[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: C_arola, Dyonne, Apple, Coby, petraaken

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 20:44

En en en Droversrun? Hoe was de tweede proefrit?

Ik ga zelf 4km verderop geloof ik, voor mij zelfs nog ietsje dichterbij huis. Sommige moeten wel wat verder, maar ach, het is voor even en het wordt vast mooi! Maar wel altijd even zoeken straks op een andere plek natuurlijk hoe t daar draait enzo.

Haha, ik noem de mijne van 1.69 soms al pony... maar dat is ook gegroeid omdat ie 1.63 was toen we m kochten en ik me ook zo vrij voel met m als dat je met een pony zou willen.

Gister heel hard en naar tevredenheid gewerkt, vandaag lekker Afbeelding

droversrun

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 09:22

Ja... ik zag haar weer en toen dacht ik; dit is der <3 . Ze is alleen zooooo duur..... Echt een beetje te duur voor wat ze kan op het moment. Maar ze toont wel weer potentie, maar daar zit wel nog een paar maandjes trainen en spieropbouw in. Maar ik heb zo'n klik met haar. Ik ben er gewoon nog niet overuit, ik vind het helemaal niet leuk zo'n paardenzoektocht haha.

Zaterdag weer een parawedstrijd gestart in Gameren. Eerste proef ging erg goed, lekker gereden. Draf gedeelte was nog een beetje rommeling maar galop ging erg netjes. Tweede proef had ze veel spanning, bij A hadden een slijptol en bij C spelende kinderen met een bal. Eerste proef had ik 63,6 en tweede 61,6. Punten vielen me een beetje tegen...

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 13:09

Ik kom weer even onder mijn steen vandaan en vanaf nu weer bijlezen en reageren. :)

Dior du Bois , Z1 + 17 (PR 70,4%)

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 15:10

Ik kom ook weer onder mijn steen vandaan en kom ook bijlezen en reageren :D

Souvenir // Horse Power Chiquita // Micrème de la Femme

Een paard met maagzweren? * Stuur een PB voor meer informatie (behandelplannen, medicatie,kosten, sympthomen)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 15:16

Ik doe die poging ook af en toe maar het lukt nog niet helemaal... :+

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 06:42

Pff lastig DR! Enerzijds is die klik belangrijk, anderzijds je daardoor niet gek laten maken tot idiote bedragen... gewoon veel overleggen met je instructie en mensen dichtbij je. Zij kunnen je uiteindelijk t beste helpen.
Jammer van je tegenvallende punten, tweede proef klinkt ook wel als pittige omstandigheden zeg!

cindyy_1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 12:03

Ik lees alles wel mee, maar heb het even erg druk gehad de laatste week, vandaar even niet meer gereageerd. Zal weer even op iedereen reageren!

Yvank_ Wat gaaf dat de wissels zo simpel gingen!

Noukie het is zeker een dominantje :') Leuk is dat he, bij subtop kijken? Krijg daar zelf altijd helemaal zin weer van om aan de slag te gaan. Wel fijn dat je les weer goed ging, ondanks zn focus! En wat een gave foto's! Ziet er goed uit hoor.

Jorienn Zeker fijn als ze het tijdens de les ook doen! Kunnen we tenminste aan het probleem gaan werken. En blij dat zij er ook even moeite mee had haha. Maar ze blijft zeggen dat ze m zo leuk vindt, juist door dat bijzondere karakter van 'm := En m'n zadel is zooooo fijn! Heb echt het idee dat ie sinds dat zadel de laatste 1,5 week zó fijn aan het lopen is! Ik kan eindelijk lekker zitten en hij kan natuurlijk ineens spieren gebruiken die hij voorheen niet kon gebruiken. Echt blij mee. Zie nu na het rijden ook dat hij gelijkmatig bezweet is en niet meer droog op de plaats waar ons vorige zadel klemde :D
Lekker weer op het land! Jammer dat het met de 2jarige niet zo goed ging haha.

