[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Janine1990

Berichten: 43802
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 09:23

Ik vind het knap hoor Larissa, zou het niet kunnen. Maar super dat jij je stok achter de deur hebt gevonden!

Ik ben op dit moment heel erg bezig met de lengtebuiging. Hij begint eindelijk de travers op te pakken. Volgende wedstrijd M2 wil ik 11 maart doen, dan heb ik nog even om daar naartoe te trainen. Maar als hij zo blijft gaan, dan heb ik er goed vertrouwen in dat de punten nu wel gaan komen. Enige spannende is of hij zich dan ook laat bewerken, hij is op andere locaties (locatie afhankelijk) nog wel eens kijkerig. En die wedstrijd is op een voor ons onbekende locatie.


c_alsemgeest

Berichten: 20626
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 09:45

Ik heb weer een rentree na ruim anderhalf/twee jaar :') ivm een verbrijzelde voet bij mij (door hem :+) en daarna in mei een sprong van hem uit de wei waarbij hij veel schade op liep... Mag ik ook meedoen? :+
Het zijn voor mij dus wel echt nieuwe proeven aangezien ik ze nog niet heb gereden...
Qua oefenen zit het knelpunt hem nu nog vooral in gehoorzaamheid. Hals strekken op de diagonaal is nu even een ding omdat hij dan onder m'n kont vandaag schiet de uitgestrekte draf in. Lengte buiging is nooit een probleem geweest, te veel buigen wel... waardoor hij zich een soort dubbel vouwt wanneer je het niet goed corrigeert en er veel impuls verlies op treed in mijn appuyementen.

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)

Elitedeux

Berichten: 688
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 09:58

Ik hoop van het zomer een keer Z te kunnen starten. Op dit moment rijden we in de M1, maar omdat ik al meerdere keren Z heb gestart mag ik versneld promoveren. Ik denk dat ik een paar keer M2 nog wil rijden en dan in het Z. De oefeningen zitten er wel aardig op nu, alleen met name in draf naar rechts buigen vindt ze erg lastig. We zijn veel bezig met loswerken en tempowisselingen. Vooral in de draf heeft Schimmel moeite om los te blijven tijdens de oefeningen. Ze is niet de makkelijkste in de mond en loopt snel op de voorhand (springgefokt :+ ). Daarnaast blijven we actief springen op concours (in de L). Iedere week dressuur wedstrijden rijden vindt ze toch niks :Y)

Momenteel krijg ik 1 x per 2 weken les en daarnaast staat mijn moeder dagelijks naast de zijlijn. We hebben altijd samen onze pony's/paarden opgeleid, dus ze weet precies waar onze problemen zittten.

Ohja, dit is Schimmel *\o/* Wedstrijdnaam Elite Deux :D


Afbeelding


Afbeelding

Elite Deux - M2 + 6, M + 2 <3
Jacco - L2 + 5 <3

EJV

Berichten: 336
Geregistreerd: 05-04-10
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 11:20

Ik meld me hier ook, als dat natuurlijk mag. :)

Ik heb mijn 'echte' debuut al gehad. Alleen hebben we een winterstop gehad en ik ben gewisseld van instructeur en dat was toch weer even omschakelen. Inmiddels begint het zijn vruchten goed af te werpen en hebben we zondag onze 'rentree' weer gepland staan. We zijn om de helft van het Z1 en mijn paard is wel zo goed als Z2 klaar. Ik hoop van de zomer dan ook de overstap te kunnen gaan maken.

De buiging is bij mij ook nog altijd wel een dingetje, zeker in de appuyementen maar dat gaat langzaam aan ook steeds beter. De proeven vind ik opzich wel te doen, alleen die slangenvolte met een eenvoudige wissel van contra naar contra blijft een vervelende. En inderdaad @c_alsemgeest het halstrekken op de diagonaal ook. :+

vibabu

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 11:51

Ik vind vooral die ene overgang van galop naar draf zo vervelend. Paard denkt dat er nog een eenvoudige wissel gemaakt meot worden en doet dat dan maar gewoon :')

C_algemgeest dat met teveel buiging heb ik ook. Klapt hij dubbel en kan niet meer vooruit. Nou vind ik het sowieso al lastig om niet te schuin te gaan.

dressuur: Z2+3 Springen: L+2 Sgw: B+4 In loving memory
dressuur: LT+4 Springen: L+8 Sgw: L+1
dressuur: Z1+2 Springen: L+0 Sgw: B+2

c_alsemgeest

Berichten: 20626
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 11:51

EJV schreef:
Ik meld me hier ook, als dat natuurlijk mag. :)

Ik heb mijn 'echte' debuut al gehad. Alleen hebben we een winterstop gehad en ik ben gewisseld van instructeur en dat was toch weer even omschakelen. Inmiddels begint het zijn vruchten goed af te werpen en hebben we zondag onze 'rentree' weer gepland staan. We zijn om de helft van het Z1 en mijn paard is wel zo goed als Z2 klaar. Ik hoop van de zomer dan ook de overstap te kunnen gaan maken.

