die hebben verschillende soorten kussens? Als ze ze zelf laat komen (wel een takke end natuurlijk) kunnen ze misschien kijken wat ze voor je kunnen doen? Eventueel met tweedehands?

Die van mij had ik een Stubben op liggen (Fries met een hele makkelijke rug), en zonder problemen naar Fryso.

renee16

Berichten: 4897
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 12:00

Ik heb een tijdje met een Fryso gereden die redelijk goed lag, prima zadel. Nu op zich een prima oplossing gevonden, alleen zou ik voor mijn eigen zit liever richting custom denken. Dus wanneer er een nieuwe komt spaar ik door tot ik echt 'het perfecte zadel' kan betalen. Ik heb overigens geen fries maar kom wel op modellen uit die ook vaak op Friezen goed liggen.

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 12:09

renee16 schreef:
Ik heb een tijdje met een Fryso gereden die redelijk goed lag, prima zadel. Nu op zich een prima oplossing gevonden, alleen zou ik voor mijn eigen zit liever richting custom denken. Dus wanneer er een nieuwe komt spaar ik door tot ik echt 'het perfecte zadel' kan betalen. Ik heb overigens geen fries maar kom wel op modellen uit die ook vaak op Friezen goed liggen.


Nee, ik wist dat je geen Fries had ;) Maar zijn veel mensen die geen Fries hebben en toch met Fryso rijden.
Vind het zelf ook gewoon een erg fijn zadel. En ik weet toevallig dat ze wel heel wat mogelijkheden hebben wat betreft de kussens. :P

Wat betreft lastige ruggen, ik weet niet of een Fries echt een lastige rug heeft... Volgens mij zijn er evenveel Friezen als gewone paarden die moeite hebben met het vinden van een goed zadel.

En ja, als ik de loterij win, dan wil ik toch ook wel heel erg graag een Custom hoor! Tenzij ik niet al mijn andere wensen kan inwilligen :')

cp112

Berichten: 14728
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 12:12

Ik ben een poos terug ook aan het zoeken geweest naar een 2e handa custom maar bruin kon ik ze niet in de goede maat vinden. Helaas... Want ze zijn zoooo fijn.

Heb nu een macrider en ben daar ook heel tevreden mee

renee16

Berichten: 4897
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 13:25

Er stond afgelopen week een bruine custom op marktplaats }:0

Spenk
Berichten: 21771
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 15:55

Ik heb een msfc :) heel fijn zadel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 17:21

renee16 schreef:
Ow wat zou ik willen dat ik ook een custom kon betalen, ga heel graag in op je aanbod [naam]!

Helaas voor mij voorlopig niet mogelijk, ontzetten veel zadels op diz geprobeerd en helaas liggen vrijwel alle moderne dressuurmodellen met flinke kussens niet goed op diz. Uiteindelijk uitgekomen bij de wat ouderwetsere modellen (kn/passier) voor mijn paard.

Hierin nog wel een KN gevonden met redelijke wrongen om het voor mezelf nog een beetje comfortabel te maken. Maar zou zelf echt een stuk prettiger zitten met een kortere flinke wrong. Helaas dit nog niet passend op paard, in budget gevonden..

Jou vos wordt ook steeds gaver [naam]! Leuk zeg, op naar het Z2? Of voorlopig nog niet?



Kom maar een keertje rijden, super leuk!
Hij moet eigenlijk wel naar het Z2 maar wil pas als het voor 110% thuis gaat...

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 18:05

Janine1990 schreef:
Gave Fries Droversrun! Wat voor afstamming is het?

Ik hou wel van de wat grovere paarden, al die poppetjes in de dressuur mehh... neuh... niet mijn ding... Ik vind Apache bijvoorbeeld een bloedmooi paard, maar daarvan hoef ik er geen 10 op het EK te zien bijvoorbeeld.


Helemaal mee eens! Zo vind ik paarden met aparte aftekeningen ook altijd leuk om er tussen te zien lopen.

Dankjewel Janine, ze is een Andries x brandus. En de jouwe?

