[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 06:41

Super gaaf SW! Dat doe je toch maar mooi weer.

Hier gaat t opzich wel goed. We zitten op een stuk dat voor mij alles nieuw is en ik soms geen flauw idee heb waar ik mee bezig ben haha. Komt vanzelf wel weer maar t is even een lastig stukje

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice


urosa

Berichten: 2452
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 10:18

Nimber, jullie zijn al zover gekomen. Komt dit ook wel weer goed :D nogmaal gefeliciteerd met je mooie resultaat van afgelopen wedstrijd!

SW, gaaf dat er weer zo'n hengst naar jullie gaat! Leuk dat je lekker kan oefenen met zo'n paard als de Tuschinsky.

Mijn laatste wedstrijd met Karel was een deceptie qua punten, maar wel heel blij met hoe het ging en de progressie :D Ik vind stiekem de nieuwe proeven en protocollen wel spannend! Ben benieuwd hoe het voor ons gaat uitvallen. 10 april gaan we het meemaken :o verder Lakaj weer wat aan het oppakken, en Kristall liep vorige week een hele fijne les! Helaas is de bak thuis wat zwaar en dat is moeilijk voor ons. Morgen ga ik lekker met d'r naar de binnenbak, alleen laden oefenen ging gisteren goed :D

Pathos aus der Schuetzenden Hand L2+10 PR 200 / M1+12 PR 197 / M2+10 PR 208,5 / Z1+13 PR 232,5 / Z2+10 PR 225 / ZZlicht+10 PR 69,29% / ZZZ+6 PR 62,7% <3

Lis_Ol

Berichten: 4468
Geregistreerd: 24-08-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 15:02

Hoi!
Ik geef dit topic weer een schopje omhoog.
Volgens mij heb ik hier begin september gereageerd dat wij eind van de maand toen ons Z1 debuut zouden gaan maken maar helaas kwam er toen een hele ongelukkige blessure tussendoor.
Maanden lang in onzekerheid gezeten omdat we eerst niet wisten wat het was, toen het werd ontdekt gaf de da minder als 50% kans van slagen op de behandeling… maar het is gelukt! Hij is terug en we hebben gister ons Z debuut gemaakt :D
Sinds half maart weer serieus aan het rijden en lessen en het ging boven verwachting! Met als kers op de taart een 1e plaats met 228 punten <3
Heb bewust maar 1 proef gedaan omdat ik dat voor nu wel even genoeg vond :))

Afbeelding
Even een plaatje van ons gister :)

Hoe gaat het met de rest in het topic?

Freek-Willem Pleasure: Z1+11 <3
Mexwell †27-12-2019, Skuggi † 01-08-2022 rust zacht lieverds Y;(

mellamoshan

Berichten: 4255
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 15:48

Gefeliciteerd met je debuut! Prachtige score!
Wat voor een blessure speelde er?

Voor ons is de wedstrijdcarriere van mijn paard ten einde. Sowieso is het zeer de vraag of recreatief rijden nog een optie is maar vrijdag zullen we meer horen op controle. Die staat dus vooralsnog met vervroegd pensioen.

Mijn jonge merrie heeft zichzelf aangetikt en een peesblessure nu daardoor. Daarom haar laten dekken en volgende week zondag controle echo of dat gelukt is.

Verder omdat ik mij hierdoor allemaal verveelde had ik er een project bij gekocht, en een project mag het wel heten. Opzich begint hij vertrouwen te krijgen en gaat hij best goed, alleen een singel vind hij verschrikkelijk eng. Daarom met dekensingel gaan oefenen en dat gaat goed, maar een longeersingel is echt een stap te ver en gaat hij helemaal uit z’n potje.
We hebben nog wat te oefenen… :Y)

Met vlagen ben ik geniaal, helaas is het nu windstil...

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 19:10

Dat is een mooi debuut! Gefeliciteerd

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Laura1982

Berichten: 4054
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 15:18

Gefeliciteerd lis!
Ook hier helaas einde sport carrière voor mijn 13 jarige fries door zware astma en stof allergie. De jongste van 4 nu rustig oppakken en kijken waar we einde van het jaar staan.

Douwe z1+5 sportpredicaat.
Ilias B+10 pr 200.5 L1+7

ivy_power89

Berichten: 5828
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 16:10

Zal ik dan maar aanvullen :=
Alejandro is goed hersteld, maar ik ben de afgelopen 6 maanden al 6x opgenomen geweest in het ziekenhuis vanwege ernstig ontregelde astma en ook een keer met covid.
20kg eraan, rijden zit er gewoon niet in. Ik hoop het op te kunnen pakken en eind van het jaar weer Z1 te kunnen starten maar we hebben beide een hele lange weg te gaan.