De buiging is bij mij ook nog altijd wel een dingetje, zeker in de appuyementen maar dat gaat langzaam aan ook steeds beter. De proeven vind ik opzich wel te doen, alleen die slangenvolte met een eenvoudige wissel van contra naar contra blijft een vervelende. En inderdaad @c_alsemgeest het halstrekken op de diagonaal ook. :+


Ja het is goed dat het erin zit... het drukt je weer even met je neus op de feiten :')
Op de volte, binnen hoefslag, andere figuren... allemaal geen probleem, maar die diagonaal lokt gewoon ongehoorzaamheid uit bij hem :+ daar moet ik gewoon even vlugger in worden. Het is sowieso een paard die houdt van erg verzamelen of erg verruimen, maar het stukje daartussenin moet je soms even een herinnering naar hem versturen :')
Dat heb ik ook een tijd gehad met de wissels, het wachten op de hulp wanneer hij een wisselt verwacht was eerst ook een dingetje, daarin luistert hij nu wel goed met veel herhalen en veel uitstellen. Maarja, beter te graag en te makkelijk dan dat ze ze niet willen/kunnen springen :)

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)

c_alsemgeest

Berichten: 20626
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 11:52

c_alsemgeest schreef:
EJV schreef:
Ik meld me hier ook, als dat natuurlijk mag. :)

Ik heb mijn 'echte' debuut al gehad. Alleen hebben we een winterstop gehad en ik ben gewisseld van instructeur en dat was toch weer even omschakelen. Inmiddels begint het zijn vruchten goed af te werpen en hebben we zondag onze 'rentree' weer gepland staan. We zijn om de helft van het Z1 en mijn paard is wel zo goed als Z2 klaar. Ik hoop van de zomer dan ook de overstap te kunnen gaan maken.

De buiging is bij mij ook nog altijd wel een dingetje, zeker in de appuyementen maar dat gaat langzaam aan ook steeds beter. De proeven vind ik opzich wel te doen, alleen die slangenvolte met een eenvoudige wissel van contra naar contra blijft een vervelende. En inderdaad @c_alsemgeest het halstrekken op de diagonaal ook. :+



vibabu schreef:
Ik vind vooral die ene overgang van galop naar draf zo vervelend. Paard denkt dat er nog een eenvoudige wissel gemaakt meot worden en doet dat dan maar gewoon :')

C_algemgeest dat met teveel buiging heb ik ook. Klapt hij dubbel en kan niet meer vooruit. Nou vind ik het sowieso al lastig om niet te schuin te gaan.

Ja klopt, het is zonde, want het tempo verlies is te duidelijk op zo'n moment.
Ja het is goed dat het erin zit... het drukt je weer even met je neus op de feiten :')
Op de volte, binnen hoefslag, andere figuren... allemaal geen probleem, maar die diagonaal lokt gewoon ongehoorzaamheid uit bij hem :+ daar moet ik gewoon even vlugger in worden. Het is sowieso een paard die houdt van erg verzamelen of erg verruimen, maar het stukje daartussenin moet je soms even een herinnering naar hem versturen :')
Dat heb ik ook een tijd gehad met de wissels, het wachten op de hulp wanneer hij een wisselt verwacht was eerst ook een dingetje, daarin luistert hij nu wel goed met veel herhalen en veel uitstellen. Maarja, beter te graag en te makkelijk dan dat ze ze niet willen/kunnen springen :)

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 12:04

vibabu schreef:
Ik vind vooral die ene overgang van galop naar draf zo vervelend. Paard denkt dat er nog een eenvoudige wissel gemaakt meot worden en doet dat dan maar gewoon :')

C_algemgeest dat met teveel buiging heb ik ook. Klapt hij dubbel en kan niet meer vooruit. Nou vind ik het sowieso al lastig om niet te schuin te gaan.