DR wat gaaf dat er zo'n klik is! Wel enorm lastige keuze sta je voor hoor.. maar het moet financieel zeker wel mogelijk zijn! Wel balen dat je punten zo tegenvielen..

Janine Wat gaaf dat je hebt voorgereden bij de jurycursus! Wel bizar dat verschil in punten zeg. Lastig ook van je benen, heel herkenbaar!

Laura zoals de anderen ook zeggen zou ik de oorzaak niet bij jezelf zoeken hoor! En jeetje 6 maanden alweer.. Wat vliegt de tijd dan he!

Goed, nu weer even update hier!
Wij trainen ondertussen weer heerlijk verder, afgelopen zaterdag eindelijk definitieve kür op film gezet en nu nog even de muziek er goed onder zetten met mijn vriend van de week. Ook zaterdag weer een keer met mijn stang en trens gereden, gewoon om te proberen... En hij liep er wel fijn mee! Alleen nog even kijken of dit wel de juiste bitten zijn... Lag net niet helemaal lekker volgens mn instructie.
En verder gisteren weer les gehad... En wauw... Hij gaat echt met zulke mega sprongen vooruit! Echt té bizar. Instructie was weer mega lovend over ons :') We hebben zelfs een beginnetje gemaakt met de vliegende wissels :oo En waar ik dacht dat ie dat nooit zou snappen... Snapte hij het van rechts naar links vrij snel al! De eerste keer sloeg hij eigenlijk naar mijn been, maar daarin sprong hij wel keurig in ene om :') En de tweede keer ging hij ook gewoon in 1 keer om, met iets minder slaan. Van links naar rechts vond ie wat moeilijker, dit ging de eerste 2 keren nog in 2en. Tot ie het bij de 3e keer ineens snapte en in ene om sprong! *\o/* Dit voorlopig alleen even in de les oefenen tot ik zelf het gevoel een beetje heb, en dan gaan uitbouwen := M'n instructie durfde erom te wedden dat het na het Z2 voor ons nog niet ophoudt :oo Nou, eerst maar eens zien of we dat Z1 doorkomen :o

Afbeelding

Succes is not final. Failure is not fatal. It is the courage to continue that counts.
CDL Festival (Vivaldi x Gribaldi): Z1+2 | Festival in het lentezonnetje
Volg ons op Instagram

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 09:44

Droversrun wat een lastige keuze zeker omdat goede paarden gewoon duur zijn en de markt ook aangetrokken is op dit moment.

Cindy stoer die wissels!

Ik lees mee maar heb ni e t veel te melden. Gisteren heeft instructie gereden en hij is zeker opgeknapt van zijn behandeling. Lekker los en durfde zijn lijf ook meer los te laten. Ik zat van de zijlijn heerlijk te genieten. We zijn in de training even stukje terug gegaan. Hij moet meer zelf lopen en niet constant aangespoord worden dus 1 keer been en blijven gaan. Zijgangen deed hij goed dus focus is nu niet strak worden en schoft liften. Ik zet hem aan de longe aan het werk en dat pakt hij ook goed op soms wat protest maar hij blijft zn best doen. Heel benieuwd hoe hij in sept voelt ik ben zelf al enthousiast over het beeld hahaha. Sorry toch iets meer te vertellen dan gedacht..

B + 13 L1+13 L2+11 M1+11 M2+11 Z1+2
https://link.marktplaats.nl/m1306885676 leuke stal in Zeist heeft plek.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 19:41

Cindy, mooie foto. Hij toont ook meer gedragen dan een tijdje geleden alweer. Leuk! En heerlijk zoveel positieve vibe om jullie heen! Heb je nog met S&T gesleuteld?