Mijn 4 jarige doet het met iemand anders heel leuk. Heeft in januari nog de finale gelopen van de friesian talent cup. Dus hoop die eind van het jaar ook te kunnen starten.

Alejandro Z1+5 / Odin finalist Friesian Talent cup 2021 L1+3 / Dressuur Jurylid t/m M2

http://Www.beestachtiggoed.nl http://www.dutchbling.nl frontriemen en halsbanden!

Optiwolk

Berichten: 4783
Geregistreerd: 22-02-11

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 09:43

Ik zal ook eens een update geven.

Door Corona 2 jaar niet gestart, een meetmoment hebben we wel kunnen meepikken maar aangezien ik ouder ben dan 25, zat het er in 2021 ook niet in.
Ook zelf mama geworden, hoe die ruiters die tot +30weken rijden dat doen snap ik niet want ik kon op 20weken echt niet meer!

In 2020 zijn we dus gestrand op Z1+6
Nu zondag doen we een onderlinge wedstrijd mee om nog es op de baan geweest te zijn en als dat goed gaat, mag hij volgende week gelijk officieel weer mee.
Thuis hebben de alles voor het Z2 onder de knie, vliegende wissels springt hij 100x beter dan over stap maar bij deze is het meer de vraag of ik hem de baan rond krijg dan of hij alles kan.
Beetje draaaamaaaaaa.

De oude vos van 21 loopt ik halve stal en in de lessen mee, die had zich recent nog geblesseerd van te wild te spelen met een 4jaarse hengst op de paddock.
Wildebras.

Z1+10 :D
Bit-& bridlefitter, instructrice, sport- en shiatsumassage voor paarden.

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 12:28

Jeetje wat een pech allemaal, hopelijk gaat t de komende tijd beter voor jullie

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice


_Snow_White

Berichten: 3186
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 15:01

Inderdaad erg veel pech hier, sterkte allemaal :(:)

Hoe is het gegaan Optiwolk?

Gaaf debuut Lis_Ol!

Hier gaat het allemaal z'n gangetje en is het (spring) wedstrijdseizoen inmiddels weer begonnen. Eindelijk mijn slipjas maar weer een afgestoft voor de hunter derby. Ze is nu zo veel meer relaxet, ben echt benieuwd hoe ons ZZL debuut gaat later dit jaar :D

Afbeelding

Helaas hebben wij afgelopen weekend wel op concours een onverwachte tornado / derecho moeten doorstaan, maar het is gelukkig wel relatief goed afgelopen.
Een aantal stallen waar ingestort, maar we hebben alle paarden er op tijd uit kunnen halen en ook de kinderen op tijd van de ponies kunnen halen en uiteindelijk alle ponies ook weer teruggevonden. Een super nare situatie :(

Afbeelding

Afbeelding

Later was er natuurlijk ook geen stroom/water, dus hebben we de paarden maar flessen water gegeven. Helaas waren de wegen (nog) niet veilig voor vervoer dus we moesten alsnog een nachtje blijven. Roz snapte er maar niks van :+

Afbeelding

vibabu

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 20:27

He jeetje wat heftig! lijkt me heel eng om dat mee te moeten maken.

Hier de afgelopen tijd ups en downs. Ik geloof dat we alles wel gehad hebben de afgelopen tijd variërend van koliek tot onverklaarbare dikke benen tot een virusje. Maar we zijn er eindelijk weer een beetje klaar voor! Volgende week de ene mee ik de Z1. Zij is in 2020 voor het laatst gestart en moet ik in de Z1 starten. Ik verwacht geen punten en ga alleen lekker starten voor de ervaring. De ander hoeft inmiddels nog maar 2 punten in de ZZZ en die hoop ok 25 juni te halen. Dan ben ik in nog geen jaar de ZZL en ZZZ doorgevlogen met af en toe starten.

dressuur: Z2+3 Springen: L+2 Sgw: B+4 In loving memory
dressuur: LT+3 Springen: L+8 Sgw: L+1
dressuur: Z1+2 Springen: L+0 Sgw: B+2

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 10:11

Wow wat heftig zeg!

