[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: Apple, Coby, petraaken, C_arola, Dyonne

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 19:24

Ja is ook asociaal, hier hetzelfde hoor, en als ze eenmaal achter je aan komen zijn de paarden gewoon echt bang en gaan lopen, ik heb het ook al een paar keer gehad, echt niet leuk...
En dan zegt zo’n eigenaar doodleuk, dat doen honden nou eenmaal... 8)7

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 20:10

Jeetje Yvank dat is rot zeg...
Sterkte ermee, hopelijk knappen de paarden nu snel op!
Zag je ze achteruit gaan of werd het plotseling duidelijk?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 09:34

Ja jammer dan he, dat zoiets dan jouw ritje verpest omdat je ermee blijft zitten...
Weet je, soms kan het gewoon gebeuren, en als mensen dan hun excuus aanbieden is het oké, maar die mensen die dan maar roepen dat een hond dat nou eenmaal doet of helemaal niks doen en zeggen en de hond z’n gang laten gaan, daar kan ik ook echt boos om worden...
Wij zijn een tijdje terug bijna verongelukt door een aanval van een hond die notabene al gemuilkorfd was, dus de eigenaar wist dat het niet zo’n lieverdje was.
Houd zo’n hand dan aan de lijn!
En niks zeggen he, te ver weg zijn om de hond te terug te roepen en snel achter de bosjes verdwijnen.

Een paar weken geleden schrok Ferro heel erg van een grote hond die ineens de bocht om kwam, de eigenaar riep de hond gelijk terug en verontschuldigde zich dat hij echt geen paard aan had zien komen dat hij ‘m anders nooit los had gelaten.
We hebben paard en hond nog aan elkaar laten snuffelen voor het vertrouwen, dat is dan oké, zoiets kan gebeuren.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 16:37

Fijn, genieten is belangrijker dan punten halen toch! *\o/*

Hier ook weer aardig aan het oppakken, ik moet ‘m wel echt even aan de gang krijgen maar dan pakt ‘ie ook wel weer fijne stukjes ertussen, het begin is er weer zullen we maar denken...

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 20:56

Wow wat goed zeg, gefeliciteerd!

En jeetje Laura, dat is schrikken zeg en waardeloos 6 weken uitgeschakeld...

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 13:29

Optiwolk, wat waardeloos zeg...
Echt lastig zoiets...
Kun je niet eens met instructie erbij ergens een proef rijden alsof het een wedstrijd is?

Janine, pff duurt lang bij je, sterkte,hopelijk knap je wat op van het mooie weer!

Cindy veel plezier ook met je nieuwe zadel?
Zijn fijne zadels Schutte zadels!

Ik begin een beetje aan mijn zadel te wennen al vind ik ‘m voor nog steeds wat hoog voor het echte fijne...
Maar hij moet zich nog zetten en opnieuw afgesteld worden, dus we geven het nog even de tijd...

Vanmorgen weer les gehad, hij begon heel sterk en stug, later wel wat fijne stukjes.
Lastig is dat hij zo sterk kan worden en mij dan gewoon op de kop meesleurt als hij iets lastig vindt of even geen zin heeft...

Afbeelding

Afbeelding

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 19:12

Thanx!
Ik ben blij dat dat sterk worden voor meer hier iets bekends is, ik vind het ook echt lastig.
Hij trekt mij inderdaad ook compleet uit het zadel op zo’n moment, niks meer van stille aanleuning te zien...
Ik moet dan ook nog strenger en duidelijker zijn, vind dat best heel lastig, het gaat zo snel, en hij is zo sterk dan.
Maar goed, we moeten er doorheen om weer een stapje verder te komen, en als ik opgeef wint hij het zeker..
Ik hoop met dit nieuwe zadel als het straks helemaal goed is afgestemd wat meer houvast te hebben aan de diepere zit, kan ook de wrongen wisselen dus kijken wat mij op die momenten het beste helpt.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 10:14

Droversrun bedankt voor je tip!
Het is echt nog even zoeken wat werkt inderdaad, hij heeft het altijd als het weer lastiger voor hem wordt.
Jeetje grade 4, mag ik vragen wat je hebt dat je pararuiter bent?
Ik heb dat ergens gemist ben ik bang...
Wel super knap zeg, dan zo’n niveau rijden!