Thuis dus niet vergeten regelmatig de overgang galop draf te maken.
Dat is juist de moeilijkheidsgraad van de proef, dat je paard aan de hulpen is en niet zelf gaat denken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 12:05

EJV schreef:
Ik meld me hier ook, als dat natuurlijk mag. :)

Ik heb mijn 'echte' debuut al gehad. Alleen hebben we een winterstop gehad en ik ben gewisseld van instructeur en dat was toch weer even omschakelen. Inmiddels begint het zijn vruchten goed af te werpen en hebben we zondag onze 'rentree' weer gepland staan. We zijn om de helft van het Z1 en mijn paard is wel zo goed als Z2 klaar. Ik hoop van de zomer dan ook de overstap te kunnen gaan maken.

De buiging is bij mij ook nog altijd wel een dingetje, zeker in de appuyementen maar dat gaat langzaam aan ook steeds beter. De proeven vind ik opzich wel te doen, alleen die slangenvolte met een eenvoudige wissel van contra naar contra blijft een vervelende. En inderdaad @c_alsemgeest het halstrekken op de diagonaal ook. :+


Tip voor de slangenvolte contra/contra. Op tijd de overgang naar stap maken en zorgen dat je ruim genoeg rechtuit gaat voor je de contraboog weer in rijd.

vibabu

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 12:31

vonneke schreef:
vibabu schreef:
Ik vind vooral die ene overgang van galop naar draf zo vervelend. Paard denkt dat er nog een eenvoudige wissel gemaakt meot worden en doet dat dan maar gewoon :')

C_algemgeest dat met teveel buiging heb ik ook. Klapt hij dubbel en kan niet meer vooruit. Nou vind ik het sowieso al lastig om niet te schuin te gaan.


Thuis dus niet vergeten regelmatig de overgang galop draf te maken.
Dat is juist de moeilijkheidsgraad van de proef, dat je paard aan de hulpen is en niet zelf gaat denken.


De overgang galop draf moet ik inderdaad vaker maken zodat hij weet dat hij dat ook kan verwachten in de proef.

Dat aan de hulpen en zelf denken is het hele probleem bij mijn paard.... geestelijk is hij niet helemaal in orde :')

dressuur: Z2+3 Springen: L+2 Sgw: B+4 In loving memory
dressuur: LT+4 Springen: L+8 Sgw: L+1
dressuur: Z1+2 Springen: L+0 Sgw: B+2

Anoniem

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 12:37

Het heeft ok heel veel met training te maken. Veel mensen oefenen de dingen die in de klasse voorkomen en daarbuiten weinig andere dingen.
Zie op concours ook veel combinaties die de overgang stap/draf niet meer eenvoudig kunnen maken omdat de overgang stap/galop na het losrijden enkel nog geoefend wordt.

c_alsemgeest

Berichten: 20626
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 12:42

Heeft die van mij ook hoor, de oefeningen zelf doet hij met twee vingers in zijn neus. Maar het wachten, gehoorzaam zijn en aan de hulpen blijven is het belangrijkste puntje.
Ik ben zelf ook een vrij chaotische ruiter... rij snel verkeerd in mijn proeven e.d. :+ dus ik geef hem ook de ruimte om het over te nemen.
Ben ik er zelf echt goed bij, snel genoeg en streng genoeg zal hij nooit zelf gaan denken en is die heel volgzaam, dan altijd wel meteen erg heet en scherper dan normaal. Dus dan moet ik mijn hulpen echt klein geven. Maar dat is wel de fase waar wij in willen zitten na het losrijden zeg maar.
Maar al het blessure leed en steeds niet starten maakt wel dat ik voor mijn gevoel steeds opnieuw begin, ook omdat ik zelf heb moeten revalideren en krachtverlies heb in mijn rechter been/voet. Wat maakt dat ik verval in mijn rommelige patroon :+

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)

Elitedeux

Berichten: 688
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 13:04

Gelukkig rijd ik niet zo vaak de proeven en wil mijne nog gewoon terugkomen van galop in draf. Mijn oude pony ging op een gegeven moment als je in de rechter-galop aansprong en daarna op de lange zijde kwam al vanzelf richting de uitgestrekte galop, aangezien deze in 3 van de 4 proeven ook op dat moment gereden moest worden. Pony snapte er helemaal niks van als je bij V een volte 8 meter moest rijden :+