Klinkt nog steeds goed Laura! Enne, lekker je enthousiasme delen hoor! Super fijn als ie zo wordt doorgereden en je straks weer staat te trappelen om op te stappen :)

Hier weer terug van t logeeradres. Paard was echt fantastisch daar, eerste dag wel beetje kijkerig, maar snel zat bij het werk met zn hoofd en echt zó goed. Hij was ineens vlug en stoer, liep makkelijk de zijgangen door. Ook wel erg lekker om wel 20x60 te kunnen rijden, kon nu mooi de appuyementen doortrekken over de hele diagonaal en zigzag strak oefenen. Wat hij ook allemaal goed deed.. Was echt heel blij met m!

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 15:38

Maximaal de tijdelijke stalling benut zo te lezen noukie.

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 20:09

Drover, intussen nog nagedacht over je keuze?

Cindy foto's zien er steeds beter uit. Steeds meer bergop. :)

Wij hebben eeeeeeindelijk ons zadel op orde! Halleluja!
Vandaag bij de rv moesten we banen uitzetten, morgen is er wedstrijd.

Had een vriendin gevraagd om voor te lezen. Ze had niet zo veel tijd dus maar 1 proef gelezen.
Wow wat is dat een lengte dan zo'n uitgestrekte draf op die diagonaal.
Moet nog beetje oefenen hoor, krijg hem nog niet helemaal knap uitgezeten :o

En de extra letters is ook even zoeken hoor. Eenvoudige wissel op i... Uhhh waar is die verrekte i dan :Y)

Maar hij deed ontzettend z'n best. Super fijn gereden. Proef leek nergens op, maar moeten even handig worden in wat waar zit en waar gaat komen. Nog een paar keer uitzetten en weer inschrijven maar!

Prachtig weer trouwens vandaag. Nog mensen gestart of lekker buiten gehobbeld?

Met vlagen ben ik geniaal, helaas is het nu windstil...

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 07:49

Mella, wat lekker dat je zadel eindelijk goed is! Kunnen jullie ook weer verder. En lekker dat je de proef een keer hebt doorgereden, weet je waar je aan toe bent :) fijn dat ie zo goed mee deed.

Hier geen echte plannen, was echt moe, dus even rustig weekend. Wel thuis lekker rijden natuurlijk.
Komende vrijdag weer lessen en daarna nog meer inspiratie op doen op het nk, meer mensen die gaan kijken?

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 09:28

Mellamoshan wat fijn dat je zadel eindelijk oke is. Kan je weer fijn rijden. En stoer dat je gestart bent moet ergens weer beginnen toch.

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 09:52

Was nog niet gestart hoor. Dit was een oefenrondje. En hard nodig ook hihi

Nk niet echt in de planning. Misschien als ik toevallig vrij ben en het is dan ik tv. Wordt het uitgezonden eigenlijk? En wanneer is het? :')

Met vlagen ben ik geniaal, helaas is het nu windstil...

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 21:16

Haha, aankomend weekend
Geen idee eigenlijk of het wordt uitgezonden. Heel misschien 1 halve proef op studio sport? En misschien clipmyhorse? Moet eerlijk bekennen dat als ik er niet heen ga, ik eigenlijk ook niks er van zie meestal..

Mahitri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 07:26

Goedemorgen! Ik lees wel steeds al jullie verhalen maar voorlopig reageer ik even niet omdat ik aan het afstuderen ben en dat kost me zóveel tijd en energie. Mijn hoofd zit echt vol, pffff. Nog vijf weken en dan kan ik weer lekker met jullie meekletsen. Ik wens iedereen een fijne dag vandaag {:}

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 07:36

Mahitri succes met de laatste loodjes

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 07:43

Succes Mahitri!
Waarom ben je aan het afstuderen?

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 09:18

Cindy, wat super fijn dat het zo goed gaat met rijden. :D En ik ben heel benieuwd naar je kür!

Laura, haha alleen maar leuk als je zo enthousiast wordt in je praten over hem. Fijn ook dat het weer de goede kant op gaat!

Noukie, dat klinkt alsof je hele fijne dagen hebt gehad. :D En fijn is dat dan he, een 20x60 baan!