Wow gave foto noukie, stoer paard!
Bizar verhaal van het bos en de honden, lost lekker wat op zo...
Stalgenootje van mij had de politie gebeld nadat incident met die gemuilkorfde hond en die zeiden toen dat je als ruiter 112 mag bellen als je echt belaagd wordt door een hond in een gebied waar je gewoon mag rijden als ruiter en de eigenaar grijpt niet in.

Laura, wat super gaaf, gefeliciteerd!

Cindy fijn van je zadel en les, genieten!

Ferro was gisteren met de clubles weer niet fit, ben eerder gestopt...
Ik kan er maar geen vinger achter krijgen wat er dan is, zo lastig.
Hij wil dan niet lopen, blijft strak, hangen op mijn hand, wil alleen lang en laag en ik moet hem echt naar voren schoppen...

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 11:33

Ze gaan hier van het voorjaar de wei pas weer op.
Hij heeft het met vlagen, heel erg terug en stijf.
Al eens met de dierenarts over gehad, hij krijgt nu nog meer vit E en ook selenium bij en extra vitamines omdat zijn weerstand sowieso al erg laag is. Hij heeft een auto immuunprobleem waardoor hij snel huidproblemen heeft en bij vlagen ook heel laag in zijn weerstand is.
Ik kan er nu alleen niet echt een vinger achter krijgen waarom hij bij vlagen zo terug is, niet wil werken, snel moe, staat al snel te blazen...
Wel pas een kuur ventipulmin gehad omdat hij hoestte, maar dat zat toen echt nog voor in, longen klonken goed.
Blijft altijd zoeken bij hem, soms wel echt lastig hoor...

Ik zit ook wel eens aan pssm te denken bij hem, maar die testen zijn nog zo vaag en het beeld is bij hem zo wisselend dat ik dat ook niet echt goed weet of ik dat nou moet gaan testen...

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 11:45

After werk ga ik eens naar kijken!

Kurkuma heb ik een tijdje gegeven maar ik merkte daarbij weinig verschil, dat is al wel een paar jaar terug, ik zou het natuurlijk nog eens kunnen proberen.

Hij is een aantal keer behandelend bij Den hoek, daarna ging hij qua conditie en weerstand een stuk beter.
Ik overweeg om toch daar maar weer een afspraak te maken en hem even helemaal na te laten lopen.
Dit is zo zonde, hij gaat het verder zo goed doen, maar dan is er ineens weer zo’n moment dat hij soort van instort.

Edit: bloed prikken overwogen ivm spierwaardes, maar volgens de dierenarts zou dat bij zijn wisselende klachten niet veel toevoegen.
Ivm met andere dingen misschien wel, ik ga er nog eens achteraan!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 12:07

Ik ga het even overleggen, heb nu eerst ook even een mailtje gedaan naar Den hoek, met de vraag wat nu wijs is.

Jeetje, voor jou ook heftig zeg...
Poe, heel veel sterkte!

Wat dapper dat je nog zo kunt rijden dan zeg!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 11:59

Veel succes Laura en noukie!

Hier ook even beetje crisis, of paard is niet goed, of wil niet lopen...
Mijn nieuwe zadel ligt ook niet helemaal goed, gelukkig heb ik mijn oude nog.
Nieuwe ligt nu thuis te wachten om opnieuw aangepast te worden.

Vanmorgen naar strand geweest, hij leek zowaar weer een beetje de oude, weer meer voorwaarts en minder hangen op m’n hand.
Morgen clinic van Herman Wientjes, hopen dat ‘ie het dan weer een beetje op wil pakken...

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 09:03

Dank!