Ik ben lekker op vakantie in Italië straks weer naar huis en dan ga ik Ice weer eens rustig aan oppakken.

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Optiwolk

Berichten: 4783
Geregistreerd: 22-02-11

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 12:32

Fijne vakantie Nimber!

WoW vibabu! Even op je sloffen richting lichte tour!

Wat heftig snowwhite!

De onderlinge ging goed, los gewonnen.
De officiële erna was een ramp, compleet in de stress, kijkerig, afslaan en een hele strenge jury, mag blij zijn dat ik geen verlies gereden heb.

Net weer officieel gestart, halverwege de eerste proef ben ik beginnen genieten, en als ik dat kan, dan kan ik ook rijden en gaat het gewoon goed.
Eerste proef 195 (beetje streng maar niet onterecht) - tweede proef 219 en dus een punt erbij!

Vlug op de kalender kijken wanneer de volgende is, ik wil gewoon in t Z2 gaan knallen!
Dat afsluiten/ afslaan op locatie komt wel weer goed met regelmatig te starten.

Z1+10 :D
Bit-& bridlefitter, instructrice, sport- en shiatsumassage voor paarden.

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 08:13

Optiwolk, dat afslaan en afsluiten doet de mijne ook als ik niet regelmatig van huis ga. T is in de ring nog lang niet zoals thuis maar hij loopt over t algemeen nu

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

vibabu

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 17:24

Dat afsluiten is wel herkenbaar, dat deed mijn vorige paard ook. Daar moest je flink aan rijden omdat hij anders niet toonde maar als je net iets te veel deed dan sloeg hij af.

Vandaag voor het eerst weer gestart in de Z1. Het was overleven. Hij vindt andere paarden heel spannend en kan dan vanuit het niks ineens wegrennen voor een ander paard :') 1e proef hebben we alle oefeningen zo goed en zo kwaad als het kan geprobeerd te rijden maar ik heb de halve proef ongeveer in travers gereden. Zodra ik probeer recht te rijden word het alleen maar erger. Mijn instructeur zegt ook laat maar gaan en los het niet op. Hou je aan je plan dan stopt hij vanzelf.
2e proef ging in het begin echt heel prima (zeker vergeleken met de 1e proef) maar kreeg ze toch weer spanning en mislukte er heel veel. Nouja de kop is er af! nu vooral kilometers maken en dan komt het vast goed.

dressuur: Z2+3 Springen: L+2 Sgw: B+4 In loving memory
dressuur: LT+3 Springen: L+8 Sgw: L+1
dressuur: Z1+2 Springen: L+0 Sgw: B+2

Optiwolk

Berichten: 4783
Geregistreerd: 22-02-11

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 20:18

Ja het is een moeilijke balans soms dat afslaan.
Soms slaan ze af omdat je te veel rijdt, soms omdat je te weinig rijdt.
Hier uit zich dat vnl in geen lengtebuiging en dat kost je natuurlijk wat in het Z1.


Deze week rustig aan (druk voor mij en smid ks geweest) volgende week weer lekker flink trainen.

Z1+10 :D
Bit-& bridlefitter, instructrice, sport- en shiatsumassage voor paarden.

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 06:31

Vibaru fijn dat de kop eraf is en kilometers maken is vaak het enige wat helpt.

Ik heb gister een hele middag gejureerd. M1 t/m zzlicht dus echt veel verschillende paarden gezien maar daardoor schoot zelf rijden er bij in. Gelukkig vandaag een rustiger dag dus ik ga zo al naar stal

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Lis_Ol

Berichten: 4468
Geregistreerd: 24-08-06
Woonplaats: Drenthe

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 01:43

Jeetje wat hebben sommige hier ook een (blessure) leed gehad zeg! of zelf lichamelijke ellende.. Sterkte voor iedereen en hopen dat het nu allemaal de betere kant op gaat!

Vibabu: Fijn dat je weer geweest bent! nu lekker km's maken, succes!

Hier gaat het allemaal wel lekker, na ons debuut vorige week nog een wedstrijd mee gepakt.
voor het eerst nu 2 proeven gereden, 1e ging vrij lekker met hier en daar een foutje... 212 punten. 2e proef was hij best moe waardoor er wat slordigheidsfoutjes in slopen en kregen we 199. Voor mijn gevoel beide wel streng gejureerd, maar dat de 2e proef niet winstwaardig was vond ik wel terecht :)

Nu naar komend weekend, vrijdagavond en zondag wedstrijd (3 daagse bij ons op de vereniging) Dus ben benieuwd hoe hij dat volhoudt. Heb z'n musli iets opgevoerd in de hoop dat hij het goed volhoudt.
Moet gelukkig vrijdagavond pas laat ivm de warmte, dus ik heb er zin in!