Mellamoshan, heel fijn dat je zadel nu helemaal in orde is. Haha en zo'n 20x60 baan is in het begin heel erg wennen maar als je er eenmaal aan gewend bent, dan vindt je 20x40 niks meer. (Althans als ik voor mezelf spreek, ik vond in het begin die grote baan verschrikkelijk omdat er voor mijn gevoel geen eind aan sommige oefeningen komt. :') Maar inmiddels is het voor mij zo gewoon geworden dat ik de 20x40 baan vergeten ben en dat ineens niet zo fijn meer vindt haha.)

Mahitri, succes met afstuderen!

Afgelopen weekend ben ik nog even een keertje Z1 gestart, was vergeten dat ik die wedstrijd had opgegeven en kon niet meer afmelden. :+ Eerste proef was nog iets rommelig en was de afstemming nog niet helemaal wat het moest zijn, 2e proef ging TOP. Uiteindelijk beide proeven royaal gewonnen met 214 en 235. Dus fijne afsluiter. :D Halverwege Juni heb ik, zoals het er nu naar uit ziet, ons Z2 debuut. :)

Dior du Bois , Z1 + 17 (PR 70,4%)

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 10:14

Goed gedaan Sanne!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 10:20

Probeer het meelezen ook bij te houden, maar lukt niet altijd...

Sanne super knap van jullie, echt heel gaaf!
Succes in de Z2!

Mahitri, succes!

Mellamoshan, Haha heel herkenbaar jouw ervaring in de 20 x 60 bak met al die nieuwe letters, ik had precies hetzelfde toen ik pas de proeven eens ging proberen!

Cindy, mooie foto, fijn dat hij zo goed gaat zeg!

Noukie, fijn dat het goed zo ging daar en dat je lekker hebt kunnen rijden!

Laura, lekker dat het allemaal door gaat zo!

Ik ben vorige week ergens een weekje heen geweest om te trainen en eens van iemand anders les te hebben.
Helaas ging het niet helemaal zo fijn als ik gehoopt had, dat bak was zwaar en hij had best veel spanning daar wat hij dan weer uit door zich af te sluiten en niet te willen lopen.
Ik kreeg ‘m dus niet fijn aan de gang, hij liep uit elkaar, ging weer hangen op m’n hand...
Beetje jammer, maar goed, je moet eens wat proberen.

Afgelopen zondag weer bij Herman gereden en de boel weer een beetje op orde gekregen, we zijn er nog niet maar we hadden weer wat fijne stukjes.

Ik heb de gok maar gewaagd en me voor komende zondag ingeschreven bij ons op de vereniging, ik verwacht er niks van, maar dan heb ik in ieder geval die proeven eens gereden en weet ik hoe we er voor staan.
Als het echt niks is wacht ik voorlopig weer, maar dan weet ik in ieder geval waar aan we moeten werken.

Ik ben hem wel nu even met stang en trens blijven rijden omdat hij zich dan net even minder sterk kan maken en zich voorover kan gooien als hij het lastig vindt.
Op alleen de trens trekt hij mij dan echt volledig uit het zadel en zo is dat toch ietsje minder.
Ik rijd zelf wel veel liever met alleen een trensje, dus hopelijk kunnen we straks weer gewoon daar naar terug.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 10:22

@noukie: Wat een ''geluk'' dat je even tijdelijk ergens moest longeren, lekker kunnen oefenen :D
Ziet er goed uit zo op de foto's! Ben benieuwd naar een filmpje!

@laura1982:Paardrijden voor zwangere vrouwen kan ik je helaas niet mee helpen.

@Noukie: Heerlijk een bosritje :D

@droversrun: als ze maar potentie toont denk ik dat het geen problemen moet geven toch? Fijn dat je lekkere proeven hebt gereden!

@cindy: Nu ben ik natuurlijk wel heel benieuwd naar je kur :D!!En wat fijn dat hij zo lekker gaat!

@Mahitri: succes met de laatste loodjes!