Haha ja die Customs tweedehands moet je snel bij zijn inderdaad, toch durf ik nooit zo goed zon grote aankoop via marktplaats oid te kopen

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 22:39

Leuk! Je ziet veel Andriesen op het moment!
Die van mij is een Fabe x Leffert. Sterruin, dat vind ik altijd nodig om er bij te vermelden _O-

Zonet weer gestart in het M2. Te laat aangekomen op wedstrijd, door wind klapperde het achterin de baan nogal. In combinatie met korter dan gebruikelijk inrijden niet kunnen doen wat ik wilde en hem niet lekker genoeg aan de hulpen om daar doorheen te kunnen rijden.

Eerste proef een slechte SB, in de contra slangenvolte tweede boog de hoefslag niet geraakt, in stap bleef hij meer achter dan anders, traag in de kw's, wel allemaal voldoendes.
Toch nog 181 en 180,5, wat ik aan de hoge kant vond. Over twee weken nog een poging, maar dan weer lekker buiten *\o/* Ik hou van gras :D

Spenk
Berichten: 21771
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 22:43

Toch netjes dan :)

Ik heb eind deze maand pas weer concours. Druk druk op werk!

Gisteren wel hele fijne les gereden :D , eenvoudige wissels gaan nu heel acceptabel :j

Vandaag even wat plaatjes geschoten bij de narcissen naast stal.

Afbeelding


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

c_alsemgeest

Berichten: 20666
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 20:27

De mijne is panisch voor narcissen :')

Hij ruikt ze zelfs als ze nog om de hoek staan als we aan het boscrossen zijn. Verder is die gek nooit ergens bang voor... vrachtwagens, kettingzagen, wielrenners... maar narcissen :wow: dus dat hadden mooie foto's geworden :+

sunny44

Berichten: 837
Geregistreerd: 04-08-08
Woonplaats: ergens in het noorden van ons kikkerlandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 12:37

@ Janine; nette punten nog voor zo'n gevoel!
@Yvank; Mooie foto's. mooie sfeer bij de 4e foto.

Nog meer mensen om concours geweest?

Ik heb een druk weekend gehad. Zaterdag hele dag in Utrecht geweest, allerlei leuke lezingen gevolgd mbt gezondheid van paarden. Zondag ochtend 2 paarden gereden. 's middags bij mijn zusje haar eerste "echte" behendigheidswedstrijd wezen kijken en mijn zus met kids kwamen langs voor pasen. En zondag avond is Halivia van een knap merrie veulentje bevallen Madelivia (v. Ferdinand);

Afbeelding

Blij dat ik gisteren de hele dag vrij was. Beetje bij slapen, trainen en genieten van het veulen <3

nicky_rilana

Berichten: 6110
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 12:38

Aa wat een schatje

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 12:44

Haha panisch van narcissen heb ik echt nog nooit van gehoord :')
Gefeliciteerd met je veulentje, wat een liefie.
Ik heb woensdag, vrijdag, zaterdag en zondag wedstrijd. Hopelijk kunnen we wat punten in de M2 gaan rijden...

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 12:56

Wat een droppie zeg!! Mooie naam ook!

Narcissen-fobie heb ik ook nog nooit van gehoord _O- (prachtige foto's trouwens!)
Die van mij is bang van schapen... -.- Jolige koeien in de wei die achter hem aan rennen op buitenrit is geen probleem. Maar schapen??? Die stilstaan? Hoooo maar...
Oh en eenden, maar kraaien zijn niet eng. :+ En een aalscholver ook niet... 8)7 Idioot!

Drukke week Droversrun!!!

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 13:02

Haha ja schapen is inderdaad bij die van mij ook een dingetje :') voor de rest kan de derde wereldoorlog uitbreken geeft die niets om, maar schapen mogen geen onderdeel daar van zijn haha.

Ja pff nogal, ik heb sowieso april en mei echt elk weekend minimaal 1 en meestal 2 dagen concours. Ik wil gewoon heel graag zo snel mogelijk die M2 uit. Omdat ze geminiseerd is en in de maand juni gaat ze waarschijnlijk voor 4 weken weg voor de keuring in juli en ik wil eigenlijk voor die tijd de punten voor het Z binnen hebben. Maar goed ik heb niet zulke goede ervaringen met de klasse M2 dus ik heb er nogal een aantal gepland :')

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 13:43

Woooow, pittig zeg!

Ik heb besloten geen selecties te gaan rijden voor de GK, maar wel voor de KFPS kampioenschappen. :)
Ik verwacht volgende week buiten mijn laatste puntje wel te rijden en wil dan de 21e Z1 starten.