Freek-Willem Pleasure: Z1+11 <3
Mexwell †27-12-2019, Skuggi † 01-08-2022 rust zacht lieverds Y;(

Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 06:06

Goedemorgen,

Ik lees hier nog een beetje mee maar zal nog 1x even reageren om jullie allemaal veel succes te wensen met de wedstrijden en afscheid te nemen van dit topic.
Het ziet er naar uit dat het blessureleed hier niet meer gaat herstellen, hij heeft de komende maanden lekker vrij, beetje poetsen en wandelen en verder na al die maanden tobben en vechten weer gewoon paard kunnen zijn.
En dan maken we van het najaar waarschijnlijk een definitieve balans op, ik duim nog even heel hard dat hij de komende maanden zelf nog wat gaat herstellen…

Succes allemaal, ben jaloers op jullie!

Laura1982

Berichten: 4054
Geregistreerd: 23-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 14:41

Nouvel jeetje qat een rot bericht. Ik was hier al even niet geweest vandaar mijn late reactie. Heel veel sterkte!

Douwe z1+5 sportpredicaat.
Ilias B+10 pr 200.5 L1+7

Laura1982

Berichten: 4054
Geregistreerd: 23-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 11:43

Is er iemand die een goed supplement weet voor vocht tussen diepe buiger en ligment annulare. Douwe heeft zich waarschijnlijk aangetikt. Het ligment is te dik en heeft fibrose iemand daar ervaring mee?

Douwe z1+5 sportpredicaat.
Ilias B+10 pr 200.5 L1+7

absque_dubio

Berichten: 7828
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 14:33

Wel met een check ligament blessure, maar dat is wat anders dan Douwe heeft gok ik. Beterschap.

Instagram Milente’s Sportpony’s / Volgtopic Welsh Sportpony’s
Milente’s Passion -Kroon Sport Welsh NWR ZZLicht+10 ponypower!
Milente’s Pretty Perfect -Ster Sport WPBR Z1+1
Milente’s Past & Present

Laura1982

Berichten: 4054
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 15:49

Ind andere blessure maar feitelijk zijn ze gemaakt van zelfde weefsel alleen andere plek ind. Dank je wel

Douwe z1+5 sportpredicaat.
Ilias B+10 pr 200.5 L1+7

absque_dubio

Berichten: 7828
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 15:59

Passie is afgeschreven met die blessure. Mocht blij zijn als ze weide decoratie kon zijn.
Wij hebben veel, en dan ook echt heel veel tijd genomen. Passie heeft maanden op stal gestaan. Het was winter dus passie vond het zelf dikke prima. Elk opbouw schema hebben we bij wijze van verdubbeld kwa lengte. Dus echt veel tijd genomen.
Dat is ook mijn advies. Hoe balen ook. Neem echt die 2-3 jaar tijd ervoor, minimaal. Het is het waard.

Ohja, Passie heeft geen moment kreupel gelopen. En de verdikking was minimaal. Dus mijn eigen oplettendheid en snel een echo hebben geholpen. Maar het zag er oprecht slecht uit bij haar.

Instagram Milente’s Sportpony’s / Volgtopic Welsh Sportpony’s
Milente’s Passion -Kroon Sport Welsh NWR ZZLicht+10 ponypower!
Milente’s Pretty Perfect -Ster Sport WPBR Z1+1
Milente’s Past & Present

urosa

Berichten: 2452
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 19:03

Laura1982 schreef:
Is er iemand die een goed supplement weet voor vocht tussen diepe buiger en ligment annulare. Douwe heeft zich waarschijnlijk aangetikt. Het ligment is te dik en heeft fibrose iemand daar ervaring mee?

Oh bah Laura, ik heb helaas geen ervaring met supplementen maar hopelijk valt het een beetje mee.

Absque_dubio wat een verhaal :oo extra bijzonder waar jullie nu staan!

Pathos aus der Schuetzenden Hand L2+10 PR 200 / M1+12 PR 197 / M2+10 PR 208,5 / Z1+13 PR 232,5 / Z2+10 PR 225 / ZZlicht+10 PR 69,29% / ZZZ+6 PR 62,7% <3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Jette, Varekaj en 9 bezoekers