Laura fijn dat je er zelf een goed gevoel bij had, jammer van de punten dan...
Blijft soms lastig in te schatten hoe een jury iets ziet en beoordeelt, en dan zijn ze nog allemaal anders ook...

Noukie ook fijn kunnen rijden, mooi!
Jammer van de stukjes miscommunicatie dan, maar de goede stukken zijn al super om mee naar huis te nemen!

Janine, hij krijgt extra vitaminepoeder bij zijn voer, yourhorsetrace, net zoiets als een spuit maar dan geen eenmalige shot maar elke dag een beetje, daarnaast extra vitamine E, rozenbottels en zeewier op dit moment.
Het zit ‘m denk inderdaad voor een groot deel in de tijd van het jaar en rui.
Zijn weerstand is altijd al laag en dan stapelt alles even teveel denk.

Nadat hij afgelopen dagen weer wat fitter leek hoop ik inderdaad op een fijne les vandaag!
Zal niet al te pittig worden denk, ik grijp de situatie maar aan om eens rustig stang en trens uit te proberen.
Fijn als iemand met verstand er van me er zo even mee op weg kan helpen.

Afbeelding

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 09:41

Ja absoluut.
Hij ziet ook inderdaad altijd vrij snel en goed of het is iets rijtechnisch is of dat het een lichamelijk probleem is.
En rijtechnisch kan hij ons er altijd vrij goed doorheen helpen op zo’n moment, dat is wel heel fijn.
In ieder geval kun je er altijd even goed over overleggen met hem, dat is echt heel prettig.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 14:14

Met dierenarts laatst over gehad en met arts bij Den hoek maar beide gaven aan dat het voor zijn wisselende klachten niet heel zinvol en beetje zonde van het geld was.
Ik overweeg het nog steeds wel als hij blijft kwakkelen, sowieso gaan we dan weer een keer met hem naar Den hoek.

Les was weer top, ik wil een Herman voor thuis! :D
S&T goed afgesteld, even wennen voor beide.
Hij werd op de trens nog wel heel sterk en op de stang kwam hij wat terug maar eenmaal op weg waren er toch weer stukken waar ik wel weer blij van werd!
Herman is zo fijn dan in een stukje ondersteuning, positief doorzetten en vooral niet twijfelen en te voorzichtig zijn, wat ik alleen gewoon nog veel te veel last van heb...
In galop op beide kanten vanuit de contra gewoon een wissel gesprongen :oo :D
Gaan we voorlopig niet meer doen, net zo blij dat hij niet meer steeds omspringt in de contra maar zo voor een keer was het wel cool.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 16:52

Mellomoshan dank je!
Het grappige is dat hij eigenlijk heel simpel is, als ik niks doe stapt hij mega kort en stijf en loopt hij constant voorover op mijn hand te hangen. Hij is ook best wel laag en zwaar gebouwd ben voren en heel lang achter heel slap geweest.
Nu stukje bij beetje wordt hij sterker, leert hij zich meer te dragen en komen er ineens gave stukjes uit!
Dit gaat vaak nog met horten en stoten en hangen en trekken maar om er te komen moeten we door dat stukje heen.
Dat zag je ook op dat filmpje, maar er werd zo negatief op gereageerd in dat topic dat ik het weg heb gehaald, werd er echt onzeker en verdrietig van...
Wij zijn ook niet perfect en ik vind het lastig zat om hem door dat stukje heen te rijden, zeker als ik alleen ben, dus dat ziet er dan ook niet perfect uit...

Ik durf hier wel een paar filmpjes van vandaag te plaatsen, Ik vind het zelf best bizar dat hij toch steeds weer een stapje verder kan.
Voor mij begint op dit punt ook alles nieuw te worden, dus het is nu echt samen leren...
Het was na van de week een keer voorzichtig proberen ook eerst keer S&T, best eng...

En ja, strand op een half uurtje rijden onder het zadel, heerlijk hoor!
En zo fijn als ze even lekker benen kunnen strekken!