@Sannevdm: WAt fijn dat je 2e proef zo top ging en wat een mooie punten :D!

Een paard met maagzweren? * Stuur een PB voor meer informatie (behandelplannen, medicatie,kosten, sympthomen)

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 11:11

Denk dat de meeste van jullie mij nog niet kennen. Heb een tijd geleden meegepraat :D

Ik heb 3 merrie's in bezit. Oudste merrie is nu bijna 20 en staat al ruim 2 jaar met pensioen op het weiland. Jongste merrie is nu bijna 2,5 en komt deze zomer naar mij (vanuit de opfok) en gaan we zachtjes aan wat met haar doen.

Derde merrie is een 9 jarige schimmelmerrie waar ik nu Z1 mee start. Door een blessure heeft ze bijna een halfjaar stilgestaan en ben haar sinds een maand of twee weer aan het oppakken. Het plan is om deze zomer weer te gaan starten maar wil de puntjes op de i hebben. Daarnaast ben ik uitgenodigd om over 6 weken een kur op muziek te komen rijden (voor fun) dus daar gaan we deze week ook mee aan de slag :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 11:22

Hoi steffi welkom terug

cindyy_1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 13:37

Noukie niet meer met stang en trens gesleuteld, weet even niet wat ik er nog mee kan doen, lijkt allemaal net niet lekker te passen, terwijl hij er wel heel fijn mee liep.
Lekker bezig geweest op je logeeradresje zo te horen! Fijn zeg! Ging je nog starten binnenkort? (Sorry, ben een zeef wat dat betreft en niet goed in dingen onthouden)

Wat fijn dat je zadel eindelijk helemaal goed is! Nu lekker weer even doortrainen en dan binnenkort weer starten! Ben benieuwd!

Mahitri Succes met de laatste lootjes!

Sanne wat een super scores!

Nouvel wat balen dat je hem niet lekker aan de gang kreeg vorige week..! Gelukkig bij Herman weer wat beter voor elkaar. En inderdaad, als je een keer gestart hebt, weet je wel gelijk hoe het ervoor staat!

Steffi welkom terug! Gezellig dat je weer mee komt praten! Gaat het goed met het oppakken? En wat gaaf, een kur op muziek ook! Volgens mij heb ik via jou trouwens de medicijnen gehad tegen maagzweren of zit ik nu verkeerd? :=

Bij ons gaat alles nog steeds wel lekker eigenlijk. Van t weekend was meneer jarig, 9 jaar geworden Y)(^) Wel wat weinig tijd gehad afgelopen weekend en voor het eerst in best wel lang zelfs een dag niet geweest :o Maar goed, meneer was gelukkig in goede handen en een dagje vrij.

Gisteren weer even gereden en een vriendin die met haar pony bij mij op stal staat moest van mij even mijn nieuwe zadel voelen, dus zij is even opgestapt en een stukje gaan stappen met m. Ze is zelf best wel angstig, helemaal voor zo'n groot paard als Fes, maar ze heeft toch gewoon zonder beugels (want die waren te lang en niet op maat gemaakt) rondgestapt op 'm! En t leuke; ze kreeg met mijn aanwijzingen best wel veel eruit gereden in stap; wijken, travers, appuyement, keertwending := En dat voor iemand die zelf de knopjes nog niet weet (ze gaat in juni voor t eerst in dr leven B starten)!

Vanavond hebben we weer les en morgen ga ik eindelijk met mijn vriend zitten om de muziek in elkaar te zetten voor mijn kur :D Zodra we dat hebben, zal ik er even over nadenken om t naar yt te uploaden en hier een link te delen voor de nieuwsgierigen :) Ben zelf eigenlijk helemaal niet tevreden met de kur, maar ach.

Succes is not final. Failure is not fatal. It is the courage to continue that counts.
CDL Festival (Vivaldi x Gribaldi): Z1+2 | Festival in het lentezonnetje
Volg ons op Instagram