Elite Deux - M2 + 6, M + 2 <3
Jacco - L2 + 5 <3

vibabu

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 13:54

Oja dat herken ik ook wel :') op een gegeven moment wist hij echt dat het kwam en dan gingen de oren wat naar achter en een gilletje :')

Verder wordt hij eigenlijk nooit heet in de proef. Hij heeft eerder dat hij iets verwacht, het niet komt en hij het daardoor niet meer snapt. Dan sluit hij zich af en kan je net zo goed afgroeten :) In het voorterrein ben ik ook eigenlijk alleen maar bezig met hele simpele dingen zodat hij wat zelfvertrouwen krijgt en niet dichtslaat tijdens de proef.

dressuur: Z2+3 Springen: L+2 Sgw: B+4 In loving memory
dressuur: LT+4 Springen: L+8 Sgw: L+1
dressuur: Z1+2 Springen: L+0 Sgw: B+2

Larissaabc

Berichten: 119
Geregistreerd: 06-05-14
Woonplaats: Made

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 17:23

Iedereen is welkom en juist heel leuk dat jullie reageren (ik heb nog nooit zelf een topic gestart en verwachte weinig reacties). Ook de mensen die al Z1 starten hebben een goed inbreng. Leerzaam om jullie ervaringen te lezen aangezien het voor mij de eerste keer is. Ik ga aanstaande zondag is een proefje doorrijden om te testen hoe ik een proefje doorkom. Dan weet ik waar ik wat extra aandacht aan moet besteden. Daarna rijd ik voorlopig geen proefje meer voordat ze de proef sneller kent dan ik haha.

Lightning (vivaldi x rosengold) 7yo

c_alsemgeest

Berichten: 20626
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 17:35

vergat mijn trainingschema trouwens :')
Overdag staat die buiten te spelen, dus het rijden doen we doorgaand in de namiddag/avond. Alleen op de zondag zetten we zelf buiten dus dan is het iets flexibeler. Je mag hem overdag ook van het land plukken oid. maar ik verdeel het persoonlijk liever over de gehele dag/avond, maar daar heb ik de mogelijkheid ook toe :+
Tweemaal per week rijdt mijn medeberijdster hem, maar die rijdt op hetzelfde niveau dus dat maakt geen verschil. Het is een gemiddelde van wat we doorgaand doen.

Maar ik train 4x per week dressuurmatig, soms voor de afwisseling ook een sprongetje oid, 1 รก 2 x per week vrij (dan wel even losgooien of aan de hand buiten een wandelingetje ivm zijn darmproblematiek.) en 2x in de week buitenrijden. (met prachtig weer wisselen training en buiten rijden nogal een om van hoeveelheid :+ Maargoed, buiten kan ik er ook een paar oefeningen doorheen knallen, dus dat maakt niet uit)
Ik heb ongeveer om de week les. Meestal op mijn stal maar ook weleens buiten de deur (trainingsstal de hoeve) om in een 60meter baan te oefenen.

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 17:51

Dan wil ik mij graag hier ook even melden als het mag... Ik lees al een hele tijd mee en vind het super interessant om te horen hoe jullie het allemaal doen en waar jullie tegen aan lopen.
Ik ga zelf volgende maand M2 debuut maken met mijn merrie, wij zijn de vorige klasses echt doorgevlogen en ik hoop stiekem dat dat met de beruchte M2 ook gaat gebeuren. Ik ben er in ieder geval meer klaar voor dan wanneer ik met mijn vorige paard aan deze klasse begon.
Ik hoop de M2 snel af te kunnen sluiten en dan eind de zomer ons Z debuut te maken.

Mijn merrie wordt dit jaar 6 dus ze is nog super jong, maar leert onwijs snel. Soms sneller dan ik zelf doe ;) opzich zitten alle oefeningen er op, alleen de buiging met de oefeningen voor mijn rechter been (dus door de linkerkaak) mag wat scherper. Ik train haar 4-5 keer in de week in de baan, een keer vrij, en 1 of 2 keer per week naar buiten voor de afwisseling.
Rijden jullie eigenlijk met S&T of zijn jullie van plan om dat te gaan doen of blijven jullie gewoon op trensje rijden?

MyWup

Berichten: 2522
Geregistreerd: 24-03-06
Woonplaats: dorpie in Grunn

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 17:56

Ik heb thuis even geoefend met s&t maar vond de aanleuning onrustig dus blijf eerst gewoon met dubbelgebroken trens rijden.