Mahitri succes!
Hier echt zo vies weer vandaag... bah...
Paarden voor half 4 maar binnen gezet, ze vonden er echt niks aan...

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 19:56

Thanx allemaal! :)

Ja eerste filmpje is ook echt begin van de les, ik denk dat het grootste ding daar in de S&T zit.
Verder vindt hij het gewoon nog heel lastig om echt te zakken en te dragen en ik vind het lastig om daar voldoende leiding in te nemen op de juiste manier, of ik heb te weinig been, of ik houd ‘m te lang vast...
Of ik ben te voorzichtig omdat ik denk dat hij niet helemaal goed is...
Leermomenten genoeg dus nog!
We gaan rustig verder, ik ben al super blij dat hij ondanks al zijn dingetjes zo ver is gekomen!
En ooit gaan we die Z proef rijden... 8-)

Ja wat een weer he, alles staan hier blank bij stal, geen binnenbak en voorspelling niet al te best dus dat wordt aanpassen komende 2 weken ben ik bang...
Bah, toch nog winter!
Storm, hagel en onweer hier nu!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 21:56

Ivy dank je, we gaan rustig door!

Ferro zit inderdaad als een huis, maar ons andere paard, arabo fries, zit echt vreselijk, dat is echt een uithoudingsproef om daar op te zitten :D

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 20:30

Gaaf jasje Janine!

Hier ervaring met alles inmiddels volgens mij... :+
Onze arabo fries kwam heel schraal bij ons met extreme reactie op aanraking borst en buik, en ook erg opgetrokken buik en strakke rug.
We hebben hem eerst een aantal weken op die spuiten gehad en daarna nog weken op die korrels, daarmee langzaam afgebouwd.
Vorig jaar winter weer een periode, deze winter zowaar nog niet...

Laden doet hij niet makkelijk, maar het gaat steeds iets beter, rustig blijven en doorzetten zonder haast.

Ferro heeft als 2 jarige vast gelegen in de trailer, die wilde er niet eens meer in de buurt komen...
Ik heb met hem wel trailerlaad begeleiding gehad en daar ben ik nog steeds zo blij mee!

Hij reist nu wel met een geluidsdempend oornetje en wat Strezz druppels nog steeds, maar hij laadt echt top!
En hij reist ook goed, eet onderweg en zweet niet.
Super fijn!

Hmm lastig optiwolk...

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 21:16

Wij hebben toen ook niet laten scopen, dierenarts zei toen je kunt voor hetzelfde geld een week van die spuiten geven en dan weet je het waarschijnlijk ook, met het voordeel dat je dan al een week hebt behandeld...

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 13:55

Sanne en droversun wat een prachtige plaatjes!
Wow Sanne je gaat echt mega hard, en wat een gave aanwinst!

Ik ga altijd bij Noordwijk/Noordwijkerhout naar strand inderdaad, ik ga altijd wel heel vroeg, om de drukte een beetje voor te zijn...
Wat leuk, waar zit je?

Wat lastig optiwolk, sterkte er nog mee!
Wel fijn dat je weer aan de slag mag, hopen dat het dan goed blijft!
En gefeliciteerd met je diploma!

Cindy sterkte met de trailer, ik heb heel veel gehad aan Monya Spijkhoven voor de hulp en begeleiding met laden.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 16:27

Janine fijn dat het wat beter gaat!
Maar ook sterkte met alles waar je nog doorheen moet, he getsie, wortelkanaalbehandeling, jech...
Gaaf wat fijn een trekkertje, dat is wel weer super zeg!

Cindy, fijn dat het beter gaat!
Lastig van het maagzweerprobleem, mijn dierenarts scoopt wel alles gewoon op stal, weet niet waar jij zit?

Noukie, weet niet wat je gaat doen, maar fijne dagen!

Hier alles zo z’n gangetje.
Zondag weer bij Herman gereden, hele week niet echt lekker wat kunnen doen door het weer, 1x om de plassen heen in de bak en verder longeren door de blub en een keer naar buiten.
Hij was zondag niet fijn met de les, erg sterk en steeds aanspringen in galop, onttrekken, scheef gaan, niet naar voren willen...
Zal ook met het wennen aan de S&T te maken hebben of vooral dat, moet het van Herman wel even doorzetten omdat het fijn is als hij daaraan is gewend.
Dus gisteren even 20 minuutjes alleen lang en laag ermee los gereden en vandaag ietsje meer opgepakt, was voor mijn gevoel al wel weer ietsje fijner, dus wie weet komt het weer.
Starten stellen we toch nog even uit, dus we rommelen nog even rustig door...
Het staat ‘m wel best stoer...
We doen het voorlopig nog even met een 2e handsje, als ik ermee blijf rijden gaan we wel voor nieuw, eerst zo maar eens even proberen...
Afbeelding

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 10:50

Ik zal ook weer een poging doen om bij te blijven hier, dan ineens raak ik achter met lezen en reageren en dan ben ik de draad kwijt... :+

Kimmutjuh gave foto’s, echt een knap paard!
Maar wel balen voor nu zeg, sterkte ermee!

Cindyy, mooi!
Fijn dat ‘ie er is!

Droversrun, fijn je les!
En succes met je meerdaagse wedstrijd, spannend!

Laura, fijn dat het nog goed met je gaat, houden zo met weinig klachten!

Mellamoshan, succes met trainen!
Bekend probleem hoor, die van mij is voor ook laag en zwaar gebouwd, vindt het echt moeilijk om goed bovenin te lopen en blijven, zonder te gaan hangen en te lang te worden.
Wij trainen ook rustig verder...

Ik heb van de week de proeven van deze maand gewoon eens gereden om te kijken hoe ik daar doorheen kom en wat ik tegen kom, genoeg, Haha!
Maar het geeft wel weer gerichter doelen om aan te werken, dus we werken rustig door.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 14:16

Ik doe die poging ook af en toe maar het lukt nog niet helemaal... :+

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 09:20

Probeer het meelezen ook bij te houden, maar lukt niet altijd...

Sanne super knap van jullie, echt heel gaaf!
Succes in de Z2!

Mahitri, succes!

Mellamoshan, Haha heel herkenbaar jouw ervaring in de 20 x 60 bak met al die nieuwe letters, ik had precies hetzelfde toen ik pas de proeven eens ging proberen!

Cindy, mooie foto, fijn dat hij zo goed gaat zeg!

Noukie, fijn dat het goed zo ging daar en dat je lekker hebt kunnen rijden!

Laura, lekker dat het allemaal door gaat zo!

Ik ben vorige week ergens een weekje heen geweest om te trainen en eens van iemand anders les te hebben.
Helaas ging het niet helemaal zo fijn als ik gehoopt had, dat bak was zwaar en hij had best veel spanning daar wat hij dan weer uit door zich af te sluiten en niet te willen lopen.
Ik kreeg ‘m dus niet fijn aan de gang, hij liep uit elkaar, ging weer hangen op m’n hand...
Beetje jammer, maar goed, je moet eens wat proberen.

Afgelopen zondag weer bij Herman gereden en de boel weer een beetje op orde gekregen, we zijn er nog niet maar we hadden weer wat fijne stukjes.

Ik heb de gok maar gewaagd en me voor komende zondag ingeschreven bij ons op de vereniging, ik verwacht er niks van, maar dan heb ik in ieder geval die proeven eens gereden en weet ik hoe we er voor staan.
Als het echt niks is wacht ik voorlopig weer, maar dan weet ik in ieder geval waar aan we moeten werken.

Ik ben hem wel nu even met stang en trens blijven rijden omdat hij zich dan net even minder sterk kan maken en zich voorover kan gooien als hij het lastig vindt.
Op alleen de trens trekt hij mij dan echt volledig uit het zadel en zo is dat toch ietsje minder.
Ik rijd zelf wel veel liever met alleen een trensje, dus hopelijk kunnen we straks weer gewoon daar naar terug.