Zijn er ook mensen die een Z proef (wedstrijd) hebben gereden zonder in een grote baan te hebben geoefend? :)
Wij hebben nml geen grote baan op stal

voor portretten: http://www.marianstenekes.webklik.nl
Aprose (Wup x Zelhem) Z2 dressuur

vibabu

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 18:01

Mn jonkie die dit jaar ook 6 wordt ga ik denk ik nooit op s&t rijden. Die andere heb ik er wel op gereden en is daardoor een stuk fijner geworden met rijden. Inmiddels is de aanleuning op trens nu net zo fijn als op stang en trens dat ik die ook alleen op alleen een trens rij.
Beide paarden zonder sporen en alleen een zweep :)

Ik heb ook geen grote baan. Zit wel regelmatig met de letters in de knoei en mn appuyementen rij ik te schuin. En ik kan mn uitgestrekte draf niet uitzitten en zet ik te schuin in.

dressuur: Z2+3 Springen: L+2 Sgw: B+4 In loving memory
dressuur: LT+4 Springen: L+8 Sgw: L+1
dressuur: Z1+2 Springen: L+0 Sgw: B+2

Janine1990

Berichten: 43802
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 09:58

Ik blijf gewoon op trens rijden, heb de hele rimram aan laten meten. Dus ik hoef niet zo nodig iets anders... :) Plus dat er niet al te veel ruimte is voor S&T.

Mijne heeft ook een hele fijne aanleuning. Zelf heb ik alleen een wat gehandicapte linkerhand waar ik echt mee moet leren rijden... Tips zijn welkom -O-

c_alsemgeest

Berichten: 20626
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 10:22

De mijne rijdt ik af en toe wel op S&T... maar dat is een aparte... hij vindt het heerlijk :')
Moet ik wel zeggen dat ik mijn bitten altijd laat fitten door een goede bitfitter. Met een gewone trens voel je het verschil wel als het 100% past. Maar bij S&T is dat verschil echt enorm.
Onze "serieuze-dressuurmodus-optoming" :+

Afbeelding


Afbeelding

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 10:27

Mooie combi zijn jullie hier boven!

Ik heb ook een paard waar ik niet met s&t zal rijden, hij is super fijn te rijden op trens dus ik zie er geen toegevoegde waarde van. De beruchte merrie die dit jaar hard aan de bak moet is ook super fijn te rijden gewoon op trens, maar op een bepaald punt als ze echt meer moet gaan dragen en meer van achter moet aantreden kan ze gewoon net een stukje zich eruit trekken en dan is ze me te snel en te sterk af, dus ik wil bij haar wel graag even kijken hoe ze is met s&t.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 10:33

Ik rijd ook niet op S&T. Loopt heel fijn op een watertrens

Afbeelding

c_alsemgeest

Berichten: 20626
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 11:44

Ik wissel het veel af... rij wel veel meer met trens dan met S&T, maar in de zijgangen voelt hij iets stabieler op S&T, minder los in de verbinding zeg maar. Moeilijk uit te leggen :+
Ook op wedstrijd wissel ik het af... ik vind zelf namelijk dat die met beide optomingen even goed moet lopen. Ik heb een paar maanden geleden zelfs bitloos gereden... nou ja, halster met teugeltjes eraan :') hij had met spelen met een ander paard zijn lip open gehaald dus wilde er niets in hebben hangen tot het echt genezen was... maar ook op alleen een halster liep die best netjes :') qua oprichting wat minder... maar had er best een L proefje mee kunnen winnen :+

Uni zelf vond het maar vaag :Y)

Afbeelding

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)

vibabu

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 11:55

ik heb die van mij best een tijd lang dressuur op stang en trens gereden (1 a 2x per week, de rest deed hij of met mams rondhobbelen of springen of buitenrijden op gewoon een trensje) en daar is hij zoveel beter van geworden. Niet meer dat geklooi en er uit willen drukken en eindelijk kwam er een beetje verzameling er in. Nu hij snapt wat de bedoeling is, is hij sterker geworden en kan hij dit ook op een trensje. De meningen zullen hier zeer over verdeeld zijn maar ik heb zoveel verschil gemerkt dat ik er blij mee ben.

dressuur: Z2+3 Springen: L+2 Sgw: B+4 In loving memory
dressuur: LT+4 Springen: L+8 Sgw: L+1
dressuur: Z1+2 Springen: L+0 Sgw: B+2


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 bezoekers